cptmimis Posted December 11, 2020 Posted December 11, 2020 Το λιμάνι Σαντορίνης σίγουρα είναι ένα πολύ ιδιαίτερο λιμάνι, πέραν του ότι είναι έρμαιο του γαρμπή, δεν διαθέτει κυματοθράυστη. Ο κυματοθράυστης στο συγκεκριμένο λιμάνι, σίγουρα θα συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό. Το να κατασκευάζουν απλά μια προέκταση, στο υπάρχων λιμάνι [όπως έγινε] σίγουρα δεν ωφελεί πουθενά, αντιθέτως μετακινούν το υπάρχων λιμάνι πιο βαθειά. Δεν μιλάω σαν λιμενολόγος [δεν είμαι] άλλα μιλάω για αυτό που ακόμα και κάποιος αδαής, καταλαβαίνει. Που ωφελεί να [μετακινηθεί] το υπάρχων λιμάνι ακόμα πιο βαθειά; στον Αθηνιό δεν έπρεπε να πάνε πιο μέσα, αλλά σαφώς πιο έξω. Αφού όμως αυτό δεν γίνεται έπρεπε απλά να καλύψουν το λιμάνι από το πλάι [φάρος].
basilis89 Posted December 13, 2020 Posted December 13, 2020 Φίλε νομικε. Από τις ομορφες εικόνες που μας δείχνεις, αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι όλο Τ έργο εγινε όχι για τα καραβια, αλλά για τις μεταφορικές εταιρείες..
Shippihs Posted December 13, 2020 Posted December 13, 2020 Γενικά νομίζω με τη προσθηκη αυτοτ του εξτρα χωρου η κατάσταση θα βελτιωθεί σε θεμα χειρισμού της κίνησης στη στεριά τις ωρες των αφίξεων/αναχωρησεων (Αν γινει κατι σαν τη Τήνο με διαγραμμίσεις κτλπ),αλλά στο κομμάτι των πλοίων όπως προειπαν και αλλά μέλη έχει γίνει κατα πολυ χειρότερο
Nikos_Chania Posted December 13, 2020 Posted December 13, 2020 3 hours ago, basilis89 said: Φίλε νομικε. Από τις ομορφες εικόνες που μας δείχνεις, αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι όλο Τ έργο εγινε όχι για τα καραβια, αλλά για τις μεταφορικές εταιρείες.. Τι πάει να πει όχι για τα καράβια; - η φορτοεκφόρτωση των πλοίων καθυστερούσε όταν φράκαρε το σύμπαν στα ελάχιστα τετραγωνικά προβλήτας - η απρόσκοπτη επιβίβαση και αποβίβαση των πλοίων πλήττονταν όταν έπρεπε να μπλέκονται οχήματα, φορτηγά και επιβάτες στα ελάχιστα τετραγωνικά προβλήτας - η τήρηση των ωραρίων των πλοίων δεν τηρούνταν όταν μπλέκονταν οχήματα και επιβάτες 2 πλοίων ταυτόχρονα Άρα πέραν του εύκολου και προφανούς συμπεράσματος οτι διευκολύνεται η μανούβρα των φορτηγών, η επέκταση δίνει μεγάλη ανάσα σε πολλά ζητήματα. Όσο για βαθικά και για φουνταρίσματα που αναφέρθηκαν, με μία ανάγνωση ενός χάρτη, όπως κάναμε εδώ και παλαιοτερα, καταρρίπτονται. Όποιος θέλει, μπορεί να φουντάρει και τώρα.
proud_ionian Posted December 13, 2020 Posted December 13, 2020 (edited) Προσωπικά θα συμφωνήσω με όσα είχε πει ο @NIKOSNAXOS προ καιρού Καρκίνωμα μεν ο Αθηνιός, αλλά και οι εναλλακτικές που προτείνονται έχουν πολλά μειονεκτήματα. Για το φουντάρισμα, αν έμπαιναν τσαμαδούρες όπως στα Φηρά, δεν θα βοηθούσε; Edited December 13, 2020 by proud_ionian
basilis89 Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 10 hours ago, Nikos_Chania said: Τι πάει να πει όχι για τα καράβια; - η φορτοεκφόρτωση των πλοίων καθυστερούσε όταν φράκαρε το σύμπαν στα ελάχιστα τετραγωνικά προβλήτας - η απρόσκοπτη επιβίβαση και αποβίβαση των πλοίων πλήττονταν όταν έπρεπε να μπλέκονται οχήματα, φορτηγά και επιβάτες στα ελάχιστα τετραγωνικά προβλήτας - η τήρηση των ωραρίων των πλοίων δεν τηρούνταν όταν μπλέκονταν οχήματα και επιβάτες 2 πλοίων ταυτόχρονα Άρα πέραν του εύκολου και προφανούς συμπεράσματος οτι διευκολύνεται η μανούβρα των φορτηγών, η επέκταση δίνει μεγάλη ανάσα σε πολλά ζητήματα. Όσο για βαθικά και για φουνταρίσματα που αναφέρθηκαν, με μία ανάγνωση ενός χάρτη, όπως κάναμε εδώ και παλαιοτερα, καταρρίπτονται. Όποιος θέλει, μπορεί να φουντάρει και τώρα. Μπορείς να έχεις δίκιο στο ότι η φορτωεκφορτωση θα γίνεται πιο γρήγορα, αλλά αν ένα καράβι δεν μπορεί να σταθεί λόγω των βυθων αλλά και λόγω του αέρα, ότι έργο και να έγινε δεν θα διευκολύνει στην ασφαλή προσδεση των καραβιων.
Nikos_Chania Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Οτι δηλαδή πριν μπαζωθεί, τα βαπόρια στεκόντουσαν καλύτερα από οτι τώρα; Και πριν ήταν εκτεθειμένα, και τώρα θα είναι εκτεθειμένα! Όταν μιλάμε για Αθηνιό, μιλάμε για ένα λιμάνι χωρίς προφυλάξεις. Είναι ουτοπικό να συζητάμε για το πως θα γινόταν να μετατραπεί ο Αθηνιός σε υπήνεμο λιμάνι διότι πολύ απλά δεν γίνεται. Αν θέλουμε να μιλάμε για λιμάνι, ας ανοίξουμε ξανά συζητήσεις για το Μονόλιθο. Άρα ούτε το προηγούμενο έργο, ούτε και αυτό βελτιώνει το πως επηρεάζουν οι καιρικέ συνθηκες τον κατάπλου ενός πλοίου. Αυτό που βελτιώνεται είναι η διαδικασία φορτοεκφόρτωσης και η μεγαλύτερη ευελιξία στο χερσαίο τμήμα.
speedrunner Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Καμία πρόσφατη φωτογραφία από την πρόοδο του έργου έχουμε; υποτίθεται ότι μέχρι τις 31/12/2020 πρέπει να παραδοθεί και το δεύτερο τμήμα.
mytilene Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Έχει βάλει στο TOPIC του ΠΡΕΒΕΛΗΣ ο φίλος ΝΟΜΙΚΟΣ !!!
nomikos Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 (edited) 11 hours ago, Nikos_Chania said: Οτι δηλαδή πριν μπαζωθεί, τα βαπόρια στεκόντουσαν καλύτερα από οτι τώρα; Και πριν ήταν εκτεθειμένα, και τώρα θα είναι εκτεθειμένα! Όταν μιλάμε για Αθηνιό, μιλάμε για ένα λιμάνι χωρίς προφυλάξεις. Είναι ουτοπικό να συζητάμε για το πως θα γινόταν να μετατραπεί ο Αθηνιός σε υπήνεμο λιμάνι διότι πολύ απλά δεν γίνεται. Αν θέλουμε να μιλάμε για λιμάνι, ας ανοίξουμε ξανά συζητήσεις για το Μονόλιθο. Άρα ούτε το προηγούμενο έργο, ούτε και αυτό βελτιώνει το πως επηρεάζουν οι καιρικέ συνθηκες τον κατάπλου ενός πλοίου. Αυτό που βελτιώνεται είναι η διαδικασία φορτοεκφόρτωσης και η μεγαλύτερη ευελιξία στο χερσαίο τμήμα. Σίγουρα ήταν καλύτερα προστατευμένα τα βαπόρια στη προηγούμενη μορφή του λιμανιού.Τώρα τα βαπόρια φουντάρουν στα 80-100 μέτρα ενώ πριν στα 50-60.Επίσης το κατσούνι λειτουργούσε σαν φυσικός κυματοθραύστης εκτεινόμενος γύρω στα 50 μέτρα μέσα στη θάλασσα ''κόβοντας'' τον υψηλό κυματισμό και τη ρεστία του Γαρμπή. Τα ανωτέρω μου τα έχουν πει σε κατ ιδίαν συζητήσεις δύο πολύ μεγάλα ονόματα της ακτοπλοίας που ήταν πλοίαρχοι και μάλιστα πολύ γνωστοί.Δεν τα κατέβασα από το κεφάλι μου. Να θυμίσω πως στη προηγούμενη μορφή του λιμανιού με ένα Γαρμπή εντάσεως 7 και πάνω η θάλασσα έβγαινε απάνω στη προβλήτα και πλημμύριζε τα μαγαζιά.Και υπήρχε προστασία από το φυσικό κυματοθραύστη-κατσούνι. Περιμένω να κάνει ένα καλό τέτοιο καιρό να ανεβάσω φωτογραφίες για να σας πείσω. Όσο χώρο και αν φτιάξουν μπαζώνοντας τον Αθηνιό η ροή των οχημάτων μένει ίδια στο δρόμο του.Είναι σαν να έχεις ένα μπουκάλι γεμάτο με νερό με μία συγκεκριμένη οπή,μεγαλώνοντας τη χωρητικότητα του η ροή είναι ίδια και καθυστερεί να αδειάσει..Συνεπώς πιστεύω πως θα υπάρχουν ξανα μποτιλιαρίσματα και καθυστερήσεις πλοίων αλλά σε μικρότερο βαθμό. Ο Αθηνιός είναι ένα βαρέλι δίχως πάτο που πετάνε λεφτά.Ένα καρκίνωμα όπως πολύ ορθά αναφέρθηκε ανωτέρω που πρέπει η Σαντορίνη να απαλλαγεί πολύ σύντομα. Edited December 14, 2020 by proud_ionian υ
mytilene Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Να ρωτήσω κάτι επειδή ΔΕΝ γνωρίζω τα εκεί σκηνικά του καιρού...όταν ΘΑ έχει τον συγκεκριμένο καιρό θα είναι λίγο καλύτερα αν κάνουν τα πλοία πλαγιοπρυμνοδέτηση με την πλώρη να κοιτάει ''το κατσούνι'' ή ΔΕΝ το ''σώζει'' ούτε αυτή η θέση?
nomikos Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Ο κυματισμός φίλε μου @mytilene είναι μεγάλος και η θάλασσα έρχεται με τρομερή δύναμη με το συγκεκριμένο καιρό.Συνεπώς θεωρώ πως δεν ενδείκνυται πλαγιοπρυμνοδέτηση. Ενδείκνυται πρόσδεση στη προβλήτα των επικίνδυνων έχοντας το καιρό και τον άνεμο στη πλώρη.
mytilene Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και περιμένω νεότερες φώτο από την εξέλιξη του έργου😄 !!
nomikos Posted December 31, 2020 Posted December 31, 2020 Το λιμάνι του Αθηνιού σήμερα 31-12-20.Πλέον θα υπάρχουν τρεις θέσεις πρυμνοδέτησης μεγάλων πλοίων αν κρίνω απο τα fender που έχουν τοποθετηθεί.Στο νέο Γ δε προβλέπεται να δένουν εγ/ογ με τη πλώρη προς το Κατσούνι(πράσινος φανός)επειδή η προβλήτα σε αυτό το σημείο και Ανατολικά αυτού( βλ εώς κοκκινη κουρτίνα)ειναι χαμηλή.Εκεί δένει η παντόφλα Νήσος Θηρασία αλλά φαντάζομαι θα πέφτουν και εκδρομικά. Πλαγιοδέτηση στη νέα προβλήτα, φορτηγών πλοίων εώς 100-120 μέτρα λογικά μπορεί να γίνει αν χρειστεί να πέσουν δύο μαζί,(ένα στα επικίνδυνα και ένα εκεί)
basilis89 Posted January 20, 2021 Posted January 20, 2021 Τελειώνει ο δρόμος που οδηγει στο λιμάνι.. https://www.naxospress.gr/arthro/koinonia/pnai-santorini-oloklironetai-o-dromos-pros-athinio-limani
nomikos Posted February 10, 2021 Posted February 10, 2021 Στο νέο Γ παρατηρείστε πως η θάλασσα καβαλάει το ντόκο με ένα ταπεινό 4αράκι.
Nikos_Chania Posted February 10, 2021 Posted February 10, 2021 Το οποίο νέο Γ είναι και πιο ψηλό από το υπόλοιπο, σωστά; (ή αναποδα το θυμάμαι;)
nomikos Posted February 10, 2021 Posted February 10, 2021 Πιο χαμηλό είναι και για αυτό αλλωστε η θάλασσα καβαλάει.Εκεί δένει η παντόφλα,έδενε ο Σκοπελίτης φαντάζομαι θα δένουν και τα εκδρομικά.Και για αυτό πλαγιοπρυμνοδέτηση εκεί εγ/ογ δε μπορεί να γίνει λόγω του χαμηλού υψούς της προβλήτας.Ορίστε αλλη μία ενδεικτική φωτο.
Annivas Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 16 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said: Επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΑΝΠ, κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, με θέμα: "Προβλήματα Λιμένων": Eγώ θα σταθώ ιδιαίτερα στο λιμένα Αθηνιού - Σαντορίνης. Πολύ σωστά αναφέρεται ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να κατασκευαστεί μια προβλήτα σε κάποια άλλη τοποθεσία που προστατεύεται από τον Πουνέντη και τον Γαρμπή ώστε να υπάρχει από τα πλοία εναλλακτική λύση όταν επικρατούν οι ανωτέρω άνεμοι. Όσα λεφτά και να δαπανηθούν στον Αθηνιό πάντα θα είναι λιγότερο ή περισσότερο απροστάτευτος από ανέμους Δ-ΝΔ. Προς επίρρωση των ανωτέρω όμως υπάρχει κι ένα άλλο ζήτημα το οποίο συνηγορεί ότι είναι επιτακτική ανάγκη η κατασκευή μιας νέας προβλήτας σε άλλη τοποθεσία ως εναλλακτική περίπτωση. Η Σαντορίνη είναι το νησί με τις περισσότερες αφιξοαναχωρήσεις πλοίων και τον μεγαλύτερο αριθμό διερχόμενων επισκεπτών. Παράλληλα όμως είναι ένα ηφαιστειακό νησί και ως εκ τούτου σεισμογενές , όπως άλλωστε είναι κι όλος ο Ελλαδικός χώρος. Στην απευχταία περίπτωση ενός σεισμού που θα βγάλει off τον λιμένα Αθηνιού με καθιζήσεις η ρηγματώσεις των προβλητών, δεν υπάρχει καμία άλλη εναλλακτική στην οποία θα μπορούσαν να κάνουν operation τα βαπόρια. Όλοι είδαμε προσφάτως τι έγινε με την Κω και τον σεισμό πριν από τρία χρόνια. Ευτυχώς υπήρχε η εναλλακτική με την Κέφαλο όπου διέθετε μια μικρή προβλήτα κι έτσι δεν αποκλείστηκε το νησί , οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της γιατί σε διαφορετική περίπτωση το πρόβλημα θα ήταν τεράστιο. Τα περισσότερα νησιά όπως η Σάμος, η Μυτιλήνη, η Χίος, η Κως..., ακόμη και νησιά με πολύ μικρότερο τουρισμό από την Σαντορίνη, 'όπως η Αμοργός, η Λέρος, η Σκόπελος, η Ικαρία,η Άνδρος, τα Κύθηρα, η Αστυπάλαια,... έχουν μια εναλλακτική ισότιμη με τον βασικό λιμένα ή λύση ανάγκης.
Strofalos Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 7 hours ago, Annivas said: Τα περισσότερα νησιά όπως η Σάμος, η Μυτιλήνη, η Χίος, η Κως..., Παιδιά, τα έχουμε ξαναπεί..τα δυο και τρία λιμάνια στα νησιά της παραμεθορίου όπως τα παραπάνω και σε πολλά ακόμη, είναι για στρατιωτικούς σκοπούς και όχι για τίποτα άλλο..!
basilis89 Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Καλησπέρα! Δυστυχώς έχεις απόλυτο δίκιο. Και άλλα νησιά δεν έχουν εναλλακτική λύση στην περίπτωση ζημιάς του λιμένα τους. Και η ναξος και η παρος απο τα μεγάλα κυκλαδονησια. Ορισμένα από τα νησιά που αναφέρεσαι, έχουν δύο λιμάνια διότι το οδικό δίκτυο τους είναι πολύ δύσκολο. Δεν νομίζω πχ η αμοργος, η Ικαρία και η Σάμος να είχαν 2 λιμάνια αν Τ οδικό δίκτυο τους ήταν μια ευθεία.
Annivas Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Ειναι γεγονός ότι τα δυο λιμάνια σε νησιά δημιουργήθηκαν κατα το παρελθόν για τους λόγους που αναφέρετε κι όχι για τον τουρισμό . Ομως κατα την εξέλιξη των χρόνων αξιοποιήθηκαν είτε τουριστικά είτε για περιπτώσεις ανάγκης οπως πχ η Κέφαλος η το πίσω λιβάδι της παρου που εξυπηρέτησε ο σκοπελιτης τους νεφροπαθής . Επι του πρακτέου όμως σε περίπτωση ζημιάς απο σεισμό υπάρχει μια δεύτερη εναλλακτική . Η Σαντορίνη είναι ένα σεισμογενές νησί και σε μια απευκταία περιπτωση δεν έχει εναλλακτική . Στην περίπτωση της δεν συντρέχει στρατιωτικός λόγος η θέματα οδικού δικτύου , συντρέχουν όμως λόγοι ασφαλείας των συγκοινωνιών και δε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως περίτρανα αποδείχτηκε με την περίπτωση της Κω.
nomikos Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 (edited) Κάποια νησιά έχουν και 3 λιμάνια παρακαλώ που μπορεί να πέσει βαπόρι.Ο λόγος είναι όντως αυτός που αναφέρατε,στρατιωτικός. Στη Σαντορίνη η προηγούμενη Δημοτική αρχή είχε προγραμματίσει να κατασκευάσει 2 λιμένες-προβλήτες διαφυγής στη Βλυχάδα και στο Πορί όμως με τη νέα Δημοτική αρχή δε βλέπω να προχωράει κάτι. Το μόνο που γνωρίζω είναι πως σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή μαρίνας στο Μονόλιθο για σκάφη αναψυχής.Αναμφισβήτητα ένα έργο που χρειαζόταν το νησί αφού η Βλυχάδα θεωρείται αλιευτικό καταφύγιο και τα καίκια καταλαμβάνουν προνομιακές θέσεις έναντι των σκαφών αναψυχής.Να αναφέρω βέβαια πως στη Βλυχάδα κάποιοι ψαράδες νοικιάζουν τη θέση τους σε εκδρομικά σκάφη έναντι μεγάλου ποσού. Για τη νέα μαρίνα στο Μονόλιθο υπάρχει και σχέδιο για το πως θα είναι η μορφή της. Edited March 1, 2021 by ΝΟΜΙΚΟΣ
Panagia Ekatontapiliani Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 Σημαντικό βήμα για τη μελέτη κατασκευής νέου λιμανιού στη Σαντορίνη Quote Σχεδόν 15 μήνες μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την “Εκπόνηση προκαταρκτικής μελέτης, προμελέτης και ΜΠΕ για την κατασκευή νέου λιμένα στη ν. Θήρα”, κατά τους οποίους προέκυψαν καθυστερήσεις λόγω πανδημίας αλλά και λόγω προδικαστικών προσφυγών, στα τέλη Μαρτίου προέκυψε προσωρινός ανάδοχος του έργου. Πρόκειται για την Ένωση Οικονομικών Φορέων: ΜΑΡΝΕΤ Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία – Ρόγκαν και Συνεργάτες ΑΕ – Θύμιος Παπαγιάννης και Συνεργάτες ΑΕΜ – Βασιλική Τζανετάτου του Γεράσιμου”, η οποία συγκέντρωσε τη μέγιστη συνολική βαθμολογία για την τεχνική και οικονομική προσφορά που υπέβαλε. Η προσφερόμενη τιμή είναι 218.341,10 € + ΦΠΑ, έναντι εκτιμώμενης τιμής 574.847,28 € + ΦΠΑ (έκπτωση 62,02%). Εφόσον δεν υπάρξουν προδικαστικές προσφυγές, σε 1-2 μήνες θα ανακηρυχθεί ως οριστικός ανάδοχος και στη συνέχεια θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση. Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, αντικείμενο της υπό ανάθεση μελέτης αποτελεί η κατασκευή νέου λιμένα στη Ν. Θήρα, που θα εκπονηθεί σε δύο φάσεις. Η Α’ φάση θα περιλαμβάνει όλες τις εργασίες που αφορούν την αξιολόγηση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, τη διερεύνηση νέας θέσης λιμένα και την προκαταρκτική μελέτη λιμενικών έργων. Το παραδοτέο της φάσης αυτής θα είναι η προκαταρκτική μελέτη λιμενικών έργων, η οποία θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις συνοπτικές τοπογραφικές αποτυπώσεις, την περιβαλλοντική αξιολόγηση και τη χωροταξική και συγκοινωνιακή ανάλυση της κάθε εναλλακτικής θέσης. Η Β’ φάση θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες μελέτες: • Σύνταξη του Φακέλου Καθορισμού Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, • Τοπογραφική/βυθομετρική αποτύπωση της περιοχής μελέτης, • Γεωλογική μελέτη (γεωφυσική διασκόπηση) • Μελέτη συγκοινωνιακών έργων • Προμελέτη λιμενικών έργων, καθώς και τις απαραίτητες υποστηρικτικές μελέτες • Ειδική Αρχιτεκτονική μελέτη • Υδραυλική μελέτη • Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 18 μήνες από την υπογραφή της.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now