enas chiotis Posted May 21, 2010 Posted May 21, 2010 Με τον Κολοσσό δεν έχουμε πρόβλημα, με τον Ιππότη (αν δεν αναφέρονται στους Ιωαννίτες αλλά στη μυθολογία) υπάρχει ένα θέμα: ...Ο Ιππότης πήρε μέρος στην εκστρατεία των Ηρακλειδών εναντίον της Πελοποννήσου με αρχηγό τον Τήμενο. Κατά την προετοιμασία για την επιχείρηση αυτή, όταν βρίσκονταν ακόμα στη Ναύπακτο, ο Ιππότης σκότωσε τον μάντη Κάρνο, νομίζοντάς τον κατάσκοπο των Πελοποννησίων. Εξαιτίας του φόνου αυτού, ο στρατός των Δωριέων αποδεκατίστηκε από την πείνα, ενώ ο στόλος τους χάθηκε. Η συμφορά αυτή προκλήθηκε από τον θεό Απόλλωνα, προστάτη των μάντεων. Ο Ιππότης τιμωρήθηκε με δεκαετή εξορία. Γιος αυτού του Ιππότη ήταν ο Αλήτης. Κάθε ομοιότης με πρόσωπα και καταστάσεις είναι συμπτωματική...
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 (edited) Στις συζητήσεις των τελευταίων ημερών με αφορμή τα νέα ονόματα ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ και ΚΟΛΟΣΣΟΣ, θα ήθελα να προσθέσω και την δική μου άποψη. Είναι βέβαια αναμφισβήτητο γεγονός πως τουλάχιστον στον χώρο της ακτοπλοίας επικρατεί ένα αλαλούμ σε σχέση με την αναγραφή των ονομάτων των πλοίων πρύμα - πλώρα. Ο καθένας, εντελώς πρόχειρα, γράφει και μεταφράζει ότι θέλει όπως το θέλει. Τρανταχτή απόδειξη το ...RHODES που ανεγράφη και επί του πλοίου αλλά και στην συσκευή AIS, και άλλαξε σε RODOS μέσα σε λίγες μόλις ημέρες. Προσωπική μου άποψη είναι πως ότι αναγράφεται με Ελληνικούς χαρακτήρες (που είναι και το κανονικό όνομα του πλοίου) στην πλώρη, πρέπει να αναγράφεται -ακριβώς το ίδιο- και με λατινικούς στην πρύμη. Δεν καταλαβαίνω τον λόγο που ένας Έλληνας αγγλομαθής θα πρέπει να διαβάζει δύο διαφορετικά ονόματα στο ίδιο πλοίο, Κολοσσός στην πλώρη και Κολοσούς ή Κολόσους στην πρύμη. Επειδή οι φίλοι μας Αμερικανοί και Εγγλέζοι έτσι τους κάπνισε να προφέρουν την λέξη Κολοσσός ??? Με την ίδια λογική τότε ένα πλοίο που ονομάζεται για παράδειγμα ΠΕΙΡΑΙΑΣ στην πρύμη να το αναγράφουμε ως PIRAEUS με αποτέλεσμα το πλοίο να έχει στην ουσία δύο διαφορετικά ονόματα πρύμα - πλώρα, Πειραιάς και ...Παιρίους. Συγγνώμη, αλλά το θεωρώ τουλάχιστον ανόητο. ΠΕΙΡΑΙΑΣ στην πλώρη, PIREAS και στην πρύμη, ΡΟΔΟΣ ή ΚΟΛΟΣΣΟΣ στην πλώρη, RODOS ή KOLOSSOS και στην πρύμη. Σημ 1 : Eυτυχώς το συγχωρεμένο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ την γλύτωσε. Φαντάζεστε στην πρύμη του να το αναγράφανε ως ...GEORGE EXPRESS ??? Σημ 2 : Θέλω να ελπίζω ότι δεν θα ...ευτυχήσω να δω στο μέλλον σε Ελληνικό πλοίο με όνομα ΕΥΤΥΧΙΑ, στην πρύμη του να αναγράφεται ως ...HAPPINESS χάριν της διευκόλυνσης κατανόησης του ονόματος από τους αλλοδαπούς φίλους μας. Edited May 24, 2010 by ΣΕΙΡΙΟΣ
Panagia Ekatontapiliani Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Μια διόρθωση φίλε Σείριε στη πρύμη συνήθως γράφεται με Ελληνικά και στη πλώρη με Λατινικούς χαρακτήρες στα πλοία που φέρουν Ελληνική σημαία. Στη περίπτωση του Νήσος Ρόδος κατάλαβαν το λάθος τους και το διόρθωσαν άμεσα. Τώρα στα πλοία με ξένη σημαία όπως το Colossus δε νομίζω ότι μπορεί να γράφει με Ελληνικούς χαρακτήρες.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Μια διόρθωση φίλε Σείριε στη πρύμη συνήθως γράφεται με Ελληνικά και στη πλώρη με Λατινικούς χαρακτήρες στα πλοία που φέρουν Ελληνική σημαία. Σωστά, και αυτό εξάλλου ίσχυε ...εξ' από ανέκαθεν . Aπλά αντιστρέψτε την πλώρη με την πρύμη , το νόημα του μηνύματος μου πιστεύω ότι εξακολουθεί να παραμένει σαφές, και ο καθείς απλά νοήμων κατάλαβε τι θέλω να πω. ...Τώρα στα πλοία με ξένη σημαία όπως το Colossus δε νομίζω ότι μπορεί να γράφει με Ελληνικούς χαρακτήρες. Καλέ μου φίλε Π100, ένα απλό παράδειγμα χρησιμοποίησα, γιατί μπλέκουμε σημαίες και ...λάβαρα ??? Ας είναι, ας το επαναλάβω ακόμα μία φορά : "το νόημα του μηνύματος μου πιστεύω ότι εξακολουθεί να παραμένει σαφές, και ο καθείς απλά νοήμων κατάλαβε τι θέλω να πω".
NHSOS XIOS Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Κι επειδη εγω συμφωνω με τον ΣΕΙΡΙΟ,διαβασα στο navi οτι το τελευταιο της σειρας TENACIA,SUPERFAST I κλπ,πιθανοτατα θα ονομαστει ENERGIA(ενερτζία)...οποτε με την 'λογικη' που επικρατει στις ελληνικες ονομασιες,πρεπει το πλοιο στην πλωρη να γραφει ENERGY....η ακομα καλυτερα ENERGIUS:D:D;)
Hastaroth Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Σημ 2 : Θέλω να ελπίζω ότι δεν θα ...ευτυχήσω να δω στο μέλλον σε Ελληνικό πλοίο με όνομα ΕΥΤΥΧΙΑ, στην πρύμη του να αναγράφεται ως ...HAPPINESS χάριν της διευκόλυνσης κατανόησης του ονόματος από τους αλλοδαπούς φίλους μας. Ευτυχώς λοιπόν,τό ΕΥΤΥΧΙΑ τού Σαρωνικού την γλύτωσε κι'αυτό και πρόλαβε να γίνη ΣΥΜΗ Γιά φαντάσου όμως το ΑΓΙΑ ΓΑΛΗΝΗ να είχε γίνει SAINT SERENITY......
ΝΗΡΕΑΣ Posted June 1, 2010 Posted June 1, 2010 Τελευταία με τις πολλές μετονομασίες πλοίων που μας προέκυψαν, γίνεται πολύς λόγος για τα ανάγλυφα γράμματα. Ήθελα λοιπόν να ρωτήσω, εάν είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ονόματος με ανάγλυφα γράμματα ή απλώς είναι μια παραδοσιακή/εθιμική τακτική που "δένει" το όνομα με το συγκεκριμένο πλοίο?
Panagia Ekatontapiliani Posted June 1, 2010 Posted June 1, 2010 Δεν είναι υποχρεωτική αναγραφή του ονόματος με ανάγλυφα γράμματα. Απλώς το ανάγλυφο δίνει περισσότερο κύρος στα ματια ενος επιβατη για την εταιρεία του πλοιου (προσωπικη γνωμη)!!! Επίσης με τα ανάγλυφα γράμματα το πλήρωμα θέλει λιγότερη δουλειά για να βαφεί ή να φρεσκάρει το όνομα του πλοίου.
Neptune Posted June 1, 2010 Posted June 1, 2010 Με ποιο τροπο δινει κυρος στο βαπορι Νομιζω ειναι καθαρα για αισθητικους λογους και βεβαιως βεβαιως οικονομικους Τα γραμματα κοβονται με υδροκοπη και οχι με οξυγονο που ζεματαει και χαλαει τη λαμαρινα η οποια βεβαιως βεβαιως ειναι πανακριβη
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Προσωπικα μου αρεσε πολυ που η εταιρια ξεφυγε απο τα ελληνικα δεδομενα 'κρυβουμε τα παντα απο ολους' και μας ενημερωσε για την πορεια της κατασκευης μεσα απο το site της. Αν μη τι αλλο ειναι η καλυτερη διαφημιση και για το πλοιο αλλα και για την Blue Star. Προσωπικά πιστεύω ότι η καλύτερη διαφήμιση και για τα δύο νεότευκτα αλλά και για την Blue Star, θα ήταν η πρόταση - ιδέα που είχα εκφράσει πριν από αρκετό καιρό. Και μία πρόταση προς την BLUE STAR - ATTICA. Δεν θα ήταν καλή ιδέα -και ταυτόχρονα πολύ καλή διαφήμιση - να διενεργούσε μία ψηφοφορία για το όνομα που θα πάρουν τα δύο νέα πλοία ??? Θα μπορούσε ας πούμε να επιλέξει 10 ονόματα (σαν αυτά που προτείνουμε πχ. εμείς) σε έτοιμα τυπωμένα "ψηφοδέλτια" στις ρεσεψιόν των πλοίων της, και να καλούνται οι επιβάτες να επιλέξουν κάποιο ή κάποια από αυτά..... Τα μηνύματα που θα μπορούσε να περάσει θα ήταν πάρα πολλά, και με ελάχιστο κόστος διαφημιστικής καμπάνιας (ελάχιστο κόστος όχι μόνο για μία εταιρεία με οικονομική επιφάνεια σαν την Blue Star, αλλά και για μία ...πιτσαρία ακόμα) . Διαφήμιση των νέων πλοίων σε ένα τεράστιο επιβατικό κοινό για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ένδειξη "σεβασμού" προς τον επιβάτη και την γνώμη του. Διαφήμιση της εταιρείας που σε δύσκολους οικονομικά καιρούς χτίζει νεότευκτα. Προβολή του "κοινωνικού έργου" της εταιρείας σε σύγκριση με άλλες εταιρείες που την ίδια χρονική περίοδο βαπτίζουν "υπερσύγχρονα ...Εxpress" πλοία 35ετίας. Την χθεσινή ανακοίνωση της Blue Star, άντε να την διαβάσουν 100, 200, 1000 άνθρωποι που ασχολούνται με τα της ναυτιλίας. Την αναγγελία των νέων πλοίων μέσω μίας "ψηφοφορίας" για τα ονόματα, θα την έβλεπαν χιλιάδες κόσμου για μεγάλο χρονικό διάστημα .
gpap2006 Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 Τώρα που δεν υπάρχουν πια τα highspeed 2 και 3, και που σε λίγο καιρό δε θα υπάρχει ούτε το 1 αφού θα πουληθεί, γιατί δεν ξεκινά από την αρχή την αρίθμηση η hsw? Διότι, αν για όποιο πουλάει, αγοράζει άλλο και συνεχίζει να ανεβαίνει σε νούμερα, θα φτάσουμε στο highspeed 58!!
mpolo Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 Λογικά για να μην γίνεται καμιά συσχέτιση με τα παλιά χαισπιντ.
minoan Posted September 11, 2010 Posted September 11, 2010 Τώρα που δεν υπάρχουν πια τα highspeed 2 και 3, και που σε λίγο καιρό δε θα υπάρχει ούτε το 1 αφού θα πουληθεί, γιατί δεν ξεκινά από την αρχή την αρίθμηση η hsw? Διότι, αν για όποιο πουλάει, αγοράζει άλλο και συνεχίζει να ανεβαίνει σε νούμερα, θα φτάσουμε στο highspeed 58!! Φαντάζομαι θα το κάνουν όπως τα SUPERFAST. Αφού έφτασαν στο 12 αρχίσανε από την αρχή. Κάπου θα φτάσουν και αυτοί εδώ και μετά θα μηδενίσουν
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted September 11, 2010 Posted September 11, 2010 Τώρα που δεν υπάρχουν πια τα highspeed 2 και 3, και που σε λίγο καιρό δε θα υπάρχει ούτε το 1 αφού θα πουληθεί, γιατί δεν ξεκινά από την αρχή την αρίθμηση η hsw? Διότι, αν για όποιο πουλάει, αγοράζει άλλο και συνεχίζει να ανεβαίνει σε νούμερα, θα φτάσουμε στο highspeed 58!! Φαντάζομαι θα το κάνουν όπως τα SUPERFAST. Αφού έφτασαν στο 12 αρχίσανε από την αρχή. Κάπου θα φτάσουν και αυτοί εδώ και μετά θα μηδενίσουν Kατ' αρχάς (όπως και άλλες φορές έχω πει) προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου η ονοματοδοσία πλοίων μίας εταιρείας με το ίδιο όνομα και την προσθήκη ...αύξοντα αριθμού (π.χ. HIGHSPEED, SUPERFAST, ΘΑΣΟΣ, ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ κλπ. κλπ.) Υποδηλώνει τουλάχιστον έλλειψη φαντασίας και προχειρότητα (βάλε εκεί ένα όνομα να τελειώνουμε). Από εκεί και πέρα, αν μία εταιρεία τέλος πάντων το εφαρμόζει, δεν βλέπω κάποιο λόγο να μηδενίσει την αρίθμηση και να ξαναρχίσει από το "ένα". Για τον απλό επιβάτη που δεν γνωρίζει πολλά, το ...SUPERHIGHFAST 20 θα σημαίνει ότι η εταιρεία έχει τουλάχιστον άλλα ...19 ίδια ή παρόμοια πλοία στον στόλο της ενώ σε αυτόν που γνωρίζει θα του υπενθυμίζει ότι η εταιρεία προβαίνει συχνά πυκνά στην ανανέωση του στόλου της πουλώντας τα παλαιότερα πλοία. Άσε που θεωρώ εντελώς παράλογο να υπάρχει π.χ ΘΑΣΟΣ 1 του 1975 και ΘΑΣΟΣ 1 του 2008, ή SUPERFAST II του 1995 και SUPERFAST II του 2009. Λες και χαθήκανε τόσα και τόσα ονόματα......
NHSOS XIOS Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 (edited) Μήπως το Μυρτιδιωτισσα μετονομαστεί σε Aqua Maria?? Μηπως νομιζετε οτι ετσι τυχαια ηρθε στην ΝΕΛ αυτο το ονομα Λοιπον απ την μια εχουμε την υπερηρωιδα AQUAMARIA κι απο την αλλη το των Colour Haze Προτεινομενες ονομασιες για αλλα πλοια της ΝΕΛ: AQUA MINERALE NATURALE - SAPORE DI SALE - SAPORE DI MARE - MARIA GRAZIA CUCINOTTA Edited September 14, 2010 by NHSOS XIOS
NHSOS XIOS Posted November 3, 2010 Posted November 3, 2010 (edited) Και φυσικα οι Ιταλοι εχουν προλαβει την ΝΕΛ και εχουν ονομασει ηδη πλοιο με το συνθετικο ACQUA αλλα και αργοτερα ενα αλλο σκαρι. Edited November 3, 2010 by NHSOS XIOS
.voyager Posted February 16, 2011 Posted February 16, 2011 Όλη κι όλη η αλλαγή που θα γίνει δηλαδή στα σινιάλα του Superferry II θα είναι ένα "Golden" στη θέση του "Blue" και μια μικρή αλλαγή στο αστέρι, που και πάλι θα φέρνει σε Blue Ferries; Λογικό βέβαια να επειδιώκεται το να μοιάζει με αυτό που ήταν ως τώρα... Παρεμπιπτόντως, όλες οι απομιμήσεις των brands της Attica στη Ραφήνα θα συναντώνται!
Superfast VI Posted February 17, 2011 Posted February 17, 2011 Παρεμπιπτόντως, όλες οι απομιμήσεις των brands της Attica στη Ραφήνα θα συναντώνται! Akrivos afto skeftomoun kai go molis eida to 'neo' brand. Pantos to asteraki den einai kai poli goustoziko kai thimizei arketa to A tis Alpha ferries.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted February 17, 2011 Posted February 17, 2011 Ποιοί περιορισμοί ισχύουν για να μπορούν (αν μπορούν βέβαια) να έχουν πλοία με ίδια σημαία, το ίδιο όνομα ??? Να είναι διαφορετικού τύπου (πχ. επιβατηγό με φορτηγό) ??? Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός, απλά "προσέχουν" και το αποφεύγουν οι εταιρείες ??? Ή τέλος, δεν μπορούν με κανένα τρόπο πλοία με ίδια σημαία, ανεξαρτήτως τύπου, να έχουν ίδιο όνομα ???
polmyt Posted February 17, 2011 Posted February 17, 2011 (edited) Νομιζω οτι πρεπει το λιμανι νηολογησης να ειναι διαφορετικο Υπαρχει πχ. ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ με νηολογιο Μυτιληνης ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ με νηολογιο Πειραια ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ με νοηολογιο Λερου Τα συγκεκριμενα ειναι βεβαια ολα διαφορετικου τυπου αλλα νομιζω οτι αυτο δεν παιζει κανενα ρολο Καπου πρεπει να εχουμε ξαναμιλησει για τους περιορισμους αλλα δεν το βρισκω τωρα Edited February 17, 2011 by polmyt
proud_ionian Posted February 17, 2011 Posted February 17, 2011 να ειναι διαφορετικου τυπου. εχω καποιες αμφιβολιες για το πως οριζεται ο τυπος (αν πχ διαχωριζονται τα τανκερ απο τα bulk carriers και τα κρουαζιεροπλοια απο τα ferries). υπαρχει σιγουρα και κριτηριο μεγεθους (ολικη χωρητικοτητα) αλλα και αν μεταφερει επιβατες ή οχι. θυμιζω τα δυο επτανησος :D
TankerShip Posted February 17, 2011 Posted February 17, 2011 Νομιζω οτι πρεπει το λιμανι νηολογησης να ειναι διαφορετικο Υπαρχει πχ. ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ με νηολογιο Μυτιληνης ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ με νηολογιο Πειραια ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ με νοηολογιο Λερου Τα συγκεκριμενα ειναι βεβαια ολα διαφορετικου τυπου αλλα νομιζω οτι αυτο δεν παιζει κανενα ρολο Καπου πρεπει να εχουμε ξαναμιλησει για τους περιορισμους αλλα δεν το βρισκω τωρα Υπάρχει και αυτό, επίσης με νηολόγιο Πειραιά!
gtogias Posted February 18, 2011 Posted February 18, 2011 Χωρίς να είμαι ο γκουρού στο θέμα έχω την εντύπωση ότι δεν υπάρχει περιορισμός στη σημαία. Το μόνο περιστατικό που γνωρίζουμε (αν και δεν θυμάμαι ποιο ήταν το πλοίο) είχε να κάνει με την απαίτηση του νηογνόμωνα και όχι του νηολογίου για αλλαγή ονόματος.
.voyager Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 (edited) Πάντως, από τοπικιστικής άποψης , το ΡΟΠΑΞ 1 πρέπει να το βγάλουν ΛΕΠΕΤΥΜΝΟΣ Όμορφο όνομα. Ο Ταΰγετος είναι ένα θρυλικό βουνό, αντίστοιχο σε ιστορικό μεγαλείο και επιβλητική θωριά με τον Όλυμπο, οπότε θα μπορούσε να αποτελέσει όνομα του Ropax1. Ή έστω Κίσαββος (Όσσα) που είναι γειτονάκι του Ολύμπου! Μα -δεδομένης της πολιτικής ονοματοδοσίας της NEL- δεν νομίζω ότι υφίσταται περίπτωση να δούμε κάτι τέτοιο! Edited February 25, 2011 by .voyager
polmyt Posted February 26, 2011 Posted February 26, 2011 (edited) Εχουμε και στη Μυτιληνη ΟΛΥΜΠΟ και φανταζομαι οτι αυτο το ΟΛΥΜΠΟ εννουν στη ΝΕΛ.Οποτε θα συμφωνησω με τον coyote οτι το ROPAX1 θα πρεπει να το βγαλουν ΛΕΠΕΤΥΜΝΟ. Στην ΝΕΛ εχουν αρχισει και παρουν τα βουνα μου φαινεται Edited February 26, 2011 by polmyt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now