Angelos Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 Μετά το boom της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ανατολή, τα άπειρα ναυπηγεία αλλα και σχέδια hull, είναι αναπόφευκτο τα συμβόλαια να κρίνονται στις λεπτομέρειες. Είναι σίγουρο ότι η τιμή και η παράδοση θα κρίνει ένα newbuild contract αλλα θα ήθελα τις απόψεις σας για τα πια θέματα αναλυτικά κρίνουν το τεχνικό κομμάτι που ειναι μεν σημαντικο αλλα οχι τοσο ωστε να σκοτωσει ενα καλο συμβολαιο. Βασικές ιδέες που γνωρίζω είναι τα εξής: Αν και οι κανονισμοί επιβάλλονται από την κλάση και το notation όσον αφορά το σχέδιο, πολλά κόλπα προσαρμογής του contract signature (ειδικά στην Κίνα) έχει να κάνει με εφαρμογή του Common structural rules αλλα και το protective coating. Άλλο τεχνικό θέμα είναι το capacity των pumps. To water ballast management (treatment h' exchange). Το ποσες μπιντές θα έχει το καράβι και που. Το makers list για όλα τα equipment. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν παρα μα παρα πολλές λεπτομέρειες και είμαι περίεργος αν υπάρχει κάποιος με μια πιο γερή λίστα! ΥΓ. Δεν θέλω να παραγγείλω καράβι αν και θα το ήθελα!
Stefanos Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 Η αλήθεια είναι πως τέτοιες λεπτομέρειες όπως μπίντες και αντλίες φαντάζομαι ότι θα μπορούσαν να αλλάξουν σχετικά εύκολα,αλλά σίγουρα πράγματα που ξεφεύγουν πολύ απο τα τυποποιημένα σχέδια και επηρεάζουν δραματικά το χρόνο κατασκευής μάλλον είναι αδύνατο να μπορέσει να αλλάξει μια ναυτιλιακή που παραγγέλνει ένα καινούργιο καράβι Στην προκειμένη περίπτωση ο πελάτης ναυτιλιακή δεν έχει και τόσο μεγάλα δικαιώματα να ζητάει και αν το κάνει είναι σίγουρο πως θα το πληρώσει πολύ ακριβότερα,στο κάτω κάτω με τη παγκόσμοια ζήτηση που υπάρχει σήμερα για πλοία δύσκολα κάποιο ναυπηγείο θα ασχολειθεί με λεπρομέρειες.Ακόμα και αν χαλάσει συμβόλαιο μετα την κατασκευή του πλοίου το ναυπηγείο πρόβλήμα δεν θα έχει γιατί θα το πουλήσει την άλλη μέρα
Angelos Posted June 6, 2008 Author Posted June 6, 2008 Για αυτό ρωτάω από την άποψη διαμόρφωσης ενός τέτοιου συμβολαίου. Δηλαδή κατά την διαδικασία του negotiation. Γιατί το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν τα έτοιμα σχέδια αλλα δεν είναι προϊόντα από το ράφι, ούτε το ναυπηγείο λέει αυτό είναι πάρτο. Έχω ακούσει πολλές ιστορίες που οι τιμές αλλάζουν (όχι ότι αυτός ίαινε ο λόγος) παίζοντας με χρόνο παράδοσης αλλα πακετάροντας μαζί διαφορετική μάρκα hatch covers ή κρένια..... αλλα αυτά είναι χοντρά. στην διάρκεια του negotiation υπάρχουν σίγουρα πολλά παιχνίδια που είμαι περίεργος να μάθω.
Γιώργος Δ Posted June 11, 2008 Posted June 11, 2008 Δε νομίζω πως ένα συμβόλαιο για newbuilding σκοτώνεται έτσι εύκολα. Όποιες διαφορές υπάρχουν λύνονται με διαπραγματεύσεις και με αμοιβαίες "υποχωρήσεις". Αν το κενό μεταξύ ναυπηγείου και πλοιοκτήτη είναι τόσο μεγάλο προτιμότερο να γίνει η παραγγελια σε άλλο ναυπηγείο. Αν από την άλλη έχει ήδη γίνει η παραγγελία, αυτό σημαινει πως η πλοιοκτήτρια εταιρία το έχει ψάξει καλά από πριν, και πράττει σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τις αναγκες της.
Angelos Posted June 11, 2008 Author Posted June 11, 2008 Δεν είπα ότι σκοτώνεται. Αυτό που ψάχνω είναι ο "χώρος" των αμοιβαίων υποχωρήσεων. (και δεν τον βρίσκω) Με τι τεχνικό παίζουν οι brokers συνήθως?
Γιώργος Δ Posted June 11, 2008 Posted June 11, 2008 ειναι μεν σημαντικο αλλα οχι τοσο ωστε να σκοτωσει ενα καλο συμβολαιο Βασίστηκα σε αυτή σου τη φράση. Με τι τεχνικό παίζουν οι brokers συνήθως? Τι εννοείς;
Angelos Posted June 11, 2008 Author Posted June 11, 2008 το κομμάτι των negiotiations όταν έχει να κάνει με τεχνικούς ορους, με τι έχει να κάνει? ανέφερα μερικά παραδείγματα όπως makers list, η hatch covers, η ακόμα και regulations. υπάρχει όμως μια τυπική λίστα με που να λέει τι ακριβώς "παίζει" ΠΡΙΝ υπογραφει το συμβόλαιο?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now