JTEDimandix Posted September 4, 2021 Posted September 4, 2021 Ευχαριστούμε Νομικέ που το μοιραστήκατε μαζί μας. Αισθητικά δεν είναι και τόσο χάλια εσωτερικά, σαν ένα τυπικό πλοίο της εποχής είναι. Αλλά γιατί τα βαρελάκια στο 1:20 είναι τόσο χύμα; Μάλλον λόγω του δεξαμενισμού, αλλά ο οποιοσδήποτε θα σκόνταφτε.
nomikos Posted September 4, 2021 Posted September 4, 2021 Το Λισσός δε το είχα ταξιδέψει.Όμως από το συγκεκριμένο βίντεο αλλά και από άλλες αναφορές είχε ένα εντυπωσιακό ξενοδοχείο για την εποχή του.Ιδιαίτερα βλέποντας το κεντρικό κλιμακοστάσιο να εκτείνεται σε 5 ντεκ με παραπέμπει σε κρουαζιερόπλοιο.Παρά την ιδιαίτερη ασχήμια του εξωτερικά, εσωτερικά ήταν βαπόραρος. Καραβολατρικά,είχε πλωριό μπαλκόνι,και πολλά καταστρώματα και πολλές περατζάδες. Αν δεν είχε το περιστερώνα στη πρύμνη θα μιλάγαμε για ένα άλλο πλοίο. Εδώ έχουμε το deckplan του.Και με το βίντεο που παρέθεσα μπορεί κανείς να περιηγηθεί στο εντυπωσιακό αυτό πλοίο.
JohnR730 Posted February 3, 2023 Posted February 3, 2023 Βρε συμφορουμήτες να σας ρωτήσω έχει κανείς φωτογραφίες από το μηχανοστάσιο του πλοίου??
Z.Gk. Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 Καράβαρος, κυρίως εσωτερικά, τι να λέμε τώρα... Να είστε καλά όλοι οι συμφορουμίτες που με τα λεγόμενά σας και τις φωτογραφίες σας το θυμόμαστε! Μικρή αναδρομή στο παρελθόν - προσοχή, ακολουθεί μακροσκελές κείμενο - και να πω ότι το είχα ταξιδέψει αρκετές φορές, με πρώτη κάποια Χριστούγεννα όταν ερχόταν από την Πάτρα να κάνει λίγες ημέρες κάποιες σκάντζες στα "κανονικά" πλοία της γραμμής των Χανίων. Είχε και πολύ καλή χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, με ένα τεράστιο δέντρο στολισμένο δίπλα στην εκκλησία και εκτεινόμενο έως το πάνω ντεκ του κεντρικού κλιμακοστασίου, όπου μπορούσες να μπεις στο μπαρ. Είχε κάνει εντύπωση και στον Πειραιά και στα Χανιά. Τα μεγάλα κίτρινα φουγάρα του είχαν προχωρημένο σχεδιασμό για τα δεδομένα της εποχής, και, για εμάς τους καραβολάτρες, το μπροστινό μπαλκονάκι του κάτω από τη γέφυρα ήταν όλα τα λεφτά. Άπλετο εσωτερικό, καταστρωματάρες, πεντακάθαρο, ποικιλία καμπινών, σαλόνια, εστιατόριο, self-service, σε μια εποχή που η ΑΝΕΚ ήταν όντως μια κραταιά εταιρεία και, τολμώ να πω, πρωτοπόρος στις αγορές πλοίων από Ιαπωνία. Ήταν ένα υποδειγματικό night-ferry. Ήμουν και πιο μικρός τότε, τρίτη γυμνασίου ή πρώτη λυκείου δεν θυμάμαι ακριβώς, και πραγματικά είχα ευχαριστηθεί το ταξίδι μαζί του. Το θρυλικό Άπτερα έκτοτε μου φαινόταν πολύ μικρό και ολίγον ... καταθλιπτικό. Μετά πέρασαν τα χρόνια και το Λισσός είχε πλέον μονιμοποιηθεί στη γραμμή. Αρκετά ταξίδια και τότε, ιδίως καλοκαίρια, μια και υπάρχουν κοντινοί συγγενείς στα Χανιά. Κάθε καλοκαιρινό ταξίδι μαζί του ήταν απόλαυση. Η αναχώρηση από τον Πειραιά χαζεύοντας από το πλωριό μπαλκόνι τη θέα, με τα χρώματα του δειλινού είναι μια εικόνα που πάντα κρατώ στη μνήμη μου. Πολύ καλό το φαγητό στο self-service, το οποίο εξυπηρετούσε πολύ κόσμο με χαρακτηριστική άνεση. Όταν δεν είχα καμπίνα, το πρωί που πλησιάζαμε στη Σούδα, πήγαινα ξανά με το χάραμα στο πλωριό μπαλκόνι για την άφιξη, πολύ όμορφη καραβολατρική εμπειρία! Μετά από λίγα χρόνια, η τύχη τα έφερε και μια φορά να ταξιδέψω πάλι για τα Χανιά, για επαγγελματικούς λόγους, και να έχω την τιμή να δειπνήσω με τον τότε πλοίαρχό του, αείμνηστο Λευτέρη Δημοτάκη. Ήταν την περίοδο που η ΑΝΕΚ είχε φέρει τα Κρήτη Ι και ΙΙ και τα μετασκεύαζε στον Πέραμα, μακριά από τη φρενίτιδα των νεότευκτων του ανταγωνισμού και πριν προχωρήσει στη ναυπήγηση των δικών της νεότευκτων. Στο τραπέζι τότε ήταν και αρκετά στελέχη της εταιρείας και μια κυρία, της οποίας το όνομα δεν θυμάμαι, αλλά είχε σημαντική διοικητική θέση, και υποστήριζε ότι η αγορά των δυο πλοίων θα αποδειχθεί πολύ επιτυχημένη, γιατί το κόστος αγοράς και μετασκευής τους ήταν πολύ καλό και θα έφερναν πολλά χρήματα στο ταμείο της ΑΝΕΚ. Νομίζω ότι δικαιώθηκε πλήρως στην πρόβλεψη της. Είχε εκφράσει τότε και την άποψη ότι ενδεχομένως να μην χρειαζόταν και η ΑΝΕΚ να ναυπηγήσει νεότευκτα, το θεωρούσε ίσως υπερβολικό, αλλά οι εξελίξεις είχαν ήδη δρομολογηθεί. Δεν ξέρω αν έχει ειπωθεί στο φόρουμ μας, δεν είχα το χρόνο και να το ψάξω, αλλά πλοίαρχος στο Λισσός είχε διατελέσει και ο αείμνηστος Στέφανος Παραδείσης και, αν θυμάμαι καλά, πρέπει να ήταν και το πρώτο του πλοίο στην ΑΝΕΚ, μετά τη μεταγραφή του από την πολύπαθη ΔΑΝΕ. Τέλος πάντων, όπως έχω πει και αλλού, τα πλοία τα κάνουν οι άνθρωποι και οι ιστορίες τους μέσα σε αυτά. Για αυτό και μου αρέσει που είμαι μέλος του Shipfriends, γιατί πάντα κάτι θα πούμε για να θυμηθούμε ιστορίες και ανθρώπους που βρέθηκαν στο διάβα μας. Συγγνώμη για το μακροσκελές κείμενο, αλλά προειδοποίησα εγκαίρως...
proud_ionian Posted October 15, 2023 Posted October 15, 2023 4 hours ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said: FERRY HAMANASU Επιβατηγό/οχηματαγωγό Shin Nihonkai Ferry,Otaru Koyo Dockyard,Mihara 1972 9875 grt 162.03x26.42x6.50 m 2 Pielstick 14922 kw 21.0 kn 1173 επιβάτες 556 ΙΧ Γραμμή Οtaru-Tsuruga-Maizaru 1987 Πώληση ΑΝΕΚ,όνομα ΛΙΣΣΟΣ 1987/04 Αναχώρηση από Oνομίτσι μέσω Τζέντα γιά Ελλάδα Πηγή Frank Heine Μετασκευαζόμενο στο Πέραμα φαίνονται το ΛΑΤΩ κ το ΑΡΚΑΔΙΑ του Πριόβολου Και στο topic του πλοίου
polmyt Posted November 19, 2023 Posted November 19, 2023 Σας ελειψε; Αν ναι ,εμεις ειμαστε εδω να σας το θυμισουμε να περναει ανοιχτα του αεροδρομιου της Μυτιληνης το καλοκαιρι του 2010
Strofalos Posted November 19, 2023 Posted November 19, 2023 Να κάνω μια ερώτηση που σε πολλούς μπορεί να φανεί χαζή αλλά εγώ μπερδεύτηκα. Τα μεγάλα φουγάρα δεν ήταν διακοσμητικά, υποτίθεται, και οι απολήξεις των μηχανών έβγαιναν από τα μικρά? Εδώ στις φωτογραφίες, ειδικά στην δεύτερη, πως και καπνίζουν και τα μεγάλα και τα μικρά?
Shippihs Posted November 19, 2023 Posted November 19, 2023 Τα μεγάλα καπνιζαν στις μανούβρες και εν πλοω(μαλλον ηταν για τις κυριες). Τα μικρά καπνιζαν και όταν ήταν δεμένο, οπότε υποθέτω ήταν για ηλεκτρομηχανες και διάφορα άλλα βοηθητικά συστήματα.
Strofalos Posted May 15, 2024 Posted May 15, 2024 (edited) 7 hours ago, nellines said: Η και η ινδια για το 2 γιατι το λισσος που ηταν σε καλη κατασταση ( σχετικα ) καταφερε και πηγε μονο του μεχρι εκει, Το Λισσός πήγε εκεί για διάλυση καθώς μετέφερε Μπαγκλαντεσιανούς από τον πόλεμο πίσω στην χώρα τους. Ήταν ιδιάζουσα περίπτωση δηλαδή. Ακόμα και στο ξεψύχησμά του εν ολίγοις έφερε λεφτά στην εταιρεία του..! Edited May 15, 2024 by proud_ionian quote/μεταφορά
nomikos Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 2 hours ago, Annivas said: Καλά free δεν είναι , βάση των GT του πλοίου , σε ντάνα σε ένα από τα τρία Καραβοστάσια της Έλευσίνας , θέλει 9.260 ευρώ ο μήνας. Οπωσδήποτε όμως λιγότερο από όσα θα θέλει ο ΟΛΠ μετά από τόσους μήνες που είναι παροπλισμένο και από τις πολλές προσαυξήσεις που θα έχει το ημερήσιο μίσθωμα της θέσεως. Με όλα αυτά που πολύ σωστά γράφετε σκέφτομαι αυτό το παρεξηγημένο Λισσός. Πρέπει να είναι από τα πιο κερδοφόρα βαπόρια που έχουν περάσει στην ακτοπλοΐα. Μέχρι και στο τελευταίο του δρομολόγιο που πήγαινε να διαλυθεί πάλι λεφτά έβγαζε!!
Annivas Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 Μέχρι και το τελευταίο γρέζι από τις λαμαρίνες του ήταν κερδοφόρο. Στο θετικό πρόσημο που αναμφίβολα ήταν τα σημαντικά έσοδα από την ναύλωσή του στο τελευταίο ταξίδι, θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι επ'ευκαιρίας της ναύλωσης , το πλοίο διαλύθηκε στο Alang όπου η τιμή του scrap είναι αρκετά μεγαλύτερη από την αντίστοιχη που δίνει η Τουρκία.
JTEDimandix Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 Επειδή δεν έχω καλοκαταλάβει τον τρόπο που έγινε η μετασκευή του, τα μικρά φουγάρα ήταν που είχε στην Ιαπωνία ή τα μεγάλα; Στις λίγες φωτογραφίες που έχω δει δεν φαίνεται αρκετά καλά κι επίσης μήπως ξέρουμε ποιος φορέας ανέλαβε το σχέδιο της μετασκευής του; Παρόλο που αισθητικά δεν είναι κι ό,τι καλύτερο, φαίνεται ότι ήταν πολύ περίπλοκη για τα δεδομένα της εποχής.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 Κ τα τέσσερα υπήρχαν από κατασκευής απλώς έγιναν πιό μοντέρνα Η μετασκευή έγινε στη ΝΕΖ Περάματος βάσει σχεδίων έλληνα ναυπηγού Κατά τη γνώμη μου εάν δεν προεξείχε η υπερκατασκευή από το σκάφος πρύμα θα ήταν πολύ καλό όπως ήταν μέσα άλλωστε Σου έδινε την αίσθηση ότι ταξιδεύεις με υπερωκεάνιο του παλιού καιρού.
Strofalos Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 Βίκτωρα, πόσταρε μία την φωτογραφία (εάν μπορείς φυσικά) από την εποχή που ήταν στην Ιαπωνία να δει ο φίλος πως ήταν το βαπόρι τότε και θα καταλάβει τι έγινε στο Πέραμα.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 9 hours ago, Strofalos said: Βίκτωρα, πόσταρε μία την φωτογραφία (εάν μπορείς φυσικά) από την εποχή που ήταν στην Ιαπωνία να δει ο φίλος πως ήταν το βαπόρι τότε και θα καταλάβει τι έγινε στο Πέραμα. H μόνη διαθέσιμη φωτο είναι σαν αυτή του proud με την μετασκευή σε εξέλιξη Πρέπει όμως να έχω ανεβάσει φωτο από κονταδελφά.
Shippihs Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 Όποιος ψάχνει βρίσκει Όπως ειπε και ο φιλος @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣπαραπάνω και φαίνεται και στη παρακάτω αεροφωτογραφια, υπήρχαν από την Ιαπωνία τα 4 φουγαρα, λογικά με την ίδια λειτουργία που είχαν και κατά τη καριέρα του πλοίου στην Ελλάδα. Το πλοιο πραγματικα αγνώριστο, αν και κατα την δικη μου γνωμη, ο καθρέφτης δεν θα έπρεπε να πειραχτεί. Δεν ξέρω αν έχει ξανανέβει εδώ η φωτογραφία αλλά ο λογαριασμός στο twitter λέγεται Fuji ferry fan
karavolatris Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 Εκείνο που δεν αναφέρει κανένας είναι η κλειστή πλώρη..... Που πρώτη, αν δεν κάνω λάθος, εφάρμοσε η συνήθως πρωτοποριακή Shin Nihonkai..
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 Η κατασκευή πάνω από την πλώρη ήταν σε απομίμηση των Shinkansen δλδ των bullet trains Tραίνα σφαίρα,φανταστείτε πόσο γρήγορα πήγαιναν από τότε στην Ιαπωνία!
Strofalos Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 Α να γειά σου @Shippihs...αυτήν την φωτογραφία εννοούσα. Δες φίλε @JTEDimandix πως ήταν, φαντάσου πως το βλέπαμε στον Πειραιά, και αναλογίσου τι έγινε στο Πέραμα... Σε σημερινές τιμές η μετασκευή πρέπει να κόστισε πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ.
JTEDimandix Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 Νομίζω το μόνο πλοίο που έκανε ανάλογη μετασκευή σε τέτοιο επίπεδο ήταν το Έλυρος. Νομίζω ότι από τα παλιά φουγάρα κράτησαν μόνο τις βάσεις που επικοινωνούσαν με τις μηχανές, και απλά βάλανε τα φουγάρα που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε. Αυτό εξηγεί και το γιατί απουσιάζουν από την φωτογραφία που παρέθεσε ο @proud_ionian Επίσης παρατηρούμε ότι είχε και dummy funnel που μετατράπηκε στο σαλόνι πίσω από την γέφυρα. Θεωρώ πάντως ότι η μετασκευή του ήταν αρκετά περίπλοκη, θα μπορούσε -όπως είπε ο @Shippihs- να μείνει ως έχει ο καθρέπτης, μαζί με τα παλιά φουγάρα, και φυσικά το "βουνό" στην πρύμνη να μην υπήρχε. Άραγε η κλειστή πλώρη α λα bullet trains χρησίμευε κάπου; Ή ήταν σκέτες λαμαρίνες και κούφιες από μέσα; Αν και φαντάζομαι ότι για να ξυλώθηκε στην Ελλάδα... Επίσης, το Λισσός, όπως και το Λατώ, φόρεσαν ποτέ τα αυθεντικά σινιάλα τις ΑΝΕΚ, με τα λευκά φουγάρα και χωρίς τα λογότυπα στις μπάντες; Ή ήταν εξαρχής κίτρινα;
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 (edited) Όλα τα ιαπωνικά έχουν υποστεί εκτεταμένη μετασκευή Λογικό είναι τα νέα φουγάρα να μπήκαν γύρω από τις εξαγωγές των μηχανών Το dummy funnel ήταν από την αρχή σαλόνι μόνο που σηκώθηκε κατά 1 ντεκ Η "κλειστή πλώρη" όπως τις λες,έδινε αεροδυναμική εμφάνιση Σε κονταδελφό στην Ιαπωνία έμενε πλήρωμα εκεί μέσα Δεν μπορούμε να μιλάμε γιά αυθεντικά σινιάλα Αρχικά ήταν άσπρα κ μετά την αγορά του ΑΠΤΕΡΑ έγιναν κίτρινα κ προστέθηκαν οι επιγραφές στις πάντες όπως ήταν του συρμού τότε ΛΙΣΣΟΣ κ ΛΑΤΩ έβαλαν εξ αρχής τα κίτρινα με τις επιγραφές Edited June 9, 2024 by proud_ionian quote
Molmed Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 18 hours ago, Strofalos said: Α να γειά σου @Shippihs...αυτήν την φωτογραφία εννοούσα. Δες φίλε @JTEDimandix πως ήταν, φαντάσου πως το βλέπαμε στον Πειραιά, και αναλογίσου τι έγινε στο Πέραμα... Σε σημερινές τιμές η μετασκευή πρέπει να κόστισε πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ. Το συγκεκριμένο πλοίο ήταν πολύ εγκαταλελειμμένο από κάθε άποψη όταν πήγε πλήρωμα να το παραλάβει από την Ιαπωνία. Θυμάμαι τον πλοίαρχο της παραλαβής (έφερε και το ΚΡΗΤΗ ΙΙ αλλά και το ΚΥΔΩΝ) που μου έλεγε ότι δεν είχε ξαναδεί τόσο παρατημένο" πλοίο στην Ιαπωνία. Ο πλωριός καταπέλτης δεν ασφάλιζε καλά και στα τελευταία ταξίδια εκεί μπαίνανε (αν πιστέψω τα όσα μου έλεγε) νερά από πλώρα στο γκαράζ... Ήταν, δε, το μόνο πλοίο της ΑΝΕΚ για το οποίο έγινε ειδική σύσκεψη αφού ήρθε στην Ελλάδα για το αν άξιζε τον κόπο να μετασκευαστεί ή αν θα ήταν πιό συμφέρουσα λύση να πήγαινε απευθείας για σκραπ. Ο Κώστας ο Καράμπελας είχε βοηθήσει πολύ με τις γνώσεις του στη μετασκευή. Πλοίαρχος στη μετασκευή ήταν ο Γιάννης Δοκιανάκης που το ξεκίνησε το 1989, μέχρι το 1992, που ανέλαβε το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ το 1994 και ήταν ο μακροβιότερος πλοίαρχος της "ναυαρχίδας", μέχρι το 1998 που πήγε στις Μινωικές Γρααμμές.
Strofalos Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 Αυτό ακριβώς..ήξερα πως έπεσε τόσο χοντρή δουλειά στο πλοίο και ξοδεύτηκαν τόσα λεφτά (αγορά+μετασκευή) που όπως είχα ακούσει, "καλύτερα να το φτιάχναμε εξ'αρχής".
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now