proud_ionian Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 (edited) Mε αφορμη το ντοκυμαντερ που προβληθηκε στο ΣΚΑΪ, ξαναθυμηθηκαμε το ναυαγιο του Herald Of Free Enterprise (αδερφου του ανθη μαρινα). το ντοκυμαντερ λιγο πολυ θυμιζει (αρκετα δραματοποιημενα ειναι αληθεια): το βαπορι πηρε νερα γιατι τα shells της πλωρης ειχαν ξεχαστει ανοιχτα. το βαπορι ειχε εμπρωρη διαγωγη, για να μπορει το linkspan να φτανει τη ραμπα του ανω γκαραζ και τα αποτελεσματα γνωστα. γνωριζουμε τι επακολουθησε (απο νομοθετικης/κανονιστικης αποψης) μετα το ναυαγιο. εγιναν αλλαγες σε κανονισμους, σε συστηματα ελεγχου κλπ σαν συνεπεια του ναυαγιου; τι αλλαγες εγιναν στα αδερφακια του μετα το ναυαγιο; Edited March 7, 2017 by proud_ionian tag
Ermenegildo Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Perifane an thymamai kala ayto to nayagio itan o logos gia na ginoun kapoies vasikes diorthoseis se aisthitires kai xeiristiria metaksy ton clamshells kai tis gefyras.. nomizo kai pos afti itan i vasiki allagi apo tote.. lampakia kai xeiristiria katapelton kai thyron stin gefyra apo nomikis apopsis den exo kati..
Stefanos Posted March 10, 2008 Posted March 10, 2008 Έχει ενδιαφέρον το γεγονός oτι τραγικό αυτό ναυάγιο ήταν συνδυασμός τρίων παραγόντων που και οι τρείς μαζί οδήγησαν στη κατάστροφή και αν κάποιος απο τους τρεις έλειπε τότε το πλοίο θα σωνόταν 1) Το ανοιχτό clam shell 2) η γεμάτη πλωριά δεξαμενή ζυγοστάθμισης 3) η μεγάλη ταχύτητα Στο ντοκυμαντέρ παρουσιάζει πως επηρέασε ο κάθε παράγοντας σύμφωνα με τα πειράματα που έγιναν στο ανθή μαρίνα μετά το ναυάγιο Απο αποψη κανόνισμών έχω διαβάσει πως μετά το ατύχημα θεσπίστηκαν απο τον ΙΜΟ κανόνισμοί που αφορούν τη λειτουργική διαχείρηση των επιβατηγών-οχηματαγώγων δεδομένου ότι το δικαστήριο έδωσε την μεγάλυτερη εύθυνη στην πλοιοκτήτρια ετειρεία και στη κακή διαχείρηση της.Παράλληλα όμως ήταν η αρχή για την ευαισθητοποίηση της παγκόσμοιας ναυπηγικης για τους τρόπους επιπλευσιμότητας μετά την κατάκλιση του car deck.Αλλά για να ολοκλήρωθεί πληρως το θέμα συνθήκη στοκχόλμης έπρέπε να μεσολαβήσει και η δυνατή σφαλιάρα του ESTONIA
kardamyla_hios Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 Καλημέρα παιδιά ! Στέφανε, τα πειράματα δεν έγιναν στο Ανθή Μαρίνα (Spirit of Free Enterprise), αλλά στο Pride of Free Enterprise σημερινό Oleander που είναι και το τρίτο αδελφάκι της σειράς. Spirit of Free Enterprise Herald of FreeEnterprise Pride of Free Enterprise. Πάντως μου έκανε τρομερή εντύπωση η διαφορά ύψους κύματος μεταξύ 17,5 kts και 18 kts. Πάντως ο ΣΚΑΙ βάζει συνέχεια πολύ ενδιαφέροντα ντοκυμαντέρ. Ε . Μ . Ψ .
miko mission Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 Αυτο που ειδα ειναι οτι τα τριδυμα ηταν παρα πολυ μπροστα για την εποχη τους, οπως και τα προηγουμενα της σειρας!Νομιζω οτι ολα τα συνχρονα φερυ πατανε σε αυτα!
Stefanos Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 Ευτυχώς μόνο που δεν πατάνε πάνω στην ασχήμια τους Καλημέρα παιδιά !Στέφανε, τα πειράματα δεν έγιναν στο Ανθή Μαρίνα (Spirit of Free Enterprise), αλλά στο Pride of Free Enterprise σημερινό Oleander που είναι και το τρίτο αδελφάκι της σειράς. Θυμόμουν ότι το ντοκυμαντέρ εδειχνε το spirit αλλά για να το λες δεν θα είναι έτσι
miko mission Posted March 11, 2008 Posted March 11, 2008 Νομiζω οτι οταν κατι ειναι πρωτοπορο δεν δινουμε τοση σημασια στην εμφανιση,οπου ειναι και υποκειμενικη,αλλα στους δρομους που ανοιγει δηλαδ δεν εξεταζουμε αν ο κολομβος ηταν ομορφαντρας αλλα οτι ανακαλυψε την αμερικη!Αλλα παρολα αυτα εμενα τα πλοια αυτα μου αρεσουν και απο εμφανιση!ειναι ψαγμενα!
Panagia Ekatontapiliani Posted March 13, 2016 Posted March 13, 2016 Στις 6 Μαρτίου συμπληρώθηκαν 29 χρόνια από το ναυάγιο του Herald of Free Enterprise
Hastaroth Posted March 15, 2016 Posted March 15, 2016 Αξίζει δέ να σημειωθή ότι πολλοί πλοίαρχοι τής εταιρίας είχαν επανειλημμένως συστήσει την τοποθέτηση ενδεικτικών λυχνιών τής κατάστασης τών clamshells στην γέφυρα,αλλά οι τεχνικοί υπεύθυνοι την είχαν απορρίψει με το αιτιολογικό ότι "άν ο αρμόδιος γιά το κλείσιμο τών clamshells δέν είναι ικανός να κάνη την δουλειά του σωστά,δηλαδή να κλείνη τίς θύρες όταν χρειάζεται,τότε απλώς τον απολύουμε και προσλαμβάνουμε άλλον,οπότε τί χρειάζονται τα λαμπάκια στην γέφυρα;" Το πλήρες πόρισμα μπορεί να το βρή κανείς στο σχετικό λήμμα στην wikipedia.
Panagia Ekatontapiliani Posted March 7, 2017 Posted March 7, 2017 Χθες συμπληρωθήκαν 30 χρόνια από το ναυάγιο του Herald of Free Enterprise
proud_ionian Posted March 6, 2022 Author Posted March 6, 2022 35 χρονια σημερα απο το ναυαγιο και οι συγγενεις των θυματων θα πραγματοποιησουν επιμνημοσυνη τελετη, οπου θα διαβαστουν τα ονοματα των νεκρων. περισσοτερες λεπτομερειες, στο shipsmonthly.
proud_ionian Posted March 6, 2023 Author Posted March 6, 2023 Και φέτος γίνονται επιμνημόσυνες εκδηλώσεις, ενώ γίνεται εκτενής αναφορά σε όλα τα αγγλόφωνα sites συνασθενων.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now