byron Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Ψαροκάικα που επιτάχτηκαν ή υπηρέτησαν τους Γερμανούς στην κατοχή Πρόκειται για μια έρευνα την οποία έχω ήδη περιληπτικά αναφέρει. Προσπαθώ να συμπληρώσω τη λίστα του νοιολογίου και την τύχη τους στα χρόνια της κατοχής. Σαν αρχή θα παραθέσω αυτά που βρήκα και ανοίκαν στο νοιολόγιο της Σύρας. Από κει και πέρα υπάρχουν λίστες από Πειραιά (Pi), Θεσσαλονίκη (Sa), Βόλος (Vo), Καβάλα (Kav), Καλαματα (Kal), Πάτρα (Pa), Χαλκίδα (Chal), Αργοστόλι (Arg), Αλεξανδρούπολη (Al), Κατερίνη (Kat), Μηχανιώνα (Mich), Λαύριο (Lav), Ηράκλειο (Her), Χανιά (Cha), Μηλίνα (Mil), Ζάκυνθος (Zak), Σάμος (Sa), Μυτηλήνη (My), Ύδρα (Hy), Σπέτσες (Spe), Ρόδος (Rhod), Σαντορίνη (Sant), Κύθηρα (Kith), Κέρκυρα (Kerk), Λήμνος (Lem), Αστυπάλαια (Sta) και Αίγινα (Aig) Ας ξεκινήσουμε με τη τη λίστα που έχω από τη Σύρα κι άς ελπίσουμε να βρούμε βοήθεια και να επεκτείνουμε τις λίστες. Ίσως κάποιος να έχει και κάποιο Cone με κανένα λιμεναρχείο και μπορέσει να ξεσηκώσει τίποτε από παληά κιτάπια. ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΣΥΡΟΥ Ermopolis .... (πρώην 12 M 6) Ag. Patsoulakos 28 Konstantinos 39 ............... 56 San Michele 68 16.10.44 βυθ. στο λιμάνι του Βόλου από αεροπλάνα Dimitrios 69 ............... 157 Ag.Ioannis Theologos 180 Agios Dionyssios 212 Agios Minas 220 Agii Anargyri 248 Odigitria 260 Agios Nikolaos 262 (12 M 1) 12.12.43 βυθ. βορ.Βόλου, υποβρ. „Sokol“ Taxiarchis 263 Irini 265 Agios Nikolaos 265 Evangelistria 265 ………… 267 16.10.44 βυθ. στο λιμάνι του Βόλου από αεροπλάνα Evangelistria 273 Agios Eleimon 274 12.12.43 βυθ.20 μλ.νότια Λήμνου υποβρ. „Sokol“ Andreas 275 Agios Spyridon 283 Evangelistria 287 Agios Konstantinos 289 βυθ. 25.08.44 Chryssanthi 289 02.04.44 6 μλ. Ν.Δ της Νάξου αεροπ.επιδρ. Agios Spyridon 291 Chelidon 292 21.04.44 βυθ. στο λιμ. Σερίφου, αερ.επιδρ. Evangelistria 305 Evangelistria 320 Archangellos 320 Glaros 332 Evangelistria 335 Evangelistria 336 Elpis 342 Taxiarchis 370 βυθ. στην Ίο 12.12.43 από βρετ. υποβρύχιο Agios Nikolaos 374 Metamorphossis 389 Elenaki 391 …………. 404 βυθ. 26.10.43 από βολές υποβρυχίου Agios Dimitrios 405 Agios Dimitrios 406 Agios Nikolaos 408 Maria 415 αγνοούμενο από 26.04.43 Agii Anargyri 428 βυθ. 17.09.44 Agios Nikolaos 436 Agii Anargyri 438 P 11 438 Alkmini 442 αγν. από 21.01 44 Agii Anargyri 458 Thalia 467 Aikaterini 533 Odhigitria 534 βυθ. 19.04.44 στη Φολέγανδρο Vrissis 536 ........................ 537 Agios Georgios 542 Agios Nicolaos 543 Evangelistria 547 Agia Trias 554 βυθ. 10.05.44 κοντά στη Σάμη Evangelistria 559 Agios Issidoros 562 Agios Akindynos 570 Agios Nikolaos 573 Agios Eleimon 578 Agios Georgios 580 Andreas 585 Taxiarchis 585 βυθ. 14.04.44 από εμβολισμό υποβρυχίου Agios Nikolaos 590 Evangelistria 592 Agios Ioannis 594 βυθ. 21.04.44 από βολές υποβρυχίου Panagia 596 Agios Georgios 600 Agios Tokoumis 606 Iris 608 vers. 28.12.43 Agios Ioannis 608 Iro 608 Dimitrios 611 Zephyros 613 (P I) Agios Theodossios 614 ………………... 616 Taxiarchis 617 Agia Paraskewi 618 Spyridon 619 Irini 620 βυθ. 17.06.44 στη Μονεμβασιά από αερ.επιδρομή Irene 621 Agios Nikolaos 624 Agios Georgios 629 Agios Grigorios 629 ……………….. 631 Panormitis 645 Agios Nikolaos 647 Panagia 649 Spyros 652 Dimitrios 653 Taxiarchis 660 Agios Georgios 662 Sokratis 663 Maria 668 βυθ. 15.05.44 κοντά στην Τήνο Virginia 669 Pantanassa 672 Aris 674 Eleimon 678 Regina-Mare 680 βυθ. 22.12.43. στα Κύθηρα από αερ. επιδρομή Paraskevi 680 Agios Dimitrios 690 Ypapanti 691 Michail 692 Andrianos 694 Evangelistria 694 15.10.44 καταλήφτηκε από αντάρτες Taxiarchis 708 Evangelistria 720 Evangelistria 721 Angellika 722 Agia Anna 737 Agia Maria 737 ....................... 868 Trodia? 884 Issothia tis Theothokou 917
Dimitris Galon Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Βύρωνα, όταν λες ψαροκάικα μήπως εννοείς πετρελαιοκίνητα (Motorsegler);
byron Posted January 3, 2008 Author Posted January 3, 2008 Ναι σίγουρα, να τα ονομάσουμε καλλίτερα καίκια? ή τρεχαντήρια? ας βοηθήσει κάποιος πως λέγεται ελληνικά το Motorsegler. Μηχανοκίνητα ιστιοφόρα θα έλεγα, αλλά εδώ τα λέμε καίκια. Ψαροκάικο με γερμανούς στρατιώτες προς κατάληψη της Λήμνου Και ο Άγιος Θεολόγος επιταγμενος από Λιμ. Θάσου με πορεία για Λήμνο. Να είχαμε τότε τις φρεγάτες?
Dimitris Galon Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Ό επίσημος όρος είναι πετρελαιοκίνητα Βύρωνα. Οι τύποι των σκαφών (προερχόμενοι από την εποχή των ιστίων) παραμένουν όπως, τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, λίμπερτι, καραβόσκαρο, κλπ.. Όλα αυτά περιγράφονται ορισμένες φορές και σαν καΐκια. Είναι οι κλασικές φόρμες των σκαφών του ελληνικού αρχιπελάγους τα οποία κάποια στιγμή απόκτησαν μηχανές και σταμάτησαν να ταξιδεύουν πλέων με τα πανιά. Στην ελληνική βιβλιογραφία (βλ. π.χ. τους τόμους του Χ. Ντούνη „Τα ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες“) θα τα βρεις επίσημα καταχωρημένα σαν πετρελαιοκίνητα. Οι Γερμανοί τα καταχώρησαν στα αρχεία τους σαν Motorsegler. Για να γίνω πιο κατανοητός, η φωτογραφία που έβαλες με τους Γερμανούς στρατιώτες δείχνει ένα πετρελαιοκίνητο τύπου Καραβόσκαρο. Υ.Γ.1 Ο πρώτος τόμος του Ντούνη που ανέφερα θα σε βοηθήσει πολύ πιστεύω στην έρευνα σου. Για παράδειγμα σου δίνω την πρώτη καταχώρηση του βιβλίου. ΑΒΕΝΙΡ Πετρελαιοκίνητο ΑΒΕΝΙΡ, νηολογίου Πατρών 177. Το σκάφος επιταχθέν από τους Γερμανούς το Μάιο του 1941 ταξίδεψε από τον Πειραιά για το Καστέλλι της Κρήτης. Κατά τον κατάπλου επικρατούσε θαλασσοταραχή με συνέπεια το πλοίο να μη μπορεί να κυβερνηθεί και για τον λόγο αυτό να παρασυρθεί στην ακτή και να συντριβεί. Υ.Γ.2 Το σκάφος της δεύτερης φωτογραφίας (Θάσος) είναι πετρελαιοκίνητο, τύπου Τρεχαντήρι. Αν και εμένα μου κάνει περισσότερο τύπου Γκαγκάς ή Γκάγκαλης (κλασικός τύπος καΐκιού της Μαύρης Θάλασσας) Υ.Γ.3 Ευχαριστούμε για τις φωτογραφίες
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Εγώ θα πρότεινα καλύτερα: καϊκια, αν και είναι τούρκικη λέξη. Αλλά το Ελληνοπρεπές "Μηχανοκίνητα Ιστιοφόρα" μπορεί να είναι ακριβές, αλλά δεν χρησιμοιείται στην καθομιλουμένη. Ο χαρακτηρισμός "τρεχαντήρι" παραπέμπει σε συγκεκριμένο τύπο "καϊκιού". Επί της ουσίας τώρα: Βύρωνα, σίγουρα θα έχεις υπ' όψη σου τις 2 κλασσικές φωτογραφίες στο λιμάνι της Ναυπάκτου, στις 25-26/4/41, όπου Γερμανοί στρατιώτες επιβιβαζονται σε επίτακτα καϊκια για να μεταφερθούν -ως άλλοι Δωριείς- απέναντι στην Πελοπόννησο. Αυτές οι φωτογραφίες -από τα Γερμανικά αρχεία- υπάρχουν στην περίφημη έκδοση του Βάσου Μαθιόπουλου, "Εικόνες Κατοχής" (ΕΡΜΗΣ, 1990, σελ 120-121). Είμαι βέβαιος ότι τις γνωρίζεις ήδη.
byron Posted January 4, 2008 Author Posted January 4, 2008 @ Δημήτρη Γκάλον Το βιβλίο του κ. Ντούμη το αναζήτησα στον εκδοτικό οίκο "ΛΕΜΟΝΙ", δυστυχώς είχα αρνητική απάντηση, εξαντλήθηκε. Ξέρει κανείς που αλλού μπορεί να βρεθεί αυτός ο τόμος? Το "Αβενιρ" γιατί το έχω στη λίστα μου με αριθμό 147 ? @ Nηρέα Ας συμβιβαστούμε με τον ορισμό "καίκια". Ο ορισμός "πετρελαιοκίνητα" παραπέμπει και σε μεγάλα πλοία, είναι νομίζω πολύ γενικός και όχι χαρακτηριστικός (θα μπορούσε να αναφέρεται και σε αυτοκίνητα). Ναι γνωρίζω το βιβλίο του Μαθιόπουλου και τις φωτογραφίες. Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι τα ελληνικά καίκια περιήλθαν την Άνοιξη του 1943 στην δικαιοδοσία της γερμανικής εταιρίας "μεσογειακή πλοιοκτησία", στα γερμανικά "Mittelmeer Rederei" που διέθετε Γερμανούς καπετάνιους και μηχανικούς και επάνδρωνε τα μεγαλύτερα πλοία με αυτούς. Στα καίκια παρέμεναν τα ελληνικά πληρώματα. Επέβαιναν επίσης επί το πλείστον τέσσερεις Γερμανοί χειριστές αντιαεροπορικών της μονάδας αντιαερ/κών 31 που είχε έδρα τον Πειραιά. Πολλοί Έλληνες ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους όταν αυτά δέχτηκαν επιθέσεις από τους συμμάχους. Φυσικά και πολλοί Γερμανοί ναύτες. Mittelmeer-Reederei (zur Verfügung der Seetransporthauptstelle Ägäis, März 1944) Σε διάθεση της Δ/σης ναυτικών μεταφορών Αιγαίου Leiter, (Διευθυντής) Admιral Mewis, Mitarbeiter (συνεργάτες) : Herr Rehder, Herr Müller, Naut.Insp. Göbel mit etwa 600 griechischen Motorseglern (με περίπου 600 ελληνικά καίκια) a) Kapitäne (καπετάνιοι): Rappold, Paul Jensen, Reinhard Kolbe, Werner Lips, Herbert Rappold, Max Schmiedeberg, Ernst Wedemayer, Siegfriet Wirth, Gustav Göbel, Johann Buck, Paul Schneider, Hagenau, Jeske, Stellermanns Ingenieure (μηχανικοί): Hans Holschen, Reinhold Jakoby, Gustav Markens, Herbert Mörtschky, Max Bahnsen. Ditze, Wilhelm Narr, Otto von Raven, Otto Schrank, Fritz Zaak
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 Το βιβλίο του κ. Ντούνη το αναζήτησα στον εκδοτικό οίκο "ΛΕΜΟΝΙ", δυστυχώς είχα αρνητική απάντηση, εξαντλήθηκε. Ξέρει κανείς που αλλού μπορεί να βρεθεί αυτός ο τόμος?Ναι γνωρίζω το βιβλίο του Μαθιόπουλου και τις φωτογραφίες. Βύρωνα, μην ψάχνεις άδικα και χάνεις τον χρόνο σου. Το βιβλίο του Ντούνη έχει εξαντληθεί εδώ και χρόνια και δεν έχει ανατυπωθεί. Έχω δε την εντύπωση ότι έκλεισε και ο εκδοτικός οίκος, χωρίς να είμαι βέβαιος. Συνεπώς, θα το βρείς μόνο ξεχασμένο σε κανένα βιβλιοπωλείο ή σε κανένα παλαιο-βιβλιοπωλείο. Αφού γνωρίζεις τις φωτογραφίες του Μαθιόπουλου, σίγουρα θα γνωρίζεις και μια ωραία φωτογραφία που υπάρχει στη σελ. 85 του βιβλίου του Mark Mazower "Στην Ελλάδα του Χίτλερ" (εκδ. Αλεξάνδρεια, 1994), η οποία δείχνει ένα καϊκι με Γερμανούς και με υψωμένη την Σβάστικα. Απ' ό,τι αχνοφαίνεται είναι νηολογίου Βόλου και -με πολλές υποθέσεις και επιφυλάξεις- νομίζω ότι είναι το "ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΟΝΙΣΤΡΑ" Ν.Β. 384. Το "Αβενιρ" γιατί το έχω στη λίστα μου με αριθμό 147 ?Το ΑΒΕΝΙΡ -σύμφωνα και με άλλη πηγή- είναι Ν.Π. 177Η "άλλη πηγή" είναι το βιβλίο: Αρχείο Ι. Μελισσηνού, «Το Ναυτικό στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο», Τόμοι Α & Β, Έκδοση Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα 1995. Επιμέλεια, εισαγωγή και σχόλια του Ι.Θ. Μαλακάση, Καθηγητή Διπλωματικής και Στρατιωτικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σε αυτή, λοιπόν, την έκδοση και στον Πρώτο Τόμο υπάρχει μια λίστα με όλα τα επιταγμένα Ελληνικά πλοία (Α/Π και Π/Κ) κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο. Στην λίστα αυτή υπάρχουν αρκετά από τα καϊκια Νηολογίου Σύρου που αναφέρεις. Στην λίστα αυτή αναφέρονται κατά σειρά: Όνομα πλοίου Λιμήν και αριθμός Νηολογίου Είδος (Α/Π, Π/Κ, Ι/Φ κλπ) Ιδιοκτήτης Χρονολογία και Αρχή επιτάξεως Χρονολογία και Αρχή λύσης επιτάξεως Σε αυτή λοιπόν την λίστα πχ. το ΑΒΕΝΙΡ αναφέρεται ως: ΑΒΕΝΙΡ / Ν.Π. 177 / Π/Κ / Πεπονούλας / 19-11-40, Μεσολογγίου / 9-5-41, ΔΘΜ/Γ Επίσης, με αυτή την λίστα ταυτοποίησα (ή τουλάχιστον προσπάθησα ) το "ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΟΝΙΣΤΡΑ". Έριξα και μιά ματιά στα προαναφερόμενα καϊκια Ν. Σύρου και, εν πολλοίς, συμφωνούν τα ονόματα με τους αρ. νηολογίου, αλλά υπάρχουν και διαφορές. Εάν δεν έχεις το βιβλίο...και δεν μπορείς να το βρείς...θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε...
Dimitris Galon Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 @ byron Το βιβλίο του Χρήστου Ντούνη "Τα Ναυάγια στις Ελληνικές Θάλασσες" (και οι δυο τόμοι) κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Finatec, οι οποίες πραγματικά έχουν κλείσει. Η μόνη δυνατότητα είναι να το βρεις μεταχειρισμένο. Μια άλλη δυνατότητα είναι να το ψάξεις στις δημοτικές βιβλιοθήκες. @ Νηρέας ΩΠΑ Νηρέα. Αρχείο Ι. Μελισσηνού, «Το Ναυτικό στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο», Τόμοι Α & Β, Έκδοση Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα 1995 Δεν το έχω, δεν μπορώ να το βρω και το χρειάζομαι άμεσα. Έχω ελπίδες;;;; @ byron, Νηρέας Επειδή έχει καθιερωθεί η ορολογία του Πετρελαιοκίνητου (βλ. Π/Κ = Πετρελαιοκίνητο, Α/Π = Ατμόπλοιο, Φ/Α = Φορτηγό Ατμόπλοιο, Ι/Φ = Ιστιοφόρο κλπ.), πιστεύω ότι θα ήταν καλό να την κρατήσουμε. Από την άλλη ο γενικός ορισμός καίκι (τουρκ. Kayik), ο οποίος αναφέρεται γενικά στα ξύλινα σκάφη, δεν βοηθάει και πολύ την δυνατότητα διαφοροποίησης. Ίσως η αναφορά σε Πετρελαιοκίνητο με την παράθεση του τύπου (όταν τον γνωρίζουμε) να καλύπτει τις γενικές ανάγκες. Π.χ. Π/Κ Ευαγγελίστρια, τύπου Πέραμα ή Ι/Φ Ευαγγελίστρια, τύπου Πέραμα (σε περίπτωση που δεν είχε μηχανή) Επίσης στα γερμανικά αρχεία της Kriegsmarine (sorry byron αλλά για μένα είναι θηλυκού γένους, die Kriegsmarine) δεν συνάντησα πουθενά κάτω από την περιγραφή Motorsegler σκάφος που να μην ήταν κατασκευασμένο από ξύλο. Τώρα για το μέγεθος και το τονάζ του πλοίου αυτό δύνεται πάντα με συμπληρωματικές παραμέτρους σε μέτρα ή πόδια, σε κοχ κλπ. @ byron Αν σε ενδιαφέρουν οι τύποι των ελληνικών παραδοσιακών σκαφών, ψάξε την εργασία του Κώστα Δαμιανίδη „Η Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική“.
byron Posted January 4, 2008 Author Posted January 4, 2008 @ ΝΗΡΕΑ Σ`ευχαριστώ για την ενημέρωση πάνω στην ελληνική βιβλιογραφία, θα ψάξω και ίσως κάτι βρώ, Τώρα θα μου έδεινες μεγάλη χαρά αν μπορούσες να σκανάρεις αυτή τη λίστα του Μελισσηνού και μου την έστελνες με email. Αυτά τα Π/Κ που έχω στις λίστες μου, τα περισσότερα τα βρήκα στα πολεμικά ημερολόγια του Kriegsmarine (μου είναι δύσκολο βρε Δημήτρη να πω της Kriegsmarine παρόλο που στα γερμανικά είναι θυληκό, μου φαίνεται σαν να αναφέρομαι σε γυναίκα. Εξάλλου πολλες φορές στις μεταφράσεις από άλλη γλωσσα αλάζουμε το άρθρο, αλλά τώρα δεν θα διαφωνίσουμε σ`αυτό, ο καθένας το λέει όπως θέλει). Αυτά τα έγραψαν κάποιοι στρατιώτες και πολλές φορές υπάρχουν λάθη, ιδίως στις ελληνικές ονομασίες που τις αλλάζουν τα φώτα. Έτσι και το 177 θα έγινε 147, το διώρθωσα λοιπόν και ευχαριστώ. Το Π/Κ του Mazower είναι πιθανώτατα αυτό που λες γιατί υπάρχει και στη λίστα μου του Βόλου. @ Δημήτρη, Τα χαρακτηρίζουμε λοιπόν πετρελαιοκίνητα Κ/Π και σίγουρα ήταν όλα ξύλινα και είχαν απ`ό,τι βλέπουμε στις φωτογραφίες το χάλι τους . Στις αναφορές των ημερολογίων αναφέρονται συνεχείς βλάβες κάθε μέρα. Απέναντι από το γραφείο μου στη Θεσσαλονίκη είναι η νέα δημοτική βιβλιοθήκη, θα πάω κάποια ώρα να δώ τι έχουν από Ναυτικό.
mermaid Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 ΤΑ ΝΑΥΑΓΙΑ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ 1900 – 1950 ΤΟΜΟΣ Α’ έκδοση 2000 ISBN 960-86590-5-1 ΤΑ ΝΑΥΑΓΙΑ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ 1951 – 2000 ΤΟΜΟΣ B’ έκδοση 2001 ISBN 960-86590-6-X. Δοκίμασε στο βιβλιοπωλείο ΒΟΣΤΑΝΟΓΛΟΥ στον Πειραιά Μπουμπουλίνας 10 πρέπει να έχουν τα βιβλία ακόμα προς πώληση πάρε ένα τηλέφωνο στο 2104122785 http://www.theabyss.gr/community/index.php?topic=3471.0
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Έφθασε, λοιπόν, τις προάλλες στα χέρια μου το βιβλίο που περίμενα ...η δημοσίευση του καθηγητή Ιωάννη Μαλακάση: «Η δράση της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας στη Μέση Ανατολή. Σκάφη (επιβατηγά-φορτηγά) που διαφεύγουν στη Μ. Ανατολή μετά την κατάρρευση της Χώρας. Απρίλης-Μάης 1941» (Επετηρίδα «Δωδώνη» Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τόμος 22ος, τεύχος Α, 1993) και η οποία βασίζεται στο Αρχείο Μελισσηνού. Στην δημοσίευση αυτή, λοιπόν, υπάρχει κατάλογος των «Ιστιοφόρων, πετρελαιοκίνητων και πλοιαρίων διαφυγόντων εις Μέσην Ανατολήν, στοιχεία μέχρι 30/4/1945». Στον κατάλογο αυτό αναφέρονται 358 Π/Κ πλοία και δίπλα στο κάθε πλοίο σημειώνεται: Α/Α – Όνομα πλοίου – Λιμ.(ήν) & αρ. νηολογ.(ίου) – επίτ(αξη) ή ανεπ.(ίτακτο?) – χρον.(οναυλωμένο?) – Παρατηρήσεις Βύρωνα, κοίταξα τα Π/Κ νηολογίου Σύρου και τα συνέκρινα με αυτά που αναφέρεις παραπάνω, ως επιταγμένα από τους Γερμανούς. Και βρήκα αρκετά. Κατά την γνώμη μου, αυτό σημαίνει ότι είτε κάποιες από τις εγγραφές στην λίστα σου δεν είναι σωστές…είτε κάποια από τα Π/Κ κατά την διάρκεια της κατοχής διέφυγαν στην Μέση Ανατολή. Θα παραθέσω, λοιπόν, όσα από τα Π/Κ νηολογίου Σύρου από την λίστα του Βύρωνα βρίσκονται βρίσκονται και στον κατάλογο του Μελισσηνού, μαζί με τα στοιχεία τους…με την σειρά που αναφέρονται παραπάνω. ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΣΥΡΟΥ (Λίστα Βύρωνα)Alkmini 442 αγν. από 21.01 44 Agios Akindynos 570 Virginia 669 Vrissis 536 Dimitrios 653 Panormitis 645 Panagia 596 Pantanassa 672 Taxiarchis 660 Taxiarchis 617 Νηολόγιο Σύρου (Κατάλογος Μελισσηνού, στοιχεία μέχρι 30/4/1945) Α/Α – Όνομα πλοίου – Λιμ.(ήν) & αρ. νηολογ.(ίου) – επίτ(αξη) ή ανεπ.(ίτακτο?) – χρον.(οναυλωμένο?) – Παρατηρήσεις 65 – ΑΛΚΜΗΝΗ – Σύρου 442 – ναι – ναι – Εξακολουθεί χρονοναυλωμένον. 93 – ΑΓ. ΑΚΙΝΔΥΝΟΣ – Σύρου 570 – ναι – ναι - Εξακολουθεί χρονοναυλωμένον. 145 – ΑΓ. ΣΩΖΩΝ – Σύρου 669 – όχι – όχι – Φέρεται μόνον ως ανελκυσθέν. 155 – ΒΡΗΣΥΪΣ – Σύρου 536 – ναι – ναι – Εξακολουθεί εν χρονοναυλώσει. 161 – ΒΙΡΓΙΝΙΑ – Σύρου 669 – ναι – όχι – Χρησιμοποιείται ως πλοίον σχεδίου βοηθείας 173 – ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – Σύρου 653 – ναι – ναι – Εξακολουθεί εις υπηρεσ. Άγγλων. 289 – ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ – Σύρου 645 – ναι – ναι – Την 6/10/43 εβυθίσθη εν Κω εις Αγγλ. Υπηρεσίαν. 293 – ΠΑΝΑΓΙΑ – Σύρου 596 – ναι – ναι – Την 13/1/45 κατέπλευσεν εις Ελληνικά ύδατα. 314 – ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ – Σύρου 672 – ναι – ναι – Κατεστράφη λόγω πυρκαϊάς την 11/11/44 εις Σμύρνη (αγγλικάς αρχάς) 331 – ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ – Σύρου 660 – ναι – ναι – Την 17/4/45 κατέπλευσε Πειραιά 332 – ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ – Σύρου 617 – ναι – ναι – Εξακολουθεί εις Αγγλ. Υπηρεσίαν. Σημείωση Νηρέα: με τον ίδιο αρ. νηολ. 669 υπάρχει και το ΑΓ. ΣΩΖΩΝ και το ΒΙΡΓΙΝΙΑ. Πιστεύω ότι το ΒΙΡΓΙΝΙΑ είναι το σωστό. Το ίδιο πιστεύω ότι θα συμβαίνει και με Π/Κ νηολογίου άλλων λιμένων, αλλά αυτή η επεξεργασία και αξιολόγηση των στοιχείων…είναι «δουλειά» του ερευνητή. Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι…να διευκολύνουμε τον ερευνητή. ΥΓ Πιστεύω ότι δικαίως το Αρχείο Μελισσηνού χαρακτηρίζεται από τον Ι.Θ. Μαλακάση ως «μνημειώδες». Βύρωνα, ελπίζω να συμφωνείς.
byron Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 ΝΗΡΕΑ Τα στοιχεία που παρέθεσα στη λίστα μου προέρχονται από γερμανικά αρχεία ένα παράδειγμα, 30.04.41 Virginia (Syros 669) mit 12 ts Getreide für griech. Privatwirtschaft nach Itea und Holz nach Aegιon ausgelaufen. Anschließend zur Verfügung des Brückenbau-Btl. 522 (Pendelverkehr Itea - Aegιon) Κάτι ακόμη που παρατήρησα είναι ότι σε όχι λίγες περιπτώσεις δύο καίκια να έχουν τον ίδιο αριθμό του ίδιου λιμεναρχείου. π.χ. Agii Anargyri Πειραιάς 140 Prodromos Πειραιάς 140 Το βλέπουμε και στον "Ταξιάρχη" με αριθμούς 617 και 660 Αυτό δεν μπορεί να είναι λάθος ή σύμπτωση, παρουσιάζεται πολλές φορές. Ό,τι αφορά την αγγλική κατοχή του πλοίου, το εξηγώ: ή όπως λες διέφυγαν στη μέση Ανατολή, ή τα κυρίευσαν συμμαχικά πλοία Κατά τα άλλα δεν κατάλαβα που διαφέρω από τον Μαλακάση. Περιμένω σύντομα και κάποιες άλλες πηγές που θα εμπλουτίσουν σημαντικά τη λίστα μου, του Μαλακάση συμπεριλαμβανομένου. Λάθη δεν μπορεί να αποκλείση κανείς, γιατί όλοι από κάπου τα αντιγράφουμε. Ακόμη και τα πολεμικά ημερολόγια έχουν τα δικά τους.
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 12, 2008 Posted January 12, 2008 Κάτι ακόμη που παρατήρησα είναι ότι σε όχι λίγες περιπτώσεις δύο καίκια να έχουν τον ίδιο αριθμό του ίδιου λιμεναρχείου. π.χ.Agii Anargyri Πειραιάς 140 Prodromos Πειραιάς 140 Το βλέπουμε και στον "Ταξιάρχη" με αριθμούς 617 και 660 Αυτό δεν μπορεί να είναι λάθος ή σύμπτωση, παρουσιάζεται πολλές φορές. Βύρωνα, τα παραπάνω παραδείγματα είναι διαφορετικά μεταξύ τους. Δύο πλοία με διαφορετικά ονόματα, αλλά με τον ίδιο Αρ. Νηολ. μπορεί να σημαίνει ότι...είτε είναι λάθος ο αριθμός σε κάποιο από τα 2...είτε είναι ίδιο το πλοίο και μετονομάσθηκε. Αντιθέτως, είναι φυσιολογικό να υπάρχουν πλοία στο ίδιο Λιμεναρχείο με το ίδιο όνομα, αλλά με διαφορετικό αριθμό. Και πιστεύω ότι ο παραπάνω ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ είναι 2 διαφορετικά πλοία, τα οποία έχουν απλώς το ίδιο όνομα.
byron Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 ΝΗΡΕΑ Σου παραθέτω μερικά παραδείγματα από τις λίστες μου με καίκια που έχουν τον ίδιο αριθμό στο ίδιο λιμαναρχείο, Πειραιάς Agios Minas 220 26.04.43 βυθίστηκε στη Μονεμβασιά από αεροπλάνα Ismini 220 Agios Georgios 220 Agios Dimitrios 687 Anna Maria 687 Agia Matrona 823 09.02.44 βυθ. λιμένα Ηρακλείου σε ύφαλο Margarita 823 16.04.44 βυθ. στην Ίο από αεροπλάνα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Irini 13 Agios Nikolaos 13 ΒΟΛΟΣ Agia Anna 182 Analypsis 182 Warwara 182 Agia Warwara 205 08.05.43 βυθ. από υποβρ. έξω του ακρ. Kap Stavros Agia Anna 205 Kaeti 337 Irini 337 ΠΑΤΡΑ Agios Nikolaos 34 Agios Andreas 34 ΖΑΚΥΝΘΟΣ Zante 77 Agamemnon 77 ΣΥΡΟΣ Agios Nikolaos 265 Evangelistria 265 Konstantinos 289 βυθ. 25.08.44 Chryssanthi 289 βυθ. 02.04.44 6ν.μ. Ν.Δ. της Νάξου από αεροπλάνα Agios Spyridon 291 Panagia 291 Evangelistria 320 Archangellos 320 βυθ. 28.03.43 από εμβολισμό βρετ. υποβρυχίου Agii Anargyri 458 Agia Paraskevi 458 Andreas 585 Taxiarchis 585 βυθ. 14.04.44 από εμβολισμό βρετ. υποβρυχίου Agios Tokoumis 608 Iris 608 βυθ. 28.12.43 Agios Ioannis 608 Iro 608 Ypapanti 691 Dimitrios 691 Andrianos 694 Evangelistria 694 15.10.44 έπεσε στα χέρια ανταρτών Agia Anna 737 Agia Maria 737 ΣΑΜΟΣ Irini 13 Marigo 13 Naftilos 89 Konstantinos 89 ΜΥΤΙΛΗΝΗ Maria 162 Sofia 162 και άλλα και άλλα Ας σκεφτούμε πως μπορεί να συμβαίνει αυτό. Είναι όλα αυτά λάθος? Πολλά γράφτηκαν σε αναφορές που έδιναν τα γερμανικά πληρώματα των αντιαεροπορικών που τα προστάτευαν, δεν μπορεί να κάναν λάθος τον αριθμό του πλοίου τους, οι Γερμανοί είναι μεθοδικός λαός. Δεν είναι βέβαια λογικό ένα λιμεραρχείο να έδινε τον ίδιο αριθμό σε περισσότερα του ενός πλοία, αλλά στην Ελλάδα όλα να τα περιμένεις. Θα πρέπει να το ψάξουμε το θέμα. Αν πάλι χάθηκε ένα πλοίο, γιατί να δώσουν τον ίδιο αριθμό σε ένα άλλο, χάθηκαν οι αριθμοί και προβληματίζουν εμάς τώρα?
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 12, 2008 Posted January 12, 2008 Βύρωνα, νομίζω ότι συμφωνούμε ότι δεν είναι εξ ορισμού προβληματικό το γεγονός 2 (ή περισσότερα) πλοία με το ίδιο όνομα να έχουν διαφορετικό αρ. νηολογίου του ίδιου λιμεναρχείου. Νομίζω ότι επιτρέπεται και δεν πρέπει να μας προβληματίζει, εκτός και εάν υπάρχουν και άλλα στοιχεία τα οποία να μας υποψιάζουν για λανθασμένη αναφορά. Αντιθέτως, πιστεύω ότι είναι εξ ορισμού προβληματικό το γεγονός 2 (ή περισσότερα) πλοία με διαφορετικό όνομα να έχουν τον ίδιο αρ. νηολογίου του ίδιου λιμεναρχείου. Πιστεύω ότι δεν μπορεί να γίνει και εάν συμβαίνει οφείλεται (όπως ξαναείπα) είτε σε λάθος αναφορά είτε σε αλλαγή ονόματος. Βεβαίως, επειδή δεν είμαι και ειδικός επί των νηολογίων, μπορεί να κάνω και λάθος. Εάν υπάρχει κάποιος που γνωρίζει τα των νηολογίων, ας μας πεί τί και πώς ακριβώς γίνεται. Επίσης, Βύρωνα, τι καθεστώς ίσχυε επί Γερμανικής επίταξης? Επιτρέπονταν οι αλλαγές ονομάτων των πλοίων ή οι μετανηολογήσεις σε άλλο νηολόγιο? Κοίταξα για ορισμένα από τα παραπάνω Π/Κ στα Ναυάγια του Ντούνη και στην λίστα του Μελισσηνού με τα επίτακτα Π/Κ. Και ας δούμε τα πρώτα (δικά μου) συμπεράσματα: Πειραιάς Agios Minas 220 26.04.43 βυθίστηκε στη Μονεμβασιά από αεροπλάνα Σύμφωνα με τον Ντούνη… το επίτακτο από τους Γερμανούς Π/Κ ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ, Νηολογίου Σύρου 220, βυθίσθηκε από συμμαχικά αεροπλάνα στο λιμάνι της Παλαιάς Μονεμβασιάς, τον Απρίλιο του 1943. Σύμφωνα με τα «Επίτακτα», υπάρχει 1 «ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ» Νηολογίου Σύρου 220 και 3 Νηολογίου Πειραιά 804 & 811 & 885. Συνεπώς, ο Agios Minas είναι μεν αρ. 220, αλλά Σύρου και όχι Πειραιά. Agia Matrona 823 09.02.44 βυθ. λιμένα Ηρακλείου σε ύφαλο Margarita 823 16.04.44 βυθ. στην Ίο από αεροπλάνα Σύμφωνα με τον Ντούνη…το επίτακτο Π/Κ «ΑΓΙΑ ΜΑΤΡΩΝΑ», Νηολογίου Πειραιά 823, βυθίσθηκε τον Μάρτιο του 1944 κατά το ταξίδι του από Μήλο προς Κρήτη, πιθανώς από πολεμική αιτία. Ομοίως και στα «Επίτακτα», αναφέρεται το Π/Κ «ΑΓΙΑ ΜΑΤΡΩΝΑ», Νηολογίου Πειραιά 823, ιδιοκτησίας Βαρχαλαμά. Όμως, υπάρχει και το Π/Κ «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ», Νηολογίου Πειραιά 813, ιδιοκτησίας Ψυλλάκη. Συνεπώς, το Π/Κ «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ» είναι μεν Νηολογίου Πειραιά, αλλά 813 και όχι 823. Και εάν οι προηγούμενες 2 περιπτώσεις είναι σχετικά απλές και μπορούμε να μιλήσουμε με σχετική βεβαιότητα για λάθη…είτε στον λιμένα είτε στον αριθμό νηολογίου...η επόμενη περίπτωση δεν είναι και τόσο εύκολη. Agios Dimitrios 687 Anna Maria 687 Στα «Επίτακτα», αναφέρεται…και το Π/Κ «ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ», Νηολογίου Πειραιά 687 και ιδιοκτησίας Μποτσάνη…και το Π/Κ «ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ», Νηολογίου Πειραιά 687, ιδιοκτησίας Μαμάη και με την σημείωση «Εβυθίσθη». Στον Ντούνη αναφέρεται ότι το Μότορσιπ «ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ» Νηολογίου Πειραιά 687, ιδιοκτησίας Μανιάτη, βυθίσθηκε στις 25/4/41 στον Κορινθιακό από την Γερμανική Αεροπορία. Τώρα, γιατί άραγε υπάρχουν 2 πλοία με Νηολόγιο Πειραιά 687? Μήπως, η εξήγηση είναι ότι ο Ντούνης αναφέρει το ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ως «Μότορσιπ» και όχι ως συνήθως «Πετρελαιοκίνητον»? Μήπως, υπάρχουν διαφορετικά νηολόγια, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου? Αναρωτιέμαι, γιατί ο Ντούνης επίσης αναφέρει σε διάφορα πλοία: «νηολογίου» … «νηολογίου Α’ κλάσεως» … «νηολογίου Β’ κλάσεως» … «νηολογίου πλοιαρίων»… Συνεπώς, χρειαζόμαστε ένα νηολογιο-λόγο …για να μας εξηγήσει αυτό και άλλα πολλά... Και κυρίως εάν η αρίθμηση του νηολογίου κάθε λιμένα είναι ενιαία για όλες τις κατηγορίες…ή εάν η κάθε κατηγορία έχει την δική της αρίθμηση…
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 Βύρωνα, απ' ό,τι είδα, τα καϊκια χρησιμοποιήθηκαν ευρέως από τους Γερμανούς στην Μάχη της Κρήτης...προφανώς, και δεν περίμενες εμένα για να το μάθεις. Απλώς, το αναφέρω, γιατί μου έκανε εντύπωση και κυρίως η μαζικότητα. Βρήκα και μιά (υποτίθεται ) σχετική φωτογραφία στο: http://www.gebirgsjaeger.4mg.com/kreta.htm .
Dimitris Galon Posted January 21, 2008 Posted January 21, 2008 Τώρα, γιατί άραγε υπάρχουν 2 πλοία με Νηολόγιο Πειραιά 687? Μήπως, η εξήγηση είναι ότι ο Ντούνης αναφέρει το ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ως «Μότορσιπ» και όχι ως συνήθως «Πετρελαιοκίνητον»? Μήπως, υπάρχουν διαφορετικά νηολόγια, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου? Αναρωτιέμαι, γιατί ο Ντούνης επίσης αναφέρει σε διάφορα πλοία: «νηολογίου» … «νηολογίου Α’ κλάσεως» … «νηολογίου Β’ κλάσεως» … «νηολογίου πλοιαρίων»… Συνεπώς, χρειαζόμαστε ένα νηολογιο-λόγο …για να μας εξηγήσει αυτό και άλλα πολλά... Και κυρίως εάν η αρίθμηση του νηολογίου κάθε λιμένα είναι ενιαία για όλες τις κατηγορίες…ή εάν η κάθε κατηγορία έχει την δική της αρίθμηση… Με την άμετρη βοήθεια του προξενικού λιμενάρχη Αμβούργου, κύριο Ν.Δ., παραθέτω τις εξής πληροφορίες ελπίζοντας να βοηθήσουν. · Στο νηολόγιο Α΄ κλάσης καταχωρούνται όλα τα πλοία από 10 – 60 ΚΚΧ. · Στο νηολόγιο Β΄ κλάσης καταχωρούνται πλοία από 60 ΚΚΧ μέχρι ποντοπόρα. Στην κλάση αυτή υπάρχει μια υποδιαίρεση στην οποία καταχωρούνται όλα τα μη αυτοκινούμενα σκάφη, όπως πλωτά ναυπηγήματα, φορτηγίδες κλπ. · Στο νηολόγιο πλοιαρίων καταχωρούνται όλα τα σκάφη μικρότερα των 10 ΚΚΧ. Υπάρχουν υποδιαιρέσεις σε σχέση με το μήκος του σκάφους, αν είναι επαγγελματικό ή όχι κλπ. · Στο λεμβολόγιο καταχωρούνται μικρά σκάφη (λέμβοι), με χαρακτηριστικά καταχώρησης το υλικό κατασκευής και τα μέτρα. Στην περίπτωση του „Άννα Μαρία“, έχουμε δυο καταχωρήσεις σε νηολόγια διαφορετικής κλάσεως, τα οποία όμως αφορούν τον Πειραιά. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι η κάθε κατηγορία έχει την δική της αρίθμηση, και θα πρέπει πάντα, πέρα από το νηολόγιο να γνωρίζουμε και την κλάση του νηολογιθέντος πλοίου για να το ταυτίσουμε. Επίσης ο αριθμός νηολογίου που έχει δοθεί σ΄ ένα πλοίο, το οποίο κάποια στιγμή βυθίστηκε, δεν ξαναδίνετε. Έτσι μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι χωρίς να έχουμε εφιάλτες για το αν θα ξανασυναντήσουμε το Μότορσιπ Άννα Μαρία (νηολόγιο Πειραιά 687, Κλάσης Β΄) καταχωρημένο με τα ίδια στοιχεία και πάλι. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έλαβα, το σύστημα νηολόγησης διαφορετικών κλάσεων ήταν το ίδιο και κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής. Επίσης, για όποιον θέλει επιπλέον στοιχεία θα τα βρει εδώ.
byron Posted January 21, 2008 Author Posted January 21, 2008 @ Δημήτρη Πράγματι οι διαφορετικές κλάσεις θα ήταν μια λύση στο μυστήριο, αλλά.... άς δούμε στο βιβλίο του αντιναύαρχου κ.Ντούμη μερικά παραδείγματα Αγία Μαρκέλλα Νηολ. Σάμου 16 Δεληγιώργης Νηολ. Σάμου 16 Ευαγγελίστρια Νηολ. Σάμου Β κλάσεως 16 τα δύο πρώτα μας μπερδεύουν πάλι Αγία Τριάς Νηολ. Πειραιά 999 Χαράλαμπος Νηολ. Πειραιά 999 το ίδιο κι`εδώ Αγία Ειρήνη Νηολ. Χαλκίδας 88 Άγιος Νικόλαος Νηολ. Χαλκίδας 88 τα ίδια Από γερμανικά αρχεία έχω πολύ περισσότερα με ίδια νούμερα, εκεί δυστυχώς δεν αναφέρονται οι κλάσεις. Μηπως θα μπορούσε ο κ. προξενικός Λιμενάρχης να δώσει μια εξήγηση?
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 21, 2008 Posted January 21, 2008 Τις επιφυλάξεις που έχει ο Βύρωνας τις συμμερίζομαι και εγώ, καθώς υπάρχουν αρκετά ανεξήγητα "λάθη". Και ομολογώ ότι, προς αποφυγή τέτοιων περιπτώσεων, πίστευα ότι υπάρχει ενιαία αρίθμηση νηολογίου (χωριστή από του λεμβολόγιου) για όλα τα πλοία (πλην λέμβων) του ιδίου λιμένα, ώστε να είναι μοναδικός ο αριθμός και να μην χρειάζεται και η κλάση του πλοίου για ταυτοποίηση. Πάντως, δεν είχαμε σαφή απάντηση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, του εάν είναι ή όχι ενιαία η αρίθμηση. Και με την ευκαιρία, δείτε και το ΕΛΑΝ vs Kriegsmarine Τώρα για την αξιοπιστία των αναφερομένων δεν μπορώ να βεβαιώσω τίποτε ούτε για τα γεγονότα ούτε για την καταγραφή ούτε για την μεταφορά. Απλώς, έχω την αίσθηση ότι ανήκει στην "ηρωική ιστοριογραφία"... Πιστεύω όμως ότι ο Βύρωνας θα μπορούσε να συσχετίσει τα αναφερόμενα γεγονότα με τα δικά του αρχεία...
byron Posted January 21, 2008 Author Posted January 21, 2008 Οι εξής περιπτώσεις κατάληψης Π/Κ μου είναι γνωστές. Το περιστατικό στη χαλκιδική δεν το γνωρίζω. Λιμ. Πειραιάς Ιωάννης 558 28.02.44 βυθίστηκε στο Λεωνίδιο από αντάρτες Αλκιόνη 851 13.08.44 το κατέλαβαν αντάρτες στο Λεωνίδιο Ελένη 1019 19.03.44 το κτέλαβαν αντάρτες πορευόμενο προς Ζάκυνθο Λιμ.Βόλου Μεταμόρφωση 36 20.07.44 Στον όρμο Βαθύκελο κατελ.από αντάρτες. Νέος Απόστολος 302 23.07.44 κατελ. από αντάρτες στη Σκιάθο Άγιοσ Γεώργιος 299 05.05.44 κατελ. από αντάρτες Ειρήνη 377 14.07.44 κατελ.από αντάρτες στη Βουλιαγμένη Άγιος Γεώργιος 1120 09.07.44 κατελ. από αντάρτες στο λιμάνι Σκιάθου, βυθ. 06.08 44 Λιμ. Καλαματας Όλγα 397 03.08.41 καταλ. στην Πλυτρα Λακωνίας και οδηγήθηκε στη Ντέρνα Λιμ. Σύρου Άγιος Νικόλαος 408 19.05.44 κατελ. στα Στραβά και βυθίστηκε, αργότερα ανελκύστηκε από τους Γερμανούς Ευτυχία 485 21.03.49 το έκαψαν αντάρτες Αγία Άννα 737 19.05.44 κατελ. στα Στραβά και βυθίστηκε, αργότερα ανελκύστηκε από τους Γερμανούς
Dimitris Galon Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Πάντως, δεν είχαμε σαφή απάντηση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, του εάν είναι ή όχι ενιαία η αρίθμηση. Η αρίθμηση δεν είναι ενιαία Νηρέα. Η κάθε κλάση έχει την δική της αρίθμηση.
byron Posted January 25, 2008 Author Posted January 25, 2008 Τηλεφώνησα χθες τον κύριο Ντούνη και ζήτησα τη γνώμη του γαι το πρόβλημα των ίδιων αριθμών. Μου έδωσε την εξήγηση που υποστήριξε και ο Δημήτρης, των διαφορετικών κλάσεων. Όταν τον ρώτησα για παραδείγματα πλοίων από το βιβλίο του που αναφέρεται απλώς νηολόγιο Πειραιώς (με ίδιο αριθμό)χωρίς να αναφέρεται η διαφορετική κλάση, μου είπε ότι όταν γράφει κανείς και περιγράφει τόσα πλοία, μπορεί να του διαφύγει η κλάση ή να μην τη γνωρίζει. Τον ευχαριστώ και από εδώ για την ευγένεια και φιλικότητά του. Δέχομαι λοιπόν αυτή την εξήγηση οριστικά, εκτός αν μου δοθεί στο μέλλον κάποια άλλη, πιο πιστική. Πάντως τώρα που συμπλήρωσα τις λίστες μου και με νέα εκτενή γερμανικά αρχεία, διαπίστωσα ότι πολλά λείπουν και από τα δύο βιβλία των Ντούνη/Μελησσινού. Δεν ξέρω αν υπάρχει βρετανική βιβλιογραφία ή πολωνέζικη για πετρελαιοκίνητα που βύθισαν τα υποβρύχιά ή αεροπλάνα τους. Έχει κανείς κάτι?
ΝΗΡΕΑΣ Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 Επί της ουσίας τώρα: Βύρωνα, σίγουρα θα έχεις υπ' όψη σου τις 2 κλασσικές φωτογραφίες στο λιμάνι της Ναυπάκτου, στις 25-26/4/41, όπου Γερμανοί στρατιώτες επιβιβαζονται σε επίτακτα καϊκια για να μεταφερθούν -ως άλλοι Δωριείς- απέναντι στην Πελοπόννησο.Αυτές οι φωτογραφίες -από τα Γερμανικά αρχεία- υπάρχουν στην περίφημη έκδοση του Βάσου Μαθιόπουλου, "Εικόνες Κατοχής" (ΕΡΜΗΣ, 1990, σελ 120-121). Είμαι βέβαιος ότι τις γνωρίζεις ήδη. Ναι γνωρίζω το βιβλίο του Μαθιόπουλου και τις φωτογραφίες.Βύρωνα, διάβασα σε μια τοπική έκδοση ότι οι Άγγλοι φεύγοντας από τη Ναύπακτο βύθισαν όσα καϊκια βρέθηκαν στο λιμάνι, εκτός από 2 που βρίσκονταν εκτός λιμανιού. Και ότι οι πρώτοι Γερμανοί πέρασαν με αυτά τα 2 στην Πελοπόννησο...το ΔΩΡΙΣ και το ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ. Κοίταξα στον Μελισσηνό και είδα ότι πράγματι υπήρχαν αυτά τα καϊκια στην περιοχή. ΔΩΡΙΣ Νηολόγιο Πατρών 411 και ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ Νηολόγιο Πατρών 63. Και τα 2 είχαν επιταχθεί από τις αρχές της Ναυπάκτου. Επιβεβαιώνονται αυτά τα γεγονότα και τα ονόματα των καϊκιών από τις δικές σου επίσημες πηγές? Ποιά ήταν τελικά η τύχη αυτών των δύο καϊκιών?
byron Posted May 20, 2009 Author Posted May 20, 2009 @ ΝΗΡΕΑ Ενδιαφέρον το εύρημά σου. Παρόλο που βρήκα γύρω στα 2.000 Π/Κ σε γερμανική υπηρεσία, αυτά τα δύο δεν πληροφορήθηκα αν συνέχισαν να υπηρετούν τους Γερμανούς και στη διάρκεια της κατοχής
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 (edited) Υπάρχει και video εκτός από τις φωτό που δείχνει τα καίκια που μπαίνουν στο λιμάνι της Ναυπάκτου.Το είχα πετύχει και στο Youtube ή δεν θυμάμαι καλά; Πάντως το είχα δει σίγουρα σε μια εκδήλωση με παλιά βίντεο από την Πάτρα στο χώρο του παλιού Αρσακείου... Μάλιστα είχα σκεφτεί να πάω με την κάμερα να το τραβήξω μιας και σε κάθε αίθουσα από τις δέκα περίπου προβαλλόταν συνεχώς το ίδιο βίντεο αλλά δυστυχώς δεν ξαναβρήκα το χρόνο...Eνα άλλο βιντεάκι δείχνει την αποβίβαση των Γερμανών επίσης με καίκια στην Πελοπόννησο, στον Πατραικό όπως λέει και δείχνει και στιγμιότυπα που αποβιβάζουν θωρακισμένα οχήματα και μοτοσυκλέτες στο κάστρο του Ρίου. http://www.youtube.com/watch?v=4SuDY9xgWsk&feature=PlayList&p=6A5A3ED7CE154BF5&playnext=1&playnext_from=PL&index=82 Edited May 23, 2009 by proud_ionian link
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now