Earl Granville Posted June 15, 2005 Posted June 15, 2005 Εγώ αν και έχω διαβάσει όλα τα πορίσματα και όλο το υλικό που έχει μαζευτεί ως συνημμένα για την δίκη η αποψη μου δεν αλλάζει για την αιτία του ναυαγίου. Είναι εγκληματική αμέλεια του ενός(Ψυχογιού) η οποία φτάνει τα όρια της μαλ...ας. Εκείνο που είμααι περίεργος να μάθω είναι το αν ήταν στην γέφυρα η την είχε κοπανήσει. Αν ήταν κι έγινε αυτό το κακό σίγουρα τα λόγια περιτεύουν Από την άλλη ουδείς λογικός νους διανοείται να εγκατέλειψε αξιωματικός φυλακής την βάρδια του. Επειδή έχω βρεθεί άπειρες φορές στην γέφυρα ακόμα και για τουαλέτα έχω δει να φωνάζουν άλλο αξιωματικό να ανεβει να επιβλέπει για ΄τα 30 δευτερόλεπτα που διαρκκεί ένα κατούρημα. Από την άλλη για την βοηθεια που παρείχε το πλήρωμα αυτοι είναι δεδομένο.Μπορεί κάποιοι να την κοπάνησαν γρηγορα αλλοι όμως πλήρωσαν με την ίδια τους την ζωή αυτή την βοήθεια. Απλά μεσα στο σκοτάδι μπορεί να μην αναγνωρίζονταν ότι ήταν πλήρωμα ή να ξυπνησαν αρκετοι απο το πλήρωμα και να μην φορούσαν την στολή τους. Εδώ έλεγαν κάποιοι ότι τους βοήθησε να βρουν σωσίβια ένας στρατηγός και τελικά ήταν ο αρχικαμαρότος ο οποίος στα γαλόνια του τότε έγφερε 3 αστέρια. Τα σωσίβια ήταν πολλά και επαρκεί.Αυτό είναι απολύτως εξακριβωμένο.Καττα λίγα παλιά που βρέθηκαν και με το παλιό όνομα του βαποριού ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ ήταν πλέον του απαραίτητου αριθμού. Για την ύπαρξη καμπίνων κάτω από το γκαράζ δεν ξέρω. Πριν την μετασκευή είχε και καμπίνες επιβατών και ένα σαλόνι εκεί κάτω αλλά μετά την μετασκευή επειδή έκανα ένα μόνο ταξίδι δεν ξέρω γιατί δεν πήγα κάτω να δω.
ΝΗΡΕΑΣ Posted June 16, 2005 Posted June 16, 2005 (edited) Εγώ αν και έχω διαβάσει όλα τα πορίσματα και όλο το υλικό που έχει μαζευτεί ως συνημμένα για την δίκη η αποψη μου δεν αλλάζει για την αιτία του ναυαγίου.Είναι εγκληματική αμέλεια του ενός(Ψυχογιού) η οποία φτάνει τα όρια της μαλ...ας. Αγαπητέ έχω κάποιες ενστάσεις στα παραπάνω. Κατ’ αρχήν ο Ψυχογιός και όλοι οι κατηγορούμενοι είναι αθώοι , μέχρις αποδείξεως της τυχόν ενοχής τους. Και αυτό θα το κρίνει το δικαστήριο και όχι εμείς. Εμείς δεν δικάζουμε παρά μόνο συζητούμε τα ζητήματα και τα προβλήματα που προκύπτουν από το ναυάγιο. Το δικαστήριο καλείται να κρίνει όχι μόνο το γιατί έπεσε το πλοίο στις Πόρτες, αλλά να απαντήσει και σε άλλα ερωτήματα, πολλά από τα οποία ανέφερε παραπάνω ο proud. Εάν ήταν το μοναδικό ερώτημα το πώς και το γιατί έπεσε στις Πόρτες, ίσως η απάντηση να ήταν απλή. Ο αξιωματικός φυλακής και οποιοσδήποτε άλλος έχει την ευθύνη (βάσει των κανονισμών), την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, της διακυβέρνησης του πλοίου. Αλλά δεν είναι το μοναδικό. Επίσης, το δικαστήριο είναι ποινικό και η κρίση του δεν βασίζεται μόνο στα πορίσματα και στα άλλα έγγραφα της ανάκρισης και βάσει των οποίων ασκήθηκαν οι διώξεις, αλλά και στις μαρτυρικές καταθέσεις, στις κατ’ αντιπαράσταση καταθέσεις και σε οτιδήποτε άλλο κρίνει αυτό απαραίτητο για να βγάλει δίκαιη απόφαση. Συνεπώς δεν οδηγούμαστε σε ασφαλή συμπεράσματα μόνο από το υλικό της δικογραφίας, γιατί τότε η δίκη θα ήταν περιττή. Υπάρχουν δίκες στις οποίες από μία και μόνο κατάθεση ανατράπηκε η εξέλιξη της δίκης. Τέλος, θα πω ότι εγώ δεν έχω πρόσβαση στα έγγραφα της δικογραφίας και έτσι η γνώμη μου σχηματίζεται με ότι διαβάζω στον τύπο και αλλού. Διάβασα π.χ. το paper που έδωσε παραπάνω ο Χιώτης. Το αποτέλεσμα ήταν, αντί να λυθούν οι απορίες μου για το ναυάγιο, να πληθαίνουν τα ερωτήματα που ζητούσαν απάντηση. . Edited September 26, 2014 by proud_ionian
Earl Granville Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Αγαπητέ Νηρέα το δικαστήριο έχει γίνει πρωτού καν ξεκινήσει η δίκη.Ο λόγος είναι ότι το αστικό μέρος της υπόθεσης έχει καλυφτεί ήδη σε συντριπτικό ποσοστό και οι δικαστές σε κάθε ααπόφαση αποζημιωσης αναλύουν τα αίτια και τιις συνθήκες κάτω από τις οποίες επηλθε το ναυάγιο. Τυπικά αναγκάζονται να βγάζουν μία απόφαση ποινική βάση της οποίας θα πρέπει να δικάσουν το αστικό μέρος της υπόθεσης αφού το ποινικό μέρος μόλις άρχισε. Αύτες οι αποφάσεις οι οποίες είναι πολυσέλιδες κοντα στις 200 σελίδες αναλύουν τα πάντα μέσα κι απαντούν σε όσα ερωτήματα είναι δυνατόν να απαντηθούν. Αυτές οι αποφάσεις σίγουρα θα αποτελέσουν τροχοπέδη για την λήψη της ποινικής απόφασης κι εγώ πιστεύω δεν θα έχουν μεγάλη απόκλιση Τότε θα μου πεις γιατί γίνεται το ποινικό. Για να εξεταστεί η υπόθεση σε μεγάλο βάθος να δουν αν προκύψουν ευθύνες γιαα ανθρώπους που δεν είναι στο εδώλιο και να αποδοθούν οι ποινές που αναλογούν στον καθένα. Οσο για τα πορίσματα όλη η προανακριτική διαδικασία συμπεριλαμβανομένων και των πορισμάτων αποτελούν την προίκα της κάθε δίκης και βάση αυτών αποδίδονται οι κατηγορίες και στηρίζεται η δίκη. Διαβάζοντας αυτά λοιπόν πολλά ερωτήματα λύνονται και πολλάα από αυτά που έθεσε παραπάνω ο proud. Απλά το δικαστήριο κααλείται να φτάσει στην ααπάντηση ΚΑΙ των ερωτημάτων που ξεπερνούν το τεχνικό μέρος και περνάνε σε πιο προσσωπικά αδικήματα κι αν προκύπτουν.
Neptune Posted June 17, 2005 Posted June 17, 2005 Μολις παρακολουθησα ενα σοβαροτατο ρεπορταζ απο το EXTRA στο δελτιο ειδησεων του κυριου ΧΙΟΥ.. Μπλεξανε Σφηνια με ναυαγιο πολιτικους και χρηματιστηρια και μας μπερδεψαν ακομα περισσοτερο. Επισης ακουστηκε οτι το πλοιο βυθιστηκε επειδη ειχε ανοιχτες τις υδατοστεγεις επειδη ειχε κανει παρανομα καμπινες κατω απο το γκαραζ!!!!!! Επιτελους υπαρχουν και ΑΣΧΕΤΟΙ τηλεθεατες οπως και ΠΑΝΑΣΧΕΤΟΙ δημοσιογραφοι. Ας σταματησει αυτη η παραπληροφορηση και η δημιουργια εντυπωσεων και απο τους διασωθεντες και απο τους κατηγορουμενους. ΕΛΕΟΣ πια. Λιγο σεβασμος
ΝΗΡΕΑΣ Posted June 20, 2005 Posted June 20, 2005 (edited) Αυτές οι αποφάσεις σίγουρα θα αποτελέσουν τροχοπέδη για την λήψη της ποινικής απόφασης κι εγώ πιστεύω δεν θα έχουν μεγάλη απόκλισηΑγαπητέ Ηλία, βεβαίως στις αποφάσεις των πολιτικών δικαστήριων υπάρχει και ένα σκέλος όπου εξετάζονται και ποινικά ζητήματα με σκοπό να θεμελιωθούν οι ευθύνες για αποζημιώσεις.Όμως, οποιαδήποτε απόφαση πολιτικού δικαστηρίου για ζητήματα που έχουν σχέση με την ποινική δίκη δεν δεσμεύει το ποινικό δικαστήριο, αποτελεί όμως γι' αυτό στοιχείο που το εκτιμά ελεύθερα μαζί με τις άλλες αποδείξεις.Και τα κυριότερα αποδεικτικά μέσα στην ποινική διαδικασία είναι οι ενδείξεις, τα έγγραφα, οι αυτοψίες, οι μάρτυρες, οι πραγματογνωμοσύνες και οι (τυχόν) ομολογίες των κατηγορουμένων.Το δικαστήριο δεν θα ψάξει για ευθύνες τρίτων, αλλά μόνο των συγκεκριμένων κατηγορούμενων και μόνον για τις κατηγορίες για τις οποίες δικάζονται.Τώρα, αν στην πορεία της δίκης προκύψουν νέα στοιχεία για ευθύνες τρίτων ή νέες για τους ήδη κατηγορούμενους, αυτά πιθανώς να αποτελέσουν αντικείμενο νέας ποινικής διαδικασίας.. Edited September 26, 2014 by proud_ionian
Earl Granville Posted June 20, 2005 Posted June 20, 2005 Επί της ουσίας συμφωνούμε ΝΗΡΕΑ. Για αυτό που λες ότι οι πολιτικές αποφάσεις δεν δεσμεύουν το ποινικό δικαστήριο αλλά αποτελουν στοιχείο που το εκτιμα μαζί με τις άλλες αποδείξεις έχεις απόλυτο δίκιο. Μάλιστα για αυτό εξαιρέθηκαν από την κληρωτίδα όλοι οι δικαστές του Εφετείου Πειραιά (γιατί παρόλο που είναι πρωτοδικείο οι δικαστές λόγω της κρισιμότητας της δίκης είναι εφέτες με τον προεδρεύων να είναι πρόεδρος εφετών)που έχουν δικάσει τις πολιτικές αποφάσεις διότι ακριβώς έχουν αποφανθεί εν μέρη και για το ποινικό μέρος.
proud_ionian Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 (edited) Ασθενή... μνήμη φαίνεται πως είχαν δύο ναύτες, μέλη του πληρώματος του «Σαμίνα Εξπρές» αν κρίνει κανείς από τα όσα κατέθεσαν χθες στη δίκη των υπαιτίων του ναυαγίου, όπου, ούτε λίγο ούτε πολύ, αμφότεροι... αδυνατούσαν να φέρουν στον νου γεγονότα που σημάδεψαν τις ζωές τους.Οι δύο εργαζόμενοι στο καράβι ολοκλήρωσαν τις καταθέσεις τους εν μέσω αντιφάσεων, χρησιμοποιώντας λόγο ελλειπτικό και ασαφή, προκαλώντας δικαιολογημένα τις συνεχείς ερωτήσεις των Νίκου Λεοντή και Παναγιώτη Μπρακουμάτσου, προέδρου και εισαγγελέα της έδρας αντίστοιχα.Σύμφωνα με όσα κατέθεσαν οι ναύτες, ο συναγερμός ναι μεν λειτούργησε, αλλά δεν... ξεχώρισαν τον ήχο του λόγω του πανικού που ακολούθησε, για να εισπράξουν... πληρωμένη την παρατήρηση/απάντηση του προέδρου: «Μα ο συναγερμός για καταστάσεις πανικού είναι...».Οι δύο μάρτυρες πάντως κάλυψαν πλήρωμα και εν μέρει την τότε πλοιοκτήτρια εταιρεία (Μινόαν Φλάιν Ντόλφινς), καταθέτοντας πως είχαν λάβει επαρκή εκπαίδευση, αφού, όπως είπαν, μία φορά τη βδομάδα γίνονταν γυμνάσια στο πλοίο.Εντύπωση προκάλεσαν απαντήσεις του ενός εκ των δύο μαρτύρων κυρίως, που σε ερωτήσεις της έδρας χρησιμοποίησε ένα απλό: «Λυπάμαι, δεν θυμάμαι...». Να σημειωθεί πως οι ερωτήσεις αφορούσαν ακριβώς το περιεχόμενο των γυμνασίων στο «Σαμίνα» και σχετίζονταν με ήχους συναγερμών και τον χειρισμό μηχανισμών του πλοίου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.ελευθεροτυπιαονοματα μαρτυρων δεν ανακοινωνονται;οσο για τα γυμνασια μου φαινεται περιεργο που η εφημεριδα το αναφερει σα να το αμφισβητει Edited September 26, 2014 by proud_ionian
ΝΗΡΕΑΣ Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 Για να μην ξεχνιόμαστε και εμείς, την Δευτέρα ξανάρχισε η δίκη που είχε διακοπεί για τον Αύγουστο. Συνεχίζεται στον γνωστό ρυθμό με καταθέσεις επιβατών και μελών του πληρώματος. Στα ΜΜΕ τα γνωστά. Από τίποτε έως κανένα ταπεινό μονοστηλάκι. Σιγά το θέμα! Σε λίγες μέρες κλείνουν 5 χρόνια από το ναυάγιο και βέβαια η δίκη δεν θα έχει τελειώσει! Ο πρώτος βαθμός! .
ΝΗΡΕΑΣ Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 Άρχισαν να πυκνώνουν οι αναφορές στην δίκη. Γιατί? Μάλλον επειδή, στις 26/9 κλείνουν 5 χρόνια από το ναυάγιο και θα έχουμε μίνι αφιερώματα. Σιγά-σιγά να μάθει ο κόσμος ότι η δίκη ακόμα συνεχίζεται και να μην του έρθουν στα ξαφνικά τα αφιερώματα.
ΝΗΡΕΑΣ Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Ήταν που ήταν στραβό το κλή(ί)μα, τόφαγε και η πρωτιά στο μπάσκετ. Άντε σήμερα, που όλοι θα μιλάνε για την νίκη τις Εθνικής, να μιλήσει κάποιος για τις Εθνικές μας Ήττες.
Neptune Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Και τα αφιερωματα που ειχαν ετοιμασει τα καναλια τσαμπα θα πανε? Καπου θα τα χωρεσουμε παλι.. Θα βαλουμε κανα δυο να κλαινε θα επαναλαβουμε τους Φακελους που ειχαν ασχοληθει τοτε κτλ κτλ... Αλλα επι της ουσιας τιποτα... Κριμα και τις δηλωσεις του Σημιτη περι μαχαιριων στα κοκκαλα τοτε...
Earl Granville Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Επειδή γίνεται πολύ λόγος για την δίκη εξπρές που είχαν προαναγγείλει τις ημέρες του ναυαγίου η κυβέρνηση Σημίτη έχω να πω τα εξής: 1)Δεν ήταν δυνατόν να γίνει τόσο γρήγορα διότι η προανάκριση σε ένα τέτοιο σοβαρό θέμα είναι όλη η προίκα της δίκης οπότε έπρεπε να γίνει σωστή δουλειά χωρίς βιασύνες.Έπειτα τα πορίσματα δεν μπορούν να βγαούν από τους εμπειρογνώμονες από την μια ημέρα στην άλλη διότι πρέπει να εξεταστούν όλες οι παραμέτροι λεπτομερειακά. 2)Η δίκη θα είχε αρχίσει πολύ νωρίτερα πιθανόν και 2 χρόνια πριν αν ο απερχόμενος εισαγγελέας Αρείου Πάγου Ε.Κρουσταλλάκης δεν ασκούσε έφεση κατά της απόφασης του συμβουλίου εφετών Αιγαίου το οποίο παρέπεμπε τους κατηγορούμενος για πλημέλημα κι όχι κακούργημα (ενδεχόμενος δόλος).Δεν ξέρω για ποιο λόγο το έκανε την ύστατη στιγμή πρωτού συνταξιοδοτηθεί αλλά ενδεχόμενος δόλος δεν ευσταθεί σε καμία περίπτωση .Οπότε άρχισε πάλι μία διαδικασία με αναιρέσεις από την πλευρά των κατηγορουμένων (πλην Γιαννακή και Ψυχογιού) οπότε η ιστορία τράβηξε άλλα 2 χρόνια χωρίς λόγο με αποτέλεσμα αντί τώρα να δικάζονται σε δεύτερο βαθμό δικάζονται σε πρώτο. Ούτως ή άλλως ο ενδεχόμενος δόλος που ισχύει ακόμα για τους Γιαννακή και Ψυχογιό θα καταριφθεί στο δικαστήριο αφού δεν ευσταθεί από την στιγμή που και οι ίδιοι ήταν μέσα και διακηνδύνεψε η ζωή τους. Απλά η δίκη εξπρές ήταν μια υπόσχεση η οποία δόθηκε εν θερμώ από άνθρωπους οι οποίοι δεν είχαν καμία σχέση με την δικαιοσύνη.
ΝΗΡΕΑΣ Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 (edited) Mην ξεχνάς και την καθυστέρηση με την αλλαγή πραγματογνώμονα. Ο οποίος (δεν έχω πρόχειρο το όνομά του) αντικαταστάθηκε όταν (μετά τον διορισμό του) προέκυψε ότι δεν είχε τα κατάλληλα προσόντα για την υπόθεση. Όσον αφορά το τελευταίο: Απλά η δίκη εξπρές ήταν μια υπόσχεση η οποία δόθηκε εν θερμώ από άνθρωπους οι οποίοι δεν είχαν καμία σχέση με την δικαιοσύνη.Αυτό δεν το είπε κάποιος περαστικός, αλλά ο ίδιος ο Πρωθυπουργός! Εάν δεν ξέρει και αυτός πως λειτουργεί η Δικαιοσύνη στον τόπο μας, τότε υπάρχει γενικότερο, και μάλιστα τεράστιο, πρόβλημα στον τόπο μας. Edited September 25, 2008 by proud_ionian
Panagia Ekatontapiliani Posted September 26, 2005 Author Posted September 26, 2005 Ο πραγματογνώμονας λεγόταν μου φαίνεται Καραδημητριου!! (Δεν είμαι σίγουρος)
Earl Granville Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Όχι ο Καραδημητρίου ήταν ο εφέτης ειδικός ανακριτής ο οποίος έκανε όλη την προανάκριση της δίκης. Η αλλάγη του πραγματογνώμονα που το όνομά του μου διαφεύγει ήταν όντως κι αυτός ένας σημαντικός παράγοντας που καθυστέρησε την δίκη. Άγαπητέ ΝΗΡΕΑ είπα ότι δεν είχαν καμία σχέση με την δικαιοσύνη εννοώντας ότι κανείς από αυτούς που έκαναν την δήλωση δεν ανήκει ενεργά στον δικαστικό κλάδο. Αλλο η πολιτική ηγεσία κι άλλο η δικαστική. Αλλά για να μην μακρυγορούμε όλοι μας καταλάβαμε ότι η δήλωση αυτή έγινε για ψηφοθηρικούς λόγους και για να μην στραφεί κανείς κατά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τυχόν ευθύνες της πάνω στο συγκεκριμένο περιστάτικό,θέλοντας να καταδείξουν ότι αυτοί δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα ούτε έχουν τίποτα συμφέροντα ώστε να χρονοτριβούν
proud_ionian Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Ενα επιφανειακο αλλα χωρις σοβαρα λαθη χρονικο στα αγγλικα
Panagia Ekatontapiliani Posted October 6, 2005 Author Posted October 6, 2005 Σπάνια ρεύματα «είδε» ο υποπλοίαρχος Ρόλο συνήγορου υπεράσπισης συναδέλφου του, του β' υποπλοίαρχου Στέφανου Παπαδόπουλου, ανέλαβε χθες ο εκ των βασικών κατηγορουμένων για το ναυάγιο του «Σαμίνα Εξπρές», Αναστάσιος Ψυχογιός, α' υποπλοίαρχος του επιβατηγού, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της απολογίας του πρώτου, στο πλαίσιο της ακροαματικής διαδικασίας της πολύκροτης δίκης. Ο κατηγορούμενος έλαβε τον λόγο λίγο πριν ο Σ. Παπαδόπουλος, β' υποπλοίαρχος του μοιραίου πλοίου, φθάσει στο τέλος μιας μακράς, βασανιστικής απολογίας, προσπαθώντας με νέες... «ερωταπαντήσεις» προς τον συνάδελφό του να δημιουργήσει την εντύπωση πως το ναυάγιο είχε ως βασικές αιτίες μια πληθώρα ατυχών συγκυριών, που είχαν να κάνουν με σπάνια καιρικά φαινόμενα (π.χ. θαλάσσια ρεύματα κ.λπ.), αλλά και μια σειρά επίσης ατυχών περιστάσεων, αναφορικά με τη λειτουργία εξαρτημάτων του πλοίου. Η δε αυστηρά ναυτική ορολογία που χρησιμοποιήθηκε από τον κ. Ψυχογιό επέτεινε τη σύγχυση και συχνά, κατά τη διάρκεια της ιδιότυπης αυτής «συνομιλίας» μεταξύ του ιδίου και του συναδέλφου του, η συζήτηση αποπροσανατολίστηκε, με αποτέλεσμα τα μέλη του δικαστηρίου να παρέμβουν ουκ ολίγες φορές, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ουσιαστικά την ακροαματική διαδικασία, αποτρέποντας όσο μπορούσαν τη δημιουργία της εικόνας μιας προσχεδιασμένης διπλής απολογίας που -άθελά τους ή όχι, εις βάρος τους όμως σίγουρα- οι δύο ναυτικοί παρουσίαζαν στο ακροατήριο. Από την πλευρά του, ο εισαγγελέας της έδρας κ. Παναγιώτης Μπρακουμάτσος, επιφυλάχθηκε να παρέμβει σε αρκετές περιπτώσεις και διαφωνίες επί τεχνικών ζητημάτων, περιμένοντας τα έγγραφα εκείνα που θα διαφωτίσουν σε σημαντικό βαθμό τα όσα κατατίθενται από τους κατηγορουμένους κυρίως. Η σαφής αγωνία πάντως του κ. Ψυχογιού, τον οδήγησε συχνά σε αντιφάσεις και εκτιμήσεις που ουδεμία σχέση -φαινομενικά τουλάχιστον- είχαν με τη διαδικασία. Η μαραθώνια χθεσινή συνεδρίαση έλαβε τέλος λίγο πριν από τις 4 μ.μ. Σήμερα η δίκη συνεχίζεται με νέες καταθέσεις μαρτύρων. ΔΗΜ. ΡΟΥΤΣΩΝΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 5/10/05 Σχόλιο Προσπαθούν να μειώσουν τις ευθύνες κάθε υπεύθυνος του μοιραίου βαποριού, έτσι ώστε να μειωθούν οι ποινές.
Earl Granville Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Μα για ποια ρέματα μιλανε?Γιατί δε την έπαθαν και τα προηγούμενα βαπόρια που μπαινοβγήκαν στην Πάρο? Πως δεν έτυχαν αυτές οι καταστασεις σε άλλους αξιωματικούς οι οποίοι κάνουν 10 και πλέον χρόνια την Παροιναξία? Κακώς πολύ κακώς η κατάθεση του Σ.Παπαδόπουλου ταυτίζεται με τις απόψεις του Ψυχογιού.
Earl Granville Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Τις προάλλες μιλούσα με έναν γνωστό μου και μου έλεγε ότι παρόλο που η αφάλεια καλύπτει το οικονβομικό μέρος του ναυαγίου η εταιρία έπαθε μεγάλη ζημια παρόλα αυτά. Επί Αγαπητού το Hull του βαποριού ήταν ασφαλισμένο για 3.000.000 $ πάνω κάτω η πραγματική αξία του βαποριού εν΄πω η ασφάλεια στο P&I club ήταν για 1 δις δρχ. Η εταιρία δεν άλλαξε αυτά τα πλαφόν και αν αναλογιστούμε ότι μόνο 1δις ξόδεψε για την μετασκευή τότε καταλαβαίνουμε ότι τα λεφτά που πήραν από το Hull του βαποριού είναι κατά πολύ λιγότερα από αυτά τις πραγματικής αξίας του βαποριού πριν την βύθιση. Επίσης το 1δις που καλύπτει το P&I Club για αποζημειώσεις ναυαγών ,συγγενών πνιγμένων κοντεύει να ξοδευτεί κι απο εκεί και πέρα αν δεν φτάσουν αυτά πιθανον η εταιρία να αρχίσει να βάζει από την τσέπη της. Από την άλλη βέβαια αν δεν υπήρχε η τόσο μεγάλη ασφάλιση που καλύπτει το P&I Club πιθανόν η ύπαρξη της εταιρίας αυτή την στιγμή να μην υφίστατο και να είχε εξαφανιστεί όπως αυτή του Τυπάλδου.
ΝΗΡΕΑΣ Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 “Υψηλές” παρουσίες, χθες, στη δίκη. Επίσης, έχω να πω ότι η εφημερίδα ΕΘΝΟΣ έχει τακτική κάλυψη της δίκης. Και με μια αναζήτηση «ΣΑΜΙΝΑ» δίνει αρκετά και ενδιαφέροντα άρθρα για την δίκη. Εννοείται, για όσους δεν έχουν χάσει πλέον το ενδιαφέρον τους
uddox Posted December 21, 2005 Posted December 21, 2005 Πιθανόν, εάν η εταιρία δεν είχε το μέγεθος που έχει, αλλά και την οικονομική επιφάνεια Οσο για το κλαμπ, διαιρέστε το 3 εκατ. με τους επιβάτες για να δούμε μέσο όρο τι πήραν, και βέβαια η εταιρία θα ήταν ευτυχής αν τη γλύτωνε με 3 εκατ δολ του κλαμπ. Να θυμηθούμε ότι για ρύπανση πληρώνουν πολλά περισσότερα. Η παραβίαση του εμπάργκο, έδειξε 3 εκατ ευρώ, κλπ
Nick the Greek Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Οσον αφορα την ασφαλεια Hull and Machinery, ο πλοιοκτητης αποζημειωνεται με το ποσο για το οποιο ειναι ασφαλισμενο το πλοιο, ασχετα αν αυτο ειναι πανω η κατω απο την πραγματικη αξια του πλοιου στην αγορα τη δεδομενη χρονικη στιγμη του οποιουδηποτε ατυχηματος. Το ποσο αυτο αναφερεται στο ασφαλιστικο συμβολαιο και δεν αλλαζει, στη συγκεκριμενη περιπτωση ειναι 3 εκατομμυρια ευρω. Οσον αφορα το P&I, δεν ειναι τοσο απλη υποθεση υπο την εννοια οτι αλλες υποθεσεις φτανουν νωρις σε συμβιβασμο κι αλλες πανε στα δικαστηρια επι μακρον. Στους κανονες ασφαλισης των P&I Clubs, υπαρχει ειδικο τμημα που αναφερεται σε personal injury/loss of life claims, κομματι το οποιο ειναι θεμελιωδες για τις ακτοπλοικες εταιρειες. Γενικοτερα δεν γνωρζω αν υπαρχει καποιο "ταβανι" σε αυτα τα claims αλλα δε νομιζω οτι υφισταται κατι τετοιο. Οι κατα τοπους αρχες ζητανε παντα αποδειξη ασφαλισης αστικης ευθυνης προκειμενου να επιτρεψουν τη δρομολογηση ενος επιβατικου πλοιου, και δεν θα δεχονταν μια ασφαλεια που θα ειχε οριο στην καλυψη. Ειναι σιγουρο δε οτι και τα ιδια τα P&I Clubs με τη σειρα τους ασφαλιζονται σε ακομη μεγαλυτερους ασφαλιστικους οργανισμους, ωστε να μπορουν να αντιμετωπισουν ακομα και τα μεγαλυτερα δυνατα claims, ειδικα αυτα που αφορουν τη θαλασσια ρυπανση. Αυτο επιτυγχανεται επισης με την συμπραξη των δυναμεων τους σε claims που υπερβαινουν ενα συγκεκριμενο οριο. Με λιγα λογια μπορει τα 3 εκ δολ να ειναι οσα εχει πληρωσει το P&I μεχρι σημερα για αυτην την υποθεση, αλλα δε νομιζω πως αντιπροσωπευουν καποιο οριο στην καλυψη.
uddox Posted December 23, 2005 Posted December 23, 2005 Και βέβαια υπάρχει ταβάνι.. μεγάλη λίστα με όλα τα σημεία ανθρωπίνου σώματος διατιμημένα... Συγκεκριμένα , στις ασφαλίσεις πληρωμάτων, σου ζητάει και λίστα πληρώματος, για να δεί πόσοι Έλληνες πόσοι αλλοδαποί και απο ποια χώρα, διότι διαφοετικές χώρες έχουν διαφορετική εκτίμηση... Αν θα προσέξετε στα ασφαλιστήρια συμβόλαια των αυτοκινήτων σας, αναφέρεται η αστική ευθύνη ... μέχρι του τάδε ποσού... και αυτό είναι αποδεκτό από την πολιτεία. Τώρα , αυτός που υπέστη την βλάβη άμεσα η έμμεσα απαιτεί περισσότερα, και πιθανόν να έχει δίκιο, δηλαδή ο νεαρός μετά το μπαράκι ετρεξε την πορσε με 200 στην παραλιακή και έστειλε μια γυναίκα σε 3 μπαλκόνια. Η απαίτηση ήταν 100 εκ δρχ, το αυτοκίνητο ήταν ασφαλισμένο για 3 εκ. Αυτά πληρώνει η ασφάλεια και ο μαραθώνιος συνεχίζεται και προσωπικά κατά των περιουσιακών στοιχείων του οδηγού. Καί μάλιστα σε ωρισμένα κράτη , επίσημα αναφέρεται και η ηλικία σαν κριτήριο για την μέγιστη απόδοση αποζημίωσης. Εάν σκεφθείται ότι .. εντάξει ας ασφαλιζόμαστε για αστικές ευθύνες άνω των 100 εκ δρχ, ε τότε μάλλον δεν θα ασφαλιζόμαστε καθόλου. Συμπέρασμα, υπάρχει ταβάνι για τις αποζημιώσεις της ασφάλειας αλλά όχι για την απαίτηση που έχει ο θιγόμενος. Κοινή τακτική ο συμβιβασμός, όπου μπορεί να είναι και καλλίτερος ακόμα και για την ασφάλεια απο πλευράς αποζημίωσης.. ( το γνωρίζουν καλά ) κάλλιο 5 και στο χέρι, παρά 10 και καρτέρει.. Παρ' όλα τα πιο πάνω ανορεκτικά,... και με την ευκαρία αυτή του ποστ Εύχομαι σε όλους - Καλά Χριστούγεννα
Earl Granville Posted December 24, 2005 Posted December 24, 2005 Πάντως όσοι συμβιβαστηκαν για πνιγμένους από την ασφαλιστική την πάτησαν.Τα δικαστήρια στον Πειραιά βγάζουν με αποφάσεις πολύ περισσότερα λεφτά ενώ όταν υπάρχουν ανήλικα παιδιά των πνιγμένων βγάζουν και μηνιαία διατροφή εώς ότου τα παιδιά ενηλικιωθούν.
Panagia Ekatontapiliani Posted January 10, 2006 Author Posted January 10, 2006 Αυτή την εβδομάδα ξεκίνησαν οι απολογίες των Γιαννακη και Ψυχογιου!! Ο καπετάνιος ρίχνει τις ευθύνες στον υποπλοίαρχο!! Και ο υποπλοίαρχος σε μηχανική βλάβη στη δεξιά μηχανή!! Και απέδωσε ευθύνες στη πλοιοκτήτρια εταιρεία, για το γεγονός ότι είχε προχωρήσει σε σοβαρές επισκευές χωρίς να ενημερώσει το Νηογνωμονα και την ΚΕΕΠ!! Ενώ τόνισε ότι όλοι θα κατηγορούσαν τον υποπλοίαρχο για ανθρώπινο λάθος καθώς εάν αποδεικνυόταν ότι το πλοίο ηύραν αναξιοπλοο δε θα έπαιρνε την ασφάλεια!! Πάντως ο εισαγγελέας έδρας επισήμανε αντιφάσεις όσον αφορά της ενέργειες του στη γέφυρα από τις προηγούμενες καταθέσεις και απολογίες!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now