cortomaltese Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 (edited) Το "Μακεδονία" στο Πόρτο Λάγος. Είναι Ιούλιος του 1988 και γίνονται τα εγκαίνια μιας νέας γραμμής από το Πόρτο Λάγος για τη Ραφήνα (μέσω Θάσου-Λήμνου). Το πλοίο είναι το "Μακεδονία", αλλά η γραμμή δεν θα στεριώσει για πολύ. Αρχικά, επιδίωκαν να πάρουν τα φορτηγά της "Χαρτοποΐας ΘΡΑΚΗ", αλλά κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό. Τα δύο βασικά λιμάνια θα ήταν η Ραφήνα και το Πόρτο Λάγος. Στη φωτογραφία το πλοίο φθάνει στο Πόρτο Λάγος, περνώντας δίπλα από το μικρό παραθαλάσσιο πευκοδάσος, όπου εμείς είχαμε πάει για ένα πρόγραμμα της Ορνιθολογικής Εταιρείας για την προστασία των ερωδιών ....... Edited November 20, 2021 by Nick the Greek tag
cortomaltese Posted May 28, 2007 Author Posted May 28, 2007 Μια ακόμα φωτογραφία του "Μακεδονία" καθώς το πλοίο περνάει δίπλα από το παραλιακό πευκοδάσος με τους ερωδιούς. Εκτιμώ ότι οι φωτογραφίες αυτές πρέπει να είναι σχετικά σπάνιες και πιστεύω ότι είναι καλό να τις μοιράζεσαι με άλλους. Για το λόγο θα παρακαλούσα αν κάποιος έχει κάποια φωτογραφία του πλοίου αυτού στη Ραφήνα να τη δημοσίευε στο Forum.
Aris Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 To MAKEΔΟΝΙΑ το είδα μια και μόνη φορά να αποβιβάζει κόσμο στο λιμάνι του Πειραιά, νομίζω ήταν το 1989. Εκείνη ήταν και η τελευταία του χρονιά που ταξίδεψε για την ΙΝΤΕΡΜΑΡ που ήταν οι πλοιοκτήτες του στην Ελλάδα. Το πλοίο κατέληξε στην Ινδονησία οπου ταξιδεύει ακόμα σήμερα με το όνομα NUSA BAHAGIA. Φίλε cortomaltese, είμαι σχεδόν σίγουρος οτι το πλοίο κατέληγε στο Πόρτο Ράφτη και όχι στη Ραφήνα.
Stratos Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Πολύ καλή αναφορά cortomaltese και Aris, το πλοίο το είχα δει τότε στα 200άρια και μου άρεσε αρκετά για RO-RO. Από τότε το έψαχνα,δεν είχα βρεί καμιά πληροφορία-φωτογραφιά του..
cortomaltese Posted May 29, 2007 Author Posted May 29, 2007 Στα εγκαίνια του πλοίου στο Πόρτο Λάγος μιλούσαν ότι θα πήγαινε στη Ραφήνα. Επίσης, ένας καραβολάτρης εδώ στη Ραφήνα μου είπε ότι το θυμόταν να έρχεται κάποιες φορές στη Ραφήνα.
Aris Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Στα δρομολόγια της Ναυτεμπορικής του Αυγούστου 1988 φαίνεται να έκανε δύο φορές την εβδομάδα Πόρτο Ράφτη-Καβάλα-Θάσο-Πόρτο Λάγος και μια φορά την εβδομάδα ενδιάμεσο σταθμό στη Λήμνο. Μπορεί βέβαια να μην έπιασε και να περιπλανήθηκε σε Ραφήνα και στον Πειραιά όπου και το φωτογράφησα:
valencay Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 TO PLOIO PRAGMATI EKANE KAI APO RAFINA DROMOLOGIA. STI RAFINA MALISTA POLLES FORES ARAZE ME TIN PLORI !! KAPETANIOS TOU,AN DEN KANO LATHOS, ITAN O KAPTA THODOROS KIMPEZIS
kostasdm Posted May 30, 2007 Posted May 30, 2007 Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι το πλοίο μετά από κάποιο διάστημα στην Ελλάδα μετασκευάστηκε και απέκτησε τη δυνατότητα να παίρνει έναν αριθμό επιβατών. Δεν θυμάμαι για καμπίνες, όμως είχε έναν εξαιρετικό χώρο με καθίσματα αεροπορικού τύπου στο κατάστρωμα που είναι κάτω ακριβώς από τις βάρκες. Τον Οκτώβριο του 1989 είχαν γίνει εκτενείς συζητήσεις για να αγοραστεί από την τότε Κοινοπραξία της Ζακύνθου (Τυρογαλάς-ΑΝΕΖ-Μοίρας). Πρέπει μάλιστα στην πλοιοκτήτρια εταιρία του να μετείχαν και κάποιοι μεγαλογιατροί γιατί θυμάμαι ότι οι διαπραγματεύσεις γίνονταν σε ένα Κέντρο Μαγνητικής Τομογραφίας κάπου στο Μαρούσι. Οι ιδιοκτήτες ήταν απογοητευμένοι και ήθελαν να απαλλαγούν. Νομίζω μάλιστα ότι το καλοκαίρι του 1989 είχε δουλέψει χωρίς επιτυχία από Πάτρα για Ιταλία. Οι εκπρόσωποι της Ζακυνθινής Κοινοπραξίας επιθεωρήσαμε το πλοίο στο Λιμάνι του Αιγίου όπου το πλοίο στεκόταν κατά κάποιο τρόπο με κάποιες πρυμάτσες από τη στεριά και με φουνταρισμένες τις δυό άγκυρες. Δίπλα του μάλιστα βρίσκονταν κάποιο από τα GRECIA ή ITALIA EXPRESS και σίγουρα το PATRA EXPRESS. Το πλοίο ήταν σε άριστη κατάσταση αλλά υπήρξε άρνηση ενός εκπροσώπου της ΑΝΕΖ που δεν του άρεσε το σουλούπι του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Θυμάμαι χαρακτηριστικά το συγκεκριμένο παράγοντα που έλεγε "εγώ που έφερα στη Ζάκυνθο ένα άσπρο άλογο (εννοώντας το παλιό ΖΑΚΥΝΘΟΣ) δεν θα γίνω ρεντίκουλο με αυτό το ασχημόπαπο". Με αυτά και μ' αυτά η δουλειά χάλασε και το πλοίο πουλήθηκε στο εξωτερικό. Σε λιγότερο από δυό μήνες (Δεκέμβριος 1989) χάσαμε και το "άσπρο άλογο" ΖΑΛΥΝΘΟΣ με το γνωστό άδοξο τρόπο και τα πράγματα πήραν εντελώς άλλο δρόμο. Θυμάμαι μάλιστα πως όταν χάσαμε το αξέχαστο εκείνο ΖΑΚΥΝΘΟΣ κάποιοι θυμήθηκαν την υπόθεση του ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και έλεγαν πως αν γινόταν εκείνη η αγορά τότε το μοιραίο δρομολόγιο με τα καύσιμα θα το είχε κάνει το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και δεν θα είχαμε ενδεχόμενα το ατύχημα. Αλλά αυτά βέβαια είναι υποθέσεις....
Aris Posted May 31, 2007 Posted May 31, 2007 Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι το πλοίο μετά από κάποιο διάστημα στην Ελλάδα μετασκευάστηκε και απέκτησε τη δυνατότητα να παίρνει έναν αριθμό επιβατών. Πραγματι, όταν το είχα δει είχε αποβιβάσει και κάμποσους πεζούς επιβάτες. Στο Αίγιο που το είδες ήταν με το Γκρέτσια Εξπρές μιας και το Ιταλία είχε πάει στον πάτο από την προηγούμενη χρονιά.
cortomaltese Posted August 29, 2007 Author Posted August 29, 2007 Να ξαναγυρίσουμε καμιά εικοσαριά χρόνια πίσω: είναι τα εγκαίνια του "Μακεδονία" τον Ιούλιο του 1988 στο Πόρτο Λάγος. Λένε πως πολλές φορές τα λαμπρά εγκαίνια δεν φέρνουν τύχη στα πλοία (όπως στο "Πασιφάη"). Τα εγκαίνια του "Μακεδονία" ήταν πράγματι λαμπρά, αλλά η συνέχεια άδοξη. Εδώ μια εικόνα από τις γιορτές των εγκαινίων με τα χορευτικά συγκροτήματα να χορεύουν στο ανοικτό deck.
giorgos_249 Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 (edited) Διαθετω στο αρχείο μου εντυπο του περιοδικου "ΑΡΑΦΗΝ", μηνιαιο περιοδικο που διανεμεται δωρεαν απο το δημο Ραφηνας, το τευχος που κυκλοφορησε στη Ραφηνα το 1996 τον Μαϊο νομιζω και μεταξυ των αλλων εχει αρθρο σχετικα με την επεκταση του λιμανιου και λεει οτι.........ο επιβατικος χαρακτηρας του λιμανιου ανατρεπεται απο τη δρομολογηση πλοιου χωρητικοτητας 60 μεγαλων φορτηγων και μηκους 120 μετρων στη γραμμη Ραφηνα-Καβαλα το 1988.........Και ίσως είναι το μοναδικό κομμάτι του άρθρου εκείνου που ο συντάκτης είχε κάποιο δίκιο καθως πολλα απο τα αλλα επιχειρηματα που εθετε για τη μη επεκταση οπως η συνδεση θα ελεγα οτι ειναι πλαστα και με λιγη καλη θεληση λυνονται.......Απλα η τοτε δημοτικη αρχη ειχε στοχο να διωξει το λιμανι και να ξανακανει τη Ραφηνα ψαροχωρι, αυτο βλεπω εγω...... Να υποθέσω ότι το πλοίο αυτο ήταν το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, σωστά;; Edited April 6, 2011 by giorgos_249
tomcat Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Καλησπερα σε ολους. εγω παντως το πλοιο το θυμαμαι ως πιτσιριΚι να αναχωρει απο το λιμανι μεσογαιας (πορτο ραφτη) αργα το μεσημερι σαββατου ή ΚυριαΚης Και να ειναι βαμμενο με μπλε χρωμα ολο το Κυτος του. φυσιΚα για μενα φανταζε ως τρομερο γεγονος η παρουσια του στο λιμανι ενω τα εμποριΚα αγΚυροβολουσαν στο υψος του ραφτη αναμενωντας τον αποπλου του.
Nick the Greek Posted February 11, 2018 Posted February 11, 2018 Το συγκεκριμένο πλοίο το είχαμε -κακώς- στα εκτός δράσης. Πλήν όμως στα 46 του εξακολουθεί να κάνει δρομολόγια στην Ινδονησία με το όνομα Nusa Bahagia, κινούμενο στην περιοχή του Στενού της Sunda, ενός πολυσύχναστου σημείου που αποτελεί την πιο σύντομη πρόσβαση στην Κίνα όταν έρχεσαι από Ατλαντικό/Νότια Αφρική, χωρίς να περάσεις από τη Σιγκαπούρη. Τα δρομολόγιά του πιθανολογώ πως είναι ανάμεσα σε Merak(στη νήσο της Ιάβα) και Bakauheni(στη νήσο της Sumatra) .
Petros P Posted February 11, 2018 Posted February 11, 2018 Nick μια φωτογραφία για τους αμέτρητους ultras του πλοίου γιατι δε βάζεις? Μίσες δουλειές ShipSpotting.com © husni ibrahim nasution
Nick the Greek Posted February 11, 2018 Posted February 11, 2018 (edited) Επιφυλάσσομαι κι εγώ για υλικό που θα γουστάρουν οι ultras του Edited February 11, 2018 by Nick the Greek
Nick the Greek Posted February 11, 2018 Posted February 11, 2018 Απίστευτη συλλεκτική φωτογραφία, ευχαριστούμε marittimo. Η απορία μου με το συγεκριμένο είναι πως σαβούρωνε και τι συμπεριφορά είχε στη θάλασσα, σε στύλ πως το βάρος είναι καθαρά στην πλώρη και μάλιστα σε μια πλώρη που είναι χτισμένη μέχρι επάνω.
Nick the Greek Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Αγαπητοί ultras του Μακεδονία, εγώ να συνεισφέρω μια μαρτυρία του πλοίου από ακόμα παλιότερα, όταν αυτό με το όνομα Rose Schiaffino ταξίδευε στη Βόρεια Ευρώπη. Πρόκειται για μια αρκετά σπάνια και πολύ όμορφη carte postale εποχής, με το ηλικιωμένο ζευγάρι σε πρώτο πλάνο. Το πλοίο εξέρχεται από το λιμάνι, μπορούμε να διακρίνουμε ψηλά στον ιστό τη Γαλλική σημαία(νηολόγιο Rouen τότε) και αμέσως από κάτω της την Βελγική, πράγμα που με κάνει να πιθανολογώ πως η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στην Οστάνδη(Oostende). Παρατηρούμε πως το πλοίο είναι βαμμένο μαύρο, κι όχι άσπρο κι Αιγαιοπελαγίτικο. Επίσης βλέπουμε τη φόρτωση στο πάνω γκαράζ, οι νταλίκες έχουν φορτωθεί πλώρα και πρύμα και αφήνεται η μέση κενή. Βλέπουμε πως δεν υπάρχει ο έξτρα επιβατικός χώρος που διακρίνεται κάτω από το προεξέχον κομοδέσιο στις φωτό του σαν Μακεδονία. Κάτι άλλο άξιο παρατηρήσεως είναι οι 2 μηχανισμοί που εξέχουν από την κουβέρτα. Υπάρχουν ακόμα όταν ήταν στην Ελλάδα, φαίνεται να έχουν αφαιρεθεί στις φωτό του από Ινδονησία. Θυμίζουν τα μικρά κρενάκια που έχουν τα tanker ώστε να ανεβάζουν τις σωλήνες, αλλά προφανώς δεν είναι. Κι αναρωτιέμαι αν ξέρει κανείς τι ήταν αυτοί οι μηχανισμοί. Αξιοσημείωτο πλοίο χωρίς αμφιβολία.
Nick the Greek Posted January 28, 2020 Posted January 28, 2020 Το πλοίο από τις 20 Νοεμβρίου είναι δεμένο σε ένα λιμάνι της Ινδονησίας που λέγεται Cilegon, φαντάζομαι για κάποιαν ακινησία. Μάλιστα στο google maps φαίνεται η σιλουέτα του πλοίου, αν κάνει κανείς ζούμ. Στο Marine Traffic φαίνεται πως το όνομά του είναι KMP Nusa Bahagia, έχει προστεθεί το KMP δηλαδή. Αλλά αυτό δε φαίνεται στα registries, τουλάχιστον όχι ακόμα.
Nick the Greek Posted November 16, 2021 Posted November 16, 2021 Το πρόθεμα KMP υπάρχει όντως και αυτό το βλέπουμε μάλιστα και σε 2 βιντεάκια που κατάφερα να βρώ, τραβηγμένα από τους συναδέλφους της Δυτικής Ιάβα. Στο πρώτο(από το 2016) το πλοίο περνά από μπροστά μας, εδώ να παρατηρήσω πως έχει visor στην πλώρη, έχω την αίσθηση πως αυτό είναι πρόσθεση που έγινε στην Ινδονησία. Στο δεύτερο(κι αυτό από το 2016) έχουμε άφιξη και πρόσδεση του πλοίου. Προσέξτε πως έχουν "φάει" το φουγάρο για να δημιουργήσουν πλευρικό άνοιγμα που θα του επιτρέπει να φορτώνει ΙΧ στο πάνω κατάστρωμα μέσω linkspan. Τα άσχημα νέα γι αυτό, είναι πως ο πομπός AIS του παραμένει κλειστός και κατά πάσα πιθανότητα είναι παροπλισμένο εκεί που ανέφερα στο προηγούμενο post, μην έχει κοπεί κιόλας.
Shippihs Posted November 16, 2021 Posted November 16, 2021 Ωραια και κομψη η πατεντα με το linkspan Υπηρχε το visor απο εποχή Ευρώπης
Nick the Greek Posted November 20, 2021 Posted November 20, 2021 Έκανα μια προσπάθεια να μάθουμε περισσότερα για την τύχη του Μακεδονία και ήλθα σε επαφή με την περιοχή. Όπως μπορείτε να φανταστείτε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη γλώσσα, αλλά τέλος πάντων πήρα μια απάντηση με αγγλικά που μιλάνε στα Κιούρκα, όπως έλεγε και ο Γιάννης στους Απαράδεκτους. Υπάρχουν κακά και καλά νέα. Ξεκινώντας με τα κακά, το πλοίο φέρεται να έχει υποστεί ζημιές στην θαλάσσια περιοχή του Bojonegara Banten όπου και βρισκόταν παροπλισμένο. Αυτό το μέρος βρίσκεται στο βορειοδυτικότερο άκρο της νήσου Ιάβας και είναι στην άλλη πλευρά της χερσονήσου στην οποία βρίσκεται το λιμάνι του Merak, λιμάνι από το οποίο το Μακεδονία έκανε δρομολόγια κροσάροντας το Sunda Strait, με προορισμό το Bakauheni. Τα καλά νέα είναι πως σύμφωνα με τον άνθρωπο με τον οποίο μίλησα, το πλοίο πρόκειται να βγεί για δεξαμενισμό και επισκευές. Μάλιστα, χωρίς να μου το πεί ξεκάθαρα, το πλοίο φαίνεται να έχει μετονομαστεί σε KMP Nusa Happiness. Κάτι το οποίο σε καμία περίπτωση δεν κατάφερα να επιβεβαιώσω από οποιαδήποτε πηγή. Αλλά εδώ μιλάμε για Ινδονησία, όσοι έχετε πάει ξέρετε ακριβώς τι εννοώ. Πάντως κατά την προσωπική μου άποψη, το να επισκευάσει κανείς ένα 50-χρονο πλοίο με ζημιές μετά από 2 χρόνια παροπλισμού, δε γίνεται ούτε στην Ινδονησία. Το μοναδικό ίχνος ζωής του πλοίου που κατάφερα να βρώ, είναι από το 2020 και μπορείτε να το δείτε στο βάθος, στο 2:01 Σε άλλο βίντεο όμως από το ίδιο σημείο που τραβήχτηκε πρίν από λίγους μήνες, το πλοίο δεν ήταν εκεί, στο αγκυροβόλιο. Πέπλο μυστηρίου καλύπτει την τύχη του Μακεδονία, που θα έλεγε κι ο Πάνος Σόμπολος
Nick the Greek Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 Επιβεβαιώνεται κι από δεύτερη πηγή η ύπαρξη του πλοίου μεν, με ζημιές δε, στην περιοχή που προαναφέραμε στην Ινδονησία. Δεν κατάφερα να επιβεβαιώσω την αλλαγή ονόματος.
Nick the Greek Posted December 5, 2021 Posted December 5, 2021 Κι όμως οι πηγές μου βγαίνουν αληθινές, το πλοίο δεξαμενίζεται προκειμένου να επισκευαστεί μετά από 3 ολόκληρα χρόνια. Δε βλέπω μετονομασία αλλά για να δούμε τι θα συμβεί.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now