Neptune Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Σημερα συζητωντας με ενα αξιολογο shipfriend εμαθα γι ενα νεο τυπο πλωρης που σχεδιαζει η εταιρια που ειναι γνωστη μεχρι στιγμης στο χωρο απο τα συστηματα τιμονιων κυριως και αλλων αυτοματισμων η Ulstein. Το project oνομαζεται Χ-Bow και ειναι ακριβως το αναποδο απο αυτο που ξεραμε μεχρι σημερα. Ειναι μια πλωρη σχεδιασμενη με κλιση προς την πρυμη του πλοιου και κλειστη μεχρι το υψος της γεφυρας. Σε σχεση με αυτα που εχουμε συνηθισει ειναι εντελως αντιαισθητικο αλλα για χαρη του αποτελεσματος ποιος κοιταει πλεον την ομορφια. Φανταζομαι θα εχει αποτελεσμα και στην ταχυτητα του πλοιου (συνεπως μικροτερη ιπποδυναμη και καταναλωση) Εκεινο που σιγουρα εντυπωσιαζει και γινεται αμεσως αντιληπτο μεσα απο αυτο το ειναι οτι σε συγκριση ιδιου σχεδον μεγεθους πλοιων το ενα με συμβατικη πλωρη και το αλλο με την πλωρη νεας κοπης στις ιδιες ασχημες καιρικες συνθηκες, το μεν σηκωνε κυμα και εσκαγε στη θαλασσα ενω το αλλο περνουσε χωρις να σηκωσει ιδιαιτερο ογκο νερου. Οπως και να χει αργα η γρηγορα θα τις βλεπουμε ολο και ποιο συχνα απο δω και στο εξης και ιδιαιτερα σε πλοια που ταξιδευουν σε δυσκολες θαλασσες.
Ermenegildo Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 I ulstein exei idi vgalei stin paragogi to x-bow se supply & ancor handling skafi. o megalos pelatis tis einai i bourbon opou exei to bourbon orca, bourbon mistral klp me x-bow. ayti i plori den exei volvo apo kato opos exoun synithos oles akoma kai se ayta ta skafi alla einai teleios kampyli. exei kalyteri antidrasi ston kymmatismo kai kairo opos episeis ayksanei kai ton ofelimo xoro.
proud_ionian Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Σημερα συζητωντας με ενα αξιολογο shipfriend εμαθα γι ενα νεο τυπο πλωρης[...]Οπως και να χει αργα η γρηγορα θα τις βλεπουμε ολο και ποιο συχνα απο δω και στο εξης και ιδιαιτερα σε πλοια που ταξιδευουν σε δυσκολες θαλασσες.neptune, οποιος διαβαζει shipfriends, τα ξερει ολα.
Φάνης Σέμπρος Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 ( εντελως αντιαισθητικο ) σχετικό είναι αυτό, εγώ πιστεύω πως είναι γουστόζικη! Μου θυμίζει τις μηχανές krauss maffei V200 ! ! (κρίμα που δεν ξέρω πώς επισυνάπτουν εικόνες)
Hastaroth Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Πράγματι τό σχέδιο αυτής τής πλώρης θυμιζει τίς γερμανικές σιδηροδρομικές μηχανές V200 (που μάλιστα κάποιες απ'αυτές κυκλοφόρησαν και στά μέρη μας μέ τά "σινιάλα" τού ΟΣΕ). Σχετικά μέ τό αισθητικόν ή μή τού πράγματος,μήν ξεχνάμε οτι και οι πλώρες που ξέρουμε δέν είναι και τόσο πολύ παλιές-θυμηθείτε πώς ήταν τά πλοία τού μεσαίωνα και παλιότερα ακόμα τά πλοία τών αρχαίων Ελλήνων.Οταν θά βγούνε στην πιάτσα περισσότερα πλοία μέ τό νέο σχέδιο πλώρης,θά τά συνηθίσουμε κι'αυτά. Αλλωστε,το σχέδιο αυτό απ'ό,τι φαίνεται,δίνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμων αφού παρουσιάζει λιγώτερη υδροδυναμική,αλλά καί αεροδυναμική (λόγω τού οτι ουσιαστικά δέν υπάρχει "καθρέφτης" στο εμπρός μέρος τού πλοίου) αντίσταση.
Earl Granville Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Εμένα η συγκεκριμένη πλώρη μου θυμίζει σαν να έχουν αντιγράψει την μουσούδα του δελφινιού. Σε container ships όπως αυτό στην φωτογραφία ταιριάζει και φαίνεται πρακτικό.Σε ακτοπλοικά όμως με γκαράζ θα μπορεί να εφαρμοστεί τέτοια πλώρη χωρίς παράλληλη σημαντική μείωση του capacity? Ή θα εφευρεθούν και σε αυτές μάγουλα?
Stefanos Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 (edited) Αλλωστε,το σχέδιο αυτό απ'ό,τι φαίνεται,δίνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμων αφού παρουσιάζει λιγώτερη υδροδυναμική,αλλά καί αεροδυναμική (λόγω τού οτι ουσιαστικά δέν υπάρχει "καθρέφτης" στο εμπρός μέρος τού πλοίου) αντίσταση. Ας μη τα γενικεύουμε τόσο πολύ τα πράγματα,το φαίνεται με το μάτι δεν λέει τπτ,εξάλλου το θέμα αντίσταση είναι κάτι το οποίο έχει κάνει δεκάδες επιστήμονες να 'λιωσουν' πάνω σε δεξαμενές και πάλι δεν έχει διερευνηθεί πλήρως,στο κάτω κάτω ο καθένας αναπτύσσει ένα δικό του σχέδιο,χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι και το καλύτερο Σε container ships όπως αυτό στην φωτογραφία ταιριάζει και φαίνεται πρακτικό.Σε ακτοπλοικά όμως με γκαράζ θα μπορεί να εφαρμοστεί τέτοια πλώρη χωρίς παράλληλη σημαντική μείωση του capacity? Ή θα εφευρεθούν και σε αυτές μάγουλα? container ship και οχηματαγωγό είναι πλοία που αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όσον αφορά τη στοιβασία του φορτίου,είναι και τα δυο πλοία γραμμικών διαστάσεων όπου οι διαστάσεις τους είναι αμεσα εξαρτώμενες απο τις τυποποιημένες διαστάσεις του φορτίου,οπότε αν μπορεί να εφαρμοστεί σε conteiner ship να είσαι σίγουρος ότι θα μπορεί να εφαρμοστεί και σε επιβατηγό-οχηματαγωγό Edited October 20, 2008 by Stefanos
Nick the Greek Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Τι εννοεις οτι τα πλοια κοντεινερ ειναι γραμμικων διαστασεων?
Stefanos Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 έτσι λέγονται,όπως λέμε οτι τα φορτηγά και τα bulk carrier είναι πλοία εκτοπίσματος η πλοία κυβισμού,αυτά λέγονται γραμμικών διαστάσεων δίοτι οι κύριες διαστάσεις βασικά το πλάτος είναι πολλαπλάσιο του πλάτους της τυποποιημένης μονάδας που μεταφέρει πχ νταλίκα,αυτοκίνητο,εμπορευματοκιβώτιο
MinuteMan Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 Πάντως ρε παιδιά μην τρελαθούμε και τελειως, το μοντελο της..αρνητικής πλωρης (μου αρεσει αυτος ο τιτλος ) δεν ειναι κατι που το βγαλαν στο ασχετο κάποιοι ναυπηγοί. Δεν πάμε να δούμε τον Αβερωφ τη σόι πλώρη έχει? Αυτό που κάναν είναι να πάρουν αυτό τον τυπο και να τον προσομοιάσουν σ'ενα container. Δεν είναι κατι το καινουργιο. Υπάρχουν ακόμη και θαλαμηγοί τετοια πλωρή και μαλιστα ενα ηταν ειδική παραγγελία για καποιον πολυεκατομμυριουχο. Δεν μπορω να σας βρω τωρα καποιο Link. Τελωσπάντων απλά είναι μια ακόμα πειραματική εφαρμογή του συγκεκριμένου μοντελου. Και οσο ζουμε θα βλέπουμε..
Nick the Greek Posted September 22, 2012 Posted September 22, 2012 Αν και παλιά συζήτηση, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως φαντάζονται το εξελιγμένο design και πιο συγκεκριμένα τις πλώρες σε ορισμένου τύπου πλοία οργανισμοί όπως ο κατασκευαστής μηχανών Wartsila, από της οποίας την μπροσούρα έχω σκανάρει τη συγκεκριμένη σελίδα. Το περίεργο είναι πως μόνο στο design του ferry υπάρχει μια πολύ διαφορετική πλώρη από τα σημερινά δεδομένα, αναρωτιέμαι γιατί.
proud_ionian Posted September 5, 2024 Posted September 5, 2024 On 9/4/2024 at 11:37 PM, Petros P said: Για του λόγου το αληθές απο το πως παρουσιάζονται και στο πως είναι πραγματικά απείχε . αν θυμάμαι αυτό ήταν σχέδιο σε παρουσίαση του Γκριμάλντι . Για το record ας δουμε ενα παρουσιαστικό μικρο των νεότευκτων by knud Hansen για την smm του 2022 15 hours ago, giorgos_249 said: Παιδιά, όσοι σπεύσατε να σχολιάσετε αρνητικά ότι είναι άσχημο κλπ αγνοείτε (δεν ξέρετε η ξεχνάτε) ότι έχει σημαντικά πλεονεκτήματα αυτού του τύπου η πλώρη (με το εμπορικό σήμα X-bow https://ulstein.com/innovations/x-bow). Εμφανίστηκε το 2005 από την Ulstein σε offshore supply vessels και χρησιμοποιείται ευρέως σε expedition cruise ships που πλέουν σε ανοιχτή θάλασσα όπως ανάμεσα στη Νότιο Αμερική και την Ανταρκτική. Μειώνει πολύ την προνευση, μειώνει την αντίσταση του ανέμου, το σχέδιο της γάστρας επίσης μειώνει την υδροδυναμική αντίσταση, μειώνει τα φορτία του wave slumming ("χαστούκι ελληνιστί, αυτό που έκανε το Prestige να κοπεί στα δύο), μείωνει τους κραδασμούς κλπ. Είναι στη σωστή κατεύθυνση!! Έχει ξεφύγει πολύ το design, δε μπορούμε να φτιάχνουμε ακόμη πλοία ίδια με του 1970 απλά με μοντέρνα συστήματα πάνω! Κ 13 hours ago, Petros P said: Ζούμε στην εποχή του efficiency σε όλους τους τομείς , οπότε πλώρες , σχήματα ,δωμάτια , lanemeters είναι όλα στο ποσο είναι πιο οικονομικά. Για να γίνονται πλέον όλο και περισσότερα πλοία έτσι κάτι σημαίνει αυτο. 12 hours ago, gtogias said: By the way, και οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν τις νέες σχεδιαστικές γραμμές στα καινούργια τους πλοία: 12 hours ago, giorgos_249 said: Αυτό δεν έχει κάτι καινούργιο! Απλα ένα παραπετο είναι, καθαρά για λόγους αισθητικής! Κάποια άλλα όπως το Azalea/Lavender η τα Hamayu & Soleil η το Sunflower Kurenai ΟΚ ναι, αλλά είναι μειοψηφία. Τίποτα σαν την Ευρώπη!! Ας τα έχουμε και στο θέμα για τις πλώρες.
pathfinder Posted September 5, 2024 Posted September 5, 2024 Όλες οι "πλώρες" έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Έψαξα ένα βιντεάκι ενός τύπου που είχα δει πριν λίγα χρόνια, το οποίο περιγράφει σε πολύ γενικές γραμμές τα +/- των βασικότερων. Voila https://www.youtube.com/watch?v=5eepu_owFHI
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now