Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Για αυτους που χρησιμοποιουν sketcup

Επειδη ζωγραφιζοντας-σχεδιαζοντας στα κουτουρου(που λενε κ στο χωριο μου)δεν εχουμε το επιθυμητο αποτελεσμα,χρειαζομαστε ενα η περισσοτερα σχεδια του πλοιου(κατοψη-προφιλ,GA plan δηλαδη).Αυτα τα σχεδια ομως,δεν κυκλοφορουν ευρεως(αν υπαρχουν παντως ειναι οτι πρεπει),θα φτιαξουμε μονοι μας,με την βοηθεια του sketchup και φωτογραφιων.

Βρισκουμε λοιπον,μια φωτο του πλοιου που να ειναι κατα το 99% προφιλ του.Αν δεν ειναι ακριβως το προφιλ,θα διαπιστωσετε οτι δεν βοηθαει αρκετα.Εγω διαλεξα αυτη την φωτο του Προμηθεα,για να σας δειξω τον τροπο.

Ανοιγουμε το sketchup,παμε file - import και διαλεγουμε την εικονα απ τον υπολογιστη μας.Με τη βοηθεια του rotate την τοποθετουμε οπως φαινεται παρακατω(ακομα δεν εχουν σημασια οι αξονες).

Αρχιζουμε και ζωγραφιζουμε το προφιλ του πλοιου.Δεν εχει σημασια να κανετε λεπτομεριες(τζαμια-σιδερακια-ρανταρ κλπ)αλλα το ακριβες σχημα του πλοιου.Αφου το τελειωσετε,κανετε cut την εικονα κ θα σας εχει μεινει το εξης(το ασπρο χωρις την εικονα οπως ειπα).

Σε αυτη την φαση εχει σημασια,η κοιλια του σχεδιου,δηλαδη ο πατος του πλοιου,να εφαπτεται ακριβως με τον πρασινο αξονα.Αν δεν το κανετε,το μοντελο στο παιχνιδι,θα εχει την κλιση που εχετε αφησει απ αυτο το βημα.(ελπιζω να εγινα κατανοητος).Για να φερετε τον πατο στον πρασινο αξονα,χρησιμοποιειστε το rotate παλι(η οποιο tool σας διευκολυνει εσας).

Παμε τωρα στις διαστασεις,που εχουν κ την μεγαλυτερη σημασια.Με το tape measure μετραμε απ τα δυο ακρα του παπορου.Μου βγαζει λοιπον 10 μετρα μεγιστο μηκος,κανω κλικ πανω στα 10 μετρα(κατω δεξια)και γραφω 212.00 που ειναι το πραγματικο μηκος του πλοιου(σουηδος info),enter κ στο παραθυρακι που λεει do you want to resize your model παταμε yes.

Φτιαχνουμε κ το πλατος,δημιουργοντας με το tape measure εναν guide καθετο στο μηκος, 25 μετρων(πραγματικο πλατος πλοιου).Με το εργαλειο pull τωρα,’’τραβαμε’’ την επιφανεια μεχρι τον οδηγο των 25μετρων(αναλογα πρατουμε κ για το βυθισμα 6.60 μετρα).

post-709-128326979907_thumb.jpg

post-709-128326979908_thumb.jpg

post-709-128326979909_thumb.jpg

post-709-12832697991_thumb.jpg

Posted

Το αποτελεσμα ειναι αυτο.

Ετσι εχουμε το πλοιο στις πραγματικες διαστασεις του αλλα οχι σε εκεινες του vs(feet).Εδω χρειαζεται να βρουμε το νοητο κεντρο που θα ξεκινουν οι 3 αξονες.Το βρισκουμε ενωνοντας το μεσο του μηκους με το μεσο του πλατους,φτιαχνοντας ενα γαμα,π θα μας χρειαστει να ‘τραβηξουμε’ το μοντελο στο κεντρο των αξονων.

Επιλεγουμε ολο το μοντελο κ με το εργαλειο scale το μεγαλωνουμε κατα 3.2 φορες(κατω δεξια θα σας λεει καθως το μεγαλωνεται)τραβωντας μοναχα απο μια απ τις 4 γωνιες του model.Αν επιλεξετε απο αλλου,αλλοιωνεται η μορφη-το πλατος και το μηκος.

Αφου κανουμε το scale,φερνουμε το μοντελο απ το κεντρο του στην αρχη των αξονων και ειμαστε ετοιμοι πια να αρχισουμε την σχεδιαση.

Απο δω κ περα,με την βοηθεια φωτογραφιων(βλεποντας οχι κανοντας τις import),θα πρεπει να φτιαξετε οσο μπορειτε καλυτερα,ΤΑ ΠΑΝΤΑ....Πλωρη-πρυμη-ντεκ-τσιμινιερα-γεφυρα.Θα προσπαθησω καποια στιγμη να σας αναλυσω πως κανουμε την πλωρη,αλλα προς το παρον...αυτα.

post-709-128326979912_thumb.jpg

post-709-128326979913_thumb.jpg

post-709-128326979916_thumb.jpg

post-709-128326979917_thumb.jpg

Posted

Πολυ καλο Νησος Χιος θα βοηθησει πολλους στη δημιουργια κ αλλων ελληνικων και μη πλοιων με αυτο το βοηθημα...

  • 1 month later...
Posted

Παμε για τη σχεδιαση της πλωρης.Στο προφιλ(ενος εκ των 2 πλευρων)σχεδιαζουμε τις ακολουθες γραμμες,ωστε να διαχωρισουμε τα 'μαγουλα'(αναλογως πως ειναι σε καθε πλοιο).Η γραμμη που φαινεται στον καθρεφτη ειναι ο οδηγος επειδη αυτο το καμματι θα γινει πιο στρογγυλο(οπως στην πραγματικοτητα αλλωστε;))

Μετα παμε απο 'πανω' και σχεδιαζουμε την πλωρη κανοντας το 'κορακι' λιγο στρογγυλο και οχι μυτερο.

Σβηνουμε οτι φαινεται στην εικονα,αφηνοντας την γραμμη που θα μας δωσει την κλιση της πλωρης(κοκκινο χρωμα)

Με το εργαλειο pull 'τραβαμε' προς τα κατω,μεχρι εκει που εχουμε σβησει απο πριν(συνηθως ειναι η αρχη της γαστρας)

post-709-128326980988_thumb.jpg

post-709-12832698099_thumb.jpg

post-709-128326980992_thumb.jpg

post-709-128326980995_thumb.jpg

Posted

Επιλεγετε την κατω επιφανεια του κομματιου και με το scale το φαιρνετε στην κλιση που εχει πλωρη.

Επισης ειτε με το scale ειτε με το move ενωνετε τα μαγουλα προς τα πισω.

Μπορει να φαινεται ευκολο αλλα θα διαπιστωσετε πως θελει αρκετη προσπαθεια για να γινει η πλωρη καλη.Πολλες φορες το move ειναι καλυτερο απο το scale κι αλλες φορες παλι,οχι:oΠειραματιστειτε κ σιγουρα θα τα καταφερετε.Πιστευω να πηρατε μια ιδεα για το πως σχεδιαζονται τετοιες επιφανειες.

post-709-128326980996_thumb.jpg

post-709-128326980998_thumb.jpg

  • 1 month later...
Posted
Για τα texture θα διαφωνησω μαζι σου γιατι αν και κουραστικο το σκετσ απ κάνει καλή δουλεία με 1-2 παντέντες στα texture.

Κανε μας ενα σεμιναριο αδερφε:)Προσωπικα με ενδιαφερει η χρησιμοποιηση των textures σε μη επιπεδες επιφανειες,πχ αναγραφη του ονοματος στα μαγουλα της πλωρης.Οποτε εβαλα texture σε μη επιπεδη επιφανεια μου βγηκε χαλια:mad:

Posted

Με μεγάλη μου χαρα...

Καταρχάς συνάδελφοι τα textures διευκολύνουν πολύ την ελαχιστοποίηση των tringles (γραμμών) οπότε τα πλοία παραμένουν ή γίνονται ακόμα περισσότερο αληθοφανή και λιγότερο ''βαριά'' για το παιχνίδι. Αυτός είναι ο λόγος που τα προτιμώ + του ότι ξοδεύουμε λιγότερη ώρα από οτι να σχεδιάζουμε παραθυρα κτλ.

Τώρα πιστεύω πως καλό θα είναι να σας παρουσιάσω την τεχνική που εγώ ακολουθώ με screenshots.Γιαυτο θα προετοιμάσω ένα project και θα σας το παρουσιάσω σήμερα όσο ποιο αναλυτικά μπορώ για να διευκολυνθούν παλιοί και νέοι χρήστες του προγράμματος.

Posted

Αναμενουμε με ενδιαφερον;)Παντως διαφωνω οτι τα textures κανουν πιο αληθοφανη τα πλοια στο vs.Σιγουρα γλιτωνεις απειρα triangles αλλα το πλοιο με τα textures φαινεται καλα μονο απο κοντα.Καθως απομακρυνεσαι απο την πλευρα(του πλοιου)που βλεπεις,χανεται στην ουσια η 'εικονα' ενω κοιταζοντας το σκαρι απο σχετικα μακρια φαινεται μονο το μοντελο και οχι τα textures.

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Posted

Καταρχήν οφείλω να ζητήσω ένα συγγνώμη για την καθυστέρηση.Στο παρα ταυτα τωρα για το θέμα texture στο Google Scetch up.

Ενα σημαντικό πρόβλημα που παρουσιάζεται κατα την τοποθέτηση texture είναι οτι το πρόγραμμα απο μόνο του κάνει μια μίξη χρωμάτων κατα την διαμόρφωση

του αρχείο απο 3ds μορφη σε χfile αρχείο του Virtual.

π.χ. Αν επικρατέστερα χρώματα είναι το άσπρο και το μπλέ,τότε αυτόματα το αποτέλεσμα που θα αντικρίσουμε στο παιχνίδι ειναι γαλάζιο αντι του ασπρου και μπλε πιο σκουρο απο

το μπλε που είχαμε χρησιμοποιησει. (βλ.εικονα 1)(δεν βρήκα καλυτερο παραδειγμα προχειρο)Παρατηρουμε το φουγάρο του εργοστασιου στο πισω μερος της εικονας πως αντι για ασπρο κοκκινο βγαίνει κοκκινο σκουρο και κοκκινο ανοιχτο(αναμειξη κοκκινου με ασπρου)

Ενας εύκολος τρόπος και πολυ πρακτικός για να αποφευχθουν τέτοιου είδους ανεπιθυμιτα αποτελέσματα είναι να δημιουργήσουμε μια είκονα (βλ.εικόνα 2) οπου θα υπάρχει μεγάλο κενό προς

τα πάνω (διοτι αυτό εξυπηρετεί περισσοτερο στο μοντάρισμα) οπου μεγάλο ποσοστό της εικόνας θα καταλαμβάνει το άσπρο οπου είναι ένα χρώμα το οποίο δεν επιρεάζει τα υπόλοιπα.

συνεχίζεται...

post-1399-128326983053_thumb.jpg

post-1399-128326983055_thumb.jpg

  • 7 months later...
Posted (edited)

Πως φτιάχνουμε φτιάχνουμε λιμάνια για το virtual sailor με το google sketchup?

Edited by proud_ionian
  • 3 weeks later...
Posted

Και μια άλλη ερώτηση πως βάζουμε το όνομα του πλοίου στην πλώρη με την χρήση textures και πιο είναι το καλύτερο πρόγραμμα για την κατασκευή πλοίων;

Posted

Δεν μπορεις να φτιαξεις πλοια για το ship sim οπως στο vs.Υπαρχει μια ολοκληρη διαδικασια π πρεπει να ακολουθησεις και παντα υπο την επιβλεψη του δημιουργου του παιχνιδιου(microsoft).

  • 2 weeks later...
Posted

καλημερα.θελω να φτιαξω λιμανια.μπορει να μου πει καποιος την διαδικασια?θελω παρα πολυ να μαθω

Posted

Πολλοι εχουν κανει την συγκεκριμενη ερωτηση και ολες τις φορες εχουμε απαντησει,εδω λεει αναλυτικα πως τοποθετεις 3d object(πχ λιμανια)στα διαφορα scenery.Ειναι αδυνατον να κατσει καποιος να εξηγησει βημα βημα τι πρεπει να κανεις ακριβως.Κ εγω τις συγκεκριμενες οδηγιες διαβασα και εμαθα.

ΥΓ.Παντως οτι και να κανετε(φτιαχνεται λιμανια,πλοια,σπιτακια κλπ)το παιχνιδι θα συνεχισει να ειναι βαρετοB) Ειναι απο τα πιο 'παιδικα' simulator που υπαρχουν,ξεπερασμενο για την εποχη.Εγω πλεον εχω να το ανοιξω πολυ καιρο,πιο διασκεδαστικο ειναι να φτιαχνεις κανα πλοιο στο sketchup παρα να παιρνεις ενα πλοιο κ να κανεις μονος σου δρομολογια:D

  • 1 month later...
Posted (edited)

Καποια υπαρχουν στο gallery ενω εδω μπορεις να βρεις καποια για ελληνικα και ξενα πλοια.

Edited by proud_ionian
να ανοιγαν και τα λινκ;)
  • 2 months later...
Posted

Το Sketchup αλλα θελει υπομονη ωστε να το μαθεις.

Φίλε μου, μήπως μπορείς να ανεβάσεις ένα tutorial με screenshots ώστε να μάθουμε πως προσθέτουμε τα όπλα; Σε ευχαριστώ πολύ!

Posted

gia sas paidia. na rwtisw kati?ekana ena ploio sto scethap kai to ekana export se 3ds alla to conv3ds den doylevei ti na kanw?pataw make kai den vgazei tipota sto new boat.an einai efkolo na me voithisei kapoios

  • 3 months later...
Posted

Παιδιά όταν κάνω export στα πλοία (φώτο από αλκμήνη α) παρατηρώ πως έχουν μια περίεργη υφή αντίθετα με πριν. Ξέρει κανείς γιατί συμβαίνει αυτό;

post-2780-0-49608600-1293109787_thumb.jp

Posted

Παιδιά όταν κάνω export στα πλοία (φώτο από αλκμήνη α) παρατηρώ πως έχουν μια περίεργη υφή αντίθετα με πριν. Ξέρει κανείς γιατί συμβαίνει αυτό;

post-2780-0-49608600-1293109787_thumb.jp

Μήπως όταν σβήνεις τις γραμμές πατάς ταυτόχρονα και ctrl; Γιατί όπως και στο παράδειγμα, το αριστερό σχήμα έχει την ίδα υφή με το δικό σου (έσβησα το περίγραμμα με το εργαλείο erase και ctrl)

ενώ στο δεξιά είναι κανονική η υφή.

Ελπίζω να βοήθησα.

post-2858-0-79936200-1293260006_thumb.pn

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...