Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Πολύ απλά, το λιμάνι του Ηρακλείου θα μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, με ότι συνεπάγεται αυτό.

Posted (edited)

Πιστευω οτι δεν θα αργησουμε να δουμε και Eurocargos στο Ηρακλειο για να κανουν εν συνεχεια τον επιμερους καταμερισμο των φορτιων στους τελικους τους προορισμους.

Edited by MILTIADIS
Posted

Λογικά θα υπάρχει ο σχετικός χώρος στο λιμάνι ώστε να γίνουν όλες αυτές οι ενέργειες?!

Μαζί με τα πλοία της ακτοπλοιας και της κρουαζιέρας?

Posted

Για την ώρα φαίνεται πως δεν έχει εμπορικό σκοπό ο κατάπλους, αλλά husbandry matters.

@gtogias άπλετος χώρος, αλλά χρειάζεται διαμόρφωση πριν μπορέσει να γίνει οποιαδήποτε διαδικασία διαμετακόμισης. Ωστόσο φαντάζομαι πως δεν θα χαθεί χρόνος από πλευράς του ομίλου για την διευθέτηση και οργάνωση των χερσαίων χώρων.

Posted (edited)

Έχει πωληθει και το λιμανάκι στη Δυτική μεριά κοντά στο κούλε;

Όταν λέμε διαμόρφωση τι εννοούμε;Μερικά κάγκελα και συρματοπλέγματα;Σιγά.. 

Τέτοια λιμαναρα έτοιμη τη πήρε τσάμπα!!!!

Ούτε στα όνειρα του δε τόχε δει.. 

 

Edited by nomikos
Posted

Δεν πήρε "λιμανάρα". Ούτε λιμάνι. Πήρε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του φορέα διαχείρισης του λιμανιού. Άρα δεν πουλήθηκε κανένα λιμάνι, ούτε και λιμανάκι στον Κούλε.

Η διαχείριση του ΟΛΗ όμως περιλαμβάνει και το λιμανάκι εκεί, οπότε ναι, το διαχειρίζεται και αυτό.

Όσον αφορά τη διαμόρφωση, ναι, θεωρητικά μερικά κάγκελα και συρματοπλέγματα ως προσωρινή λύση καθώς ο χώρος για να κάνει depot και transit δεν επαρκεί. Διότι μόλις κληθεί να εφαρμόσει το Master Plan, δεν είναι αρκετά τα προσωρινά μέτρα και ούτε είναι αυτή η διαρρύθμιση του λιμένα.

ΥΓ: αλήθεια, τι ορίζεται ως... λιμανάρα ; :rolleyes:

Posted (edited)

Υπάρχει ένα (ετοιμόρροπο) συρματόπλεγμα στην ανατολική πλευρά του κτιρίου που στεγάζεται ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Ηρακλείου και το εστιατόριο "Ερασιτέχνες Ψαράδες". Στην Βόρεια πλευρά (προς την θάλασσα) δεν περνάει τίποτα, αλλά στην Νότια, προς την Λεωφόρο Νεάρχου, η είσοδος είναι ανεμπόδιστη.

Πιθανολογώ (δεν ξέρω) ότι ο χώρος του ΟΛΗ είναι από το συρματόπλεγμα και ανατολικά. Δυτικά, είναι το Λιμεναρχείο, τα ρυμουλκά υπηρεσίας, τα σκάφη του ΛΣ, η Μαρίνα, τα ψαροκάϊκα και εν συνεχεία ο Κούλες και ο Μώλος. Αυτά μοιάζουν περισσότερο ΕΟΤ και Αρχαιολογική Υπηρεσία, αλλά ποτέ κανείς δεν ξέρει τι ανήκει σε ποιόν.

Στον (κατά την γνώμη μου) χώρο του ΟΛΗ, ανεκμετάλλευτες εκτάσεις υπάρχουν πολλές. Από το εστιατόριο και ένα κυλικείο ακριβώς απέναντι από τα ΚΤΕΛ με είσοδο από την Νεάρχου, μέχρι τον χώρο που υπάρχει δυτικά και ανατολικά από την κατάληξη της λεωφόρου Σ. Καζαντζίδη (εκεί που συναντά την Νεάρχου), όπου διακρίνονται εγκαταλελειμένες καρότσες, άχρηστα μηχανήματα, υπόστεγα, κλπ. Δεν νομίζω ότι θα είναι δύσκολο να αναδιαμορφωθεί ο χώρος.

Edited by georgios express
Posted
1 hour ago, Nikos_Chania said:

Δεν πήρε "λιμανάρα". Ούτε λιμάνι. Πήρε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του φορέα διαχείρισης του λιμανιού. Άρα δεν πουλήθηκε κανένα λιμάνι, ούτε και λιμανάκι στον Κούλε.

Άρα με την αποκτηση του πλειοψηφικου πακετου έχει το πάνω χέρι στις οποίες αποφάσεις εκμεταλευσης του λιμανιού.Για κάποιες δεκαετίες. Άρα πήρε το λιμάνι και θα κάνει ότι θέλει ως προς τη διαχείριση του έτσι απλά.Τι εννοώ πως θα κάνει ότι θέλει;Θα ελέγχει χερσαίους χώρους του,θα ορίσει τσουχτερό τέλος λιμανιάτικων σε επιβάτες και σε όλα τα πλοία.Ιδίως όμως σε αυτά των ανταγωνιστών και πολλά άλλα ακόμα που πιθανών δεν θα αρέσουν στους Ηρακλειώτες..

Ενός λιμανιού προστατευμένου σε όλους τους καιρούς.Με κυματοθραύστη 3 χιλιόμετρα στα Βόρεια.Με πάρα πολλές προβλήτες πρόσδεσης όλων των τύπων πλοίων.Με τέλειες οδικές προσβάσεις με κόμβους αλλά και με περίφραξη στις εξόδους του.Με το χώρο αναμονής επιβατών των Μινωικών και ένα σωρό άλλες διευκόλυνσεις..

 

Το μεγαλύτερο της Κρήτης σε στρατηγικό σημείο σε όλη τη Μεσόγειο αλλά και στο πέρασμα προς και από Ερυθρά..

Και ναι είναι λιμανάρα σε σχέση με τα συνηθισμένα στην Ελλάδα...

Posted

Άρα όχι, δεν πήρε ακριβώς το πάνω χέρι στις όποιες αποφάσεις. 

Δεν είναι τόσο απλά όλα αυτά με τις παραχωρήσεις. Όποιος θέλει ας μελετήσει τη σύμβαση παραχώρησης για να καταλάβει περισσότερα.

Οπότε ας μην τα λέμε τόσο άνετα. Εν δυνάμει έχει πολλές δυνατότητες, όντως. 

Posted

Για να πούμε του κυρ-Μανώλη το δίκιο, δύο επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν προσφορές για το 67% του ΜΚ του ΟΛΗ (Το 33% εξακολουθεί να το κρατά το ΤΑΙΠΕΔ):  Η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. – NECTAR HOLDINGS LTD και η Κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε.

Η δεύτερη Κοινοπραξία προσέφερε €80Μ και όχι "τα όνειρά της". Λίγα είναι, πολλά είναι δεν κρίνω και δεν έχω και κριτήρια να το κάνω, αλλά αν η ΤΕΡΝΑ το ήθελε πράγματι, θα έδινε περισσότερα. Δεν τα έδωσε, κέρδισε τον διαγωνισμό ο Μανωλιός Grimaldάκης. This is the name of the game και ας μην επαναλαμβανόμαστε. Η ακινησία δεν είναι προσόν, είναι μειονέκτημα. 

@Nikos_Chania: Διαβάζω στην ιστοσελίδα hradf.com ότι "Προβλέπεται ο Παλαιός Ενετικός Λιμένας να εξαιρεθεί από την αναθεωρημένη ζώνη ευθύνης του Οργανισμού". Αν ισχύσει αυτό ή όχι, ο καιρός θα δείξει, μάλλον σύντομα.

Posted

Ας θυμηθούμε και τι λέγαμε για την Ηγουμενίτσα.

On 3/5/2024 at 7:40 PM, Nick the Greek said:

Υπάρχουν 2 όψεις του νομίσματος, και για την Ηγουμενίτσα αλλά και για οποιοδήποτε άλλο λιμάνι ή αεροδρόμιο κατά τη γνώμη μου.

 

Η πρώτη όψη έχει να κάνει με το ότι είναι διαχρονικά αποδεδειγμένο πως τα δημόσια λιμάνια δεν λειτουργούν σωστά. Αντί να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά και με εμπορικούς όρους, καταλήγουν μια στοργική αγκαλιά βυσμάτων και κομματόσκυλων που μπαίνει μέσα μέχρι τα αυτιά και καταλήγει στο να πληρώνουμε εμείς το λογαριασμό σαν πολίτες. Οπότε το ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν δεν χωρά αμφιβολία.

 

Η δεύτερη όψη έχει να κάνει με τον τρόπο ιδιωτικοποίησης. Αν δηλαδή πάει η οποιαδήποτε υποδομή σε ημέτερους που και πάλι θα ζητιανεύουν ή θα εκβιάζουν το Κράτος για να τους ενισχύει, είναι λάθος. Ο Grimaldi ήταν η προφανής επιλογή για την Ηγουμενίτσα και την θεωρώ ολόσωστη. Έχει και την οικονομική δύναμη, και τα φορτία, και τα πλοία και κυρίως την τεχνογνωσία να διαχειριστεί ένα λιμάνι με σύγχρονους όρους. Και στο κάτω-κάτω τι είναι η Ηγουμενίτσα, μια ευθεία προβλήτα, δεν μπορείς να την κόψεις και στη μέση. Το μόνο που θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί με κάποιον τρόπο είναι να μην το εκμεταλλευτεί για να πετάξει τους άλλους έξω.

 

Και να πω και το άλλο: Το όψιμο ενδιαφέρον της Attica για την Ηγουμενίτσα είχε κανένα νόημα? Ποιός μέσα από την Attica έχει την τεχνογνωσία για να διοικήσει και να αναπτύξει ένα λιμάνι? Ή ας πούμε η Θεσσαλονίκη που πήγε στο Σαββίδη, αυτός ήταν κατάλληλος και δεν είναι ο Grimaldi? 

 

Posted

Το Ηράκλειο ως λιμάνι ποτέ δεν αξιοποιήθηκε σωστά και ούτε μακροπρόθεσμα....ενώ διαθέτει άφθονους και άπλετους χώρους για πάσαν χρήση....Ενώ έχουν υποβληθεί προτάσεις ανά τα χρόνια για την αξιοποίηση του αλλά υπήρξαν από αντιδράσεις έως παντελής αδιαφορία....

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ολες οι διοικήσεις του ΟΛΗ δεν κάθησαν να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες όπως για container terminal , για cruise terminal (Αυτό βέβαια είναι κάτι που το ακούμε εδώ και χρόνια.....) Γιατί άλλο να έχεις home port για ένα κρουαζιερόπλοιο και άλλο επιπέδου Βαρκελώνης....

Πιστεύω ότι ο Ιταλός έχει τους λόγους του που ανέλαβε το λιμάνι. Γνωρίζει πολύ καλά τα πλεονέκτηματα του κομβικου σημείου που βρίσκεται το Ηράκλειο.

Μέσα στα σκαριά είναι η δημιουργία νέου επιβατικού σταθμού μάλλον στην πρώτη προβλήτα που δένουν τα της ΑΝΕΚ.

Ηδη ο ΟΛΗ έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες να απομακρύνει όλα τα ιστιοπλοϊκά και τα καικια από τους χώρους του

Εν ευθέτω χρόνω θα μάθουμε το μάστερ πλαν του λιμανιού....

Δεν αποκλείεται να το μετατρέψει σε Αμβέρσα της Μεσογείου...

 

 

  • 5 months later...
Posted (edited)

Όταν έπρεπε,δε μίλαγε κάνεις.

Τώρα είναι αργά.

Και είναι ακόμα η αρχή ερχονται και χειρότερα.

Εκτός από το λιμάνι,θα υπάρξει θέμα και με το νέο αεροδρομιο.

Θα αυξηθούν και εκεί τα τέλη,ενώ το νυν αεροδρομιο-φιλετο θα πωληθει σε μεγάλα συμφέροντα ακριβώς με το τρόπο που έγινε στο ελληνικό.

Περαστικά μας..

 

On 9/27/2024 at 9:23 PM, nomikos said:

Άρα με την αποκτηση του πλειοψηφικου πακετου έχει το πάνω χέρι στις οποίες αποφάσεις εκμεταλευσης του λιμανιού.Για κάποιες δεκαετίες. Άρα πήρε το λιμάνι και θα κάνει ότι θέλει ως προς τη διαχείριση του έτσι απλά.Τι εννοώ πως θα κάνει ότι θέλει;Θα ελέγχει χερσαίους χώρους του,θα ορίσει τσουχτερό τέλος λιμανιάτικων σε επιβάτες και σε όλα τα πλοία.Ιδίως όμως σε αυτά των ανταγωνιστών και πολλά άλλα ακόμα που πιθανών δεν θα αρέσουν στους Ηρακλειώτες..

Ενός λιμανιού προστατευμένου σε όλους τους καιρούς.Με κυματοθραύστη 3 χιλιόμετρα στα Βόρεια.Με πάρα πολλές προβλήτες πρόσδεσης όλων των τύπων πλοίων.Με τέλειες οδικές προσβάσεις με κόμβους αλλά και με περίφραξη στις εξόδους του.Με το χώρο αναμονής επιβατών των Μινωικών και ένα σωρό άλλες διευκόλυνσεις..

 

Το μεγαλύτερο της Κρήτης σε στρατηγικό σημείο σε όλη τη Μεσόγειο αλλά και στο πέρασμα προς και από Ερυθρά..

Και ναι είναι λιμανάρα σε σχέση με τα συνηθισμένα στην Ελλάδα...

Να θυμίσω τι έγραφα.

Edited by nomikos
Posted

Για το "Μαρίνα" δεν νομίζω ότι θα υπάρξει πελάτης του-και μάλιστα Εταιρικός-που θα θλιβεί ιδιαίτερα. Για τα υπόλοιπα, αργά ή γρήγορα θα έφθανε η ώρα.  

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...