vassilisman Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 ΜΠΟΡEI KAΠΟΙΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ BULKERS ? ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙΡΟ ΑΚΟΥΩ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙ "POST-PANAMAX" KAI "SUPRAMAX". ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !!
Stefanos Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Tύπος - Μεταφορική ικανότητα PANAMAX - 106.000-82.000 m^3 HANDY SIZE - 30.000-60.000 CHIP CARRIERS - 102.000-91.000 COAL CARRIERS - 118.000-104.000 CEMENT CARRIERS OPEN B.C - 36.000-52.000 CAPE SIZE - 20.000-190.000
vassilisman Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 stin katigoria twn supramax kai twn post panamax ti xwritikotes paizoun ? vre paidia, giati opoy kai na rwtiseis o kathenas tha soy pei diaforetikes xwritikotites ? sti wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Bulk_carrier dinei alla, sti sxoli lene alla TI EPITELOYS PAIZEI ??? :confused:D
proud_ionian Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 μηπως παιζει ρολο το DWT και οχι η μεταφορικη ικανοτητα;
Stefanos Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Ωπα παίδες μη μπερδεύεστε το DWT δεν είναι καθαρή μεταφορική ικανότητα
proud_ionian Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 ναι, αλλα νομιζω πως οι κατηγοριες βγαινουν με βαση το DWT και οχι την καθαρη.
vassilisman Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 DWT = metaforiki ikanotita se mt (1000kila)? kai GRT- metaforiki ik. se korroys ?
Stefanos Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Σίγουρα είναι σημαντικό μέτρο σύγκρισης αν και υπάρχουν διαφορετικοί τύποι που παίζουν σε παρόμοια κλίμακα DWT.Βασικά αυτό που διαχωρίζει τα bulk carriers σε κατηγορίες είναι η χρήση για την οποία κατασκευάζονται και έχουν διαφορές όπως πχ στον αριθμό των δεξαμενών,στο ότι κάποια έχουν γερανούς στο κατάστρωμα κλπ.
Nick the Greek Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 @r2d2: Παλαιοτερα στην πρωτη σελιδα υπηρχε ενας σχετικος πινακας με υποδιαιρεσεις των φορτηγων πλοιων αναλογα με τις χωρητικοτητες τους, υπαρχει μηπως καπου αποθηκευμενο αυτο? @vassilisman: Ομολογω πως μου φαινεται λιγακι οξυμωρο να αναφερεις παραπανω οτι σας λενε καποια πραγματα στη σχολη(φανταζομαι σχετικη με τη ναυτιλια) και να ψαχνεις επιβεβαιωση απο μια ομαδα ερασιτεχνων οπως εμεις. Ο,τι κι αν γραφει παρακατω θα ελεγα οτι πρεπει να πιστεψεις πρωτ' απ' ολα αυτα που λενε οι καθηγητες σου. @stefanos: Το dead δεν ειναι η τελικη μεταφορικη ικανοτητα, η κατηγοριοποιηση για εμπορικους σκοπους με βαση το μεγεθος ομως, γινεται με βαση αυτο και οχι με την ογκομετρηση σε cbm οπως αναφερεις παραπανω. Η ογκομετρηση σε cbm ειναι πιο σχετικη σε general/project cargo πλοια οπου ο ναυλος υπολογιζεται ειτε σε metric tonnes, ειτε σε ογκο, αναλογα με το πως συμφερει τον πλοιοκτητη. Στα bulkers ο αντιστοιχος υπολογισμος ναυλου γινεται αποκλειστικα και μονο με βαση τους τονους. Αυτη να εισαι σιγουρος οτι ειναι και η μοναδικη κατηγοριοποιηση που απασχολει τους πλοιοκτητες διοτι απο εκει βγαινουν τα εσοδα, το αν εχει κρενια η τι χωρητικοτητα εχουν οι δεξαμενες τους, ποσως τους ενδιαφερει. Μπορουν να γινουν παρα πολλες κατηγοριοποιησεις με κριτηριο διαφορα χαρακτηριστικα των πλοιων. Για την χωρητικοτητα που σε ενδιαφερει vassilisman δες κατι σαν αυτο. Απο κει και περα θα συναντησεις και πολλες υποκατηγοριες οπως για παραδειγμα τα Khamsarmax που ειναι τα πλοιο που χτιζονται ειδικα για να φορτωνουν στο Khamsar αλλα αυτα ειναι πολυ εξειδικευμενα πραγματα. Θα σου προτεινα παντως για να παρεις τις γνωσεις που χρειαζεσαι με πιο εγκυρο τροπο, να αγορασεις ενα σχετικο ναυτιλιακο βιβλιο. Καλο το shipfriends και το internet αλλα...
vassilisman Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 @nick the greek kai omws den einai katholoy oxymoro ! exw dei to thema se 4 diaforetika egxeiridia kai mantepse ... to kathena deixnei ta dika toy ! opote.. ante na katalaveis.. (ennoeitai oti o kathenas apo toys kathigites leei ta dika toy -diaforetika kai apota vivlia ) ante na katalaveis .. :confused: eyxaristw gia ta links . ! poly wraia
Stefanos Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Nick δεν διαφωνώ εξάλλου ότι έχει σχέση με ναύλους δεν το κατέω (που λέει και ένας φίλος μου).Απλα σύμφωνα με τα βιβλία μου τα bulk κατηγοριοποιούνται με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά Αυτό που δε κατάλαβα είναι πως με το DWT υυπολογίζουν το ναύλο μιας και το dwt δεν είναι μόνο το ωφέλιμο φορτίο άλλα συν αυτο και το οποιδήποτε επιπρόσθετο βάρος που έχει το σκάφος εκτός της μεταλλικής του κατασκευής,γι αυτό μου φαίνεται πιο λογική η εκτίμηση της μεταφορικής ικανότητας μέσω ογκομέτρησης
kardamyla_hios Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Καλησπέρα σε όλους σας. Σας δίνω τους παρακάτω ορισμούς και ελπίζω να σας βοηθήσω να καταλάβετε τις διαφορές. D.W.T. = DeadWight Tonnes. The maximum weight the ship can carry in cargo, including constants, oils, stores, provisions, crew. G.R.T. = Gross Registered Tonnes. The volume of the pernament enclosed places of the ship. N.R.T. = Net Registered Tonnes. The volume of the ship's cargo places. LightShip = Είναι το καθαρό βάρος του πλοίου μόλις βγει το ναυπηγείο με όλα τα σταθερά του βάρη. Χωρίς φορτίο, καύσιμα, λιπαντικά κτλ. BRGDS, E.M.P.
Nick the Greek Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Αυτό που δε κατάλαβα είναι πως με το DWT υπολογίζουν το ναύλο Αφαιρωντας constants κλπ που αναφερει ο kardamyla βρισκεις το ποσο φορτιο μπορεις να μεταφερεις στο καθε ταξιδι σου ξεχωριστα, και αναλογα με το κοστος σου σαν πλοιο κανεις εναν υπολογισμο του τι ναυλο/μετρικο τοννο χρειαζεσαι για να κερδισεις αυτο που θεωρεις εσυ σαν πλοιοκτητης οτι πρεπει να κερδισεις. Αυτα σε παρα πολυ χοντρες γραμμες και απο εναν ερασιτεχνη, μονο στην πραξη μπορει κανεις να τα δει αυτα στη σωστη τους βαση και απο επαγγελματιες. Stefanos, αν εχεις τεχνικα/ναυπηγικα βιβλια ειναι λογικο να ξεχωριζουν τα πλοια με τεχνικα κριτηρια. Καλως η κακως ομως, το βασικο κριτηριο ειναι το οικονομικο. Το ρεζουμε ειναι πως η θεμελιωδης κατηγοριοποιηση ειναι με βαση το DWT διοτι αυτο καθοριζει την ποσοτητα που θα φορτωθει = ναυλο = εσοδα. Vassilisman, παρε ενα(συγχρονο) ναυτιλιακο βιβλιο να τα διαβασεις αυτα, αν δεν εχεις τη δυνατοτητα πρακτικης εξασκησης πανω στο θεμα.
G.O.-K. Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 Vassilisman tyxaia vrika to site kai mou aresan oi suzhthseis pou vrika.Epeidh spoudazo naythliaka kai douleyo kai se naythliakh psiloefri3a me thn apanthsh pou sou edosan.Den 3ero an o Stefanos exei dosei sosta ta noumera... Epeidh eida to m^3 den 3ero an ta metraei se cbm,ara se grain, alla kai pali la8os einai...gia paradeigma to HANDY SIZE leei pos einai 30.000-60.000. Ta sosta noumera einai ta parakato: Handy-Hmax: 25000-48000 Supramax:50000-57000 Pmax:60000-80000 Cape:100.000+ Oi endiamesoi ari8moi einai ypokatigories.Baby Panamax kai Baby Capes. Ta Post-Panamax einai ta Panamax pou de mporoun na perasoun to kanali tou Panama logo Beam,Loa kai Dwat.Dld osa einai pano apo 80000tns Dwat.Oi arxes tou Panama omos exoun psifisei nomosxedio gia th veltiosh tou kanaliou to opoio prokeitai na ginei mesa se 11 xronia me 2 akoma,an 8umamai kala,kolimpi8res. Kolimpi8res einai oi lekanes pou mpainoun ta vaporia gia na perasoun apo th mia meria tou Panama sthn allh logo upsometrikhs diaforas... Elpizo na se diafotisa kapos.
kardamyla_hios Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 Καλησπέρα παιδιά ! Ξεχάσατε τα Aframax ( DWT 100,000 +) Ε.Μ.Ψ.
kardamyla_hios Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Σε ένα site ναυλαγοράς αναφέρει τις ακόλουθες κατηγορίες πλοίων: BULK CARRIERS: MINIBULK Up to 9,999 DWT HANDY 10,000 - 39,999 DWT HANDYMAX 40,000 - 59,999 DWT PANAMAX 60,000 - 79,999 DWT CAPESIZE 80,000 + DWT TANKERS: MINITANK Up to 9,999 DWT PRODUCT 10,000 - 59,999 DWT PANAMAX 60,000 - 79,999 DWT AFRAMAX 80,000 - 119,000 DWT SUEZMAX 120,000 - 199,000 DWT VLCC 200,000 - 299,999 DWT ULCC 300,000 + DWT BRGDS, E . M . P.
Nick the Greek Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 (edited) Εδω πρεπει να προσθεσουμε μια καινουρια κατηγορια πλοιων που παει σιγα-σιγα να δημιουργηθει, προκειται για τα VLOC (Very Large Ore Carrier). Σε πρωτη φαση προκειται για καποιας ηλικιας VLCC που δεν ειναι double hull και που μετατρεπονται σε πλοια ξηρου φορτιου διοτι τα κερδη τους σαν πετρελαιοφορα ειναι χαμηλοτερα απ' οτι σαν ξηρου φορτιου. Ομως εχουμε περασει ηδη στη δευτερη φαση οπου ναυπηγεια της Κινας κατασκευαζουν καινουρια τετοια πλοια που προκειται να μπουν στην αγορα μεσα στα επομενα 2-3 χρονια. Οπως βλεπουμε και σε αυτο το λινκ, η Companhia Vale do Rio Doce(CRVD), ενας απο τους μεγαλυτερους -αν οχι ο μεγαλυτερος- εξαγωγεας στον κοσμο, εχει ηδη μπει στη διαδικασια παραγγελιας τετοιων πλοιων με κοστος δισεκατομμυρια δολλαρια. Ορισμενα τεχνικα χαρακτηριστικα των πλοιων αυτων, εδω, ενω μπορειτε να ριξετε κι ενα βλεφαρο στο .Ο προφανης σκοπος της κατασκευης αυτων των πλοιων ειναι να ριξουν το κοστος μεταφορας σιδηρομεταλλευματος απο τη Βραζιλια στην Κινα. Με το ναυλο τον περασμενο Μαιο να ξεπερνα τα 100 δολλαρια ανα τονο(spot), με την χρηση αυτων των πλοιων και με συμβολαια δεκαετιων πισω τους, οι ενδιαφερομενοι ελπιζουν να ριξουν το κοστος μεταφορας στα 20 δολλαρια τον τονο και ακομα χαμηλοτερα. Το βασικο θεμα με τα πλοια αυτα ειναι ευκολο να το μαντεψετε, τα βυθισματα τους και το γεγονος οτι ελαχιστα λιμανια στον κοσμο μπορουν να τα δεχτουν. Αν μιλαμε για Βραζιλια - Κινα τοτε απο Βραζιλια μιλαμε για λιμανια οπως το Tubarao και το Guaiba Island Terminal, ενω στην Κινα τα δεχεται το Majishan αν θυμαμαι καλα χωρις να ξελιμπαρουν με τα σημερινα δεδομενα. Edited July 6, 2008 by Nick the Greek
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now