Earl Granville Posted May 12, 2009 Posted May 12, 2009 (edited) O τίτλος γράφει ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ κι όχι ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ διότι ως ΒΕΡΓΙΝΑ για τους επιβάτες κι ως Βιργηνιώ για τους ναυτικούς του ακόμη και μετά την μετονομασία του αναφερόταν όταν ήθελαν να προσδιορίσουν αυτό το βαπόρι. Επειδή όμως υπήρχε τόπικ μόνο για το βαπόρι αποφάσισα να ανοίξω κι αυτό το θέμα όπου θα μπορούμε να αναφέρουμε και στοιχεια για το παρελθόν μιας και κατά την γνώμη μου υπήρξε ένα εξαιρετικό βαπόρι. Το βαπόρι ήρθε στην Ελλάδα το 1981 για λογαριασμό της stability line ή αλλιως 3Κ (Κοσμάς-Καραφωτιάς-Καραηλίας) και για 6 χρόνια εξυπηρέτησε τις γραμμές που πήγαινε η εταιρεία τόσο στην Αδριατική όσο και στα συνδυασμένα δρομολόγια που περιείχαν προσεγγίσεις σε νησιά του Αιγαίου και στην Λεμμεσσό και Χάιφα. Στην αρχή το πλοίο δοκίμασε την τύχη του στην ακτοπλοία αλλά δυστυχώς το΄εγχείρημα μέσα σ εμικρό χρονικό διάστημα απέτυχε. Δρομολογήθηκε από Ραφήνα -Άνδρο-Τήνο-Μύκονο αλλά μετά από σύντομο χρονικό διάστημα το πλοίο έκατσε σε αμμώδη αβαθή στο Γαύριο , οι αντλίες ρούφηξαν άμμο και η μία μηχανή έπαθε στρόφαλο βγάζοντας το εκτός παιχνιδιού. Όταν πλέον επισκευάστηκε δρομολογήθηκε Κάσο-Κάρπαθο-Ρόδο-Λεμεσσό-Χάιφα κάπου το 1985. Το 1987 κατόπιν οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε η εταιρεία του το βαπόρι πουλήθηκε στους Αδελφούς Αγαπητού και συνέχισε με το ίδιο όνομα. Λίγους μήνες αργότερα δρομολογήθηκε στην γραμμή Πάρος-Ικαρία-Σάμος κι αντικατέστησε ουσιαστικά το θρυλικό ΑΙΓΑΙΟΝ στην γραμμή. Στην αρχή στην Ικαρία προσέγγιζε σε ορισμένα δρομολόγια τον Εύδηλο και σε άλλα τον Άγιο Κήρυκο σε αντίθεση με το ΑΙΓΑΙΟΝ που έπιανε μόνο Άγιο.Μετά περιορίστηκε μόνο στον Εύδηλο αφού είναι το λιμάνι που γειτονεύει με τις περισσότερες τουριστικές περιοχές της Ικαρίας. Το δρομολόγιο πάντα γινόταν σε κάτι λιγότερο από 9 ώρες για Ικαρία και 12 περίπου για Βαθύ ενώ η ώρα αναχωρησεις πλην το τελευταίο διάστημα ήταν στις 5 το απόγευμα. Προς το τέλος της καριέρας του προσθεσε και την Νάξο κι έτσι ο χρόνος ταξιδιού αυξήθηκε στις 9,5 ώρες για Εύδηλο. Επίσης έκανε και κάποια ΄λίγα δρομολόγια στις δυτικές κυκλάδες την εποχή που φαλήρισε η VSL και μια χρονιά έκανε και την επισκευή του θρυλικού αδελφού του ΝΑΙΑΣ ΙΙ. Τα πλεονεκτήματα του πλοίου ήταν δύο αλλά πολύ βασικά. Το ένα ήταν ότι ήταν ένα πολύ γρήγορο βαπόρι εκείνη την εποχή.Θυμάμαι πάντα να έχει ταχύτητα σταθερά πάνω από 19 μίλια και στα καλά του 20αριζε για πλάκα. Σε ένα εξπρες Μεγάλη Παρασκευή το πλοίο για Εύδηλο έκανε το ταξίδι σε λιγότερο από 7 ώρες , χρόνος ταξιδιού ρεκόρ. Και το άλλο κι επίσης πολύ βασικό ήταν ένα απίστευτα καλοτάξιδο βαπόρι. Ειλικρινά 12 χρόνια που πηγαινοερχόμουν χειμώνα-καλοκαίρι δεν κατάλαβα ποτέ θάλασσα.Βέβαια κι από την άλλη οι αξιωματικοί της γέφυρας το πρόσεχαν κι έτσι ο κόσμος της Ικαροσαμίας είχε πάντα να λέει για το ταξίδεμα του Βεργίνα. Εσωτερικά το πλοίο δεν ήταν ιδιαίτερα πολυτελές αλλά δεν είχε και κάτι το μεμπτό. Είχε πρύμα ένα σαλόνάκι με αεροπορικές και μπαρ , στην μεση και λίγο προς τα πρύμα ήταν η ρεσεψιον,το λογιστήριο και λίγες αεροπορικές, εν συνεχεία ήταν οι καμπίνες κι από την αριστερη πλευρά ανάμεσα στις καμπίνες υπήρχε μια μικρή σκάλα που ανέβαινες στο επάνω ντεκ όπου βρισκόταν το self service, η πρώτη θέση η οποία μειονεκτούσε πολύ και το σαλόνι της A/B θέσης το οποίο ήταν πολύ καλό με καναπέδες ,πολυθρόνες και τραπέζια σε κόκκινο και πράσινο χρωμα. Από την reception κατεβαινες μια σκάλα και στα υπόγεια κάτω από το γκαράζ υπήρχε ένα σαλονάκι με αεροπορικές το οποίο λίγοι το ήξεραν και ήταν μια καλή επιλογή να βρεις θεση σε κατάσταση πρωτόκολλου. Επίσης δίπλα από αυτό είχε και κάτι λίγες καμπίνες τετρακλινες. Στο πρυμνιο ανοικτό ντεκ είχε μια πισίνα αλλά λίγο μετα την αγορά του από τους Αγαπητούς εκλεισε με μια λαμαρίνα και τοποθετηθηκαν πανω σε αυτήν πλαστικές μπλε καρέκλες.Ο πάτος της δε έγινε τουαλέτες στο αμεσως από κατω ντεκ και πισω από το ρεμέτζο. Το γκαράζ του ήταν νετο χωρίς case στην μεση και γυρω γυρω σε σχήμα Π είχε ενα πατάρι που στο φάρδος χωρούσε ενα αυτοκίνητο κι έβαζε τα αυτοκίνητα της Ικαρίας.Λόγω όμως του ότι οι Ικαριώτες δεν είναι και οι πιο συνεπείς άνθρωποι όλο και κάποιος ξεχνιόταν να κατέβει ή τον έπερνε ο ύπνος και τον βλαστήμαγαν οι από πίσω. Στην στροφή που έκανε το πατάρι στην πλώρη είχε μια μικρή πλατεία που έβαζαν τα μηχανάκια για Ικαρία και Σάμο. Το embarkation όμως του πλοίου δεν ήταν και το καλύτερο δυνατό.Ο καταπέλτης ήταν απίστευτα στενός κι έτσι τα φορτηγά επρέπε να ευθυγραμμίζονταν απόλυτα για να μπουν.Δεν ήταν λίγες οι φορες που οι ναύτες τραβαγαν της αλυσίδες του καταπέλτη να ανοίξουν για να μην γδάρουν τα φορτηγά. Στο τέλος σαν ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ το βαπόρι δεν θύμιζε σε τίποτα το παλιό Βεργίνα εσωτερικά.Το είχα πάρει από Εύδηλο για Πάτμο (μιας και σαν Σάμινα έκανε προέκταση 1 ή 2 φορές την εβδομάδα από Βαθύ για Πάτμο-Λειψούς που πριν την έκανε ο ΑΝΕΜΟΣ)κι όλα πλέον είχαν αλλάξει.Οι σκάλες επιβίβασεις είχαν φαρδύνει και είχαν αλλαχτεί πλήρως και φτάνοντας στο εσωτερικό του πλοίου δεν ήξερα που να πάω.Το βαπόρι εκτός από πλήρη ανακατασκευη των εσωτερικών χώρων είχε αλλάξει και τελείως διαρρύθμιση.Δερμάτινοι καναπέδες,πλακάκια, γρανίτες στις τουαλέτες, κι ένα νέο κλειστό σαλόνι πρύμα.Το είχαν κάνει απίστευτο στην κυριολεξία. Από πλοιάρχους του θυμάμαι τον Τάκη Σαμιωτάκη,τον Νίκο Τραμουντάνη,τον Στέλιο Στάθη,τον Σιδερή Μαμίδη,τον Κώστα Θεοχάρη και τον Βασίλη Γιαννακή την τελευταία δεκαετία. Από ύπαρχους θυμάμαι τον Τάσο Τρέσο,τον Δημήτρα Παούρη,τον Σταμάτη Ηλιόπουλο,τον Ανδρέα Μολφέση για λίγο, τον Νίκο Κωνσταντινίδη,τον Κώστα Χαρμουσίζη, τον Αντώνη Τζωάννο,τον Κώστα Χανιωτάκη... Από αξιωματικούς γέφυρας πέρασαν πάρα πολλοί.Εκείνοι που μου έρχονται τώρα στο μυαλό είναι ο Κώστας Αποστολόπουλος, ο Νίκος Σόγιας,ο Κώστας Βελαλόπουλος,ο Χριστόφορος Σκαμάγκας,ο Δημήτρης Μυάρης,ο Γιώργος Στυλιανός,ο Γιώργος Μαυρικάκης, ο Μιχάλης Λυγνός,ο Κώστας Χαβιάρας,ο Στέφανος Παπαδόπουλος... Από ασυρματιστές ο Παναγιώτης Χρυσίνης, ο Αρης Κουμαριανός κι ο μοναδικός Κώστας Λογοθέτης. Από αρχιλογιστές ο Σωτήρης Μπαλασόπουλος,Πέτρος ο Βράιλας, ο Θέμις Γαμβρούλης,ο Δημήτρης Κουρεμένος, ο Αλέκος Μυτιληναίος,... Edited February 13, 2018 by Nick the Greek
Panagia Ekatontapiliani Posted May 12, 2009 Posted May 12, 2009 Τώρα τι μου θύμισες Earl Granville. Τα δυο πρώτα μεγάλα ταξίδια μου τα έκανα με αυτό το πλοίο, το πρώτο το 1988 για τον Άγιο Νικόλαο, Λασίθι και το δεύτερο το 1990 για το Καρλοβασι. Τη πρώτη χρονιά το Golden Vergina επί των ήμερων Αφοί Αγαπητού, το πλοίο έκανε δρομολόγια από Πειραιά Μήλο Σαντορίνη Άγιο Νικόλαο Σητεία Κάσο Κάρπαθο Ρόδο και εάν θυμάμαι καλά έπιανε κάποιες φορές στη Φολέγανδρο (θυμάμαι τη πρακτορισσα να αποχαιρετάει το πλοίο) αλλά και στην Ανάφη
Earl Granville Posted May 25, 2009 Author Posted May 25, 2009 Για το σαλονάκι που ανέφερα με τα αεροπορικά ότι βρισκόταν κάτω από το γκαράζ κατεβαίνοντας της σκάλας από την reception , ένας μύθος που είχα ακούσει κάποτε έλεγε ότι τα πλοία αυτά επειδή στην αρχή προοριζονταν για το Γαλλικό πολεμικό ναυτικό ως πλοία γενικής υποστήριξης , εκεί στον χώρο αυτό προορίζονταν να γίνουν φυλακές. Στην πορεία όμως άλλαξαν τα σχέδια τα πλοία θα έβγαιναν στην υπηρεσία της Γαλλικής ακτοπλοίας και τελικά εκμεταλλευτηκε ο χώρος αυτός με σαλονι και λιγοστές καμπίνες. Έχει ακούσει κανείς αυτό τον μύθο κι αν αληθεύει?
A 377 Posted September 6, 2009 Posted September 6, 2009 Δρομολογήθηκε από Ραφήνα -Άνδρο-Τήνο-Μύκονο αλλά μετά από σύντομο χρονικό διάστημα το πλοίο έκατσε σε αμμώδη αβαθή στο Γαύριο , οι αντλίες ρούφηξαν άμμο και η μία μηχανή έπαθε στρόφαλο βγάζοντας το εκτός παιχνιδιού. Θυμάμαι αμυδρά ότι τα προβλήματα στην γραμμή είχαν ξεκινήσει ήδη από το πρώτο δρομολόγιο στο οποίο έκανε Ραφήνα Γαύριο γύρω στις 4 ώρες λόγω κάποιου μηχανικού προβλήματος. Οι φήμες τότε έλεγαν για κακή ποιότητα καυσίμου που προμηθεύτηκε το βαπόρι φωτογραφίζοντας σαν υπεύθυνους την αντίπαλη εταιρεία της γραμμής.
georgios express Posted September 6, 2009 Posted September 6, 2009 ....Από ασυρματιστές ο Παναγιώτης Χρυσίνης, Ο οποίος μάλλον δεν είχε ρίζα από νησί, καθόσον ένα βράδυ (ξημέρωμα δηλαδή...), από Πάρο για Πειραιά, είχε μαζέψει στην πρύμη μιά (σχεδόν τσιγγάνικη ) κομπανία και εκεί καθισμένος σε έναν κουλουριασμένο κάβο, άκουσα ότι Ηπειρώτικο τραγούδι είχα και δεν είχα ακούσει στη ζωή μου όλη, πχ " ", " ", " " και το διαχρονικό και αξεπέραστο " ".
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Μία απορία, για τους γνωρίζοντες φυσικά. Από που προέρχεται το όνομα ΣΑΜΙΝΑ, κοινώς τι σημαίνει αν σημαίνει κάτι, και βέβαια που τονίζεται ??? Είναι Σαμίνα ή Σάμινα ???
SAMAINA Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Το όνομα φαντάζομαι οτι ήταν μια προσπάθεια "νεκρανάστασης" του ορίτζιναλ ΣΑΜΑΙΝΑ της ΑΝΤΕΣΙ αρχικά και της ΑRCADIA LINES μετέπειτα.(Το οποίο αποσύρθηκε το 1996 μετά το ατύχημα με το ΚΩΣΤΑΚΟΣ). ΣΑΜΑΙΝΕΣ ήταν τα αρχαία πολεμικά πλοία της Σάμου της εποχής του Πολυκράτη με τα οποία η Σάμος έγινε τον 6ο αιώνα π.Χ. θαλασσοκράτειρα. Τώρα το Σάμινα ή Σαμίνα πρέπει να είναι μεταφορά εις την αγγλικήν,διότι το "αι" στην γλώσσα αυτή δεν έχει καμμια σχέση με το "ε".
NHSOS XIOS Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Δυο φωτο του πλοιου στο Βαθυ,με το ΜΙΛΕΝΑ και το ΡΟΜΙΛΝΤΑ.
Annoula_Makoulis Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 Καμια φωτο απο το γΚαραζ του πλοιου υπαρχει?Η απο το αδελφο του ισως?
antonis molos Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 Για να το θυμηθούμε ξανά, φωτοΓραφίες εποχής απο ένα πλοίο που έΓραψε (τραΓική) ιστορία στην ελληνική ακτοπλοία.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 φίλε Aντώνη, αν και καταλαβαίνω τον τρόπο που το λες, θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω ότι από μόνα τους τα πλοία δεν μπορούν να γράψουν καμμία ιστορία, είτε τραγική είτε ένδοξη. Aυτό είναι αποκλειστικό προνόμιο όσων καλώς ή κακώς τα διαχειρίζονται, συντηρούν, κυβερνούν. Tο "σαμίνα" εν προκειμένω, δεν .....αποφάσισε κάποια βραδιά να πέσει από μόνο του πάνω στα βράχια και να παρασύρει στον θάνατο τόσες ζωές. "Aνθρώπων έργα" το οδήγησαν εκεί......
antonis molos Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 Δεν έχω λόγο να Διαφωνίσω μαζί σου, μηχανές είναι και "κουμαντάρονται" απο ανθρώπους. ΑνΑχώρηση Απο ΒΑθύ, κΑλοκΑίρι 1989, ίσως 1990.
polmyt Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 (edited) στις φωτογραφιες δεν φαινεται να εχει πλαινο καταπελτη πρυμα οπως το αδελφο του.πραγματι δεν ειχε ή δεν φαινεται στις φωτο; Edited January 23, 2012 by polmyt
NIKOSNAXOS Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 (edited) συμφωνα και με αυτη την φωτο εχει. επισης εδω εχει και αλλες φωτο. Edited January 23, 2012 by NIKOSNAXOS
antonis molos Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 ΑνέβΑσΑ φωτογρΑφίες δεξά-ζερβά μεριά, κΑτΑπέλτης δεν υπήρχε. πιθΑνόν νΑ τον έκλεισΑν ότΑν ( η κΑι πρίν ) έλθει στην ελλάδΑ. ΆρΑ πλΑινός μόνο στο νΑιΑσ ιι υπήρχε. Οπως επίσης φαίνεται και στη φωτΟγραφία αυτή, πΟυ είναι απΟ τις τελευταίες εργασίες πΟυ έγιναν στΟ πλΟίΟ όταν αυτό ΟνΟμάστηκε εΞπρεσ σαμινα, (εχει και τΟ παλιό όνΟμα) Ο πλαινός καταπέλτης φαίνεται (τΟ ιχνΟς τΟυ) αλλά απ΄ότι γνωρίζω, ΟυδέπΟτε χρησιμΟπΟιήθηκε με τΟν τρόπΟ πΟυ τΟ χρησιμΟπΟιΟύσε τΟ ναιασ ιι, όταν πλαγιΟδετΟύσε και φόρτωνε στΟ γκαράζ. λΟγικά ήταν κΟλλημένΟς.
Panagia Ekatontapiliani Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Oτι είχε καταπέλτες πλαϊνούς είμαι σίγουρος ότι είχε!! γιατί θυμάμαι που έβλεπα και τα πέδιλα τα καταπέλτη να ήταν κρεμασμένα στην άκρη των καταπελτών από μέσα. Tη πρώτη φορά που είχα ταξιδέψει με το πλοίο πίσω στο (1986 ή 1988 πρέπει να ήταν) και είχα πάει στον Aγιο Nικόλαο, θυμάμαι το δεξιά καταπέλτη ελαφρώς ανοικτό στη φόρτωση στο πειραιά έτσι ώστε να αεριζόταν το γκαράζ του. προσωπικά στην Eλλάδα δεν θυμάμαι ποτέ να τους χρησιμοποίησε για φόρτωση. Aπό ότι θυμάμαι το γκαράζ του είχε ένα πατάρι (σε σχήμα «π») που ξεκίναγε στο ύψος των πλαϊνών καταπελτών και ενωνόταν πλώρα
Annoula_Makoulis Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Εχω μια φωτο απο το γκαραζ αλλα δΕν φΕνΕται αρκΕτα καλα.αν μπορουσΕ ισως καποιος να βοηθησΕι θα το Εκτιμουσα πολυ.αυτο μΕ το (π)παντως δΕν αντιλΕγω γιατι στη φωτο που Εχω διακρινΕται ισα ισα κατι παταρια αλλα οχι τοσο καλα και θΕλω να Ειμαι σιγουρος.
georgios express Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 (edited) ....θυμάμαι το δεξιά καταπέλτη ελαφρώς ανοικτό στη φόρτωση στο πειραιά έτσι ώστε να αεριζόταν το γκαράζ του... ... Aυτό το θυμάμαι και εγώ, αλλά έλα που δεν θυμάμαι άν ήταν στο Golden Vergina ή στο Nαϊας II. Aπό ότι θυμάμαι το γκαράζ του είχε ένα πατάρι (σε σχήμα «π») που ξεκίναγε στο ύψος των πλαϊνών καταπελτών και ενωνόταν πλώρα... To πάνω πατάρι προσέφερε το πλεονέκτημα αν τυχόν έμπαινες από τους πρώτους στο λιμάνι αφετηρίας, έβγαινες και πρώτος στο λιμάνι προορισμού επειδή το πατάρι έκανε μία στροφή 180 μοιρών. ΄Eμπαινες και έβλεπες πλώρα, πάρκαρες και έβλεπες τον πρυμνιό καταπέλτη, ελαφρώς πλάγια. Edited January 24, 2012 by georgios express
Annoula_Makoulis Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 πηρα δυο αποψεις.ευχαριστω.τουλαχιστον τωρα ειμαι σιγουρος
nomikos Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 Τι αρχεία ανεβάζεις @stathis.Σε ευχαριστούμε.. Αναχώρηση Σάμινα,2 μήνες πριν πάει στο πάτο με 81 νεκρούς συνολικά από το ναυάγιο...
stathis Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 Αν θυμάμαι καλά, από όλα τα πλοία που έβαλαν τα σινιάλα της Hellas Ferries εκείνη την περίοδο, αυτό ήταν το τελευταίο και ξεκίνησε στα μέσα του καλοκαιριού του 2000. Πιστεύω πως ταξίδεψε το πολύ 3 μήνες ως Εξπρές Σαμίνα και γι’ αυτό υπάρχουν ελάχιστες φωτογραφίες του με αυτό το όνομα. Ας το δούμε ακριβώς δύο εβδομάδες πριν το ναυάγιο μαζί με το αδερφάκι του στον Πειραιά:
nomikos Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 Πρέπει να έχεις δίκιο ότι βγήκε καλοκαίρι του 2000 μετά από την μετασκευή, καθώς το αναφέρει και ο κ Παούρης στο βίντεο που ανέβηκε σήμερα στο θέμα του Supernaias. Επίσης στη συνέντευξη αναφέρεται πως το Σάμινα ήταν στα τελευταία του καλοσυντηρημένο,καλοτάξιδο και γρήγορο για την ηλικία του.
Annivas Posted December 28, 2021 Posted December 28, 2021 (edited) Το Σάμινα τελείωσε την μετασκευή και έκανε πρώτο δρομολόγιο περί τις 20 Ιουλίου 2000 . Το Γκολντεν Βεργινα όπως και το αδερφό του είχαν ανέκαθεν εξαιρετική συμπεριφορά στη θάλασσα , ίσως καλύτερη κι απο την σειρά του Απόλλωνα . Παροτι ποτε δεν έτυχε ομοιας φροντίδας με αυτή που πρόσφερε η εταιρεία στο αδερφό του Ναιας ΙΙ (τοποθέτηση βολβού , πλαστικοποιηση υφάλων , ενδελεχείς μηχανικές επισκευές ) , ήταν ένα πλοίο ιδιαίτερα γρήγορο για την εποχή του , με μια μέση υπηρεσιακή ταχύτητα περίπου στα 19,2 μίλια σε έμφορτη κατάσταση. Ήταν επίσης μανουβραδορικο βαπόρι , με μεγάλα τιμόνια και δυνατές κινήσεις . Υστερούσε πολύ στους εσωτερικούς χώρους και στις σκάλες αποεπιβιβασης επιβατών κάτι που διορθώθηκε ολοκληρωτικά επι Σάμινα αλλά δυστυχώς μετά απο τρεις μήνες συνέβη το τραγικό ναυάγιο . Επίσης μεγάλο μειονέκτημα ήταν κι ο κοντός και συνάμα Στενος καταπέλτης του. Το πλοίο σχεδόν κολλούσε στα λάστιχα για να ρίξει καταπέλτη και για να περάσουν τα φορτηγά για το γκαράζ του έκλειναν καθρέφτες η ακόμη τράβαγαν της καδένες ασφαλείας . Και σκεφτείτε ότι απο τον ίδιο καταπέλτη γινόταν και η επιβίβαση των επιβατών . Edited December 28, 2021 by Annivas
ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΑΝΑΡΗΣ Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 Το Βεργινα ηταν γρηγοροτερο απο το Ναιας τουλαχιστον μεχρι τη προσθηκη βολβου και πλαστικοποιηση του 2ου...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now