ΣΕΙΡΙΟΣ Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 (edited) Το κρουαζιερόπλοιο Αταλάντη το γνώρισα και το έζησα σαν μέλος του πληρώματος του στα τέλη της 10ετίας του '70', (νομίζω αν θυμάμαι καλά το 1979). Καλοκαίρι, μαθητής λυκείου και ένας θείος μου που δούλευε στο πλοίο, μου πρότεινε να δουλέψω για ''χαρτζηλίκι'', όσο σταματούσαν τα σχολεία. Έκανε τότε εβδομαδιαίες κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά, ξεκινώντας από Ανκόνα. Έκανα μαζί του επίσης μια αξέχαστη κρουαζιέρα, πάλι ως μέλος του πληρώματος, τα Χριστούγεννα του ίδιου έτους. Για αυτές όμως τις ταξιδιωτικές μου εμπειρίες θα επανέλθω κάποια στιγμή στο thread ''Αναφορές ταξιδιών''. Το Αταλάντη ναυπηγήθηκε το 1953 ως TAHITIEN, και αν κρίνει κανείς από το σκαρί του θα πρέπει να ξεκίνησε ως φορτηγό, μιας και μου φαίνεται απίθανο να σχεδιάστηκε έτσι εξ αρχής ως κρουαζιερόπλοιο ή έστω ως επιβατηγό. Δυστυχώς όσο κι αν έψαξα δεν βρήκα φώτο του ως TAHITIEN. Μερικά χαρακτηριστικά του : Μήκος : 167,34 m / Πλάτος : 20,6 m / Βύθισμα : 7,88 m Όταν ταξίδευα εγώ με το πλοίο ανήκε από ότι ήξερα στην Meditteranean Sun Lines (εξ ου και το σινιάλο του στο φουγάρο : MSL), η οποία είχε άλλο ένα πλοίο μικρότερο το Αφροδίτη, και τα γραφεία της ήταν στην αρχή της Χαριλάου Τρικούπη στον Πειραιά, πίσω από τον Αγ. Νικόλαο. Στο πλοίο έγινε μετασκευή γύρω στο 1981, μετασκευή που το έκανε να δείχνει περισσότερο ...κρουαζιερόπλοιο. Ως τελευταία εταιρεία στην οποία ανήκε αναφέρεται η ''Med Queen Lines Ltd. Paradise Cruises Ltd'' στην Κύπρο από την οποία και πουλήθηκε για scrap στους ...συνήθεις ύποπτους, και πήρε τον δρόμο για το Alang στις 25112004. Edited February 6, 2018 by Nick the Greek tag
Captain Argy Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 Να προσθέσω και εγώ οτι το πλοιο ήταν αδερφό του Ωκεανού και του La Palma.Και μάλιστα την χρονιά που βούλιαξε ο Ωκεανός το Αταλάντη ναυλώθηκε για ένα χρόνο απο την Ηπειρωτική ως αντικαταστάτης.Ήταν γενικά ένα ωραίο κλασσικό σκαρί.Όλη η ιστοριά του εδω...http://www.maritimematters.com/atalante1.html
nautikos Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 Το πλοιο χτιστηκε σαν φορτηγο-ποσταλο,δηλαδη ειχε διπλο ρολο και επιβατηγο και φορτηγο μαζι,κατι που συνηθιζοταν τη δεκαετια του '50 που κατασκευαστηκε.Αμα ψαξεις λιγο παραπανω θα βρεις και φωτο του σαν TAHITIEN,οριστε και μια ενδεικτικη. Επισης εχω την εντυπωση οτι ειναι αδελφακι η καλυτερα ξαδελφακι των αλλων φορτηγοποσταλων που μετεπειτα μετασκευαστηκαν σε Κ/Ρ,των ιστορικων ΟΚΕΑΝΟΣ της Ηπειρωτικης,La PALMA και ΚΝΩΣΣΟΣ του Ευθυμιαδη.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted July 12, 2007 Author Posted July 12, 2007 Ευχαριστώ για την ανταπόκριση σας και για τις πληροφορίες σας, ναυτικέ και captain. Να προσθέσω ότι όταν ναυλώθηκε από την Ηπειρωτική, είχε μετονομαστεί σε HOMERICUS. Να προσθέσω ακόμη, για να μην κάνω τον ''ξερόλα'', ότι δεν γνώριζα το site που υπέδειξε ο φίλος captain Argy, (υπέροχη παρουσίαση), και είχα ψάξει μόνο στο shipspotting (λίγα πράγματα), και στο facta.
nautikos Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 Μια που το συζηταμε,το θυμαμαι χαρακτηριστικα να πρωταγωνιστει σε μια ελληνικη ταινια της δεκαετιας του 80,οπου ο πιτσιρικας γιος του εφοπλιστη παει με αυτο κρουαζιερα και καποιοι προσπαθουσαν να τον απαγαγουν για λυτρα.Σε ρολο φυλακα-αγγελου,αν θυμαμαι καλα,ο αειμνηστος Σωτηρης Μουστακας.
Steve Posted April 7, 2009 Posted April 7, 2009 (edited) ΑΤΑΛΑΝΤΗ+ΑΦΡΟΔΙΤΗ Να βαλω κι'εγω με τη σειρα μου ενα κερασακι στη τουρτα με τα δυο ατμοσφαιρικα πλοια. Η MSL ηταν οπως ειπε και καποιος φιλος κυπριακη με γραφεια στο πειραια στον Αι Νικολα. Ανηκε σε ενα πολυ γλυκο ανθρωπο τον Δημητρη Βαχαρη(επιχειρηματια αλλα οχι θαλασσινο) που ζουσε μονιμα με την οικογενεια του στην γενευη. Ειχανε καταφερει να περνανε απο το πλοιο προς τον πελατη μια πολυ ζεστη και φιλικη ατμοσφαιρα που καλυπτε αριστα τις αδυναμιες του service και κανανε τον επιβατη να αισθανεται απο τη πρωτη στιγμη repeater! Αλλοι καιροι, ε; Edited April 7, 2009 by Steve
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted March 20, 2010 Author Posted March 20, 2010 Μία πολύ όμορφη φωτογραφία του πλοίου από το naviearmatori και τον χρήστη casamistretta. Στο Κατάκωλο τον Ιούλιο του 1982 όπως μας πληροφορεί η λεζάντα, αρκετά δηλαδή πριν την μετασκευή που του αλλοίωσε τελείως τα χαρακτηριστικά, προς το χειρότερο βέβαια.
proud_ionian Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 εκεινη την περιοδο (τελη 70s, αρχες 80s) το βλεπαμε συχνα στην πατρα. εδενε στο 5-6 με την πλωρη προς το 4
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted September 5, 2011 Author Posted September 5, 2011 (edited) Αταλάντη (IMO 5348744) (1953, ex-Homericus, Tahitien) Το "δικό μου" ΑΤΑΛΑΝΤΗ , στην Τενερίφη τον Οκτώβριο του 1975. Πίσω του η χαρακτηριστική φιγούρα του ΜΑΞΙΜ ΓΚΟΡΚΙ. Και τα δύο πλέον, εδώ και καιρό, μακαριστά. Edited September 5, 2011 by ΣΕΙΡΙΟΣ
.voyager Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Το Αταλάντη αποπλέντας από τη Haifa με τη βοήθεια ρυμουλκών το 1996. Στα αριστερά της φωτογραφίας τμήμα της πλώρης του Sea Harmony.
Hastaroth Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 Στο οποίο site διαβάζουμε (όσοι είμεθα γνώσται τής Γαλλικής γλώσσης) ότι το πλοίο,ώς TAHITIEN,είχε έφεση στα ατυχήματα:δυό προσαράξεις (28/11/1956 και 17/10/1958 στο Port Vila,κάτι μικροαναφλέξεις (departs de feu τα λέει στο κείμενο) το 1960,1964 και 1968 (δηλαδή ανά τετραετία,όπως και οι Ολυμπιακοί αγώνες ένα πράμα) και ώς κερασάκι στην τούρτα,κινδύνεψε από μιά πυρκαγιά που τού αχρήστευσε τίς μηχανές στίς 2 Μαϊου 1969.... Αξιοσημείωτο είναι ότι το ρυμουλκό Abeille 10 που ανέλαβε να ρυμουλκήση το πλοίο από το Cristobal στην Μασσαλία έπεσε κι'αυτό θύμα πυρκαγιάς και αντικαταστάθηκε από το Abeille 15.
proud_ionian Posted October 23, 2014 Posted October 23, 2014 στην πατρα πριν παρα πολλα χρονια απο μια επιβατιδα του mediterranean sea
polmyt Posted July 25, 2023 Posted July 25, 2023 Ας αναβιωσουμε το θεμα με μια φωτο του πλοιου με την τελευταια του μορφη Ειμαστε σιγουρα μεσα στη δεκαετια του 90 και διακρινεται ξεκαθαρα η μετασκευη που δεχτηκε στην πλωρη και κατα τη γνωμη μου το χαλασαν αρκετα στο εμφανισιακο κομματι
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted July 25, 2023 Author Posted July 25, 2023 Εξαιρετική η φώτο, οικτρή η εικόνα (του πλοίου). Κυριολεκτικά βεβηλωτικός εκμοντερνισμός.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted July 25, 2023 Posted July 25, 2023 4 hours ago, polmyt said: Ας αναβιωσουμε το θεμα με μια φωτο του πλοιου με την τελευταια του μορφη Ειμαστε σιγουρα μεσα στη δεκαετια του 90 και διακρινεται ξεκαθαρα η μετασκευη που δεχτηκε στην πλωρη και κατα τη γνωμη μου το χαλασαν αρκετα στο εμφανισιακο κομματι Ωραία φωτό αλλά το βαπόρι ...έκτρωμα Όποιος αγόραζε το όμορφο φορτηγοποστάλι της Messageries Maritimes πρόσθετε κάτι κ ιδού η κατάντια του! Λίγοι θα θυμούνται ότι στο ξεκίνημα με την MSL έκανε δρομολόγιο κρουαζιέρα Ελλάδα-Ιταλία,όπως κ το ομόσταυλο ΑΦΡΟΔΙΤΗ Γι' αυτό κ ο πλαϊνός καταπέλτης ο οποίος εξυπηρετούσε ένα γκαραζάκι που είχε φτιαχτεί στα πρώην πλωριά αμπάρια Αντίθετα με ό,τι έχει γραφτεί εδώ,το πλοίο είχε μόνο 1 αδελφό το ISLAND OF CYPRUS,ΝΗΣΟΣ ΚΥΠΡΟΣ του Ευθυμιάδη με του οποίου τα άλλα αναφερόμενα γαλλικά φορτηγοποστάλια μπορεί να θεωρηθεί κοντοξάδελφο.
Nick the Greek Posted July 25, 2023 Posted July 25, 2023 Από τη μία έχεις δίκιο Σείριε, ήταν απαίσια η μετασκευή που του έκαναν. Από την άλλη, στη δεκαετία του 80 ακόμη και τότε ήταν και φαινόταν εμφανισιακά ξεπερασμένο, σε σύγκριση με τα άλλα πλοία της εποχής τύπου Constellation, City of Rhodos, Άτλας, Ωκεανός κλπ. Ε, κάτι έπρεπε να κάνουν και για εκμεταλλευτούν καλύτερα τους χώρους, και για να δείχνει λίγο πιο μοντέρνο στον τουρίστα/πελάτη, υποψιάζομαι εγώ. Ένα άλλο χαρακτηριστικό ήταν ο ήχος του, ακουγόταν σαν χαλασμένο πλυντήριο όσο θυμάμαι. Βίκτωρα, συμφωνώ περί του ενός μόνο αδελφού πλοίου.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted July 25, 2023 Author Posted July 25, 2023 @Nick the Greek Όπως τα λες είναι, και λογικά και αυτονόητα. Σίγουρα υπήρξαν λόγοι που το βαπόρι δέχθηκε αυτήν την μετασκευή, αυτό ωστόσο δεν μας αποτρέπει από το να την χαρακτηρισουμε τραγική, όσον αφορά βέβαια την εξωτερική εικόνα - εμφάνιση του (και μόνο). Συμφωνώ επίσης στο ότι και με την προηγούμενη μορφή του έδειχνε ξεπερασμένο σε σχέση με τα άλλα πλοία της εποχής του (μου ξέχασες τα ΝΑΒΑΡΙΝΟ, ΣΟΛΑΡΙΣ και με στεναχώρεψες 😁), ωστόσο τότε είχε έναν "χαρακτήρα", μια καραβολατρικη γοητεία, κατά την άποψη μου οπωσδήποτε.
polmyt Posted May 29, 2024 Posted May 29, 2024 Να το δουμε και πριν τη μετασκευη ,δεμενο στην παγοδα ,απο τον @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted May 29, 2024 Posted May 29, 2024 Mία από τις πολλές που υπέστη Αριστερά ην πλώρη του ΙΑΣΩΝ
polmyt Posted July 23, 2024 Posted July 23, 2024 Να το δουμε καθως αποβιβαζει επιβατες με βαρκες στα πλαισια καποιας κρουαζιερας.Διακρινεται μισανοιχτος και ενας μικρος καταπελτης στο πλαι Αγνωστη χρονολογια και τοποθεσια
nomikos Posted July 23, 2024 Posted July 23, 2024 (edited) Πολύ αρχοντικό βαπόρι.Απλά στολίδι!προ μετασκευής. Edited July 23, 2024 by nomikos
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted July 23, 2024 Posted July 23, 2024 11 hours ago, polmyt said: Να το δουμε καθως αποβιβαζει επιβατες με βαρκες στα πλαισια καποιας κρουαζιερας.Διακρινεται μισανοιχτος και ενας μικρος καταπελτης στο πλαι Αγνωστη χρονολογια και τοποθεσια Με την αρχική μετασκευή πριν από την κακαποίηση που υπέστη αργότερα Ο καταπέλτης εξυπηρετούσε το μικρό γκαράζ,κατάλοιπο της εποχής που έκανε κρουαζιέρα/δρομολόγιο Αργότερα το γκαράζ μεταβλήθηκε σε βοηθητικό χώρο
proud_ionian Posted July 23, 2024 Posted July 23, 2024 Η φωτογραφία χρονολογικά πρέπει να είναι στα τέλη των 70s. Με αυτά τα χρώματα το βλέπαμε συχνά και στην Πάτρα. On 3/21/2010 at 11:28 PM, proud_ionian said: εκεινη την περιοδο (τελη 70s, αρχες 80s) το βλεπαμε συχνα στην πατρα. εδενε στο 5-6 με την πλωρη προς το 4
Nick the Greek Posted July 24, 2024 Posted July 24, 2024 On 7/23/2024 at 11:24 PM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said: Ο καταπέλτης εξυπηρετούσε το μικρό γκαράζ, κατάλοιπο της εποχής που έκανε κρουαζιέρα/δρομολόγιο. Αργότερα το γκαράζ μεταβλήθηκε σε βοηθητικό χώρο. Αρχές δεκαετίας του 70 λοιπόν και το Αταλάντη κάνει ακριβώς αυτό που λέει ο Βίκτωρ, όπως βλέπουμε και στο διαφημιστικό της εταιρείας του. Αναχώρηση 2200 τα Σάββατα από την Ανκόνα, μετά από 25 ώρες το βράδυ της Κυριακής στην Κέρκυρα ενώ τη Δευτέρα το πρωί στις 0900 το πλοίο ήταν στην Πάτρα. Δευτέρα βράδυ στις 2000 ήταν η αναχώρηση για την Κέρκυρα με άφιξη 0700 της επομένης και τελικά άφιξη την Τετάρτη το πρωί στις 0900 στην Ανκόνα. Στις 1200 το μεσημέρι της Τετάρτης(μετά από τρίωρη παραμονή δηλαδή) έκανε εξπρές για την Πάτρα όπου και έφτανε στις 1900 της Πέμπτης μετά από ταξίδι 31 ωρών. Αναχώρηση από την Πάτρα τα μεσάνυχτα Πέμπτης πρός Παρασκευή για την Ανκόνα με άφιξη 1000 το πρωί του Σαββάτου. Αυτό ήταν το πρόγραμμα από την 6η Μαίου ως την 21η Οκτωβρίου εκείνης της χρονιάς.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now