polmyt Posted May 7, 2009 Posted May 7, 2009 (edited) Προσφατα επεσε στα χερια μου μια φωτο απο το ΕΛΣΗ. Η περιοδος ειναι μαλλον τελος 40, το πολυ αρχες 50.Ουσιαστικα προκειται για καρτ ποσταλ τραβηγμενη απο φωτογραφειο της Μυτιληνης(υπαρχει και κατι σαν υδατογραφημα επανω) και η πισω μερια γραφει "ενθυμιον των εγκαινιων του Α/Π ΚΥΚΛΑΔΕΣ. Το ΕΛΣΗ ανηκε στην ατμοπλοοια του Τογια. Το μονο που ειχα ακουσει ειναι οτι καποτε εκανε Πειραια-Χιο-Μυτιληνη ξεκινοντας 2 το μεσημερι απο Πειραια και φτανοντας Μυτιληνη το αλλο πρωι.Στη συγκεκριμενη φωτο πρεπει να ειναι δεμενο εκει που τωρα βρισκεται το λιμεναρχειο στο μεσα λιμανι.Μου κανει εντυπωση που το βαπορι ειναι πρυμνιοδετημενο και ο κοσμος κατεβαινει με σκαλα απο την πρυμνη.Ειχα την εντυπωση οτι δενανε με το πλαι. Δυστυχως δεν ξερω πολλα παραπανω οποτε καθε πληροφορια ευπροδεκτη Edited September 13, 2018 by polmyt
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 καθε πληροφορια ευπροδεκτη Έστω και καθυστερημένα, ας πούμε λίγα πράγματα για το πλοίο, στο οποίο είχαμε αναφερθεί ακροθιγώς και παλαιότερα. Σύμφωνα λοιπόν με τον ναύαρχο Ντούνη (Εν Καιρώ Πολέμου, 2003, σελ 41-43) το πλοίο ανήκε στα λεγόμενα πλοία των Γερμανικών επανορθώσεων. Το 1946 αποφασίσθηκε να δοθούν στην Ελλάδα, ως πολεμικές αποζημιώσεις, 39 Γερμανικά πλοία: 3 επιβατηγά, 5 δεξαμενόπλοια και 31 φορτηγά. Τα πλοία αυτά στη συνέχεια και σύμφωνα με το Ν.Δ. 469/1947 εκποιήθηκαν από το Ελληνικό δημόσιο σε ιδιώτες. Το FREIBURG ήταν ένα από τα τρία επιβατηγά (μαζί με τα HERTHA/ΧΕΙΜΑΡΑ και KEHRWIEDER/ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ) που παραδόθηκαν στην Ελλάδα και μετονομάσθηκε σε ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ. Το 1948 πουλήθηκε στον Ιω. Τόγια –αντί £ 52,000- και μετονομάσθηκε σε ΕΛΣΗ, προφανώς προς τιμή του -απωλεσθέντος στον πόλεμο- προπολεμικού ΕΛΣΗ. Το 1958 μετονομάσθηκε σε ΕΛΛΗ ΤΟΓΙΑ και το 1960 πουλήθηκε στους Τυπάλδους και ταξίδεψε με το όνομα ΕΛΛΗ. Μετά το ναυάγιο του ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ και την κατάρρευση της εταιρείας των Τυπάλδων, παροπλίσθηκε και διαλύθηκε το 1982. Την τελευταία του χρονιά, το 1966, το βρίσκουμε να ταξιδεύει στις Κυκλάδες. Από τη θητεία του στη γραμμή της Χίου-Μυτιλήνης (ως ΕΛΛΗ των Τυπάλδων), αξίζει να δούμε ένα ενδιαφέρον δημοσίευμα που εντόπισα σε Χιώτικο περιοδικό του 1963.
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Μιάς και πιάσαμε το βαποράκι, ας δούμε ακόμα μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία, με τη βοήθεια του ψηφιοποιημένου αρχείου της ΕΒΕ. Κατ’ αρχήν, ας δούμε την ρεκλάμα που διαφημίζει το παρθενικό του ταξίδι, ως ΕΛΣΗ, από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της 4/8/1948… …και πως είδε το ΕΜΠΡΟΣ, στις 8/8/1948, την δρομολόγηση του πλοίου… Τέλος, ενδιαφέρον έχει ότι την πρώτη χρονιά ως ΕΛΛΗ των Τυπάλδων (1960) κάνει αποκλειστικά δρομολόγια στη Χίο-Μυτιλήνη και κάθε Παρασκευή συνέχιζε μέχρι Δικελί.
Nick the Greek Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 Πάμε να θυμηθούμε -ή πιο σωστά να γνωρίσουμε γιατί τότε δεν ζούσαμε οι περισσότεροι- το ΕΛΣΗ και από μια carte postale ιταλικής προελεύσεως. Το πλοίο είναι πλαγιοδετημένο στο παλιό λιμάνι και είτε το πιστεύετε είτε όχι το κτίριο είναι ακόμα το ίδιο. Η φωτογραφία υποθέτω κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 40 ή στην δεκαετία του 1950.
polmyt Posted September 13, 2018 Author Posted September 13, 2018 Να δουμε δυο σπανιες φωτογραφιες του πλοιου σαν ΕΛΛΗ ΤΟΓΙΑ στη Μυτιληνη μιας και δεν υπαρχουν πολλες του πλοιου με αυτό το ονομα,ποσο μαλλον στη Μυτιληνη Στην πρωτη βλέπουμε το πλοιο να μπαινει στο μεσα λιμανι ενώ στη συνεχεια βρισκεται περιπου στη μεση του λιμανιου και εχει ηδη φουνταρει τη δεξια αγκυρα ώστε να γυρισει και να δεσει. Οι φωτογραφιες είναι αναμεσα στο 1958 και 1960 και είναι από το προσωπικο μου αρχειο
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now