Orestis Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Ναυάγιο στα παγωμένα νερά της Ανταρκτικής το πρωί της Παρασκευής. Πρόκειται για κρουαζιερόπλοιο Explorer με το οποίο ταξίδευαν 154 επιβάτες. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πλοίο χτύπησε πιθανότατα σε παγόβουνο και πήρε γρήγορα κλίση. Οι επιβάτες, πάντως, κατάφεραν να επιβιβαστούν γρήγορα στις λέμβους και είναι σώοι. Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση διάσωσης, στην οποία συμμετέχουν σκάφη της Αργεντινής και της Βρετανίας, ενώ στο σημείο σπεύδει ένα ακόμα κρουαζιερόπλοιο. in.gr
Angelos Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 25 μοίρες κλίση. Καπετάνιος και ύπαρχος έχουν μείνει πάνω. οι υπόλοιποι σε βάρκες safely.
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Προς αποφυγή παρεξήγησης, δεν πρόκειται για το Explorer της ROC, αλλά για αυτό το EXPLORER (1969).
epinefelos Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου βρίσκονται σε σωσίβιες λέμβους. Οι 154 επιβάτες και μέλη του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου Explorer που βυθίζεται ανοικτά των Νησιών Σέτλαντ στην Ανταρκτική απομακρύνθηκαν από το πλοίο και βρίσκονται σε σωσίβιες λέμβους, δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο του BBC ο εκπρόσωπος της βρετανικής ακτοφυλακής Αντι Κάτρελ. Μόνο δύο αξιωματικοί του Explorer έχουν παραμείνει στο πλοίο, σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης. Το ατύχημα συνέβη στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στις νότιες ακτές της Αργεντινής και την Ανταρκτική. Πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ-Γαλλ.Πρακτ
Leo Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Μιά φωτογραφια από το ναυάγιο. Η φωτογραφία είναι από μια από τις κάμερες του νορβιγικού κρουαζιερόπλοιου Nordnorge (πλοίου της Hurtigruten) που αυτή την εποχή δραστηριοποείται στην Ανταρκτική. Links:http://www.hurtigruten.com/en/default.aspx
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 24, 2007 Posted November 24, 2007 Το πλοίο έμεινε για κάποιες ώρες στην θέση που φαίνεται στη φωτό από το BBC και... σύμφωνα με το Χιλιανό Ναυτικό βυθίσθηκε χθες το βράδυ. .
JASON1234 Posted November 24, 2007 Posted November 24, 2007 Πόπο τραγική κατάσταση το πλοίο. Σαν ένα σκουπίδι της θάλασσας που το έβγαλε έξω. Ευτυχώς δεν υπαρχουν θύματα και περιβαλοντική καταστροφή από λάδια του πλοίου (?)
Orestis Posted November 24, 2007 Author Posted November 24, 2007 Μια φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις και ένα συναίσθημα: θλίψη
iason Posted November 25, 2007 Posted November 25, 2007 Προς αποφυγή παρεξήγησης, δεν πρόκειται για το Explorer της ROC, αλλά για αυτό το EXPLORER (1969). Σημειωτέον ότι εκτός από τη μία φορά που προσέκρουσε σε ξέρα το 1972 και η οποία αναφέρεται στο Σουηδό, το πλοίο είχε προσαράξει άλλη μία φορά το 1979. Και τις δύο φορές το ατύχημα έγινε την ίδια ημέρα, παραμονή Χριστουγέννων. Για όσους είναι προληπτικοί, κατά τον πρώτο απόπλου μετά την παράδοση του πλοίου από το ναυπηγείο, το πλοίο πήρε μαζί του έναν κάβο (!), στο ίδιο ταξίδι συγκρούστηκε με άλλο πλοίο στο Southampton και φθάνοντας στον προορισμό του στα Κανάρια είχε μερικά ακόμα παρόμοια συμβάντα με προσκρούσεις σε αποβάθρες και άλλα πλοία. Στις παραπάνω ατυχίες προστέθηκαν μεταξύ άλλων μηχανικά προβλήματα που διορθωθηκαν με "πατέντες" καθώς τα απαιτούμενα ανταλλακτικά υπήρχαν μεν στο πλοίο αλλά ήταν φορτωμένα με τρόπο που δε μπορούσαν να τα βγάλουν από τις συσκευασίες (!) ενώ συνέβησαν και διάφορα άλλα απίθανα π.χ. έσπασαν όλα τα πιάτα. Όλα αυτά συνέβησαν στο πρώτο ταξίδι (πριν καν ξεκινήσει δρομολόγια). Ο ίδιος ο πλοίαρχος (ο τελευταίος) δήλωσε ότι περίμενε πως κάποια στιγμή θα συμβεί το μοιραίο στο πλοίο. Φαίνεται όμως ότι το κοσμογυρισμένο αυτό πλοίο ξεπέρασε τις - πολλές - αρχικές ατυχίες και σίγουρα 38 χρόνια στις θάλασσες και μάλιστα σε τέτοια νερά κατά τα τελευταία χρόνια δεν είναι και λίγα...
Angelos Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 Ο senior πλοίαρχος του πλοίου είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της GAP Shipping. Ήταν σε άδεια όπως φαίνεται. παρόλα αυτά κάτι που δεν έχει αγγίξει ακόμα τις επικεφαλίδες είναι ότι στις επικίνδυνες συνθήκες, η διάσωση έγινε σύμφωνα με το βιβλίο. Ούτε μύτη άνοιξε, ούτε κάποιος πανικός και όλα πήγαν καλά. Από την άλλη διαβάζω σήμερα για ακατάλληλες βάρκες και λοιπά αλλα θαύματα του safety, οποτε αναμονή να δούμε τι θα μας ορίσει αυτό το νέο ατύχημα. Και πάλι συγχαρητήρια στους ναυτικούς που έκαναν την δουλειά τους μέχρι το τελευταίο λεπτό.
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 οποτε αναμονή να δούμε τι θα μας ορίσει αυτό το νέο ατύχημα.Πραγματικά, υπάρχει μεγάλος προβληματισμός από αυτό το ναυάγιο και από την ευκολία που βυθίσθηκε το πλοίο. Όλοι αναρωτιούνται: που είναι τα ice-class, που είναι τα στεγανά, οι υδατοστεγείς θύρες κλπ.? Και εγώ θα προσθέσω: τι θα είχε γίνει εάν είχε κακοκαιρία ή δεν είχε μόνο 150 επιβαίνοντες, αλλά 1500...όπως το Sea Diamond. Και το αναφέρω, γιατί προσωπικά βρίσκω πολλές ομοιότητες στα 2 ναυάγια: πλοία ice-class, πρόσκρουση σε σταθερό αντικείμενο, μεγάλη κλίση, βύθιση μετά από μερικές ώρες κλπ. Εύγλωττο -και αντιπροσωπευτικό αυτού του προβληματισμού- είναι το τελευταίο εξώφυλλο του FAIRPLAY. .
Angelos Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Όπως σε κάθε ατύχημα που eoxume συζητήσει θέλω να υπογραμμίσω κάτι πριν μας πάριε η μπάλα του τύπου. Τα ice class, στοκχολμες, στεγανά, υδατοστεγείς, triple bottom, κόκκινα σωσίβια και ότι άλλο υπάρχει εκεί έξω δεν είναι για να μην βουλιάζει το πλοίο καθόλου, αλλα για να βουλιάξει όσο πιο αργά γίνετε ώστε να βγει ο κόσμος. Τα πλοία, ειδικότερα τα παλαιότερα όπως αυτό, και πάντα όλα τα πλοία του κόσμου είναι σχεδιασμένα ώστε η πιο ευσταθή τους κατάσταση να είναι ανάποδα. Έτσι μονο επιτυγχάνεται η χωρητικότητα και η χαμηλή κατανάλωση και προώθηση του πλοίου. Ναι είναι σίγουρο ότι μετά και από αυτό το ατύχημα, έχουμε 5 χρονια καινούργιων κανονισμών μπροστά μας. Ας ελπίσουμε να είναι αποτελέσματα σκέψεων και ίσως μια ματια για το τι έχει ήδη οριστεί/αλλάξει από την ναυπήγηση αυτού του πλοίου και τις τωρινές ναυπηγήσεις τέτοιου είδους. Είπα τίποτα καινούργιο? όχι
uddox Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Να πω κάτι χωρίς να αλλάζει το νόημα του ΑΓΓΕΛΟΣ. .. είναι για να αντέχει κατ'αρχάς στην ιδιαίτερη πλεύση με πάγους, και κατά συνέπεια έαν χτυπήσει να αποφευχθεί η βύθιση, και αν συμβεί το μοιραίο να γίνει τόσο αργά και χωρίς μεγάλες κλίσεις ώστε, όπου φύγει φύγει.. Τώρα, το ice class ;έχει διαβάθμηση ανάλογα με την περιοχή πλεύσης. Ετσι και η ανάλογη ενίσχυση στα βρεχάμενα. Στο λεχθέν ατύχημα δεν έχουμε πληροφόρηση σε ποιο σημείο χτύπησε το πλοίο. Σίγουρα απο την ναυπήγηση του και μετά αρκετές βελτιώσεις υπάρχουν, και θεωρώ ότι θα πρέπει να έχουν γίνει και στο πλοίο. Βέβαια πάντα κάποιος κάνει λάθη, και το θέμα είναι να μην επαναλαμβάνονται. Συμπερασματικά, τα ίδια ισχύουν και για το ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ . Υ.Γ Οποιαδήποτε σκέψη γράφεται εδώ μέσα, έστω και ξαναειπωμένη έχει κάποια αξία. Περισσότερη γιαυτόν που την διαβάζει δεύτερη φορά... και ακόμα περισσότερη γιαυτόν που διαθέτει κάποιο χρόνο, να εμπλουτίσει τις γνώσεις του.
JERRY Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 Ψαχνωντας στο Google Earth στην Παταγονια εθεαθη το συγχωρεμενο στην Ushuaia απο οπου συνηθως ξεκινανε οσοι γενναιοι τραβανε για πιο Νοτια, ετσι για την ιστορια: http://www.panoramio.com/photo/2154426
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Το HMS Endurance, για λογαριασμό της Βρετανικής Υδρογραφικής Υπηρεσίας (UKHO), εντόπισε το ακριβές σημείο του ναυαγίου. Το M/V Explorer "αναπαύεται" πλέον σε βάθος 1.130 μέτρα, καθισμένο σε επίπεδο βυθό. Δείτε και την εντυπωσιακή απεικόνιση που έδωσαν τα ηχοβολιστικά. Ευτυχώς, το ναυάγιο είναι κενό επιβατών! .
ΝΗΡΕΑΣ Posted April 14, 2009 Posted April 14, 2009 Το πόρισμα για τα αίτια του ναυαγίου ρίχνει όλες τις ευθύνες στον Σουηδό πλοίαρχο , που έκανε για πρώτη φορά αυτό το ταξίδι. Και όσοι έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υπόθεση, μπορούν να διαβάσουν ολόκληρο το πόρισμα της Λιβερίας (κράτος σημαίας). Εγώ από την πλευρά μου να ευχηθώ...κάποτε η Ελλάδα να μπορέσει να φθάσει στο επίπεδο της Λιβερίας...να εκδίδει πορίσματα σε 16 μήνες, και το κυριώτερο...να τα δίνει στη δημοσιότητα.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now