Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Παλιά υπήρχε στην εξωτερική πλευρά μια μικρή ράμπα στην άκρη του λιμενοβραχίονα (όπως στη Δονούσα περίπου) και μάλλον ήταν καλύτερα. Θα πρέπει να υπάρχει εναλλακτική. Έχουν τη συνήθεια να κλείνουν τα λιμάνια για καλύτερα και στο τέλος γίνεται μια τρύπα στο νερό.

Posted

Να την αναφέρουμε. 

Οι λιμενικές υποδομές είναι το κύριο κριτήριο και μέλημα που πρέπει να υφίσταται σε ένα νησί. 

Όμως ακόμα κι αν ξεκινήσουν/με συζήτηση για εκβάθυνση ή νέα έργα κλπ με σημείο μηδεν το σήμερα, χειροπιαστό αποτέλεσμα δεν θα υπάρξει ούτε σε ορίζοντα 18 μηνών. 

Μόνη εφικτή, βιώσιμη και άμεση λύση είναι αυτό που προτάθηκε ήδη: κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας του νησιού. Κάτι που όμως από τη στιγμή που υπάρχουν ήδη εναλλακτικές με το Μύκονος, δεν ευσταθεί. 

Συνεπώς η πραγματική λύση είναι η γραμμή να προκηρυχθεί με σωστό μίσθωμα με κατάλληλο πλοίο για τα δεδομένα του λιμανιού τώρα. 

Posted

Προσωπικά πιστεύω ότι δύο λύσεις υπάρχουν για την περίπτωση του Άη Στράτη για το προσεχές διάστημα:

1) Είτε η σύνδεση μεταξύ Λήμνου και Άη Στράτη να αναβαθμιστεί και να γίνει με ένα κατάλληλο και λίγο μεγαλύτερο πλοίο (όχι με το ΑΙΟΛΙΣ) π.χ τύπου ΑΡΤΕΜΙΣ , με σωστά δρομολόγια και με ανταποκρίσεις του πλοίου που θα κάνει το δρομολόγιο Λαύριο - Λήμνος .

2) Είτε θα πρέπει να κατασκευαστεί ράμπα στον εξωτερικό λιμενοβραχίονα.

Το υπάρχον λιμάνι μπορεί να κατασκευάστηκε εσχάτως , αλλά δεν μπορεί να εξυπηρετήσει μεγάλα βαπόρια με ανέμους εντάσεως άνω των 6 μποφωρ. Έχει μικρή λιμενολεκάνη , αβαθή και γίνονται συνεχώς προσχώσεις. Ακόμη και πλοίο με σύγχρονες ελικτικές ικανότητες που πήγε πριν 4-5 χρόνια έπαθε ζημιά στην προπέλα του. Οπότε αυτόματα γεννάται η ανάγκη μιας επιπλέον λύσης για τα μεγάλα πλοία και η λύση της κατασκευής εξωτερικής ράμπας δεν απαιτεί ούτε μεγάλο κόστος αλλά ούτε και μεγάλο χρόνο αποπεράτωσης.

Οι διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας είναι δικαιολογημένες όμως θα πρέπει να στοχεύουν κάπου, σε κάποιες διαφαινόμενες λύσεις όπως π.χ οι προαναφερόμενες και όχι να είναι αόριστες.

 

 

 

Posted (edited)

Παραθέτω δυο αεροφωτογραφίες απο το κτηματολογιο για να καταλάβουμε πως ήταν ο παλιος μόλος ο οποίος εξακολουθεί και υπάρχει και πως διαμορφώθηκε το νεο λιμανι.

large.Screenshot2024-11-17230142.png.6ffd1756c7f97ec019159460cfb8d80c.thumb.png.7ca369c8793ceb2db702634c9863c295.png

 Και εδώ δυο προσεγγίσεις στον παλιο μόλο μια πάνω από το aqua maria και μια από την στεριά σε προσέγγιση του ταξιάρχη σε κακες καιρικές συνθήκες. Αυτό που βλέπουμε ειναι πως με έστω και τριτοκοσμικές καταστάσεις η δουλειά γινόταν ενώ πλέον περιορίστηκαν αρκετά τα πράγματα. Η διαμόρφωση λοιπόν μιας εξωτερικής ράμπας ίσως εδινε μια λύση αλλα το καινούριο μπαστούνι είναι αρκετά πιο εκτεθειμενο στον καιρο απο οτι ηταν το παλιο.

 

 

large.Screenshot2024-11-17230200.png.4c10b239ad3f5ccc24bfcd2fccc45d79.png

Edited by proud_ionian
Posted

Πολύ κατατοπιστικές οι φωτό και τα video, αλλά αν δεν το έχεις δει με τα μάτια σου, δεν είναι δυνατόν να καταλάβεις τη διαφορά του πριν με το μετά.

On 3/3/2024 at 1:29 PM, proud_ionian said:

 

Από τον Άη Στράτη, είχα περάσει μόνο μία φορά με το Σουμελά, πριν 16 περίπου χρόνια, τότε που το πλοίο έδενε σε μια ράμπα έξω από τον κυματοθραύστη. Αν δεν το δεις πως έχει γίνει τώρα και πως γυρνάει το καράβι, δεν το πιστεύεις.

Δεν γυρνάει απλά απ'έξω. Ο χώρος που έχει είναι πολύ περιορισμένος. Νότια (πλώρα) έχει το βουνό και αβαθή και Βόρεια (πρύμα), έχει αβαθή και μία κίτρινη σπίθα σου δείχνει μέχρι που έχεις ασφαλή βαθικά. Γυρνά συρταρωτό περνά ξυστά από το μπαστούνι και μετά κάνει ανάποδα. 

Αυτά με μπουνάτσα. Με καιρό προφανώς είναι εξαιρετικά δύσκολο.

 

Σε όλα αυτά προσθέστε και ότι εκεί που δένει το καράβι ο χώρος που έχει είναι μία "βαποριά". Αριστερά (προς τον παλιό κυματοθραύστη), πλέον έχει αβαθή.

Posted

Proud σκεψουο οτι οσες φορες ειχα περασει απο τον αη στρατη ηταν βραδυ.Την πρωτη φορα που ειδα το νεο λιμανι ηταν πανω απο τον πηγασο το 2015 και ετυχε να ειναι σε ημερησιο δρομολογιο χωρις να ξερω οτι φτιαχνοταν λιμανι εκει και πραγματικά δεν ηξερα απο που ξεφυτρωσε και έριξα αρκετη μελετη για να καταλάβω πως διαμορφώθηκε.

Posted

Είχα επισκεφθεί τον Αη Στράτη το 2019. Το "νέο" λιμάνι ήταν τότε σχετικά πρόσφατο, δεν ξέρω πότε ακριβώς έγινε. Οι κάτοικοι έκραζαν ότι δεν έγινε σωστά και έγινε εν πολλοίς για να φαγωθεί χρήμα...οι εξελίξεις μάλλον τους δικαιώνουν.

Posted

Έγκλημα το συγκεκριμένο λιμάνι, οικονομικής και κοινωνικής φύσεως . Και άλλα λιμάνια όπως της Τήνου, της Κάσου. Φάγανε φράγκα, πλοίαρχοι ρισκάρουν υπό τις πιέσεις των εταιρειών και των νησιωτων να μπούνε σε αυτές τις σφηκοφωλιες, νησιώτες μένουν χωρίς συγκοινωνίες. Και κάπου εδώ ξεκινάει-για εμένα- το μείζον πρόβλημα της Ελλάδας, η δικαιοσύνη, που δεν θα αποδοθεί ποτέ. 

  • 3 weeks later...
Posted

υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα του Αγίου Ευστρατίου, προϋπολογισμού 320.000 ευρώ. 

ΠΗΓΉ :ellinikiaktoploia.net 

Περισσότερες πληροφορίες εντός του site. 

Posted

Εντάχθηκε το έργο εκβάθυνσης του λιμένα του Αγίου Ευστρατίου, προϋπολογισμού 320.000 ευρώ, στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (10.12.2024)

Quote

Στο πλαίσιο της διασύνδεσης των νησιών, τόσο με την ηπειρωτική χώρα όσο και μεταξύ τους, η οποία αποτελεί μεταξύ άλλων, υψηλή προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα του Αγίου Ευστρατίου, προϋπολογισμού 320.000 ευρώ. Το έργο εντάχθηκε και χρηματοδοτείται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και το Πρόγραμμα του Υποπρογράμματος Α’ με τίτλο «Ενίσχυση της Ναυτιλίας, της Εθνικής Λιμενικής Στρατηγικής και της Ασφάλειας και της Προστασίας στον Θαλάσσιο Χώρο» της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων. Η υλοποίησή του θα συμβάλει στην εκβάθυνση του λιμένα και στην επίτευξη του Ειδικού Αναπτυξιακού Στόχου 4Β «Μεταφορές».

Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα του Αγίου Ευστρατίου θα συμβάλλει στην ενίσχυση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και δραστηριότητας του νησιού, δίνοντας τη δυνατότητα προσέγγισης σε πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Από πλευράς του, το Λιμενικό Ταμείο Λήμνου καλείται να καταθέσει έγκαιρα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την άμεση εκκίνηση του έργου.

Σαν σχόλιο να πούμε οτι αυτό δεν σημαίνει εκτέλεση του έργου άμεσα, απλά έχει ενταχθεί ένα έργο σε έναν προυπολογισμό. Για να γίνει, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, πρέπει να γίνει πρώτα μελέτη από το Λιμενικό Ταμείο.

  • 1 month later...
Posted
On 1/14/2025 at 11:51 PM, pkos said:

Με τη Λήμνο μόνο έχει σύνδεση με το Αίολις το οποίο όμως παίρνει 12 επιβάτες γιατί αν δε κάνω λάθος δουλεύει σαν ρορο.

Ήταν βλακεία που κλεισανε τη παλιά θέση έστω να δενει απ' έξω το πλοίο πχ όπως έκανε παλιά ο Ταξιάρχης δες βίντεο και λεπτομέρειες στο τόπικ του λιμανιού του Αγίου Ευστρατίου.

Αυτοι που το αποφασισαν καμια σχεση με βαπορια ειχαν ή μπα?

Posted

Για  να δώσουν τα φώτα τους  οι γνώστες του προβλήματος την ενδεδειγμένη λύση είναι απαραίτητο οι απανταχού καρεκλοκένταυροι ξερόλες να θέλουν να ακούσουν…. 

Posted (edited)
On 5/28/2016 at 2:47 PM, AQUA JEWEL said:

Ένα αρκετά πρόσφατο ρεπορτάζ σχετικά με το νέο "προβληματικό" λιμάνι του νησιού: http://www.ribandsea.com/face/2344-i-dimarxos-tou-ai-strati-milaei-gia-to-neo-limani-kai-tis-akrides

Το νέο λιμάνι δημιουργήθηκε το 2016. Το άρθρο εδώ τα λέει όλα.

On 4/3/2020 at 1:00 PM, nomikos said:

Και απο οτι φαινεται το νεο λιμανι του Αγιου Ευστρατιου ουτε χωρο για μανουβρα ουτε μεγαλα βυθισματα εχει.Δυστηχως πρεπει να εγινε χειροτερο οπως εγινε και σε πολλα αλλα νησια του Αιγαιου.Ας το σχολιασω με τις λιγοστες γνωσεις που εχω.Εδω επισυναπτω το ναυτικο χαρτη απο το myshiptracking.Βλεπουμε απο το μεσα κοκκινο φαναρι και Ανατολικα και Νοτια τα βαθη ναναι κατω των τεσσαρων μετρων.Το βαπορι πρεπει να πεσει εσωτερικα απο το κυματοθραυστη εκει που εχει σχημα ενα μπλε καραβακι.Ας φανταστουμε λοιπον το Ιεραπετρα να προσπαθει να δεσει εκει με Βοριους η Δυτικους ανεμους.Πρεπει να φουνταρει τη δεξια εξω απο το φαναρι ενω ο ανεμος γυριζει τη πλωρη του προς τα μεσα και σε συνδιασμο με τις αργες μπομπες των αγκυρων του ειναι αδυνατο να βγει εξω αποτε δεν προσπαθει καν να δεσει.Αντιστοιχα με Νοτιους και Νοτιοδυτικους ανεμους το σουελ φανταζομαι θαναι μεγαλο και τα βυθισματα μικρα οποτε παλι αδυνατο να δεσει.Αλλο ενα λιμανι φακα.

20200403_125018.jpg

Και εδω το πως ηταν το λιμανι για να συγκρινουμε.Ο Ταξιαρχης με τα μεγαλα βυθισματα εδενε στην εξωτερικη μερια του κυματοθραυστη ενω το Αιολις πλαγιοπρυμνοδετουσε στην εσωτερικη.Σημερα ο κυματοθραυστης αυτος ειναι ο εσωτερικος(εσωτερικο μεσα κοκκινο.)Μονη λυση θα ηταν να δημιουργουνταν μια ραμπα προσδεσης στην εξωτερικη μερια του εξωτερικου (νεου) κυματοθραυστη οπως εγινε στη Καλυμνο.

20200403_131021.jpg

 

Και η τοποθέτηση του νομικού τη ξαναβάζω γιατί κάνει ωραίες εξηγήσεις. Δυστυχώς έπρεπε να κρατήσουν την έξω προβλήτα έστω και με την αναβάθμιση

Edited by pkos
  • 4 weeks later...
Posted
1 hour ago, pkos said:

Κάθε Τετάρτη το Νήσος Χίος/Μύκονος θα προσεγγίζει και τον Άγιο Ευστράτιο στο δρομολόγιο για Καβάλα

Μέγιστα βυθίσματα σύμφωνα με τον Σουηδό έχουμε:

Δηλος: 5,90 Πρέβελης: 5,50 Χίος/Μύκονος 5,20

Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε τι λειτουργικό βύθισμα έχει το λιμάνι, που το 5,20 είναι το μοναδικό που μπορεί να μπει μέσα.

  • 3 weeks later...
Posted

Σάββατο  βράδυ και λόγω της αργοπορημένης άφιξης στο σπίτι, μου δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσω από το Skyweb την προσέγγιση του Αδαμάντιος Κοραής στον Άγιο Ευστράτιο προερχόμενο από Λαύριο. 

Το καράβι αφού πέρασε δυτικά και ανοιχτά από το λιμάνι με περίπου 17 κόμβους έκοψε ταχύτητα έκανε στροφή περίπου 360° προς τα δεξιά και αφού πλησίασε παράλληλα στον λιμενοβραχίωνα (πλέον σαν ερχόταν από Λήμνο) έφτασε στην άκρη του(είσοδος του λιμανιού) όπου έκανε κράτει  στις 02.51 και με ανάποδα μπήκε στο λιμάνι όπου έπιασε στις 02.55 χωρίς να ρίξει άγκυρα. 

Υπήρχε άπνοια και πλήρης ησυχία (η κάμερα έχει και ήχο) και κατά την είσοδο του ακούστηκε η ανακοίνωση άφιξης από τα μεγάφωνα του πλοίου. 

Αποβίβασε ένα αυτοκίνητο 2 επιβάτες και 03.00 αναχώρησε για Λήμνο χωρίς καμία επιβίβαση.

Νεώτερα επεισόδια 😀τον Ιούνιο όπου σχεδιάζω να επισκεφτώ το νησί. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...