Orestis Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Ολοσέλιδο άρθρο στο Πρώτο Θέμα αναφέρεται στο Super Jet αφήνοντας πολλές αιχμές για το πλοίο και τον πλοιοκτήτη. Το δημοσίευμα επικεντρώνεται στο ατύχημα του 2003, μετά το οποίο το πλοίο κρίθηκε “constructive total loss” και θέτει ερωτήματα για το πώς μετά από αυτό το γεγονός, το πλοίο επισκευάστηκε και κρίθηκε αξιόπλοο. Επίσης γίνεται αναφορά στο ναυάγιο του Iron Antonis το 1994, το οποίο ανήκε στην οικογένεια Ηλιοπούλου.
LEFTERIS68 Posted May 27, 2008 Author Posted May 27, 2008 Επειδή μάλλον δεν υπάρχει κάποιος πιο αρμόδιος από μένα να μιλήσει για το ατύχημα του 2003 (είμουν ο πράκτορας του πλοίου εκείνη την εποχή) και γνωρίζω από μέσα τα συμβάντα θέλω να καταθέσω με απόλυτη σιγουριά πως ευθύνες για τον πλοιοκτήτη δεν υπάρχουν ούτε μία στο εκατομύριο.Ευθύνες υπάρχουν πολλές , ερωτηματικά ακόμα περισότερα αλλά στον πλοιοκτήτη καμία.Αυτό δεν αποτελεί "γλύψιμο" προς την εταιρεία , άλλωστε αποφεύγω να κάνω κρίσεις για πλοία που έχω επαγγελματική σχέση αλλά σας το λέω με αίσθημα ευθύνης για τα γραφόμενά μου.Περισότερες ευθύνες είχα εγώ ως πράκτορας παρά ο πλοιοκτήτης.Για το Iron Antonis, παρ όλο που έχω άποψη και έχω γνώση πάλι από μέσα δεν θα αναφερθώ για λόγους που έχουν να κάνουν με το σεβασμό των ανθρώπων που χάθηκαν...
Captain Argy Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Μπορέι καποιος να δωσει τα φωτα του σε εμάς για το ναυάγιο αυτό γιατί πρωτη φορά το άκουσα και παροτι έψαξα λίγο δεν βρήκα κάτι.
aiolosii Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Παρολιγον ναυαγιο ηταν, με φρεσκο βορια εφυγε το τοτε JET I πρωην SEA JET I απο Σαντορινη για Ηρακλειο. Κατω απο τα Χριστιανα καρφωσε στα πρυμα και ξηλωθηκαν βασεις απο παραπετα στην πλωρη, το ενα fore peak καλαρισε νερα και το βαπορι εμεινε καρφωμενο με αποτελεσμα να ξεπιασουν αναροφησεις και waterjets και να παθει black out. Σε βοηθεια πηγαν το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ, το τοτε OLYMPIA EXPLORER και το ΚΡΗΤΗ ΙΙ. Oι επιβατες μεταφερθηκαν στα αλλα πλοια, ενω το το καταμαραν ρυμουλκησε στον Αθηνιο το ρ/κ ΜΙΝΩΤΑΥΡΟΣ που πηγε απο το Ηρακλειο. Στην περιοχη πηγε για βοηθεια και ο γνωστος Πετρος Καραμολεγκος (ο γνωστος Καλογερος) με το καϊκι του. Το σκηνικο αν θυμαμαι καλα, εγινε Παρασκευη βραδυ αρχες Ιουνιου
Captain Argy Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Παιδιά χίλια συγνώμη αυτό που ήθελα να μάθω ήταν για το ατύχημα του Iron Antonis.(είπαμε δεν είμαι και τόσο νέος για να μην ξέρω τι έγινε με το super jet ). Αλλά ευχαριστώ πολύ για την άμμεση απάντηση σας.
ΝΗΡΕΑΣ Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 Να και μια φωτογραφία (από το site του ΥΕΝ) του πλοίου στην Σαντορίνη μετά το ατύχημα. Με κύκλο σημειώνονται οι εξωτερικές ζημιές.
LEFTERIS68 Posted May 27, 2008 Author Posted May 27, 2008 Επειδή ήταν από τις πιο δύσκολες μέρες που είχα περάσει ποτέ στη δουλειά μου, μπορώ να σας πω ότι επειδή έτυχε και είμουν ο πρώτος που ανέβηκε στο πλοίο μετά τους εμπειρογνώμονες του Υπουργείου η θάλασσα έχει είχε μπει μέσα στη γέφυρα.Μπορώ να σας πω ότι μέχρι και το ημερολόγιο του πλοίου ήταν μούσκεμα.Όσο αναφορά το ατύχημα του Iron Antonis κάποιος από τους φίλους που κρατάει αρχείο θα μπορέσει να μας θυμίσει ημερομηνίες και ακριβή αριθμό θυμάτων , γιατί εγώ δεν κρατάω .Απλά να σας πω ότι το πλοίο είχε χαθεί αύτανδρο.Οι Έλληνες αν θυμάμαι καλά ήταν 4.
Orestis Posted May 27, 2008 Posted May 27, 2008 θέλω να καταθέσω με απόλυτη σιγουριά πως ευθύνες για τον πλοιοκτήτη δεν υπάρχουν ούτε μία στο εκατομύριο. Να διευκρινίσω πως το δημοσίευμα δεν αφήνει αιχμές για το περιστατικό, αλλά για το γεγονός πως ένα πλοίο για το οποίο κρίθηκε πως το κόστος της επισκευής του μετά το ατύχημα ήταν μεγαλύτερο από την αξία του πλοίου (γι αυτό και χαρακτηρίσθηκε ως “τεκμαρτή ολική απώλεια”) ταξιδεύει και πάλι.
Angelos Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 Δεν είμαι ειδικός στα περί ασφαλειας, αλλα ο χαρακτηρισμός έχει να κάνει με την ασφάλεια και τα χρήματα που θα πληρώσει αυτή. Όπως στα αμάξια το total loss έχει συγκεκριμένη ταρίφα ίσως φτηνότερη από το να φτιάξεις όλες τις ζημιες. Αν έχω πέσει μέσα τότε το άρθρο απλά προσπαθεί να κερδίσει εντυπώσεις (χωρίς να το έχω διαβάσει-απλά είμαι προκατελειμενος) :D edit : Και συνεχίζω παρατηρώντας ότι και κάποιος που τα διάβασε συμμερίζεται ιδία άποψη
Earl Granville Posted June 2, 2008 Posted June 2, 2008 Να πούμε ότι από τον Μάρτη του 2007 το συμβούλιο πλημμελειοδικών Νάξου με βούλευμά του απαλάσει τον Α μηχανικό του πλοίου και παραπέμπει σε δίκη τον πλοίαρχο του σκάφους με την κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας υδάτινης συγκοινωνίας και την παράβαση του κανονισμού περί αποφυγής συγκρούσεων. Οι λόγοι που παραπέμπεται ο πλοίαρχος με τις πιο πάνω κατηγορίες είναι 1) εφόσον αντιλήφθηκε οτι οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς (κάτι που επιβεβαιώνεται από τις συνομιλίες στην γέφυρια πριν το ατύχημα όπου ο πλοίαρχος εξέφραζε την ανησυχία του) δεν επέστρεψε στο λιμάνι του Αθηνιού αλλά προτίμησε να συνεχίσει τον διάπλου του Κρητικού πελάγους με την πίστη ότι μετά το μέσον της διαδρομής ο καιρός θα βελτιωνόταν .Είχε προηγηθεί συνομιλία μέσω VHF με το πλοίο ΔΑΙΔΑΛΟΣ το οποίο βρισκόταν πιο κάτω και είχε αναφέρει ότι ο καιρός ήταν 5-6. 2)Δεν μείωσε την ταχύτητα του πλοίου στους 22 κόμβους όπως ορίζει ο Νορβηγικός Νηογνώμονας DNV του πλοίου για κύματα μ2,5-3,5μ που επικρατούσαν την χρονική στιγμή του ατυχήματος 3) Για το ότι μετά την πρόσκρουση στο προπερευόμενο κύμα και την δημιουργία ρηγμάτων έστρεψε το πλοίο προς βορρά παρά τις παραινέσεις του Α μηχανικού για πορεία προς νότο. Αυτό είχε ως αποτέλσμα να μην μπορέσουν να πάνε μέλη πληρώματος στο σημείο της αβαρίας να τσεκάρουν την ακριβή ζημιά και να βάλουν καταδυόμενες αντλίες ώστε να απαντλήσουν τα νερά.Το αποτέλεσμα της πορείας προς βορρά σύμφωνα με το βούλευμα ήταν η εκ νέου εισροη υδάτων , η εμπρωρη διαγωγή του σκάφους και ως επερχόμενο αποτέλεσμα η ακυβερνησία. Για τον κανονισμό περί συγκρούσεως γίνεται λόγος για παραβάσεις των αρθρων 6,8,19 που ορίζουν ότι κάθε πλοίο θα πρέπει να πλέει με ασφαλή ταχύτητα ώστε να είναι σε θέση να λάβει εγκαίρως τα κατάαλληλα μετρα για την αποφυγή σύγκρουσης , προς τον καθορισμό της πρέπουσας ταχύτητας λαμβάνεται υπόψη η κατάσταση του ανέμου, της θάλασσας και των ρευμάτων και η ύπαρξη των ναυτιλιακών κινδύνων κι αν είναι απαραίτητο μειώνεται η ταχύτητα προς εκτίμηση της κατάστασης που αντιμετωπίζεται. Από την εταιρία κανένας άλλος δεν παραπέμθηκε σε δίκη αφού δεν αποδείχτηκε ότι ασκήθηκαν πιέσης για την πραγματοποίηση του ταξιδιού, αντίθετα μα΄λιστα σε ανησυχίες που εκφράστηκαν εκ μέρους της προς τον πλοίαρχο για τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες αυτός τους καθυσήχασε.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now