Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted
Quote

Πολύ ενδιαφέρον θέμα σήμερα στην Tradewinds με κομμάτια από το World LNG Summit που έλαβε χώρα στην Αθήνα και μάλιστα με πάνελ μόνο δύο ατόμων. Της Μαρίας Αγγελικούση και του Βαγγέλη Μαρινάκη.

 

Για να δούμε τι είπε και ο πρεζιντέντε, ο οποίος ξεκαθάρισε πως έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο LNG και σαν αγορά φορτίου/πλοίων αλλά και σαν καύσιμη ύλη για τα πλοία του. Θεωρεί δε ότι όπως είναι διαμορφωμένα τα πράγματα αυτήν τη στιγμή όσον αφορά την καύσιμη ύλη, τα dual fuel πλοία είναι η καλύτερη λύση. Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον έχει να κάνει με τα πλοία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα που έχει παραγγείλει η εταιρεία, για τα οποία έχουμε μιλήσει παραπάνω. Δεν υπάρχει κάποια επισυναπτόμενη πολυετής ναύλωση σε αυτά, η ναυπήγηση είναι καθαρά on spec. Και προτίθενται στην Capital να τα λειτουργήσουν σαν LPG carriers για όσον καιρό κρίνουν εκείνοι πως χρειάζεται. Με άλλα λόγια μόλις βρεθεί κανείς σε ανάγκη για τέτοια πλοία, θα κάνουν cash in, είτε με τη μορφή πολυετούς ναύλωσης με γερά λεφτά, είτε με πώληση. Κάτι παρόμοιο σκέφτονται να κάνουν και με τα 2 x VLACs(Very Large Ammonia Carriers) που έχουν παραγγείλει, αν δεν υπάρχει η ζήτηση τότε τα πλοία δύνανται να δουλέψουν και σαν LNG.

 

Οι περισσότεροι εξ’ υμών έχετε μια εικόνα του συγκεκριμένου ανθρώπου με βάση τις οπαδικές σας προτιμήσεις και τα όλα όσα κατά καιρούς έχουν ακουστεί για το πρόσωπό του και τον συγκρουσιακό του χαρακτήρα. Αν αφήσει κανείς όλα αυτά στην άκρη και δεί ψυχρά τα πράγματα όμως, βλέπει έναν επιχειρηματία που είναι πανέξυπνος και δένει τις επενδύσεις του από πολλές μεριές. Και είναι και ένας άνθρωπος της εποχής του, που πηγαίνει με τις εξελίξεις και τη νέα τεχνολογία γιατί καταλαβαίνει πως όσο αργεί να επιβιβαστεί στο τρένο αυτό, τόσο περισσότερο πιθανό γίνεται να το χάσει για πάντα. Έχω φωτογραφίσει κατά καιρούς κάμποσα πλοία του από τις αρχές των 2000s, το προφίλ του στόλου του τότε, δεν έχει την παραμικρή σχέση με το προφίλ του στόλου τώρα.

 

Τέλος και οι δυό πλοιοκτήτες κάλεσαν ομοθυμαδόν τους Έλληνες συναδέλφους τους να βγάλουν την τσίμπλα από το μάτι(δικό μου αυτό με την τσίμπλα:D) και να ακολουθήουν τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα της ενεργειακής ανανέωσης, λέγοντάς τους πως τώρα είναι μια καλή στιγμή να γίνει αυτό. Και υπονοώντας φυσικά πως το αντίθετο θα είναι κακό γι αυτούς. Άλλο να τα λέει ο υπογράφων όπως εδώ και μερικά χρόνια, κι άλλο να τα λένε η Αγγελικούση κι ο Μαρινάκης. Γρηγορείτε!

Posted

Και εγένετω Capital Offshore. Είναι η καινούρια εταιρεία του ομίλου που θα στεγάσει εμπορικά τα 7 πλοία platform supply που απέκτησε πρόσφατα ο Βαγγέλης Μαρινάκης. Αγορές συνολικής αξίας 106 εκατομμυρίων δολλαρίων, μάλιστα η Tradewinds σπεκουλάρει πως ο σκοπός τους είναι να αγοράσουν 10 συνολικά πλοία τέτοιου τύπου, αυτήν τη στιγμή το compteur γράφει 7.

  • 2 months later...
Posted
On 7/21/2023 at 3:25 PM, Nick the Greek said:

Πρωτοπορεί ο Πρόεδρος και σε μια κίνηση που είναι πρωτοσέλιδη παντού από χτές οπότε και ανακοινώθηκε, προχώρησε στην παραγγελία 2 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα. Η παραγγελία ετέθη στη Hyundai Mipo με τη χωρητικότητα των πλοίων να είναι περί των 22,000 κυβικών μέτρων και το συνολικό κόστος στα 141.5 εκατομμύρια δολλάρια. Το ναυπηγείο μάλιστα λέει πως εκτός από το υγροποιημένο διοξείδιο, το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει LPG όπως και αμμωνία. Η εφημερίδα αναφέρει πως σε παραγγελία υπάρχουν αυτήν τη στιγμή μόνο άλλα 2 πλοία τέτοιου τύπου παγκοσμίως, καταλαβαίνει κανείς πως μιλάμε για μια αγορά που είναι στα σπάργανα. Αυτό όμως σημαίνει ελληνική ναυτιλία, πρωτοπορία, μελετημένο ρίσκο, τόλμη και φυσικά το να συνειδητοποιεί κανείς πως η τεχνολογία και οι εξελίξεις δεν είναι εχθρός αλλά μάλλον ευκαιρία.

49f943a24fdd7a60a6a47f790f56d30d?image_v

 

Πού΄ σαι ρε Λέων, πιάσε άλλα δύο LCO2 newbuildings για το παιδί με το μούσι, εκεί, στο τραπέζι 4. Άλλα 2 πλοία λοιπόν και πάλι στη Hyundai Mipo επιβεβαίωσε ο Πρόεδρος με παράδοση τέλος του 2026. 

Posted

Σε συνέχεια όσων αναφέρει ο @Nick the Greek, στην κορωνίδα του ΔΟΛ/ΔΟΜ, στο "Βήμα"/"Οικονομικός Ταχυδρόμος" της Κυριακής 4-2-2024, αναδημοσιεύται άρθρο της Wall Street Journal με τίτλο "Μιά νέα λύση για τις εκπομπές CO2: Υποθαλάσσια αποθήκευση" .

Παραβλέποντας τον αναπόφευκτο λιβανωτό, δεν μπορεί κανείς παρά να εντυπωσιασθεί από την προσέγγιση ενός φλέγοντος ζητήματος, όπως η απανθρακοποίηση. Δεν έχω την γνώση ούτε τα εργαλεία να κρίνω το εγχείρημα, αλλά μοιάζει να ανοίγονται δρόμοι δύσληπτοι στον μέσο άνθρωπο.

(Πως κολλάνε τώρα αυτά τα πρωτοποριακά με τσακωμούς με Τίγρηδες, Μπαλτάκους και varίστες, επίσης αδυνατώ να αντιληφθώ)

Posted

Πραγματικά είναι καταιγιστικά τα νέα για τον ναυτιλιακό όμιλο του Βαγγέλη Μαρινάκη, είναι κάθε μέρα στα πρωτοσέλιδα του ναυτιλιακού τύπου. Σήμερα έχουμε επιβεβαιωμένη παραγγελία 4 VLCC στο ναυπηγείο Dalian Shipbuilding της Κίνας. Τα πλοία θα είναι dual fuel με το εναλλακτικό καύσιμο να είναι το LNG. Παράδοση 2026 και 2027 είναι ο στόχος.

  • 2 weeks later...
Posted
6 hours ago, Nick the Greek said:

Ο πλοιοκτήτης νομίζω λέγεται Μαρινάκης(με επιφύλαξη αυτό) και δεν ξέρω αν έχει σχέση με τον Πρόεδρο. 

 

 

Για τον Μαρινάκη του Ολυμπιακού ξέρω ότι δεν έχει ούτε ένα πλοίο στην Ελληνική σημαία, όπως επίσης δεν έχει ούτε έναν Έλληνα ναυτικό στα πλοία του 

Posted

Αυτά που γράφω μου τα έχει πει άνθρωπος του Ολυμπιακού και ίσχυαν μέχρι τις προηγούμενες δημοτικές εκλογές του 2019. Από τους πίνακες προκύπτει ότι πρόσφατα ή μεταγενέστερα θα κυματίζει η σημαία μας σε κάποια πλοία.

Posted

Εκτός από το Mentilibar, ο Πρόεδρος στα νέα -και πάλι- για ναυτιλιακούς λόγους. Σύμφωνα με την Tradewinds, η Hyundai Samho Heavy Industries επιβεβαιώνει παραγγελία 4 x LNG των 174,000 κυβικών μέτρων για την Capital. Συνολικό κόστος 1.08 δισεκατομμύρια δολλάρια ή 270 εκατομμύρια ανα πλοίο με παράδοση το 2028, τέσερα χρόνια στο μέλλον δηλαδή. Η τιμή των πλοίων είναι σε ύψος ρεκόρ, το προηγούμενο ήταν στα 267 εκατομμύρια δολλάρια ανά πλοίο. 

 

Σε άλλα σχετικά με την εταιρεία νέα, μια εταιρεία που λέγεται Yoda PLC είναι πια κάτοχος του 25.7% των μετοχών της εισηγμένης εταιρείας, φυσικά με τον Βαγγέλη Μαρινάκη να εξακολουθεί να έχει στην κατοχή του το 54% των μετοχών. Η εταιρεία φέρεται να ανήκει στον Γιάννη Παπαλέκα, ο οποίος είναι ιδρυτής και αφεντικό της Globalworth Real Estate Investments. Εννοείται δεν είναι τυχαία όλη αυτή η συμμετοχή, για να δούμε τι θα βγεί από αυτό στο μέλλον. 

Posted

Ο Πρόεδρος δεν ασχολείται μόνο με την ΕΠΟ και το Σύνδεσμο Διαιτητών Γρεβενών :D, αλλά κάνει και αγοραπωλησίες πλοίων, παντελονιάζοντας συνολικά 81 εκατομμύρια από τις τελευταίες τρείς. Πρόκειται για πωλήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ήταν κομμάτι του στόλου της εισηγμένης Capital Product Partners. Πρόκειται για το Akadimos (IMO 9706308) των 9,300 TEU και τα αδελφά των 5,100 TEU με ονόματα Fos Express (IMO 9348699) και Seattle Express (IMO 9348687). Οι κινήσεις αυτές γίνονται έτσι ώστε η εισηγμένη εταιρεία να μείνει μόνο με πλοία LNG στον στόλο της. Δεν αναφέρεται ο(οι) αγοραστής(ές), δεν ξέρω δηλαδή αν πωλούνται σε τρίτους ή σε κάποια ιδιωτική εταιρεία του Προέδρου. Νομίζω όμως πως πρόκειται για τρίτους αγοραστές.  

  • 3 weeks later...
Posted

Συνολικά 153 εκατομμύρια δολλάρια απεκόμισε η Capital σύμφωνα με την Tradewinds από την πώληση ακόμη 3 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην γερμανική Peter Dohle Schiffahrts. Όλα τα πλοία είναι του 2011 και χωρητικότητας 9,954 TEU. Πρόκειται για τα Athos (IMO 9406738), Aristomenis (IMO 9408841) και Athenian (IMO 9408865) τα οποία έχουν ακόμη 3ετείς ναυλώσεις στην Hapag-Lloyd στα 27 χιλιάρικα την ημέρα το καθένα, με οψιόν του ναυλωτή για άλλα 2 χρόνια στα 32 χιλιάρικα την ημέρα. Όλα αυτά στο πλαίσιο της μετατροπής της εισηγμένης εταιρείας σε μια που να κατέχει πλοία που άπτονται του τομέα της ενέργειας.

  • 1 month later...
Posted

Επειδή είχα πολύ μεγάλη περιέργεια στον στόλο της εταιρείας που κυματίζει η ελληνική σημαία, να διευκρινίσω ότι κανένα από τα πετρελαιοφόρα που αναφέρονται στην ιστοσελίδα δεν είναι πλέον εγγεγραμμένα στο Ελληνικό νηολόγιο, παρά μόνο τα 2 lng 

  • 5 weeks later...
Posted
On 2/8/2024 at 1:05 PM, Nick the Greek said:

Πραγματικά είναι καταιγιστικά τα νέα για τον ναυτιλιακό όμιλο του Βαγγέλη Μαρινάκη, είναι κάθε μέρα στα πρωτοσέλιδα του ναυτιλιακού τύπου. Σήμερα έχουμε επιβεβαιωμένη παραγγελία 4 VLCC στο ναυπηγείο Dalian Shipbuilding της Κίνας. Τα πλοία θα είναι dual fuel με το εναλλακτικό καύσιμο να είναι το LNG. Παράδοση 2026 και 2027 είναι ο στόχος.

 

Βάλε και άλλες 2 option που είχε η εταιρεία σε αυτή την παραγγελία, τις επιβεβαίωσε και πάμε στα 6 VLCC σύνολο από αυτήν την πορτάδα. 

Posted

Κύπελλα σηκώνει, newbuildings παραγγέλνει ο Πρόεδρος, του οποίου τα κοκκόρια γεννάνε τρίδυμα αυτές τις ημέρες. Η Tradewinds αναφέρει πως ετοιμάζεται για παραγγελία αξίας 1.3 δις δολλάρια που θα αποτελείται από 10 x 8,000 TEU πλοία κοντέινερ με dual fuel μηχανές που θα δύνανται να καταναλώσουν και LNG. Κοιτάνε πρός το New Times και την διετία 2027-2028.

 

Η εφημερίδα σημειώνει ένα απίστευτο στατιστικό, ότι δηλαδή η εταιρεία από το 2020 εώς και το 2028 έχει παραλάβει/παραγγείλει συνολικά 80 νεότευκτα πλοία διαφόρων τύπων και μεγεθών συνολικής αξίας 9.5 δισεκατομμυρίων δολλαρίων. You gotta be freaking kidding me... 

Posted

Λένε στο ταράφι πως το μέγεθος 8-10 χιλιάδες κομμάτια είναι στις μέρες μας ένα μέσο μέγεθος που είναι πολυεργαλείο. Μπορεί να δουλέψει επιτυχώς σε όλες τις γραμμές, είτε Ανατολή – Δύση, είτε Βορρά - Νότο χωρίς να χρειάζεται ούτε τίποτα κολοσσιαίες υποδομές, ενώ δεν υπόκειται συνήθως και σε δέσιμο λόγω μείωσης μεταφορικού έργου.  

Posted
On 7/21/2023 at 3:25 PM, Nick the Greek said:

Πρωτοπορεί ο Πρόεδρος και σε μια κίνηση που είναι πρωτοσέλιδη παντού από χτές οπότε και ανακοινώθηκε, προχώρησε στην παραγγελία 2 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα. Η παραγγελία ετέθη στη Hyundai Mipo με τη χωρητικότητα των πλοίων να είναι περί των 22,000 κυβικών μέτρων και το συνολικό κόστος στα 141.5 εκατομμύρια δολλάρια. 

 

Κατά τη διάρκεια των Ποσειδωνίων, ανακοινώθηκε από την Capital και τη Hyundai πως τουλάχιστον το πρώτο πλοίο της παραγγελίας θα υποστεί μια αλλάγή. Αυτή είναι η προσθήκη τεχνολογίας carbon capture με πάροχο της Erma First. Η φτιάξη δηλαδή είναι πως το πλοίο θα διαθέτει τεχνολογία που θα του δίνει τη δυνατότητα να μαζεύει το Co2 από τη διαδικασία καύσης και να το αποθηκεύει επί του πλοίου σε υγροποιημένη και πεπιεσμένη μορφή. Αυτό στη συνέχεια απορρίπτεται σε υποδομές της στεριάς, όπου αυτές είναι διαθέσιμες. Πολλά τα project που τρέχει η εταιρεία, υποπτεύομαι πως πρέπει να γίνεται τρέλα από άποψη φόρτου εργασίας.

  • 1 month later...
Posted

Ασταμάτητος ο Βαγγέλης Μαρινάκης, νέα παραγγελία αυτήν τη φορά σε επίπεδο κοντέινερ. Αυτή η παραγγελία γίνεται από την μη εισηγμένη Capital Maritime & Trading στο New Times της Κίνας και αποτελείται από 6 firm + 4 option κοντεινεράδικα των 8,400 TEU. Συνολικά ο όμιλος εταιρειών κατόπιν της παραγγελίας ετούτης φαίνεται να έχει 24 πλοία υπό παραγγελία μόνο στο New Times, από offshore μέχρι VLCC. Το σημαντικό στην εν λόγω δουλειά είναι πως το ναυπηγείο έχει δεσμευτεί για παράδοση q1 2027, σε σύντομο δηλαδή χρονικό ορίζοντα. Κι αυτό γιατί κατά τα φαινόμενα τα πλοία θα χτιστούν σε χώρο που ακόμη διαμορφώνεται για ναυπηγική χρήση. Η κίνηση αυτή είναι σπέκουλα, δεν προκύπτει από κάπου ότι υπάρχει κάποια μακροχρόνια ναύλωση από πίσω.

Posted

Και πού’ σαι παιδί, όπως θα έρχεσαι, πιάσε κι ένα newcastlemax. Είπε ο Βαγγέλης Μαρινάκης και ήπιε μια γουλιά από το ούζο το πρώτο, πρίν λίγη ώρα στο Υπερωκεάνειο. Με άλλα λόγια, η Tradewinds αναφέρει πως το Berge Bobotov (IMO 9855226) με dwt 210,915 τόνους πέρασε σε ελληνικά χέρια έναντι 75 εκατομμυρίων δολλαρίων. Το πλοίο είναι του 2021 και οι πρώην πλοιοκτήτες του το είχαν παραγγείλει έναντι 45 εκατομμυρίων, έτσι για να πάρουμε μια γεύση του περιθωρίου κέρδους τους. Βέβαια, ακόμη και αυτή η τιμή αγοράς από τον Μαρινάκη θεωρείται καλή υπό την έννοια πως ένα νεότευκτο θα ήταν όχι μόνο ανάλογα άκριβό αλλά και δεν θα ήταν διαθέσιμο για τουλάχιστον 2-3 χρόνια στο μέλλον.

Posted

Γίνομαι μάλλον μονότονος αλλά τι να κάνω που είναι συνέχεια στα νέα? Δεύτερο newcastlemax για μη εισηγμένη εταιρεία του Μαρινάκη, ονομάζεται Ακάδημος και αγοράστηκε πολύ πρόσφατα από την Berge Bulk με τίμημα κοντά στα 55 εκατομμύρια δολλάρια, όπως φημολογείται.

  • 5 weeks later...
Posted
On 12/5/2023 at 7:33 PM, Nick the Greek said:

Και εγένετω Capital Offshore. Είναι η καινούρια εταιρεία του ομίλου που θα στεγάσει εμπορικά τα 7 πλοία platform supply που απέκτησε πρόσφατα ο Βαγγέλης Μαρινάκης. Αγορές συνολικής αξίας 106 εκατομμυρίων δολλαρίων, μάλιστα η Tradewinds σπεκουλάρει πως ο σκοπός τους είναι να αγοράσουν 10 συνολικά πλοία τέτοιου τύπου, αυτήν τη στιγμή το compteur γράφει 7.

Στο δρόμο προς Πειραιά το πρώτο εξ αυτών , το Standard Defender

Χωρίς να φαντάζομαι κάτι ,επειδή ανήκει στην μοναχοβάπορη Orfeas Shipping,μηπως πάρει και αυτο το ονομα

τα αλλα ειναι τα ACE SUPPLIER IMO 9363778,ACE KRISTIANSAND IMO 9350240,ACE VIKING IMO 9363728 και τα  FS Braemar, FS Abergeldie και FS Crathes

Posted

Τα νέα του Πρεζιντέντε, που νομίζω αποκάλυψε πρώτη η Tradewinds χτές κι ακολούθησαν όλα τα σάιτ αντιγράφοντας, είναι ότι πούλησε 9 VLCC στην Bahri της Σαουδικής Αραβίας με συνολικό τίμημα 1 δισεκατομμύριο δολλάρια. Το καθαρό κέρδος της Capital δεν καταγράφεται αλλά κάτι μου λέει πως θα χρειαστούμε χάπι για την πίεση αν το μάθουμε. Όλα για τον Κάρμο, πρόεδρε:D.

  • 3 weeks later...
Posted
On 8/16/2024 at 4:20 PM, Petros P said:

Στο δρόμο προς Πειραιά το πρώτο εξ αυτών , το Standard Defender

Χωρίς να φαντάζομαι κάτι ,επειδή ανήκει στην μοναχοβάπορη Orfeas Shipping,μηπως πάρει και αυτο το ονομα

τα αλλα ειναι τα ACE SUPPLIER IMO 9363778,ACE KRISTIANSAND IMO 9350240,ACE VIKING IMO 9363728 και τα  FS Braemar, FS Abergeldie και FS Crathes

Και το Standard Defender , ACE DEFENDER τλκ

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted
On 12/5/2023 at 6:33 PM, Nick the Greek said:

Και εγένετω Capital Offshore. Είναι η καινούρια εταιρεία του ομίλου που θα στεγάσει εμπορικά τα 7 πλοία platform supply που απέκτησε πρόσφατα ο Βαγγέλης Μαρινάκης. Αγορές συνολικής αξίας 106 εκατομμυρίων δολλαρίων, μάλιστα η Tradewinds σπεκουλάρει πως ο σκοπός τους είναι να αγοράσουν 10 συνολικά πλοία τέτοιου τύπου, αυτήν τη στιγμή το compteur γράφει 7.

 

Κάτι που παραλείψαμε να αναφέρουμε σε συνέχεια αυτής της αγοράς που λέμε παραπάνω, είναι ότι ο Πρεζιντέντε της καρδιάς μας, έχει προχωρήσει και σε παραγγελίες νεοτεύκτων πλοίων platform supply.

Να μην τα πολυλογώ, τα κουκιά μετρήθηκαν και είναι 4 + 4 + 2, όλα στο ναυπηγείο Fujian Mawei της Κίνας.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...