Ariadne Posted August 26, 2022 Posted August 26, 2022 Ήταν το 1983. Εδώ όλη η ιστορία του Wasa Star με ιδιαίτερη αναφορά στην περιπέτεια του Καραγεώργη. Αξίζει να κάνετε τον κόπο να το διαβάσετε.
Kostas gianno Posted August 27, 2022 Posted August 27, 2022 τη δεκαετια του 1980 στη γραμμη Πατρα-Ανγκων υπηρχαν το Sea, Sky, el-Greco (απο το καλοκαιρι του 1981) και ενα μικρο του Στριντζη. το Πατρισ, εαν θημαμε καλα ταξιδευε στη Βενετια. το Wasa ηρθε ναυλομενο απο τον καραγιωργη το καλοκαιρι του 1989 (ταξηδευσα εγω). κατα τον μηνα Σεπτεμβριο αποχωρησε διοτι ο καραγιωργης δεν προρωσε ποτε τον πλοιοκτητη.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted August 27, 2022 Posted August 27, 2022 On 8/26/2022 at 7:28 PM, proud_ionian said: 1989 δεν ηταν σιγουρα. 1983 το θυμαμαι και εγω Συμφωνώ 1983 ήταν. Τώρα είναι το GNV AZZURRA Aδελφό του RIGEL II.
Kostas gianno Posted August 28, 2022 Posted August 28, 2022 τη δεκαετία του 1980 ήμουν φοιτητής στην Ιταλία. Ταξίδεψα Πάτρα - Ανκόνα κάθε Χριστούγεννα και καλοκαίρι και μερικές φορές το Πάσχα. συνολικά πάνω από 50 φορές. Ήξερα όλα τα πλοία της γραμμής. Το τελευταίο μου ταξίδι ήταν τον Αύγουστο του 1989 με το Wasa. Όπως θυμάμαι ο Καραγεώργης φέρνει αυτό το πλοίο στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα όχι από την αρχή της καλοκαιρινής σεζόν αλλά κάποια στιγμή στα μέσα-τέλη Ιουλίου. Όπως και να έχει, μια αναζήτηση στα επίσημα αρχεία, όπως λιμεναρχεία και υπουργείο Ναυτιλίας, θα αποκαλύψει την αλήθεια.
Shippihs Posted August 28, 2022 Posted August 28, 2022 Το 1988 επίσης επιμηκυνθηκε και ανακατασκευάστηκε στη Γερμανία. 200% δεν ήταν 1989 γιατί είχε έρθει πριν από τις μετατροπές
proud_ionian Posted August 28, 2022 Posted August 28, 2022 (edited) Εδώ είναι το topic του πλοίου. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί γίνεται αυτή η συζήτηση. Το wasa star ταξίδεψε για τον Καραγιώργη το καλοκαίρι του 1983. Το θυμόμαστε οι μεγαλύτεροι, το γράφουν τα sites που έχουν ασχοληθεί με.το πλοίο κλπ. Ο Καραγιώργης το 1989 είχε αρχίσει να παρακμάζει. Αν ταξιδέψες @Kostas gianno το 1989 με πλοιο που βγήκε τον Ιούλιο,δεν ήταν σίγουρα το Wasa Star και πιθανότατα δεν ήταν Καραγιώργης. Edited August 28, 2022 by proud_ionian
Nick the Greek Posted April 5, 2024 Posted April 5, 2024 On 1/1/2020 at 8:46 PM, Nick the Greek said: Σ' ευχαριστώ, μ΄ έφτιαξες γιατί δεν το είχα ξαναδεί το συγκεκριμένο. Τα 2 πλοία είναι αδελφά μεν, από διαφορετικά ναυπηγεία δε. Τα κοινά στοιχεία είναι πέρα από το σουλούπι, τα 117 μέτρα μήκους, οι μηχανές Crossley και τα 1116 lane metres. Και τα 2 πρέπει να είναι χτισμένα για την Caribbean Trailer Express(νομίζω κάποια θυγατρική της Crowley Maritime), ο Αρισταίος σαν Caribbean Progress και ο Αριστεύς σαν Caribbean Endeavour. Οι διαφορές είναι στο ναυπηγείο μια και το Αρισταίος είναι Robb Caledon, Leith, UK(510) και το Αριστεύς είναι Sietas, Hamburg, GDR(671). Το Αριστεύς όπως δείχνει και η φωτο έχει ψηλότερα φουγάρα και την υπερκατασκευή στο ντέκ(μπήκε ανάμεσα σε 1972 και 1976), κάτι παρόμοιο αλλά όχι το ίδιο απέκτησε αργότερα και το Αρισταίος. Με τις δέουσες ευχαριστίες στον @marittimo για το σπάνιο υλικό, βλέπουμε το Αριστεύς αλλά και το Αρισταίος σε φωτογραφίες του με τα χρώματα του Καραγεώργη.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted April 5, 2024 Posted April 5, 2024 (edited) Κονταδελφά ήταν Ευχαριστούμε γιά τις σπάνιες φωτο Το ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ μετασκευάστηκε σε πρωτόγονο ro/pax από τον Κοσμά, προσθέτοντας πλώρα το πλωριό σαλόνι του ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ από το διαλυτήριο ( ! ) κ τραβώντας 2 ντεκ προς τα πρύμα,έχει φωτογραφηθεί περισσότερο ως ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ. Edited April 5, 2024 by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
nomikos Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 Από το Κένταυρος του Καβουνίδη!βλέπω τα φιλιστρίνια ολόιδια στο Βαλεντίνο στο καταστρωμα πάνω απο το ανω γκαραζ..Απίστευτη πληροφορία που δε γνωριζα!!
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 (edited) To είχα δει στο διαλυτήριο Αλλά κ αυτά παράθυρα ( όχι φινιστρίνια ΄που είναι στρογγυλά ) πλώρα κ στην πάντα, ήταν χαρακτηριστικά του Καβουνίδη Στο ΕΣΠΕΡΟΣ αν δεν μου ξεφεύγει κανένα άλλο,τέτοια είχε βάλει Εκείνη την εποχή που ο όρος ρο-ρό ήταν άγνωστος,τα πληρώματα του Καραγεώργη τα έλεγαν νταλικοφόρα Γενικότερα τα άκουγες ως αυτοκινητάδικα Το τελευταίο μπορεί να το λένε ακόμα κάποιοι παλιοί ναυτικοί Edited April 7, 2024 by Nick the Greek Διπλό πόστ
proud_ionian Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 On 4/5/2024 at 10:17 PM, Nick the Greek said: Με τις δέουσες ευχαριστίες στον @marittimo για το σπάνιο υλικό, βλέπουμε το Αριστεύς αλλά και το Αρισταίος σε φωτογραφίες του με τα χρώματα του Καραγεώργη. Πάμε πολλά χρόνια πίσω, όταν ήμουν μικιό κοπέλι. Μια εποχή, γύρω στο 1980, οπου ο Καραγιώργης κυριαρχούσε στην Αδριατική και η Πάτρα δεν είχε γυρίσει την πλάτη της στο λιμάνι. Οποιαδήποτε καλοκαιρινή έξοδος, ξεκινούσε με βόλτα στο Μώλο (της Αγίου Νικολάου). Τα δύο πλοία είχαν κάνει τότε τρομερή αίσθηση και ήταν talk of the town, που θα λέγαμε σήμερα. Τόσο τα πλοία καθ'αυτά, όσο και ότι έμπαιναν τα φορτηγά στα roro και οι οδηγοί ανέβαιναν με τα Sea/Sky. Είναι κρίμα πάντως που μια τέτοια εταιρία, που είχε αρκετές πρωτοποριακές, για την εποχή, ιδέες, δεν κατάφερε να επιβιώσει και έφυγε πρώτη.
pathfinder Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 Θα διαφωνήσω λίγο στην τελευταία πρόταση. Μιά εταιρεία η οποία μεγάλωσε με καλή δουλειά και απέκτησε εξαιρετικό όνομα, η οποία όμως δεν προσαρμόστηκε στις ανάγκες της εποχής και προσπάθησε να αντιδράσει με ανορθόδοξο τρόπο (όπως ακουγόταν -δυστυχώς- και μέσω της θεσμικής ιδιότητας του πλοιοκτήτου) στον ανταγωνισμό. Τα "ζευγάρια" ήταν προφανώς λύση αντιοικονομική, ενώ με το Wasa Star τα πράγματα δεν πήγαν καλά για τους όποιους λόγους.
proud_ionian Posted April 8, 2024 Posted April 8, 2024 Στις αντιδράσεις αναφέρεσαι στην ιστορία των Catamaran 1 & 2 ή σε άλλες κινήσεις του Καραγιώργη; Θα είχε ενδιαφέρον @pathfinder αν μπορείς να προσθέσεις κάτι. Η εταιρία ξεκίνησε με τη στήριξη και της "Επαναστάσεως", αλλά για 10-12 χρόνια με πολλή δουλειά, επαγγελματισμό και ποιότητα υπηρεσιών είχε αποκτήσει όνομα πιο βαρύ και από αυτό που απέκτησε μετέπειτα η Superfast (για τα δεδομένα της εποχής). Αρχικά το πάλεψε με τον ανταγωνισμό, με κινήσεις που δεν τις βγήκαν: πχ τα ζευγάρια Ro Ro με ferry, το Mediterranenan Sun, το Wasa Star κλπ. Μετά όμως "παραιτήθηκε", ίσως και λόγω των γενικότερων προβλημάτων των εταιριών του ΜΚ και άντεξε όσο την έσπρωχνε η κεκτημένη ταχύτητα των 70s. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι της άξιζε μια καλύτερη τύχη, την οποία ίσως θα είχε αν είχαν γίνει πιο επιτυχημένες κινήσεις το πρώτο μισό των 80s. ΥΓ: για το Wasa Star τα είχαμε αναφέρει και παλιότερα
pathfinder Posted April 8, 2024 Posted April 8, 2024 3 hours ago, proud_ionian said: άλλες κινήσεις του Καραγιώργη Και σε άλλες 1-2 αναφέρομαι χωρίς να θέλω να επεκταθώ περαιτέρω διότι (λόγω ηλικίας μου) έφτασαν στα αυτιά μου λίγο αργότερα και "δεύτερο χέρι". Το όνομα που έκτισε η εταιρεία ήταν όντως "βαρύ" και η θέση της δεσπόζουσα για χρόνια (οι επιβάτες "έπιναν νερό στο όνομά της"), γιαυτό και η "λάθος ανάγνωση", αποδρομή και κατάρρευσή της παταγώδης. Ας μην ξεχνάμε ότι όταν οι Μινωϊκές έφερναν ένα El Greco τα Cruise Ferries (τύπου Βενιζέλου και Wasa Srar) "εκτόπιζαν" ήδη τα Ε/Γ.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted April 8, 2024 Posted April 8, 2024 16 hours ago, proud_ionian said: Στις αντιδράσεις αναφέρεσαι στην ιστορία των Catamaran 1 & 2 ή σε άλλες κινήσεις του Καραγιώργη; Θα είχε ενδιαφέρον @pathfinder αν μπορείς να προσθέσεις κάτι. Η εταιρία ξεκίνησε με τη στήριξη και της "Επαναστάσεως", αλλά για 10-12 χρόνια με πολλή δουλειά, επαγγελματισμό και ποιότητα υπηρεσιών είχε αποκτήσει όνομα πιο βαρύ και από αυτό που απέκτησε μετέπειτα η Superfast (για τα δεδομένα της εποχής). Αρχικά το πάλεψε με τον ανταγωνισμό, με κινήσεις που δεν τις βγήκαν: πχ τα ζευγάρια Ro Ro με ferry, το Mediterranenan Sun, το Wasa Star κλπ. Μετά όμως "παραιτήθηκε", ίσως και λόγω των γενικότερων προβλημάτων των εταιριών του ΜΚ και άντεξε όσο την έσπρωχνε η κεκτημένη ταχύτητα των 70s. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι της άξιζε μια καλύτερη τύχη, την οποία ίσως θα είχε αν είχαν γίνει πιο επιτυχημένες κινήσεις το πρώτο μισό των 80s. ΥΓ: για το Wasa Star τα είχαμε αναφέρει και παλιότερα Ένα σημαντικό από τα γενικότερα προβλήματα του ομίλου που αναφέρεις,είναι τα δάνεια που είχε πάρει γιά να χτίσει 155άρια γκαζάδικα στη Σουηδία που δεν μπόρεσε να εξωφλήσει κ φυσικά άρχισαν οι κατασχέσεις Σε κάποια φορτηγά κ γκαζάδικα γιά να τα σώσει άλλαξε σημαία,τα πούλησε εικονικά,εξαφανίστηκε το ΜΚ από τα φουγάρα κ το ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗ ή το ΑΡΙΣΤ από τα ονόματα των πλοίων αλλά αυτό δεν κράτησε γιά πολύ μέχρι που τα έχασε όλα
Petros P Posted February 12 Posted February 12 Εδώ και κάποιους μήνες "γαργαλάνε" το κτίριο του Καραγιώργη (βέβαια έχουν περάσει και άλλες εταιρειες απο εκεί). Μάλιστα πριν μια εβδομάδα είδα οτι ανέβαζαν και σακιά με τσιμέντο , τα πάντα στο κτιριο που ηταν ακομα ανοιχτά έχουν κλείσει.Μονο η τράπεζα λειτουργεί ακομα. Έχει ακουσει κάποιος κάτι,το αγόρασε κανείς?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now