ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 2, 2023 Author Posted December 2, 2023 (edited) Δύο βαπόρια που για άγνωστους λόγους δεν κατασκευάστηκαν ποτέ... Μία πολύ ενδιαφέρουσα δημοσίευση, ουσιαστικά προαναγγελία δύο νέων ναυπηγήσεων, από το περιοδικό ΑΡΓΩ τεύχος Δεκεμβρίου 1966 (Αρχείο τευχών : Νεκτάριος Παπαδάκης). Με συμπλοιοκτήτες τον Ιωάννη Λάτση (Νεράιδα) και τον Π. Κονταρίνη (Μαριώ, Σαρωνίς κ.α.), λογικά τα δύο πανομοιότυπα και καινοτόμα για εκείνη την εποχή πλοία, που τουλάχιστον από το παρατιθέμενο σχέδιο είχαν μεγάλες ομοιότητες με το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ (ΚΑΡΥΣΤΟΣ), προορίζονταν για τις γραμμές του Αργοσαρωνικού, αν και η αναφορά για "διαμερίσματα επιβατών με 50 κλίνας" μας υποχρεώνει να κρατήσουμε κάποιες επιφυλάξεις. Να προσέξουμε ακόμα τις περιγραφές εκείνης της εποχής "σκάφη τύπου Καταπέλτης" και "πορθμεία με ναυπηγικάς γραμμάς συνήθους ακτοπλοικού επιβατηγού σκάφους". Ειδικά η δεύτερη θα ταίριαζε γάντι και για το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ. Να σημειώσω τέλος ότι το αναφερόμενο ναυπηγείο ΑΡΓΩ (απλή συνωνυμία με το περιοδικό) στο οποίο θα κατασκευαζόντουσαν τα δύο αδελφάκια, ήταν αυτό του Περάματος (δεύτερο προς τον Πειραιά από την γερμανική σκάλα) μιας και το ναυπηγείο ΑΡΓΩ του Πολέμη στην Πούντα Σαλαμίνας ιδρύθηκε αρκετά χρόνια μετά το 1966, και αφού πρώτα ο Πολέμης γύρω στο 1974 είχε αγοράσει το ΑΡΓΩ του Περάματος. Edited December 2, 2023 by ΣΕΙΡΙΟΣ
Nick the Greek Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Ωραίο κειμήλιο αυτό. Θυμίζει και λιγάκι Μάρθα όπως έγινε αυτό αργότερα. Όσο για τις 50 κλίνες, είναι όντως μυστήριο εκτός κι αν υπελόγιζαν να τις κατασκευάσουν κάτω από το γκαράζ.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 3, 2023 Author Posted December 3, 2023 @Nick the Greek Λάβε υπ όψιν σου ότι το δημοσίευμα ήταν του Δεκεμβρίου 1966. Τότε το υπό κατασκευήν ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ είχε ακόμα το όνομα ΜΑΡΜΑΡΙ, και τα αρχικά του σχέδια με πλώρη με "ανοιγόμενα φτερά" όπως των πλοίων στο σχέδιο και (μετά από λίγα χρόνια) του ΜΑΡΘΑ. Το 1967 μετονομάστηκε ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ και τότε προτάθηκε και αποφασίστηκε η ανοιγόμενη προς τα επάνω πλώρη (visor). Διόλου απίθανο λοιπόν, για να μην πω βέβαιο, το ότι και τα δύο πλοία των Λάτση και Κονταρίνη θα ακολουθούσαν αυτή την "εντυπωσιακή" καινοτομία του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 23, 2023 Author Posted December 23, 2023 Μία μικρή αλλά "ζουμερή" είδηση από το έντυπο ΑΡΓΩ, τεύχος Οκτωβρίου 1971, μέσω της οποίας μαθαίνουμε πότε ακριβώς απαγορεύτηκαν τα πλοία ανοικτού τύπου στις γραμμές Κυλλήνης - Ζακύνθου και Ραφήνας - Στύρων. Πολύ ενδιαφέρουσα και η απαγόρευση στην τότε γραμμή Καβάλας - Λιμεναριων Θάσου, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση αντί της αντικατάστασης των πλοίων ανοικτού τύπου με κλειστού, στην πράξη προτιμήθηκε το κλείσιμο της ίδιας της γραμμής !!!
polmyt Posted July 11, 2024 Posted July 11, 2024 Κυνοσουρα τελη 70s απο τον @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Μια Κυνοσουρα αρκετα διαφορετικη σε σχεση με το σημερα, με πολλα πλοια ,κρουαζιεροπλοια στη συγκεκριμενη φωτο, να ειναι ντανιασμενα ,αλλα για παροπλισμο και αλλα για ακινησια Τερμα αριστερα ειναι το ΓΑΛΑΞΙΑΣ,το τριτο ειναι μαλλον το ΑΠΟΛΛΩΝ ,εχω τερμα δεξια το ΑΦΡΟΔΙΤΗ.Τα υπολοιπα δυσκολευομαι να τα αναγωρισω
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted July 11, 2024 Posted July 11, 2024 (edited) Aυτή είναι από μιά σειρά φωτο που είχα τραβήξει γιά λογαριασμό ενός Αμερικάνου Το αντάλλαγμα ήταν κάποιες φωτο κ slides από Ν Υόρκη Με πολύ όρεξη 20χρονο παιδί τότε μεσ'τα κατσάβραχα πλησίαζα όσο μπορούσα τα βαπόρια Η Κυνόσουρα είχε πολύ πράμα εκείνη την εποχή Λοιπόν φίλε από αριστερά προς δεξιά είναι ΓΑΛΑΞΙΑΣ,ΠΟΣΕΙΔΩΝ,ΑΠΟΛΛΩΝ 11,ΩΡΙΩΝ,ΟΡΦΕΥΣ,ΑΧΙΛΛΕΥΣ,ΑΦΡΟΔΙΤΗ Στο βάθος αριστερά στο ναυπηγείο Αργώ (τώρα Σπανόπουλου) φαίνεται κάποιο από τα ΗΠΕΙΡΟΣ/ΧΡΥΣΗ ΑΜΜΟΣ. Το μόνο από την ντάνα που δεν ήταν κρουαζιερόπλοιο,είναι ο ΑΧΙΛΛΕΥΣ του Κουσουνιάδη πρώην ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Edited July 12, 2024 by polmyt μεταφορα post
ΚΑΜΒΥΣΗΣ Posted September 18, 2024 Posted September 18, 2024 Ειλικρινά δεν ήξερα σε ποιο τόπικ να το πρωτοβάλω. Στα links? Στο ματιά στο παρελθόν? Τέλος πάντων, το αφήνω εδώ μόνο για να μας θυμίζει ότι κάποτε ο Πειραιάς είχε αβέρτα καράβια... Ποδαρικό 2003... από το 10:35 μέχρι το 12:10... κλαυσίγελος.
Annivas Posted September 19, 2024 Posted September 19, 2024 Και δηλώσεις του αείμνηστου καπτα Νίκου Σαρδη , πλοιάρχου του ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ τότε , τον οποίο αναφέρουν λανθασμένα Νικο Σίσκο .
Nick the Greek Posted March 5 Posted March 5 Μεταφερόμαστε στο παρελθόν αρκετές δεκαετίες για να δούμε μια φωτογραφία εποχής που αλίευσα από το Ebay, ο τόπος είναι προφανώς η Ίος. Σε πρώτο πλάνο έχουμε ένα πολεμικό πλοίο το οποίο με την ευγενική βοήθεια του @Nektarios Papadakis και του @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ ταυτοποιείται σαν είτε το Α 58 Μαχητής, είτε σαν το Α 47 Πολεμιστής. Είναι κλάση ναρκαλευτικών ανοιχτής θαλάσσης του Βασιλικού Ναυτικού του ΗΒ που ονομάζεται Algerine. Θα αφήσω τον Βίκτωρα να μας πεί περισσότερα σε σχέση με το πολεμικό πλοίο και γιατί στενεύουμε το ψάξιμο σε 2 από τα 5 συνολικά της κλάσης που τελικά ήρθαν στο Βασιλικό Ναυτικό της εποχής. Έλα όμως που σε δεύτερο πλάνο μπαίνει και ένα επιβατηγό στο λιμάνι. Και φυσικά ψάχνουμε ποιό είναι αυτό. Δεν είναι κάποιο από τα Δέσποινα ή Παντελής που ήταν τα μικρά το δέμας ακτοπλοικά της εποχής εκείνης. Με τον @Nektarios Papadakis πιθανολογούμε πως το πλοίο ίσως να είναι και το Πόρτο Λάφια, από την άλλη γιατί να βρίσκεται αυτό το πλοίο στην Ίο? Όπως καταλαβαίνετε, επαφιέμεθα στις ιστορικές σας γνώσεις και στις ερευνητικές σας ικανότητες για να ταυτοποιήσουμε τι βλέπουμε και πότε περίπου.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 5 Author Posted March 5 Αν μπορώ να βοηθήσω, με απόλυτη βεβαιότητα, δεν είναι το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 5 Posted March 5 (edited) To πιθανότερο είναι το ΜΑΧΗΤΗΣ που χρησιμοποιήθηκε γιά τις εκδρομές του Εθνικού Ιδρύματος,βλέπουμε ένα καϊκι διπλα γιά την αποεπιβίβαση Το ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ σωστός πλευρικός αριθμός Α74 χρησιμοποιήθηκε από την βασιλική οικογένεια κ θεωρώ λιγότερο πιθανό να είναι λόγω του καϊκιού αφού οι υψηλοί επιβαίνοντες θα χρησιμοποιούσαν την ΠΑΚ πετρελαιάκατο του πλοίου γιά τις ανάγκες τους Τα Αlgerine αγοράστηκαν μέσω του ΟΔΙΣΥ κ χρησιμοποιήθηκαν κ σαν κορβέτες ή σε διάφορους ρόλους βοηθητικών Το επιβατηγό δεν είναι το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ,φαίνεται πιό φαρδύ από ό,τι το εν λόγω πλοίο Καμιά ιδέα από άλλο φίλο;; Γνωρίζουμε χρονολογικά πότε ελήφθη η φωτο; Από το πολεμικό δεν μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς. Edited March 6 by proud_ionian quote
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 6 Author Posted March 6 Το καραβάκι στην Ίο μου ήταν γνωστό. Ή μάλλον καλύτερα για να ακροβολογήσω, μου ήταν γνωστός ο καθρέφτης του με τα χαρακτηριστικά παράθυρα της γέφυρας. Το είχα δει σε καρτ ποστάλ - φώτο από το Πασαλιμάνι (σε μακρινές βέβαια πόζες), στις κατά καιρούς αναζητήσεις μου στο διαδίκτυο. Συχνός, για μην πω μόνιμος θαμώνας στο "μικρό λιμάνι" του Πειραιά την δεκαετία τουλάχιστον του '60, διακρίνεται μέχρι και στην ταινία "Διπλοπενιές" στην αρχική σκηνή που ο Παπαμιχαήλ τραγουδάει το "Μάτια βουρκωμένα" στην γνωστή πολυκατοικία. Προφανώς τουριστικό, ενοικιαζόμενη θαλαμηγός (???), ένα από τα πολλά τουριστικά που εκείνα τα χρόνια είχαν ως βάση τους το Πασαλιμάνι. Να το δούμε λοιπόν (που αλλού) στο Πασαλιμάνι εν έτει 1964, δυστυχώς όμως χωρίς να διακρίνεται πουθενά το όνομα του. Η φωτό από το flickr και την πραγματικά εξαιρετική συλλογή του Διονύση Άννινου.
Nick the Greek Posted March 7 Posted March 7 Σείριε, έψαξα τον φάκελλό μου με τα μικρά επιβατηγά ένα πρός ένα και δυστυχώς δεν βρήκα κάτι που να το θυμίζει αυτό. Έψαξα και σε παλιές cartes-postales που έχω από Πασαλιμάνι, και πάλι δεν βρήκα κάτι. Λες να είναι κάποια θαλαμηγός και όχι επιβατηγό γραμμής? Εγώ πρός τα εκεί τείνω.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 8 Author Posted March 8 Είναι το πλέον πιθανόν, για να μην πω βέβαιο. Πλέον, μετά από τόσα χρόνια ενασχόλησης στην εποχή του διαδικτύου (φόρουμς, συζητήσεων, άρθρων εποχής με δρομολόγια - γραμμές, κλπ), θεωρώ πολύ δύσκολο να υπήρχε επιβατηγό γραμμής που να μην το γνωρίζουμε.
Petros P Posted March 8 Posted March 8 Πάντως βλέποντας τη φωτογραφία είναι ...τραγικό να έχουν μείνει μονο 2 κτίρια στη φωτογραφία , το Ιδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (πρωην Γαλλική Ακαδημία) και το κτίριο το νεοκλασικό που κάποτε στο ισόγειο του ηταν το εστιατόριο Πέτρινο (90's περίπου)
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 16 Author Posted March 16 On 3/7/2025 at 10:19 PM, Nick the Greek said: Σείριε, έψαξα τον φάκελλό μου με τα μικρά επιβατηγά ένα πρός ένα και δυστυχώς δεν βρήκα κάτι που να το θυμίζει αυτό. Έψαξα και σε παλιές cartes-postales που έχω από Πασαλιμάνι, και πάλι δεν βρήκα κάτι. Λες να είναι κάποια θαλαμηγός και όχι επιβατηγό γραμμής? Εγώ πρός τα εκεί τείνω. Σε παλιές καρτ ποστάλ από την Σύρο έψαξες ??? Στην...... gallery του shipfriends.gr ??? (εδώ κολλάει ταμάμ το "μελετάτε τας γραφάς" !!!) 😁 Να δούμε λοιπόν το άγνωστο καραβάκι μας σε μία ακόμα φωτογραφία στο λιμάνι της Σύρου, πιθανόν την δεκαετία '70, σε καρτ ποστάλ από την gallery του φόρουμ !!!
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 16 Posted March 16 (edited) Δεξιά το ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ μετέπειτα ΣΚΙΑΘΟΣ Edited March 16 by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now