proud_ionian Posted November 14, 2021 Posted November 14, 2021 εκεινη την περιοδο ετσι ηταν παντου στην Ελλαδα @Nick the Greek ισως και χειροτερα απο την ινδονησια. αντιστοιχες μνημες εχω απο το θιακι, οπου ξυλινα καϊκια ερχονταν πατρα ή αστακο και φορτωναν καθε ειδους προμηθειες, με τον τροπο που βλεπουμε στη φωτο
nomikos Posted November 14, 2021 Posted November 14, 2021 Να προσθέσω πως την ίδια εικόνα τη συναντούσε κανείς στα νησιά του Αιγαίου ακόμα και τη δεκαετία του 80 ίσως και 90.Το χειρότερο ήταν τα τσιμέντα,πολύ βάρος και όλα με τα χέρια.
express skiathos Posted November 14, 2021 Posted November 14, 2021 Το γνωστό παζάρ καΐκι. Αντίστοιχες εικόνες και από την Σκιάθο, μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 90.
Nick the Greek Posted January 24, 2022 Posted January 24, 2022 6 hours ago, Neptune said: Μια καλή ευκαιρία να μοιραστούμε μια φωτό από το αρχείο του παππού μου τον οποίο και κατέκλεψα Το Παναγία Τήνου αναχωρεί από Μύκονο με ανάποδα. Δε ξέρω ποτέ ακριβώς είναι, λογικά είναι πριν το 1984 αφού δεν έχει γράμματα στο πλάι Αν περιορίστηκες στο να κλέψεις μόνο φωτογραφίες κι όχι τη σύνταξή του, μπράβο σου . Βάζοντας κανείς την φωτογραφία σε πλήρη ανάλυση, μπορεί να διακρίνει και ορισμένα άλλα πραγματάκια. Είμαστε στις αρχές της δεκαετίας του 80, ήδη 40 χρόνια πρίν δηλαδή και βλέπουμε την προβλήτα των Δηλιανών. Μπορεί να διακρίνει κανείς πως πλήν ενός, όλα τα άλλα πλοιάρια που πάνε στη Δήλο την εποχή εκείνη είναι ξύλινα καίκια, κάποια από αυτά χτισμένα γι αυτόν το σκοπό, κάποια άλλα ίσως μετασκευασμένα ψαράδικα. Μπορεί επίσης κανείς να διακρίνει πίσω από αυτά ένα στολίσκο από βάρκες, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι στην άγκυρα. Κάποιες σχετικά λίγες από αυτές είναι ψαρόβαρκες και μικρά ψαράδικα. Η μεγάλη πλειοψηφία όμως είναι βάρκες/λάτζες μεταφοράς επιβατών, παλιά παραδοσιακά σκαριά σαν το Άγιος Δημήτριος και το Μαρία που έχουμε κατά καιρούς δεί στην gallerie. Αυτά γνώρισαν μεγάλες δόξες στη δεκαετία του 60 και του 70 μεταφέροντας επιβάτες από και πρός τα πλοία της γραμμής ενώ αργότερα η συμβολή τους περιορίστηκε στα κρουαζιερόπλοια που έρχονταν αρόδου αλλά και σε "λεωφορειακή γραμμή" από τον Πλατύ Γυαλό πρός τις νοτινές παραλίες του νησιού. Προφανώς και η Μύκονος δεν διεκδικεί την πατρότητά τους, παρόμοια σκαριά συναντάμε σχεδόν σε κάθε νησί μας. Αποτελούν κατά τη γνώμη μου ένα ξεχωριστό κομμάτι της ναυτικής μας παράδοσης και της τέχνης των καραβομαραγκών. Τέλος, στο γυαλό της Χώρας μπορεί κανείς να διακρίνει κάμποσες βάρκες τραβηγμένες στην παραλία επάνω σε βάζα και τάκους. Τω καιρώ εκείνω αφ' ενός μεν υπήρχε περισσότερη παραλία σ' εκείνο το σημείο, αφ' ετέρου δε αυτή η παραλία χρησιμοποιούταν σαν καρνάγιο. Με τη βελτίωση των υποδομών του νησιού οι δραστηριότητες αυτές μεταφέρθηκαν στον Τούρλο κυρίως και έτσι ο σημερινός επισκέπτης που θα καθήσει στα μαγαζιά του γυαλού, έχει απρόσκοπτη θέα πρός το παλιό λιμάνι.
polmyt Posted February 22, 2022 Posted February 22, 2022 Τις προάλλες είχαμε δει ενα βίντεο με την παντόφλα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Σημερα θα δουμε αλλο ενα βιντεο απο την ιδια εποχη ,το οποιο περιλαμβανει εκτος απο το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και αλλες παντοφλες της Θασου.Περα απο καθαρα καραβολατρικο κομματι με τις παντοφλες υπαρχουν πλανα απο την Κεραμωτη ,αλλα και τo Λιμενα Θασου.Περνουμε ετσι μια μικρη γευση απο το πως ηταν εκεινη την εποχη και οι δυο περιοχες
Nick the Greek Posted March 16, 2022 Posted March 16, 2022 Προσφορά φίλου μου, ένα εκπληκτικό βιντεάκι. Κομμάτι ενός ντοκιμαντέρ από το 1979. Μας μεταφέρει στη Σχοινούσα με προσέγγιση από το Σκοπελίτη σε έκδοση καικιού και καπετάνιο τον Μήτσο Σκοπελίτη. Σκηνές μιας άλλης εποχής που για τους μεγαλύτερους εξ' ημών είναι τόσο κοντα αλλά και τόσ μακριά.
Ssiap21 Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 το καλύτερο κομμάτι του φόρουμ είναι ότι ποτέ δεν ξέρεις πότε θα ανακαλύψεις καινούργια τοπικ 😎 On 2/18/2021 at 11:45 AM, Nick the Greek said: Καλοκαίρι 1995 και η Ceres διαφημίζει την καινούρια της γραμμή. Ποιά είναι αυτή? Είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη - Χορευτό Πηλίου. Το παραθαλάσσιο χωριό αυτό βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του Νομού Μαγνησίας στο ύψος της Ζαγοράς και η απόσταση καλύπτεται σε 2.5 ώρες με τα υδροπτέρυγα της εταιρείας. Τιμή εισιτηρίου στις 7,394 δραχμές ή περίπου 22 ευρώ σε σημερινά λεφτά. Δε στέκομαι στο τι γραμμές υπήρχαν τότε και στο χρηματικό της υπόθεσης. Στέκομαι στο πως υπήρχαν ιδέες για νέες γραμμές και πως οι επιχειρηματίες τολμούσαν να κάνουν κάτι διαφορετικό και να δοκιμάσουν τι μπορεί να δουλέψει και τι όχι. Αυτό έγινε ποτέ; Ξέρουμε καθόλου λεπτομέρειες; Ομολογώ πως πρώτη φορά το βλέπω.
Ariadne Posted March 17, 2022 Posted March 17, 2022 Δε γνωρίζω για τη συγκεκριμένη γραμμή, αλλά η Ceres είχε πολλές πρωτοποριακές γραμμές που εξυπηρετούσαν πολύ κόσμο!
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted March 20, 2022 Posted March 20, 2022 (edited) Όντως είχε, πχ στον Αργοσαρωνικό έφθανε μέχρι τον Τυρό Κυνουρίας αλλά αυτές οι γραμμές δεν μακροημέρευσαν κ σίγουρα δεν υπήρχαν μέχρι την εξαγορά της εταιρείας. Edited March 20, 2022 by proud_ionian quote
Nick the Greek Posted April 6, 2022 Posted April 6, 2022 Ένας ακόμη μικρός θησαυρός από το Aylon Film Archives, αναχώρηση από τον Πειραιά με το Φαιστός εν έτη 1965 Μπορούμε να δούμε, έστω και φευγαλέα, τα εξής από πλοία: - Με χρονική σειρά μάλλον το Τουρκικό Ankara(στην μετέπειτα παγόδα) που αργότερα το βλέπουμε και στην αναχώρησή του - Ένα από τα Messapia/Enotria της Adriatica(πλαγιοδέτηση στο Τελωνείο) - Ένα ρυμουλκό του Βερνίκου να πλέει πρός τα έξω - Ένα από αυτά των επανορθώσεων με σινιάλα Θηραικής Ατμοπλοίας του Πέτρου Νομικού - Γενικά βλέπετε τα πλοία πρυμάτσα στου Ξαβέρη μέχρι και το ντόκ Ξυλείας. Σε αυτό που σήμερα είναι το Π3 Δυτικά πρέπει να είναι κάποιο μεγάλο πλοίο του Τυπάλδου αν κρίνω από το χρώμα του φουγάρου, ίσως το Ατλάντικα. - Στο Π3 Ανατολικά υπάρχει επίσης ένα μεγάλο liner που είναι σκουρόχρωμο. Να είναι κανένα Αυστραλίς του Χανδρή που είχε γκρίζο hull για κάποιο διάστημα? - Στην πλώρη του Φαιστός είναι ένα του Τυπάλδου, κάποιο από τα Αιγαίον/Αγγέλικα. - Κατά την έξοδο έχουμε εικόνες από του Ξαβέρη, διακρίνεται σε πρώτο πλάνο κάποιο της Ηπειρωτικής, υποπτεύομαι το Ατρεύς ενώ πιο αριστερά διακρίνεται και ένα σινιάλο της ΕΛΜΕΣ, μάλλον είναι το Απολλωνία Από τοπία και κτήρια, σε συνέχεια όσων έχουμε πεί στο topic του Πειραιά: - Προσέξτε πως η Τρούμπα αποτελείται από 4-5 μεγάλα μέγαρα/πολυκατοικίες ενώ το υπόλοιπο είναι ακόμη τα παλιά σπίτια - Διακρίνεται ακόμη το κτίσμα που βρίσκεται φάτσα από το μέγαρο του ΝΑΤ, στην άκρη του Τινάνειου Κήπου. Παλιά εκεί ήταν το Ρολόι, τώρα αυτό το κτίσμα τι ήταν δε το γνωρίζω. - Το υπό ανέγερση τότε μέγαρο γραφείων στη συμβολή των οδών Ακτής Ποσειδώνος και Γούναρη - Τα υπόστεγα στου Τζελέπη - Την προβλήτα που σήμερα ξέρουμε σαν Λεμονάδικα που τότε ακόμη φιλοξενούσε καίκια και μαούνες, είχε μάλιστα και κτήρια κι αποθήκες Εννοείται η φόρτωση των ΙΧ με τις μπίγες και οι μανούβρες επάνω στο ντέκ είναι απίστευτες σκηνές, βλέπουμε ανάμεσα στα αυτοκίνητα και ένα Citroen-βάτραχο που μάλλον τότε ήταν ολοκαίνουριο. Διορθώσεις και περαιτέρω παρατηρήσεις από τους παλαιότερους, δεκτές με ευχαρίστηση.
express skiathos Posted April 6, 2022 Posted April 6, 2022 (edited) On 3/17/2022 at 4:19 PM, Ssiap21 said: το καλύτερο κομμάτι του φόρουμ είναι ότι ποτέ δεν ξέρεις πότε θα ανακαλύψεις καινούργια τοπικ 😎 Αυτό έγινε ποτέ; Ξέρουμε καθόλου λεπτομέρειες; Ομολογώ πως πρώτη φορά το βλέπω. Νομίζω ότι η προσέγγιση στο Χορευτό ήταν μέσα στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Σποράδες. Επίσης, σε άλλη χρονική στιγμή έπιανε σε Αη Γιάννη Πηλίου και Νέα Μουδανιά. Edited April 6, 2022 by express skiathos
gtogias Posted April 8, 2022 Posted April 8, 2022 Το Χανδρόπλοιο στο 1:22 του φιλμ είναι το Αυστραλίς, όχι βαμμένο γκρι, αυτό έγινε τη δεκαετία του 1970. Έχει ακόμα τα χρώματα του ως America, πλην των φουγάρων. Έτσι ήρθε στον Πειραιά στις 30 Νοεμβρίου 1964, εκεί έδεσε, εκεί έγιναν οι εργασίες για την προσαρμογή του στις απαιτήσεις της εταιρείας των Χανδρήδων. Υπάρχουν φωτογραφίες στην ίδια θέση τα Χριστούγεννα του 1964 καθώς και τον Φεβρουάριο του 1965, όταν ήρθε στον Πειραιά το πυρηνοκίνητο Savannah.
Z.Gk. Posted September 12, 2022 Posted September 12, 2022 Σαν σήμερα, πριν από 500 χρόνια, ολοκληρώθηκε ο πρώτος περίπλους της Γης, ο οποίος είχε ξεκινήσει υπό τον Φερδινάνδο Μαγγελάνο το 1519. Από την αρμάδα των πέντε πλοίων και των περίπου 270 ανδρών που ξεκίνησαν τον περίπλου, επέστρεψε ένα μόνο πλοίο με 18 άνδρες. Ο ίδιος ο Μαγγελάνος σκοτώθηκε σε μάχη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, τον Απρίλιο του 1521. Σημείωση: Δεν συμφωνούν όλες οι πηγές για την ημερομηνία επιστροφής. Άλλες λένε ότι ήταν η 12η Σεπτεμβρίου και άλλες η 5η Σεπτεμβρίου του 1522.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted September 17, 2022 Posted September 17, 2022 (edited) 12/9 είναι η ανακάλυψη της Αμερικής από τον Κολόμβο, εθνική εορτή της Ισπανίας. Ο Ντελ Κάνο,αυτός που γύρισε με το μοναδικό πλοίο διαπίστωσε ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς του έλειπαν κάποιες μέρες κ αυτό γιατί ο περίπλους της γης έγινε προς Δυσμάς. Edited September 17, 2022 by polmyt quote
proud_ionian Posted September 23, 2022 Posted September 23, 2022 O φίλος @ΚΡΗΤΗμοιράστηκε μαζί μας ένα διαμαντάκι από το αρχείο του. Τέλη 70s, η Ηγουμενίτσα μόνο με το παλιό λιμάνι, έναν μώλο στην ουσία και τρια πολύ γνωστά ferries από τα οποία το ένα ταξιδεύει ακόμη. Εγνατία της ΕΛΜΕΣ, Οινούσσαι των Καρρά Ποντικού και Ήπειρος 2 του Πολέμη, το σημερινό Μακεδών
Nick the Greek Posted December 9, 2022 Posted December 9, 2022 Μια που έχουμε τόσες νέες αγορές τις τελευταίες ημέρες, εγώ λέω να γυρίσουμε ακριβώς 27 χρόνια πίσω, στον Ιανουάριο του 1995. Το τεύχος του Εφοπλιστή εκείνου του μήνα μας ενημερώνει για μια καινούρια αγορά για την οποία στις 20 Δεκεμβρίου του 1994 υπεγράφη προσύμφωνο ανάμεσα στους συμβαλλόμενους. Η ακριβής τιμή αγοράς δεν είναι γνωστή, θεωρείται όμως βέβαιο πως ήταν μικρότερη από 25 εκατομμύρια δολλάρια. Ο αγοραστής κατέληξε στο συγκεκριμένο πλοίο αφού πρώτα είχε βολιδοσκοπήσει τη Strintzis Lines για το Superferry και την GA Ferries για το Ροδάνθη. Αυτές οι αγορές δεν προχώρησαν και έτσι ο αγοραστής στράφηκε αλλού, με την εταιρεία να "ισχυροποιείται στις γραμμές της όσο της χρειάζεται για να αποτρέψει άλλα εφοπλιστικά συμφέροντα που παρασκηνιακά μεθόδευαν την κατάργηση του μονοπωλίου της. Επόμενα βήματά της η αγορά ενός ακόμη πλοίου και φυσικά το Χρηματιστήριο", όπως ενημερώνει ο ρεπόρτερ της εποχής. Πρόκειται φυσικά για τη ΝΕΛ και την αφορά του Pollux από την Ventouris Ferries, πλοίο που φυσικά μετά γνωρίσαμε απ΄ την καλή κι απ' την ανάποδη, σαν Θεόφιλο. Κατ' αρχήν βλέπει κανείς πόσες εταιρείες υπήρχαν τότε, που είχαν στην κατοχή τους πλοία μεγάλου μεγέθους για την εποχή τους. Μετά βλέπουμε τη νοοτροπία της εποχής των μονοπωλίων των εταιρειών λαικής βάσης, περιχαράκωση στη γραμμή μας και δε μας κουνάει κανείς. Και το καλύτερο είναι το κομμάτι όπου ο ρεπόρτερ λέει για το επόμενο βήμα της εταιρείας που είναι "φυσικά" το Χρηματιστήριο. Ώρες-ώρες βλέποντας τι έχει μεσολαβήσει από τότε, δεν πιστεύω πως ζήσαμε αυτές τις εποχές. Αυτό το "φυσικά" μου θυμίζει μια σειρά του Mega που έπαιζε στα 90s μέσα στην τούρλα του Χρηματιστηρίου και των Λαναρόχαρτων, και λεγόταν "Οι Χρηματιστές". Σε κάποια σκηνή, δύο από αυτούς βγαίνουν έξω από ένα σπίτι και πάνε στο αυτοκίνητο του ενός. Ο άλλος το βλέπει και τον ρωτάει τι μάρκα αυτοκίνητο είναι. Και ο πρώτος απαντάει "Μα TVR Griffith, ανόητε" . Σε στύλ πόσο βλάχος είσαι που δεν αναγνωρίζεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Έτσι και τότε, όποιος δεν όδευε πρός το Χρηματιστήριο..
Nick the Greek Posted May 11, 2023 Posted May 11, 2023 Μια πολύ ωραία και σημαδιακή εικόνα μπορεί να δεί κανείς στο site της Stena Roro. Μας ταξιδεύει 46 χρόνια πίσω, στο Μάρτιο του 1977 οπότε και δύο άνδρες ποζάρουν κρατώντας στα χέρια τους το μοντελάκι ενός πλοίου: Οι δύο κύριοι δεν είναι άλλοι από τους Sten A. Olsson, ιδρυτή της εταιρείας και Ingvar Fast αφεντικό τότε του κλάδου των ferries μέσα στην εταιρεία. Η σιλουέτα στο μοντελάκι είναι από μια χαρακτηριστική σειρά πλοίων της οποίας εκπροσώπους έχουμε δεί όλοι, είτε διαδικτυακά, είτε ιδίοις όμμασι. Δεν είναι άλλη από τη σειρά των 11 πλοίων που ναυπήγησε η εταιρεία στη Hyundai Ulsan ανάμεσα στο 1977 και το 1978 και που θα μπορούσε ίσως να θεωρηθεί μια από τις πιό πολύπλευρες και ευέλικτες που έχουν ναυπηγηθεί, ίσως μάλιστα να αποτελεί και τον πρόδρομο των σημερινών ro-pax. Το μοντελάκι ονομάζεται Stena Searunner, πλήν όμως κανένα εκ των πλοίων εκείνης της σειράς δεν ονομάστηκε στην πράξη έτσι, νομίζω πως το όνομα επάνω στο μοντελάκι αναφέρεται στην κωδική ονομασία της πορτάδας αυτής πλοίων. Βασικό γρανάζι αυτής της σειράς δεν θα μπορούσε παρά να είναι και η Knud E. Hansen, η οποία μας παρουσιάζει και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κλάσης αυτής. Εγώ θα πω χαρακτηριστικά ότι από τα 11 κάμποσα άλλαξαν μορφή και χρήση, 4 εξ' αυτών υπέστησαν επιμήκυνση ενώ άλλα 3 διαπλάτυνση. Μια τρομερά επιτυχημένη σειρά που ακόμη και σήμερα έχει δύο εκπροσώπους της που δραστηριοποιούνται στην ανατολική Μεσόγειο. Παραθέτω και πάλι την λίστα με τα πλοία, πρίν όμως να πούμε ότι είτε από τα ελληνικά νερά σε τακτικές γραμμές, είτε από απλά ελληνική πλοιοκτησία πέρασαν τα: Αριθμός γιάρδας 643 ή 2ο της σειράς: Σαν Alpha Progress είχε ελληνική πλοιοκτησία(Αργύρης) ενώ σαν Hellas πέρασε από τη γραμμή Βόλος - Λαττάκεια. Αριθμός γιάρδας 647 ή 6ο της σειράς: Ο γνωστός μας Πελαγίτης Αριθμός γιάρδας 649 ή 8ο της σειράς: Σαν Alpha Enterprise πέρασε από την Arghiris Lines ενώ σαν Syria πέρασε και αυτό από το Βόλος - Λαττάκεια. Σήμερα και υπό τουρκική πλοιοκτησία, σαν Cenk T δραστηριοποιείται ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη, Λαύριο και Λεμεσσό. Αριθμός γιάρδας 651 ή 10ο της σειράς: Έλαμψε δια της συντόμου παρουσίας του και δια της πυρκαιάς που ξέσπασε επάνω του, όταν για λογαριασμό της Attica/Blue Star συνέδεε τα Δωδεκάνησα με τον Πειραιά σαν roro με το όνομα Med Star και ελληνική πλοιοκτησία. Merzario Ausonia Class Yard No IMO Year of Built Engine Loa (m) Lane Metres (m) Lorries Passengers Built As Former Name 2 Former Name 3 Former Name 4 Former Name 5 Former Name 6 Former Name 7 Former Name 8 Former Name 9 Scrapped as 642 7528568 1977 Nippon Kokkan 156 1450 123 12 Merzario Ausonia Stena Freighter Jolly Giallo Jolly Turchese Stena Freighter Global Freighter 643 7528570 1977 Nippon Kokkan 184 2382 180 166 Stena Runner Alpha Progress Hellas Doric Ferry European Tideway Ideway Stena Transfer Transfer 644 7528582 1977 Nippon Kokkan 151 920 129 Norsky Merzario Ionia Constellation Enterprise Stena Shipper N&T 700 Graip Chong Ming Dao Kilmore 645 7528594 1977 Nippon Kokkan 163 1886 142 12 Elk Tor Baltica Balticum 646 7528609 1978 Nippon Kokkan 156 2150 143 12 Stena Prosper Atlantic Prosper Merzario Ionia Stena Ionia Stena Gothica Bore Gothica Finnbirch 647 7528611 1978 Nippon Kokkan 156 1650 123 12 Tor Felicia Merzario Grecia Stena Grecia Atlantic Freighter Pelagitis 648 7528623 1978 Nippon Kokkan 156 2150 143 12 Stena Project Atlantic Project Merzario Hispania Stena Hispania Kotka Violet Stena Hispania Stena Britannica Bore Britannica Finnforest 649 7528635 1978 Nippon Kokkan 185 2382 180 166 Alpha Enterprise Syria Stena Transporter Cerdic Ferry European Freeway Freeway Stena Partner Sea Partner 650 7528647 1978 Nippon Kokkan 156 1450 123 12 Imparca Express I Imparca Miami Stena Carrier Jolly Smeraldo Stena Carrier Global Carrier 651 7528659 1978 Nippon Kokkan 151 1850 160 80 Merzario Espania Merzario Hispania Nordic Ferry Pride of Flanders Flanders Stena Transporter Strada Corsa La Paz Star Med Star Star 652 7528661 1978 Nippon Kokkan 151 1850 160 112 Stena Transporter Finnrose Baltic Ferry Pride of Suffolk European Diplomat Diplomat Pavillion Hyundai Ulsan 18kn on 47mt 16kn on 38mt 2nd, 4th, 8th, 10th lengthened 3rd, 5th, 7th unit widened
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 12, 2023 Author Posted May 12, 2023 (edited) On 11/14/2021 at 7:56 PM, Nick the Greek said: Ανοίγοντας το αποψινό χρονοντούλαπο, δεν πάμε πίσω και τόοοσο παλιά. Μόλις στο 1979, τόπος είναι η Κώς και στην ακόλουθη φωτογραφία από το flickr και το χρήστη fotogake, βλέπουμε πως γινόταν η τροφοδοσία του νησιού. ........Και στο βάθος το επιβατηγό Δελφίνι........ Το καραβάκι στην φώτο κατασκευαστηκε το 1964 στην Θεσσαλονίκη, στο ναυπηγείο Χωματα με το ονομα ΦΑΝΟΥΛΑ. Το 1969 πουλήθηκε στην Εύβοια όπου δούλεψε στην γραμμή Ραφήνα - Νέα Στυρα μεχρι το 1973. Νέα πώληση τοτε στην Κω, μετονομασία σε ΔΕΛΦΙΝΙ, και σύμφωνα με τον καθηγητή κ. Παντελεήμονα Λελεκη ήταν το πρώτο επιβατηγό πλοιάριο μεταλλικής κατασκευής του νησιού. Πουλήθηκε στην Ζάκυνθο κάπου στις αρχές της δεκαετίας '90, όπου κατόπιν (αργότερα) εντυπωσιακής μετασκευής συνεχίζει μέχρι σήμερα ως τουριστικό. Edited May 12, 2023 by ΣΕΙΡΙΟΣ
Nick the Greek Posted June 7, 2023 Posted June 7, 2023 Πάμε τώρα στα 60s? Να είναι λίγο πιο αργά? Το μόνο σίγουρο είναι πως μιλάμε για την Ίο. Και εκεί βλέπουμε δύο πλοία. Στα αριστερά και σε διαδικασία κατάπλου είναι μάλλον ένα μικρό φέρρυ. Ίσως το Παντελής, ίσως το Αικατερίνη του Καβουνίδη, σε αυτά τα κυβικά και σουλούπι φαίνεται να είναι μάλλον. Στα δεξιά κι αγκυροβολημένο είναι κάτι που μοιάζει με πολεμικό αλλά και πάλι δεν είμαι σίγουρος, δε θα έπρεπε να έχει κάποιο διακριτικό? Όπως και να έχει οι ερευνητές παρακαλούνται να βοηθήσουν.
proud_ionian Posted June 7, 2023 Posted June 7, 2023 (edited) Το πολεμικο, θα ελεγα οτι ειναι το πρωην USS Kilmington, το οποιο πουληθηκε το 1951 στην Ελλαδα και ταξιδεψε στο Αιγαιο ως Αθήναι και Τριάς. Στη φωτο του @Nick the Greek το βλεπουμε μετα την πρωτη μετασκευη εν Ελλαδι. Εδω στη wikipedia βλεπουμε ενα απο τα αδερφα του. Η πρυμη μοιαζει αρκετα. Kαι αλλες φωτο της σειρας εδω. Στο χερι τα παιζω τα US Ships ε; Στα Σ Ships τα παω καλύτερα όμως. Το Kilmington, αν ειναι αυτο στη φωτο, δεν ειναι αλλο απο το Άγιος Γεράσιμος. Edited June 7, 2023 by proud_ionian
marittimo Posted June 8, 2023 Posted June 8, 2023 Το πολεμικό είναι κλάσης ALGERINE ναρκαλιευτικά ανοικτής θαλάσσης Βρετανικής ή Καναδικής ναυπήγησης. Στην κλάση αυτή ανήκαν τα ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ, ΠΥΡΠΟΛΗΤΉΣ, ΑΡΜΑΤΟΛΟΣ κλπ.
Strofalos Posted June 8, 2023 Posted June 8, 2023 Όλα τα πολεμικά εκείνης της περιόδου προέρχονταν από ένα σχεδιαστικό γραφείο γι'αυτό και δεν ξεχωρίζεις εύκολα την εκάστοτε σιλουέτα. Μόνο το αριθμόσημο (ο αριθμός στην μάσκα του) το σώζει, ειδάλλως χάνεσαι. Δυστυχώς ούτε εγώ μπορώ να καταλάβω..μου έρχονται αρκετά στο νου.
Nick the Greek Posted June 8, 2023 Posted June 8, 2023 Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Όσον αφορά το Πολεμικό, πιστεύω μάλλον έχει δίκιο ο marittimo, αν δούμε το σουλούπι της Algerine class, κολλάει περισσότερο. Σύμφωνα με τη wikipedia, στην Ελλάδα ήρθαν τα: HMS Arcturus που έγινε το 1946 ο Πυρπολητής HMS Aries που έγινε το 1947 ο Αρματωλός HMS Gozo που έγινε το 1947 ο Πολεμιστής HMS Lightfoot που έγινε το 1947 ο Ναυμάχος HMS Postillion που έγινε το 1947 ο Μαχητής Οπότε κάποιο από αυτά έχουμε στην φωτογραφία, έχω και άλλη μια φωτογραφία από τη Λήμνο με το ίδιο ή αδελφό πλοίο. Δυστυχώς όπως είπε και ο Strofalos δεν υπάρχει σε κανένα το αριθμόσημο. Αυτά όμως όλα δε σημαίνουν ότι δεν μπορεί να έχει πέσει μέσα ο Proud στο επιβατηγό και να είναι το μετέπειτα Άγιος Γεράσιμος, είτε σαν Αθήναι, είτε σαν Τριάς. Ομολογώ εκεί δεν υπήρχε περίπτωση να πάει το μυαλό μου. Κι αν έχει δίκιο ο Proud, μπορούμε χρονικά να τοποθετήσουμε την φωτογραφία στη δεκαετία του 1950, με κυβέρνηση Πλαστήρα, Παπάγο ή Καραμανλή.
proud_ionian Posted June 8, 2023 Posted June 8, 2023 Προσωπικά υπέθεσα, λανθασμένα όπως αποδείχθηκε, ότι το πολεμικό είναι το μετέπειτα Άγιος Γεράσιμος όταν πρωτοταξίδεψε ως επιβατηγό στην Ελλάδα. Το επιβατηγό της φωτό είναι αρκετά "χτισμένο", για το μέγεθός του, για να είναι το μετέπειτα καμάρι του Ιονίου.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now