Stefanos Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Υπάρχει και η περίπτωση του ΑΡΙΩΝ που μετά τη προσάραξη στη Χίο πήγε για καρφιτσες
iason Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Εδώ ξαναταξίδεψε το Πηνελόπη, οπότε μετά από αυτό ο Θεόφιλος με ένα γρατζουνισματάκι και χωρίς σταγόνα στο μηχανοστάσιο τι πρόβλημα να έχει; Άλλο θέμα το αν συμφέρει οικονομικά.
Stefanos Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 (edited) Το ότι δεν έχει σταγόνα στο μηχανοστάσιο δεν λέει τπτ αν ισχύουν όλα αυτά που λέγονται ότι έχει φαει αξονα κουζινέτα προπέλα μειωτήρες και η μηχανή έχει πάει βολτα,μη σου πω πως θα ήταν προτιμότερο να είχε παρει νερό Edited July 4, 2008 by Stefanos
iason Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Το ότι δεν έχει σταγόνα στο μηχανοστάσιο δεν λέει τπτ αν ισχύουν όλα αυτά που λέγονται ότι έχει φαει αξονα κουζινέτα προπέλα μειωτήρες και η μηχανή έχει πάει βολτά,μη σου πω πως θα ήταν προτιμότερο να είχε παρει νερό Απολύτως σωστό. Επιπλέον αν η μηχανή έχει όντως μετακινηθεί θα υπάρχουν σίγουρα στρεβλώσεις και τάσεις στο κύτος και ποιος ξέρει τι άλλο - δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση μόνιμα κουσούρια. Απλά ως εικόνα και μόνο, άλλο να έχει βουλιάξει και να έχει μείνει μπαταρισμένο για πολύ καιρό, να έχει πλημμυρίσει παντού και να έχει διαλυθεί όλη η υπερκατασκευή όπως με το Πηνελόπη. Προφανώς δεν είναι απλή γρατζουνιά, απλά δεν είναι ό,τι χειρότερο έχουμε δει (αν και τελικά διεκδικεί με αξιώσεις θέση στα μεγάλα loss, δυστυχώς )
marioskef Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 νομιζω οτι αν βγει total loss η εταιρεια παιρνει την ασφαλισθεισα αξια και το βαπορι περνα στην ασφαλιστικη, η οποια, το πιο πιθανο, ειναι να το γαλει στο σφυρι. Όπου η ασφαλισθεισα αξία του πλοίου αν καταλαβαίνω καλά από το ενημερωτικό δελτίο πρέπει να προσεγγίζει κάπου στα 10 εκατομ. €. Επιπλέον σε αυτά φαντάζομαι θα δοθούν και οι σχετικές προβλέψεις για ασφάλιση των διαφυγόντων κερδών, των δικαστικών εκρεμοτήτων κλπ... Ενα παράδοξο και προφητικό παράλληλα ήταν το γεγονός πως στο ενημερωτικό δελτίου που αφορούσε τη χρήση του 2006 ο εκτιμητής ανέφερε πως το τέλος της οφέλιμης ζωής του πλοίου είναι το 2008!!! Ίσως και να έπεσε διάνα!
Orestis Posted July 4, 2008 Author Posted July 4, 2008 Όπως είχαμε αναφέρει και παλαιότερα, δε νομίζω πως θα υπάρξει αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη. Επίσης με τον όρο “ωφέλιμη ζωή” στα οικονομικά δεν υποδηλώνονται τα έτη που ένα πλοίο/πάγιο θα βρίσκεται σε λειτουργία, αλλά τα έτη μέσα στα οποία το πάγιο θα έχει αποσβεστεί.
marioskef Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Όντως το κόστος μιας τέτοιας ασφάλισης είναι αρκετά μεγάλο, αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος ότι κάποιες εταιρείες το κάνουν. Προσωπικά είχα την εντυπωση οτι το κάνουν σχεδόν όλες... Τεσπα θυμάμαι και Μινωικές με το Πασιφάη (?) και το Superfast είχαν τέτοια κάλυψη... Προφανώς η απόσβεση δεν σημαίνει το τέλος της λειτουργίας τους αλλά σίγουρα δείχνει μια εκτίμηση του μέχρι πότε κάποια πλοία θα είναι εν ενεργεία για μια εταιρεία στην δεδομένα πραγματικότητα που ζει. Όπως για παραδειγμα αν θυμάμαι καλά για του υπολογιστές ο χρόνος απόσβεση είναι κάποια πολύ λίγα χρόνια έτσι και για τα πλοία ήταν κάπου στα 35 χρόνια. Στο τέλος του οποίου δεν υπολογίζουν οτι θα έχει αποσβεστεί πλήρως αλλά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό...
Orestis Posted July 4, 2008 Author Posted July 4, 2008 Μέχρι την κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων, ο χρόνος απόσβεσης καθοριζόταν από το νομοθέτη. Μετά την κατάργηση του ορίου, η κάθε εταιρεία μπορούσε να επιλέξει εκείνη το χρόνο της ωφέλιμης ζωής των πλοίων της. Στο τέλος της ωφέλιμης ζωής, έχει αποσβεστεί το 80% της αξίας ενός πλοίου. Το υπόλοιπο 20% ονομάζεται υπολειμματική αξία και στις περιπτώσεις των πλοίων, τείνει να πλησιάζει την αξία του scrap (εξαρτάται πάντοτε και από τις εκάστοτε συνθήκες της αγοράς).
marioskef Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Έτσι κι έγινε (αναφερόμενος στο link του post σου Ορέστη, η ΝΕΛ ενώ ωφέλιμη ζωή το 2006 ονόμαζε τα 35 χρόνια, το 2007 ονομάζει τα 40. Τέλος πάντως δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα αυτή η "διαφωνία", απλά, εστω κι αν οι λόγοι ήταν άλλοι, η αναφορά του τεύχους του 06 για ολοκλήρωση της ωφέλιμη ζωης του Τεο το 2008 και η σύμπτωση μου έκανε εντύπωση (αν το δούμε χιουμοριστικά)
Neptune Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Για να επανελθουμε στο θεμα μας. Στην αρχη λεγανε οτι το βαπορι τελος της εβδομαδας θα ηταν ετοιμο. Αλλα για να μην εχω μαθει τιποτα ακομα μαλλον παραμενει στην αυτη θεση...
enas chiotis Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Στην ίδια θέση είναι. Σήμερα φυσάει και λίγο, μπορεί να μην θέλουν να ρισκάρουν την μετακίνηση. Το θέμα είναι άντε, βάλαμε το μπάλωμα, μπομπάραμε τα νερά από μέσα, αλλά αν έχει επίθεμα 70 πόντους, δεν χρειάζεται και ενίσχυση από μέσα; Ολόκληρο Αιγαίο είναι να περάσει το βαπόρι, δεν είναι Πέραμα-Παλούκια η γραμμή.
NHSOS XIOS Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 (edited) Εγω χτες ακουσα σε τοπικο ραδιοφωνο,πως εχουν μεινει να μπαλωθουν τα 3 τελευταια μετρα του ρηγματος,που ειναι και τα πιο δυσκολα ομως αφου το ανοιγμα εκει ειναι αρκετα φαρδυ.Ειπαν οτι αν τους βοηθουσε ο καιρος,σημερα θα ηταν ετοιμο το βαπορι. EDIT 13.21 Μαλλον ξεκινησε(???) η κανει καποιο δοκιμαστικο...Κινειται με 8 κομβους με κατευθυνση το λιμανι της Χιου... Edited July 5, 2008 by NHSOS XIOS
polmyt Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 (edited) Ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ ξεκινησε με κατευθυνση τη Χιο μαλλον οπως φαινεται στο AIS.Πιο μπορστα βρισκεται και το AFROS II το οποιο πρεπει να ειναι το μικρο δεξαμενοπλοιο που μαζεψε τα καυσιμα του.Παντως η ταχυτητα του που ειναι 12 μιλια τωρα μου φαινεται μεγαλη για ειναι ρυμουλκουμενο.Μαλλον με τη μια μηχανη τη δικια του πρεπει να κατεβαινει Edited July 5, 2008 by polmyt
Captain Argy Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Προσωπικά δεν βλέπω κατι το παρολογο φαινεται οτι εκανε αριστερη στροφη μεσα στο λιμάνι και μετα αναποδα για να πρυμνοδετησει.Βεβαια παιζει ρολο και η κατασταση του βαποριου.Αντε με το καλο να το ξαναδουμε να ταξιδευει.
NHSOS XIOS Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Συμφωνα με το μεσημεριανο δελτιο της ΝΕΤ(εδειξε και καποια πλανα)ολα πηγαν καλα για τον ΘΕΟΦΙΛΟ.Το 'δοκιμαστικο' απ τις Οινουσες για Χιο δεν εδειξε καποιο προβλημα ενω στον λιμεναρχειο παρακολουθησαν βιντεο με τις εργασιες συγκολλησης του ρηγματος.Κατεβασε 12 ΙΧ και 1 φορτηγο και απομενουν οι υπογραφες εγγραφων απο τον ελληνικο νηογνωμονα ωστε το πλοιο να ξεκινησει για Πειραια.
polmyt Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ εχει ξεκινησει και ερχεται για Πειραια. Το ραδιοφωνο του ΣΚΑΙ πριν απο λιγο ειπε οτι αυριο το πρωι θα ανεβει στη δεξαμενη του Σκαραμαγκα
mitilinios Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Με το καλό να ξαναδούμε τον Θεόφιλο να ταξιδεύει. Πάντως η ταχύτητα του μετά το ατύχημα φαίνεται αρκετά καλή. Αισιοδοξώ ότι η ΝΕΛ θα αποφασίσει να το επαναδρομολογήσει στη γραμμή. Αντε να δούμε το ακριβές μέγεθος της ζημιάς και τον χρόνο αποκατάστασης της.
NHSOS XIOS Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 Στο δελτιο του ΑΝΤ1 πριν λιγο ειπαν,πως ο ΘΕΟΦΙΛΑΣ αδειασε στον Σκαραμανγκα τα '42 ΙΧ και 17 φορτηγα που ηταν εγκλωβισμενα στο πλοιο 8 μερες...' Μαλιστα οι επιβατες που περιμεναν τα οχηματα τους διαμαρτυρονταν για την ελειπη ενημερωση της εταιριας... Παντως αν κρινω απ τις μανουβρες που κανει ο ΤΕΟ στο AIS ακομα δεν πρεπει να εχει ανεβει δεξαμενη.
Captain Argy Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 (edited) Ανέβηκε στη δεξαμενη πριν λίγο. EDIT:Λαθος παιδια μαλλον δεν ανεβηκε λαθος πληροφοριες είχα. Edited July 6, 2008 by polmyt 2 σε 1
aiolosii Posted July 9, 2008 Posted July 9, 2008 Γιναμε Ευρωπη λοιπον, μακαρι να ειχαμε και την ιδια καψα για τα πιο σοβαρα προβληματα της ακτοπλοϊας , εδω ομως εχουμε και αλλα
polmyt Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ ακομα δεν εχει ανεβει στη δεξαμενη.Ειναι δεμενος σε ενα ντοκο διπλα στη δεξαμενη.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now