ΝΗΡΕΑΣ Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Ιστορία Τεσσαρακοστή Έκτη «[...] Επειδή δεν τους αρκούσε που αντιμετώπισαν τις μεγαλύτερες πολιορκίες που έγιναν ποτέ ενάντια στους μεγαλύτερους στρατούς που έγιναν ποτέ, αποφάσισαν μια μέρα να τα παίξουν όλα για όλα και να κατασκευάσουν έναν δικό τους “Τιτανικό” - το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που είχε βγει ποτέ στη θάλασσα. Λεγόταν ***** και οι περιγραφές του υποδηλώνουν ότι ήταν πράγματι όλα όσα σχεδίαζαν πως έπρεπε να είναι. Είχε επτά καταστρώματα και τόσο πολύ χώρο για εφόδια, που μπορούσε να μένει συνέχεια στη θάλασσα για περισσότερο από έξι μήνες δίχως να πιάσει στεριά για να ανανεώσει τις προμήθειές του, ούτε καν σε νερό – υπήρχαν τεράστιες δεξαμενές με πόσιμο νερό πάνω στο πλοίο. Και το πλήρωμα δεν την έβγαζε με σκέτες γαλέτες, όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή, αλλά έτρωγε το λευκότερο λευκό ψωμί, γιατί οι φούρνοι του πλοίου έβγαζαν διακόσια καρβέλια μεμιάς, χρησιμοποιώντας φρεσκοαλεσμένο σιτάρι που είχε αλεστεί σε εκατοντάδες χειροκίνητους μύλους. Αυτό το μεγάλο θαλάσσιο ζώο ήταν επενδεδυμένο κάτω απ’ τα ίσαλα με αρκετές στρώσεις μετάλλων καρφωμένο με χάλκινες βίδες, που δεν σκουριάζουν όπως οι σιδερένιες. “Ήταν φτιαγμένο με τόσο τέλεια τέχνη, που ποτέ δεν μπορούσε να βυθιστεί, καμιά ανθρώπινη δύναμη δεν μπορούσε να το βουλιάξει”. […] Το πυροβολείο ήταν εξοπλισμένο για πεντακόσιους άντρες. Στον εξοπλισμό του είχε πυροβόλα κάθε είδους, ενώ πενήντα απ’ αυτά ήταν εκπληκτικών διαστάσεων. Το αποκορύφωμα, σύμφωνα με τον χρονικογράφο, ήταν ότι αυτό το τεράστιο πλοίο αρκούσε απλώς να μουδάρει ή να λασκάρει τα πανιά του για να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. Ένα πλήρωμα τριακοσίων αντρών το κυβερνούσε, ενώ είχε δύο μεγάλα κάτεργα με δεκαπέντε πάγκους το καθένα, το ένα ρυμουλκούσε και το άλλο ήταν πάνω στο πλοίο. “Παρόλο που βρέθηκε συχνά σε ναυμαχίες και είχε τρύπες από πολλούς κανονιοβολισμούς, ποτέ κανένας κανονιοβολισμός δεν το διατρύπησε, ούτε καν πέρασε τα ίσαλά του”...» Το παραπάνω απόσπασμα είναι η λογοτεχνική περιγραφή ενός θρυλικού πλοίου. Ίσως να έχει κάποιες υπερβολές (λογοτεχνική αδεία), πιθανώς και κάποιες ανακρίβειες, αλλά αποτυπώνει πολύ καλά την «προσωπικότητα» του πλοίου. Το οποίο θεωρείται –και όχι άδικα- σαν το πρώτο του είδους του. Ποιο είναι το παραπάνω πλοίο? Ποιος είναι ο πολύ γνωστός συγγραφέας του παραπάνω κειμένου?
Dimitris Galon Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Το απόσπασμα που παρέθεσες Νηρέα, είναι αυθεντικά γραμμένο στα ελληνικά ή είναι μεταφρασμένο από άλλη γλώσσα, και εάν ναι από πιά; Φαντάζομαι ότι η αναφορά στον Τιτανικό (βυθ. 1912) υπάρχει στο αυθεντικό κείμενο. Σωστά;
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Το απόσπασμα είναι μεταφρασμένο από τα Αγγλικά ...όχι όμως από εμένα, αλλά από τον μεταφραστή της Ελληνικής έκδοσης. Πράγματι, η αναφορά στον Τιτανικό υπάρχει στο αυθεντικό κείμενο...και μας δείχνει το πότε περίπου γράφτηκε αυτό.
Dimitris Galon Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Άς ξεκινήσω ανάποδα. Μήπως ο συγγραφέας λέγεται David Howarth ?
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Πράγματι, ξεκινάς πολύ ανάποδα... Όχι, ο συγγραφέας δεν λεγόταν David Howarth...
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 I will take a very wild guess... http://www.nauticalmuseum.com/ekthemata/111.htm http://www.ussconstitution.navy.mil/historyupdate.htm
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 14, 2008 Author Posted January 14, 2008 Αγαπητέ Γιώργο, καλή η προσπάθειά σου...αλλά άστοχη. Το πλοίο της ιστορίας μας δεν ήταν του 6ου στόλου (που λέει ο λόγος), αλλά πολύ παλαιότερο. Το πλοίο μας μεσουράνησε, λίγα χρόνια μετά το τραγικό σφάλμα του Χριστόφορου Κολόμβου...
Dimitris Galon Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 Το μεγάλο βάρος του πλοίου, με τόσους άνδρες και τόσα πυροβόλα, μου φέρνει στο μυαλό το „Mary Rose“ του Ερίκου του 8ου. Το πλοίο αυτό λόγω του βάρους των πυροβόλων του και των 700 περίπου ανδρών του, αναποδογύρισε και βυθίστηκε στις 19 Ιουλίου του 1545. Στην εποχή του θεωρούταν αβύθιστο. Παράλληλοι βίοι με τον Τιτανικό.
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 14, 2008 Author Posted January 14, 2008 Άλλη μιά καλή προσπάθεια, αλλά δυστυχώς...εξ ίσου άστοχη. Το πλοίο μας ήταν μεν σύγχρονο του Mary Rose, αλλά δεν είναι αυτό. Και κυρίως, το πλοίο μας δεν βυθίσθηκε. Ο παραλληλισμός με τον Τιτανικό έχει να κάνει μόνο με το μέγεθος και όχι με την μοίρα των πλοίων. Και ένα δωράκι για τον κόπο σας: η ιστορία μας έχει κάποια κοινά στοιχεία (με την πολύ ευρεία έννοια) με την 17η ιστορία μας. Για να δούμε τώρα τους καλά διαβασμένους...
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Posted January 15, 2008 Posted January 15, 2008 Μήπως δεν ανήκε σε στόλο της δύσης αλλά της Ανατολής;
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 15, 2008 Author Posted January 15, 2008 Εκεί που ανήκε δύσκολο μεν να κάνεις τέτοιους διαχωρισμούς, αλλά θα έλεγα ότι θεωρείται "Δυτικό". Είχε δε ναυπηγηθεί και σε Δυτική χώρα...η οποία εσχάτως απασχολεί, πλην του πολιτικού, και το "κοινωνικό ρεπορτάζ";)
Nick the Greek Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Αυτο με το "κοινωνικο ρεπορταζ" μαλλον παραπεμπει σε Γαλλια. Δεν μπορω ομως να βρω κατι που να μου κολλαει στο κουιζ σου. Να υποθεσω πως δεν προκειται για το πλοιο με το πανεμορφο ονομα Soleil Royal(Βασιλικος Ηλιος)?
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 Η δεινότητά σου στο "κοινωνικό ρεπορτάζ" είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Ούτε ο Χίος της Εσπρέσσο να ήσουνα. Πράγματι το Γαλλικό προεδρικό ζευγαράκι και τις τρελίτσες τους στο Σαρμ Ελ Σέιχ είχα στον νού μου. Ναυπηγήθηκε λοιπόν στην Γαλλία...αλλά δεν ήταν Γαλλικό...και δεν είναι το Soleil Royal...
Nick the Greek Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Επειδή δεν τους αρκούσε που αντιμετώπισαν τις μεγαλύτερες πολιορκίες που έγιναν ποτέ ενάντια στους μεγαλύτερους στρατούς που έγιναν ποτέ, Συνεπως ενα πρωτο ερωτημα για να βρουμε τους Owners του πλοιου, ειναι να βρουμε ποιοι εχουν αντιμετωπισει πολιορκιες εναντια στους μεγαλυτερους στρατους. Εκεί που ανήκε δύσκολο μεν να κάνεις τέτοιους διαχωρισμούς, αλλά θα έλεγα ότι θεωρείται "Δυτικό". Θεωρειται Δυτικο αλλα δεν ειναι ακριβως Δυτικο. Ρωσια ή Οθωμανικη Αυτοκρατορια μου μυριζεται. Ελα ομως που δεν μπορω να σκεφτω οτι μεχρι εκεινη την εποχη κανεις απο τους δυο ειχε αντιμετωπισει πολιορκιες.. Χωρια που τοτε η Ρωσικη Αυτοκρατορια δεν ειχε αρχισει ακομη να ασχολειται επισταμενως με ναυτικα πραγματα.. Το πλοίο μας ήταν μεν σύγχρονο του Mary Rose 16ος αιωνας λοιπον.
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 Δεν είναι απαραίτητο να ανήκε σε κρατική οντότητα...με την τρέχουσα έννοια του όρου... Βεβαίως, υπήρχε μια δομή και μια ιεραρχία στους owners:D, αλλά η επικράτειά τους δεν ήταν και τόσο σταθερή.
proud_ionian Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 μηπως ηταν καποιου ειδους πειρατικο ή ανηκε σε καποια πολη φρουριο της καραϊβικης;
ΝΗΡΕΑΣ Posted March 3, 2008 Author Posted March 3, 2008 Μήτε πειρατικό ήταν, μήτε και ταξίδεψε ποτέ στην Caribbean Sea...ούτε τις Στήλες του Ηρακλέους θα πρέπει να πέρασε ποτέ. Το σίγουρο είναι -εντελώς θεωρητικά μιλώντας- ότι θα μπορούσε να φοράει τα σινιάλα του Μιαούλη Και δεν εννοώ το ΑΑ...
proud_ionian Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 νηρεα δε δινεις τη βοηθεια το του κοινου; 16 αιωνας, ανατολικη μεσογειος, "μιαουλης", νηρεας που τα κουιζ του εχουν παντα ελληνικη αναφορα, μηπως τελικα ηταν δημιουργημα υποδουλων ή ελευθερων ακομη Ελληνων, την εποχη της εδραιωσης των Οθωμανων;
ΝΗΡΕΑΣ Posted March 21, 2008 Author Posted March 21, 2008 16ος αιώνας και Ανατολική Μεσόγειος είναι...όχι όμως και τα υπόλοιπα. Βάλε στο μικροσκόπιο τα πρώτα σινιάλα του Μιαούλη, του Κανάρη και των λοιπών "επανορθώσεων"...και είσαι μπροστά σε άδειο τέρμα Δεν μπορεί κάτι θα σου θυμίζουν...εκτός από νοσοκομείο.
proud_ionian Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Στους Ναϊτες παραπεμπει το σινιαλο, αλλα οι σχετικες αναζητησεις δεν δινουν κατι συγκεκριμενο, περα απο διαφορα φορουμ για το μεταφυσικο και το ανεξηγητο.
ΝΗΡΕΑΣ Posted March 21, 2008 Author Posted March 21, 2008 Ιπποτικό Τάγμα ήταν, αλλά όχι οι Ναϊτες. Ήταν σύγχρονο και ανθεκτικότερο των Templar.
Nick the Greek Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Δεν ηταν οι Ναιτες! Φλασιά, τα σινιαλα παραπεμπουν στο σταυρο της Μαλτας η οποια ηταν στην κατοχη οχι των Ναιτων, αλλα των Ιωαννιτων Ιπποτων. Νομιζω?
ΝΗΡΕΑΣ Posted April 1, 2008 Author Posted April 1, 2008 Ορθόν και προχώρει...αλλά με άλλην νήσον. Νήσον και ουχί κράτος μέλος.
Ermenegildo Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 To tagma ton ioanniton itan stin kypro kai stin rodo.... ara an exoume na kanoume me nison milame gia tin rodo.... parenthesi ta symvola ton naiton kai tin ioanniton exoun polla koina... apla diaforetika xromata se orismena
ΝΗΡΕΑΣ Posted April 1, 2008 Author Posted April 1, 2008 Σωστό! Το πλοίο μας που ναυπηγήθηκε στη Γαλλία ανήκε στους Ιωαννίτες Ιππότες της Ρόδου. Αλλά ποιό ήταν αυτό το επιβλητικό πλοίο?
Recommended Posts