Panagia Ekatontapiliani Posted January 13, 2014 Posted January 13, 2014 Το πλοιο ειναι τραβηγμενο εξω στο ναυπηγειο του Παναγιωτακη
Panagia Ekatontapiliani Posted April 17, 2015 Posted April 17, 2015 Καλή χρονιά στους φίλους των αμφίπλωρων....Σύμφωνα με την κοινοπραξία άδεια περί τις 90 - 100 ημέρες ζήτησε το συγκεκριμένο σκάφος με σκοπό να βγει σε ναυπηγείο για εκσυγχρονισμό - αναβάθμιση κατηγορίας(κλάσης).Ο σκοπός είναι η μεταπώλησή του σε χώρα με συγκεκριμένες απαιτήσεις.......... Φαινεται αυτος ο εκσυχρονισμος θα εχει σχεση με την φημολογουμενη πωληση του στη Ρωσια
pontos Posted May 14, 2015 Posted May 14, 2015 Επιβεβαιώνει η κοινοπραξία τις φήμες περί πώλησης του σκάφους στην Ρωσία...
Petros P Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Άφησε για πάντα τη Σαλαμίνα το αμφίπλωρο και πλέον είναι στη "Μεγατέχνικα" για τις απαραίτητες τροποποίησεις.
Petros P Posted June 19, 2015 Posted June 19, 2015 Με σημαία Belize και όνομα Lavrentios αναχώρησε σημερα γύρω στις 20.00 το αμφίπλωρο...Καλο ταξίδι στο πλήρωμα του και καλές δουλειές στα νέα του καθήκοντα
Petros P Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Το πλοίο έχει γινει Lavrentiy με σημαία Ρωσίας
Panagia Ekatontapiliani Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Ας δούμε δυο φωτογραφίες του Lavrentiy επί του έργου στη Ρωσία.
Nick the Greek Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 Η γραμμή του είναι Ρωσία - Ουκρανία, Kavkaz(RU) με Kerch(UA).
Panagia Ekatontapiliani Posted January 13, 2019 Posted January 13, 2019 Μετά την ολοκλήρωση της γέφυρας στη Κριμαία, το Lavrentiy είναι εκτός δρομολογίων από τις 2 Οκτωβρίου 2018.
Panagia Ekatontapiliani Posted November 8, 2022 Posted November 8, 2022 Το Lavrentiy ξεκίνησε δρομολόγια μεταξύ Kavkaz και Kerch, μετά από 4 χρόνια απραξίας.
Nick the Greek Posted October 31, 2024 Posted October 31, 2024 Ο Λαυρέντης, φιγουράρει μέσα στη λίστα πλοίων που έχει βάλει στο στόχαστρο η Ουκρανία. Η δικαιολογία είναι η μεταφορά στρατιωτικού υλικού, περισσότερα παρακάτω. Vessel information Quote The vessel is designed to carry heavy vehicles and can accommodate up to 700 tonnes of cargo, including up to 20 trucks and more than 130 passengers. Since 2015, in violation of Ukrainian legislation and the ‘Crimean’ sanctions, the vessel has been making frequent calls to the ports of the TOT of Crimea (Kerch, Kamysh-Burun, and the port of Crimea), delivering cargo, including dangerous goods, and transporting russian military personnel. On 27 July 2022, the vessel made a so-called ‘technical’ (trial) voyage from Yeysk (Krasnodar Territory, russia) to the temporarily occupied city of Mariupol (Ukraine), which is likely used by the russian military to arrange the supply of weapons, military equipment and military personnel to the TOT of Ukraine. Since October 2022, together with the ferry ‘Maria E’ (IMO 9617923), it has been operating on the strategically important for Russia line ‘Crimea-Caucasus’, which, according to Oboronlogistika LLC, is focused on the delivery of civilian and construction cargo to the TOT of Donbas (the vessel has been already involved in this route in the period from 2015 to 2018 before the commissioning of the Crimean bridge). The vessel was involved in fulfilling the tasks set by the supreme commander-in-chief of the russian federation at the Kerch ferry crossing. Since March 2018, the vessel has been involved in the transportation of troops and cargo for the benefit of the Rosgvardia on the ferry route ‘port of Kavkaz - port of Kerch,’ and in November 2022, it was used by the russian company OBL-Trans LLC, a member of the Oboronlogistika group of companies, in the multimodal delivery of medical equipment (a 27-tonne russian-made mobile tomograph) to the temporarily occupied territory of Crimea. The vessel is owned and operated by OBL-Shipping LLC (IMO 5945681, TIN: 9705070412, under Ukrainian sanctions), which is a subsidiary of the sanctioned Oboronlogistica LLC (IMO 5906931, TIN: 7718857267). Obl-Shipping LLC also manages the vessels ‘Pizhma’ (IMO 8814354), ‘Ambal’ (IMO 8807416), ‘Sparta II’ (IMO 9160994) on strategic routes important for russia, constantly monitors the serviceability of the fleet, compliance with the rules of safe operation of vessels, etc., and is a certified company for the provision of services for the maritime transportation of nuclear materials, radioactive substances, and radioactive waste. Cases of AIS shutdown Yes Calling at russian ports Yes Visited ports Kavkaz (russia), Kerch (Ukraine), Yeysk (russia), Port Crimea (Ukraine), Kamysh-Burun (Ukraine), Amuay (Venezuela)
Aqua_blue Posted November 12, 2024 Posted November 12, 2024 Το Lavrentiy έχει μετονομαστεί σε Lavrentios .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now