Nereus Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 (edited) Θεωρητικά η έκδοση του ομολόγου έγινε για 2 λόγους για refinance και για αγορά Scrubbers. Τώρα αν γίνει γαργάρα και πάνε στο 0.1 θα δείξει (φυσικά εξαρτάται και από το spread των καυσίμων) Edited October 15, 2019 by proud_ionian quote αντί reply
kwstasa41990 Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 Το πρωτο πλοιο που θα βαλει scrubbers oπως ολα δειχνουν θα ειναι το blue star patmos αρχες Ιανουαριου και θα ακολουθησει το blue star delos το που ομως παραμενει ακομα αγνωστο.
Panagia Ekatontapiliani Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 Είχαν ακουστεί αυτά τα Blue Star Patmos, το Blue Star Delos και το Superfast XI, ως τα πλοία του ομίλου που θα βάλουν scrubbers στην χειμερινή περίοδο.
bigman Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 Περίεργο που δεν στέλνουν τα δύο μεγάλα blue star με το 11ο πρώτα.. 🤔
Nikos_Chania Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 Σαν Ελληνική εταιρεία που είναι η Attica θα επιλέξει την Σύρο για τα scrubber, σωστά;
proud_ionian Posted October 15, 2019 Author Posted October 15, 2019 το ενα κουιζ, ειναι αυτο που εβαλε ο @Nikos_Chania. που θα βαλει τα scrubbers. το αλλο κουιζ ειναι σε ποια θα τα βαλει On 4/13/2019 at 10:35 AM, proud_ionian said: μενει κανα 25ρι εκατομμυρια. διαιρεστε το με 3-4 εκ που ειναι το κοστος για τοποθετηση scrubbers ανα πλοιο και καταληγουμε οτι σε πρωτη φαση, υπολογιζει να βαλει scrubbers σε 5-6, αντε 7 πλοια. On 7/18/2019 at 3:04 PM, Αναερόβιος said: BS1/2, SF XI, SF I, SF II, BS Naxos, BS Paros, BS Delos, BS Patmos, Νήσος Μύκονος και Νήσος Χιος. Εως 26 εκατομμύρια Ευρω για scrubbers με μέσο κόστος ανά πλοίο τα 3-5 εκατομμύρια σημαίνει πως πάνω κάτω 7 πλοία θα τα "φορέσουν". 7 πλοια. τα 2 μας τα ειπε ο @kwstasa41990 ψαχνουμε τα αλλα 5 απο τη λιστα του αναεροβιου (ρητορικη η ερωτηση )
Nikos_Chania Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 ΧιοΜυτιληνιά και Κρητικά δεν θα φορέσουν. Θα καίνε low στα λιμάνια και στα περιξ τους, και στο εν πλω θα γυρίζουν στο βαρυ για οικονομία. Τα superfast 1 & 2 θα καίνε αναγκαστικά low, καθώς και τα ναξος/παρος. Μπλου σταρ 1, 2, δήλος, πατμος θα είναι τα 4 της μπλου, Σουπερφαστ 11 από τα κόκκινα και Μύκονος, Χίος από την χελένικ. Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει λόγος να τα συζητήσουμε, από μένα είναι όχι Βέβαια θα μπορουσαμε να λεμε άπειρα σενάρια για το ποιά. Με βάση το 7 πλοία που έχουμε υπολογίσει είναι το σκεπτικό που ανέλυσα.
proud_ionian Posted October 15, 2019 Author Posted October 15, 2019 περα απο ονοματα, στα παλιοτερα, ανω των 20 δεν συμφερει, γιατι θα κανουν αποσβεση μετα θανατο. στα υπολοιπα, σε αυτα που ταξιδευεουν τη μιση μερα και την αλλη μιση ειναι στο λιμανι, επισης μακραινει ο χρονος αποσβεσης (με μετρο συγκρισης τα γκαφρα που γλυτωνεις σε καυσιμα). στα μικροτερα δε βγαινει και ο χωρος. με δεδομενα τα παραπανω, οπως και τα διαθεσιμα... τάλαντα, ο συλλογισμος οδηγει σε αυτα που ανεφερε ο @Nikos_Chania τωρα κατα ποσο θα μπορουν να κανουν μαϊμουδιες (να καινε βαρυ χωρις scrubbers κλπ), μενει να το δουμε
Nereus Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 31 minutes ago, Nikos_Chania said: ΧιοΜυτιληνιά και Κρητικά δεν θα φορέσουν. Θα καίνε low στα λιμάνια και στα περιξ τους, και στο εν πλω θα γυρίζουν στο βαρυ για οικονομία. Τα superfast 1 & 2 θα καίνε αναγκαστικά low, καθώς και τα ναξος/παρος. Μπλου σταρ 1, 2, δήλος, πατμος θα είναι τα 4 της μπλου, Σουπερφαστ 11 από τα κόκκινα και Μύκονος, Χίος από την χελένικ. Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει λόγος να τα συζητήσουμε, από μένα είναι όχι Βέβαια θα μπορουσαμε να λεμε άπειρα σενάρια για το ποιά. Με βάση το 7 πλοία που έχουμε υπολογίσει είναι το σκεπτικό που ανέλυσα. Πήραμε exemption στο Αιγαίο και δε το ξέρω? Δεν θα έχουν την επιλογή για βαρύ πετρέλαιο (aka 3,5%) χωρίς Scrubbers... Οπουδήποτε εκτός ECA ο κανονισμός από 01/01/2020 λέει 0,5% η Scrubbers.. Οπότε η βάζουν Scrubbers η τα σκάνε για 0,5.. 25 minutes ago, proud_ionian said: @Nikos_ChaniaΤωρα κατα ποσο θα μπορουν να κανουν μαϊμουδιες (να καινε βαρυ χωρις scrubbers κλπ), μενει να το δουμε Ο κανονισμός είναι ξεκάθαρος.. Αν σε πιάσω να κουβαλάς βαρυ χωρις scrubber φέτες ο πωπος.. Μακάρι να ήταν όπως έως και σήμερα στις ECA που γράφεις ότι καις 0,1 και ξερναει ντουμανι το φουγάρο.. (ώσπου να σε πιάσει κάνα drone η αεροπλάνο)
Nikos_Chania Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 Ειχαμε πει και παλαιοτερα: -θα υπαρχει καταγραφέας καυσαεριων -θα μπορει να γινεται έλεγχος για τις εκπομπες στο εν πλω -Προβλέπεται να μην εχεις καν βαρύ καυσιμο στις δεξαμενες σου αν δεν εχεις σκραμπερ; Είναι πολλά @Nereus που δεν έχουν διευκρινιστεί, οπότε μην είμαστε απόλυτοι. Στο εν πλω το βαρυ, ξερουμε ολοι οτι μπορει να γίνει, και ως παρατυπια γραφτηκε φυσικά. Αλλά η άττικα αγόρασε μία εταιρεία με γερασμένο στόλο, και αυτός ήταν και είναι ο σκόπελος (θες οικονομικός, θες περιβαλλοντικός) που πρέπει να αποφύγει εν όψει πρωτοχρονιάς του 2020.
Nereus Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 (edited) Κοίτα καταλαβαίνω τι λες, αλλά μη ξεχνάμε τα πάντα έγιναν στο πόδι.. Αλλά το κείμενο είναι ξεκάθαρο (άσχετα που πολλοί ήλπιζαν να υπάρξουν παραθυράκια η παράταση..) έξω από ECA 0,5 worldwide! Και για να απαντήσω στο ερώτημα σου ναι προβλέπεται να μη κουβαλάς βαρυ αν δεν έχεις Scrubber. Παραθέτω το κείμενο από τον IMO: ———————— "What additional measures are being or have been developed to support the implementation of the 0.50% sulphur limit? " IMO has adopted a MARPOL amendment to prohibit the carriage of non-compliant fuel oil for combustion purposes for propulsion or operation on board a ship - unless the ship has an exhaust gas cleaning system ("scrubber") fitted. Read more here. The PPR Sub-Committee has prepared further draft amendments to MARPOL Annex VI, for approval at MEPC 74, including amendments covering fuel oil sampling and testing. This will be for the IMO Member States to decide, through the work in the PPR SubCommittee, which in turn will report to the MEPC. ———————— Η Αττικα αγόρασε μία εταιρεία με γερασμένο στόλο συμφωνώ.. αλλά νομίζω πάνω στη χαρά τους ότι θα γίνουν μονοπώλιο μάλλον δεν τρεξαν τα νούμερα με τιμή βαρελιού πάνω από 70$.. Γιατί αν πιστεύει κανεις ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μη πέσει έξω μέσα σε ένα χρόνο τι να πω. Να δω το Πήγασο με Scrubber και τπτ άλλο.. Παραθέτω και ένα guide από τον IMO για όποιον ενδιαφέρεται. 2020 sulphur limit FAQ 2019.pdf Edited October 15, 2019 by proud_ionian quote αντί reply
Orestis Posted October 18, 2019 Posted October 18, 2019 (edited) Όλα δείχνουν πως το deal της Farallon για την αναχρηματοδότηση της MIG ναυάγησε και η Πειραιώς θα χρειαστεί να σώσει για ακόμα μία φορά την παρτίδα. Έτσι αντί να μειώσει την έκθεση της κατά 86 εκ. όπως προβλεπόταν από τη συμφωνία αναχρηματοδότησης, θα την αυξήσει κατά 142 εκ. αναλαμβάνοντας και τα δάνεια της Fortress. Quote Ελάχιστες πιθανότητες έχει να ολοκληρωθεί το deal αναχρηματοδότησης δανεισμού της τάξης των 230 εκατ. ευρώ της Marfin Investment Group (MIG) από την κοινοπραξία των επενδυτικών κεφαλαίων Farallon Capital Europe και Oak Hill Advisors, εξαιτίας των αξιώσεών τους για επιτόκιο 11%, υπερδιπλάσιου δηλαδή του υφισταμένου. Με τη συμφωνία να θεωρείται από πολλές πλευρές ουσιαστικά νεκρή, οι εν λόγω υποχρεώσεις της MIG προς τη Fortress (142 εκατ.) και την Τράπεζα Πειραιώς (86 εκατ.) θα αναχρηματοδοτηθούν τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», από την ίδια την Πειραιώς με ελκυστικό κόστος αλλά και ιδιαίτερα επαρκείς εξασφαλίσεις. Εξασφαλίσεις που κατά πάσα βεβαιότητα θα απαρτίζονται από την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των θυγατρικών της MIG, Vivartia και Attica Group. Η σχετική συμφωνία βρίσκεται στα τελικά στάδια των διαπραγματεύσεων και δεν έχει ακόμα υπογραφεί. Edited October 18, 2019 by Orestis
Αναερόβιος Posted October 18, 2019 Posted October 18, 2019 Πολύ καλό νέο. Το επιτόκιο που ζητούσε η Farallon δεν θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί ούτε απο τα καλύτερα EBITDA που θα μπορούσε να επιτύχει η ΑΤΤΙΚΑ. Ήταν προσφορά που θα οδηγούνε εντός ενός χρόνου το πολύ σε στάση πληρωμών και άρα απόκτηση της ΑΤΤΙΚΑ από την Farallon. Και με αυτή την προοπτική άλλωστε είχε κατατεθεί.
lostromos Posted October 21, 2019 Posted October 21, 2019 (edited) σΣχετικά με τον όρο στα πουλημένα Superfast να μην μπορούν να δραστηριοποιηθούν στις γραμμές τις Attica, εάν όλες οι εταιρείες που τα έχουν πάνε δικαστικά για να αναιρεθεί ο όρος ως αντισυνταγματικός και ότι περιορίζει την ελευθερία τους έχουν τύχη; Πρόσφατα ένας γνωστός μου κέρδισε αντίστοιχο δικαστήριο διότι του απαγορευόταν να πουλήσει το σπίτι που απέκτησε μέσω κληρονομιάς και σκέφτηκα εάν θα μπορούσε να γίνει και στα πλοία αυτό. Επίσης ο όρος πως είναι ακριβώς; Δεν μπορούν τα πλοία να δραστηριοποιηθούν στις γραμμές που ήταν το εκάστοτε πλοίο ή γενικά στις γραμμές της Attica; Δηλ εννοώ όταν πωλήθηκε το Superfast I η Attica δεν ήταν στην γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Δεν μπορεί το Superfast I να κάνει δρομολόγια για Χίο - Μυτιλήνη και γενικά ε όλες τις γραμμές της Attica ή μόνο από Πάτρα προς Ανκόνα και Μπάρι σε αντίθεση με το XII πού πήγαινε και Κρήτη, Δωδεκάνησα; Edited October 21, 2019 by lostromos
margaritis24 Posted October 21, 2019 Posted October 21, 2019 Αυτος που το πηρε δε μπορουσε να το βαλει στη ιδια γραμμη γιατι θα πληρωνε παραπνω λεφτα!αλλα τα περισσοτερα εχουν ξαναπουληθει οποτε μπορει οποιος θελει να τα βαλςι παντου οπως η ανεκ που ειχε ναυλωσει το Χ καποτε στην ιταλια
proud_ionian Posted October 21, 2019 Author Posted October 21, 2019 νομιζω οτι υπηρχε και καποιος χρονικος περιορισμος, που δεσμευε και τον επομενο αγοραστη, οσον αφορα το να ξαναταξιδεψουν στις γραμμες που δραστηριοποιειτο η attica . δεν ηταν μεχρι να σβησει ο ηλιος. για το Χ δεν ισχυει αυτο που λες μαργαριτη. η attica ειχε παει την SNCM στα δικαστηρια, ΥΓ: αλλο πραγμα το κληρονομικο δικαιο και αλλο οι συμφωνιες αγοραπωλησιας.
gtogias Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, η πρώτη τετράδα που θα βάλει scrubbers είναι τα: Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Νήσος Μύκονος και στο Superfast XI Ως τον Ιούνιο του 2020, και μετά ακόμα τέσσερα που δεν κατονομάζονται
Panagia Ekatontapiliani Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 On 10/15/2019 at 8:15 PM, Panagia Ekatontapiliani said: Είχαν ακουστεί αυτά τα Blue Star Patmos, το Blue Star Delos και το Superfast XI, ως τα πλοία του ομίλου που θα βάλουν scrubbers στην χειμερινή περίοδο. Όπως τα έχουμε πει τα τρία είναι σίγουρα ότι θα μπουν φέτος και το Νήσος Μύκονος εάν προλάβουν να τοποθετηθεί πριν τη καλοκαιρινή σεζόν. Για του χρόνου τα σίγουρα είναι το Blue Star 1, Blue Star 2 και μετά λογικά τα Superfast I/II και το Νήσος Χίος είναι τα υποψήφια.
Nikos_Chania Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 21 minutes ago, gtogias said: Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, η πρώτη τετράδα που θα βάλει scrubbers είναι τα: Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Νήσος Μύκονος και στο Superfast XI Ως τον Ιούνιο του 2020, και μετά ακόμα τέσσερα που δεν κατονομάζονται Μιλουν για 26 εκατομμυρια αντι για τα 22 που είχαν αρχικα αναφερθεί στην αυξηση μετοχικού, και μιλουν φυσικα για 8 πλοία αντί για 7 που είχαμε υποθέσει. Το επόμενο ειναι να μάθουμε που θα πάνε τα 4 πρώτα. Σε άλλα νεα, το theseanation μας εκπλησσει με την αρθρογραφια του Quote Με ορίζοντα ολοκλήρωσης των διαδικασιών τοποθέτησης το 2021 το Attica Group επέλεξε να τοποθετήσεις scrubbers σε πλοία του.
Marios Superfast Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 Που θα γίνει η εγκατάσταση όμως ? Να κάνω όνειρα η θα πάμε για vol.2?
proud_ionian Posted October 30, 2019 Author Posted October 30, 2019 και τα δυο δημοσιευματα ανακυκλωνουν φημες και βασιμες υποψιες που κυκλοφορουν εδω και καιρο, με μονη νεα ειδηση, την αυξηση του ποσου που θα διατεθει για scrubbers ειχαμε υπολογισει 7 (δηλος, πατμος, ΧΙ, bs1, bs2, χιος και μυκονος) που απο οτι φαινεται ειναι σιγουρα. θα μπει στα Ι & ΙΙ? (παμε στα 9) θα μπει σε καποιο αλλο; @Marios Superfast φαινεται οτι παμε βουρ για εξωτερικο. το που θα φανει
Nick the Greek Posted October 31, 2019 Posted October 31, 2019 Εγώ θα ρισκάρω να πω ότι θα μπεί ό,τι είναι να μπεί φέτος, και του χρόνου βλέπουμε. Αν τα spreads έχουν αμβλυνθεί -όπως προβλέπουν όλοι οι αναλυτές- τότε όσο περνάει ο χρόνος η συγκεκριμένη επένδυση καθίσταται αχρείαστη, αν όχι προβληματική οικονομικά. Και εδώ για μένα φαίνεται πόσο κουτουρού-μπουγάτσα λειτουργεί η εταιρεία. Όποιον αναλυτή κι αν διαβάσεις(όχι τώρα, εδώ και 2-3 χρόνια), από τη Goldman μέχρι τον Ξηραδάκη λένε πως το spread αναμένεται να αμβλυνθεί όλο και περισσότερο όσο περνάει ο χρόνος. Με αυτό στο μυαλό έχουν γίνει και οι επενδύσεις στα ποντοπόρα που οι κινητήρες δουλεύουν 24/7. Είναι λοιπόν βασικό ο εξοπλισμός να είναι εγκατεστημένος με την εισαγωγή των καινούριων κανονισμών προκειμένου η επένδυση να αποσβεστεί το δυνατόν γρηγορότερα. Αν το 2020 τα spreads είναι στα 200 δολλάρια και το 2021 έχουν πέσει στα 90 για παράδειγμα, θα χρειαστούν χρόνια παραπάνω για την απόσβεση. Εδώ και 1.5 χρόνο επίσης(τουλάχιστον) ξέρουν όλοι στη ναυτιλία πως ο χρόνος παραγγελίας και παράδοσης έχει ξεφύγει διότι όλοι σπεύδουν να φορέσουν scrubbers το συντομότερο, για να εκμεταλλευτούν αυτό ακριβώς που αναφέρω παραπάνω. Αυτό έκανε κι ο Grimaldi, που έχει πολλές και σοβαρές παθογένειες αλλά σε τέτοια είναι sharp. Στην Attica ξύπνησαν πρόσφατα και αυτός είναι προφανώς ο λόγος που επί της ουσίας "φοράει όποιο προλάβει" φέτος το χειμώνα. Κι έχει ο Γιαχβέ του χρόνου. Να μην ξεχάσω να τους ψηφίσω κορυφαία εταιρεία στο τέλος του χρόνου. Έχει επίσης και ένα ενδιαφέρον το τι θα κάνουν με τα πλοία που δε θα βάλουν scrubbers. Βάζουμε το 0.5% S στα τάνκια του 3.5% S και πάμε? Θα κάνουν κάτι άλλο?
bigman Posted November 1, 2019 Posted November 1, 2019 On 10/31/2019 at 12:17 AM, proud_ionian said: και τα δυο δημοσιευματα ανακυκλωνουν φημες και βασιμες υποψιες που κυκλοφορουν εδω και καιρο, με μονη νεα ειδηση, την αυξηση του ποσου που θα διατεθει για scrubbers ειχαμε υπολογισει 7 (δηλος, πατμος, ΧΙ, bs1, bs2, χιος και μυκονος) που απο οτι φαινεται ειναι σιγουρα. θα μπει στα Ι & ΙΙ? (παμε στα 9) θα μπει σε καποιο αλλο; @Marios Superfast φαινεται οτι παμε βουρ για εξωτερικο. το που θα φανει Να κάνω μια ερώτηση. Αυτή είναι μια λογική 9αδα πλοίων Αλλά μήπως ξεχνάμε και το Αριάδνη; για όταν γυρίσει μιλάω
Αναερόβιος Posted November 1, 2019 Posted November 1, 2019 (edited) Θεωρώ πιο πιθανό να βάλουν στο BS Πάρος (πάμε έτσι στα 8 συνολικά πλοία) και όταν υπάρξουν επιπλέον πόροι να μπουν και στα Souperfast Ι & ΙΙ Edited November 1, 2019 by proud_ionian quote αντί reply
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now