ΝΗΡΕΑΣ Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 όντως το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ είναι το πλέον κατάλληλο να κατέβει στα Χανιά προσωρινά διότι θα διαθέτει πιστοποιητικά πλόων Α (απαραίτητο για την γραμμή των Χανίων)ενώ το ΜΥΚΟΝΟΣ Β και για να αλλάξει κατηγορία θα πρέπει να προστεθούν βάρκες και κάτι άλλα ψιλά τα οποία δεν γίνονται εν όψη θερινής π[εριόδου. Ας μας το κάνει κάποιος αυτό πιό λιανά. Τι σημαίνει πρακτικά κατηγορία πλόων Α και τι κατηγορία Β? Γιατί θέλει περισσότερες βάρκες η κατηγορία Α? Γιατί ένα πλοίο κατηγορίας πλόων Β μπορεί να κάνει Πειραιά-Χίο-Μυτιλήνη (155+55=210 μίλια περίπου) και να διασχίζει το Κεντρικό Αιγαίο...αλλά δεν μπορεί να κάνει Πειραιά-Χανιά (περ. 160 μίλια) και να διασχίζει το Κρητικό? ΥΓ Ενδεχομένως το ποστ να ταιριάζει καλύτερα σε άλλο θέμα (πχ σωστικά)
Orestis Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Αν δεν κάνω λάθος, ο χαρακτηρισμός μιας διαδρομής, δεν έχει σχέση μόνο με τα συνολικά μίλια, αλλά με την απόσταση που βρίσκεται ένα πλοία, κατά τη διάρκεια το ταξιδιού, από ακτές ή άλλα νησιά. Έτσι μπορεί η απόσταση Πειραιάς – Μυτιλήνη να είναι μεγαλύτερη από Πειραιάς – Χανιά, αλλά στην πρώτη μεσολαβούν ενδιάμεσα άλλα νησιά που εξασφαλίζουν μία minimum απόσταση ασφαλείας που απαιτείται, κάτι που δεν συμβαίνει στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά. Κάποιος περισσότερο σχετικός, μπορεί να μας πει περισσότερα.
Earl Granville Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Από αυτά τα λίγα που ξέρω κι εγώ και έχω ακούσει είναι όπως τα λέει ακριβώς ο Ορέστης.Τα συνολικά μίλια δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία .Εκείνο που έχει σημασία είναι η μάξιμουμ απόσταση μεταξύ των ακτών που παραπλέει το πλοίο. Τώρα αν κάποιος γνωρίζει καλύτερα το θέμα και το τι απαιτούνται ακριβώς στις δύο κατηγορίες ας πάμε στα τεχνικά θέματα.
ΝΗΡΕΑΣ Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Απ ό,τι είδα πρέπει να έχετε δίκαιο. Το ΥΕΝ έχει καταρτίσει ΠΙΝΑΚΑ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Α, Β, Γ, Δ. Και ο οποίος (όπως αναφέρει) έχει συνταχθεί «ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 98/18/ΕΚ ΓΙΑ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ» Στον πίνακα αυτό πράγματι η διαδρομή Πειραιάς-Χίος εντάσσεται στην κατηγορίας Β, ενώ η διαδρομή Πειραιάς-Χανιά στην Α.
Stratos Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Έτσι όπως το λέτε όμως,(που μάλον έτσι είναι), τότε το Ν.Μύκονος θεωρητικά απαγορεύεται να κάνει εξπρες δρομολόγιο Πειραιά-Μυτιλήνη..
Orestis Posted April 30, 2007 Author Posted April 30, 2007 Όταν λέμε να υπάρχουν ενδιάμεσα νησιά, δεν εννοούμε νησιά που να προσεγγίζει το πλοίο στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, αλλά νησιά που να βρίσκονται στην ίδια κατεύθυνση. Για παράδειγμα η Μήλος είναι “ενδιάμεσο” νησί στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο, άσχετα αν δεν προσεγγίζεται από τα πλοία αυτής της γραμμής.
NHSOS XIOS Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Εχουμε κ λεμε,Ν.ΜΥΚΟΝΟΣ κατηγορια πλοων Β, Ν.ΧΙΟΣ κατηγορια πλοων Α,σωστα? Αυτος ειναι ο λογος αλλωστε που στελνουν το ΧΙΟΣ στα Χανια κ οχι το ΜΥΚΟΝΟΣ.Ο ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ 1 που ειναι πλοων Β επιασε μια φορα ΜΗΛΟ ως λιμανι καταφυγης κ τον αφησαν να κανει τα δρομολογια του απο κ προς Ρεθυμνο.Γιατι λοιπον δεν κανουν κ το ιδιο με το Ν.ΜΥΚΟΝΟΣ??? Ειναι σωστος ο συλλογισμος μου η μηπως ξεχναω κατι...
Earl Granville Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Ο ΑΙΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ 1 δεν είναι καατηγορίας πλοων Β.Το ότι έπιασε στην Μήλο μάλλον πήγε περισσότερο για πιστοποίηση,πιθανόν για μελλοντική ένταξει του Αδάμαντα στα δρομολόγιά του παρά για λιμάνι καταφυγής. Χώρια που στα ταχύπλοα πρέπει να ισχύουν και διαφορετικοί κανονισμοί στον σωστικό εξοπλισμό του σκάφους. Μην ξεχνάμε και το άλλο.Ο ΑΙΟΛΟΣ μας ήρθε από την Γαλλία οπότε ναι μεν πρέπει να ήρθε με χαρτιά φορτηγού αλλά σίγουρα για να κάνεις διεθνή πλου πρέπει να έχεις κάποιες προυποθέσεις.
HIGHSPEED 4 Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Nα ρωτησω και γω, τα Highspeed 4,5 επισης ειναι πιστοποιημενα για πλοες Α?Επισης αν το Μυκονος ειχε λεμβους τοτε θα θεωρουνταν και αυτο 'Α'?
Earl Granville Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Το να πάρεις πιστοποιητικό τύπου Α προυποθέτει κάποια πράγματα να έχει το πλοίο και μέσα σε αυτά το Ν.ΜΥΚΟΝΟΣ θα πρέπει να βάλει λέμβους.Τώρα αν πρέπει να προσθέσει και κάτι άλλο δεν το γνωρίζω.
NHSOS XIOS Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Καλα αν θεωρειται ο ΚΕΝΤΕΡΗΣ 1 πιο ασφαλες πλοιο απ το Ν.ΜΥΚΟΝΟΣ για να κανει πλοες Α κατηγοριας πιστευω οτι ειναι αδυναμια αυτου που επινοησε τα πιστοποιητικα κ τους πλοες...Κ μην νομιζεται πως εχω εμπαθεια απεναντι στο πλοιο,απλα εχω ταξιδεψει κ με τα δυο σκαρια κ το κουνημα που εχω φαει με το ταχυπλοο δεν το εχω ξαναζησει με αλλο πλοιο.Μην πω για τις εξοδους διαφυγης που εχει το ενα κ που εχει το αλλο. Θελω να πω πως σε 6-7 μποφορ,εγω προσωπικα θεωρω πιο ασφαλες να παω ΡΕΘΥΜΝΟ/ΧΑΝΙΑ με το ΜΥΚΟΝΟΣ/ΧΙΟΣ,οπως πιστευω κ οι περισσοτεροι απο σας. Μην με στησετε στον τοιχο,απλα τις σκεψεις μου καταθετω χωρις να ξερω τι ακριβως ειναι οι πλοες Α,Β..
proud_ionian Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 (edited) Απ ό,τι είδα πρέπει να έχετε δίκαιο. Το ΥΕΝ έχει καταρτίσει ΠΙΝΑΚΑ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Α, Β, Γ, Δ. Και ο οποίος (όπως αναφέρει) έχει συνταχθεί «ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 98/18/ΕΚ ΓΙΑ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ» Στον πίνακα αυτό πράγματι η διαδρομή Πειραιάς-Χίος εντάσσεται στην κατηγορίας Β, ενώ η διαδρομή Πειραιάς-Χανιά στην Α. μια επικαιροποιηση με το ΦΕΚ του 2011 (110/13.05.2011) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ι : συνολική διαδρομή άνω των 180 ν.μ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙ : συνολική διαδρομή μέχρι 180 ν.μ. και προκειμένου για περιηγητικό πλού, άνω των 130 ν.μ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙIΙ: συνολική διαδρομή μέχρι 120 ν.μ. και προκειμένου για περιηγητικό πλού, μέ− χρι 130 ν.μ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙV: συνολική διαδρομή μέχρι 80 ν.μ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ V: συνολική διαδρομή μέχρι 30 ν.μ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ VI : συνολική διαδρομή μέχρι 10 ν.μ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ VIΙ: συνολική διαδρομή μέχρι 6 ν.μ. οι απαιτησεις ειναι αναλυτικες και διαχωριζονται για τα προ και μετα το 1996 πλοια για τα σωστικα παραπεμπει στις εν ισχυι Solas και οδηγιες της ΕΕ Edited February 28, 2015 by proud_ionian
Cruise Europa Posted February 28, 2015 Posted February 28, 2015 βρηκα και εβαλα το ισχυον ΦΕΚ, αλλα μπερδευτηκα περισσοτερο σιγουρα δεν ειναι μονο οι βαρκες Ασφαλώς και δεν είναι μόνο οι βάρκες. Είναι ο εξοπλισμός GMDSS που φέρουν και αν είναι προσαρμοσμενό στις αντίστοιχες απαιτήσεις που προβλέπονται, ανάλογα με το έτος κατασκευής τους! Έχει αρκετή γραφειοκρατία και δε νομίζω ότι αναλύεται εδώ
Hastaroth Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Εμένα μού γεννήθηκε μιά άλλη απορία,που έχει να κάνη με τα διάφορα καραβάκια μεγέθους και επιδόσεων Περάματος-Παλουκίων και Αγίας Μαρίνας Αιγίνης που έχουν κατά καιρούς διασχίσει το μισό ή και ολόκληρο το Αιγαίο γιά να πάνε σε τόπους μακρινούς να κάνουν δρομολόγια-όπως π.χ.το PATMOS STAR (πρώην ΕΛΒΙΡΑ) που από τον Σαρωνικό βρέθηκε στα Δωδεκάνησα,ή τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΗ που απ'την Σαλαμίνα βρέθηκε στην Θεσσαλονίκη.Αυτά πώς επιτράπηκε να κάνουν τέτοιες διαδρομές;Μήπως επειδή πήγαν κενά επιβατών και οι διαδρομές ήταν "μιά κι'έξω";
Nikos_Chania Posted November 28, 2021 Posted November 28, 2021 2 hours ago, Annivas said: Τα πλοία που εκτελούν πλόες κατηγορίας Α ( όπως άλλωστε κι αυτά που εκτελούν βραχεις διεθνείς και διεθνείς πλόες ) τα οποία επι της ουσίας είναι μόνο τα πλοία που προσεγγίζουν τους λιμένες της Κρήτης , πρέπει να συμμορφώνονται και να εφαρμόζουν τον κώδικα ISPS. Σε καμια άλλη κατηγορία πλοων πλην των προαναφερόμενων δεν ειναι υποχρεωτική η εφαρμογή ISPS Code. Έστω οτι ισχύει. Η θέση πρόσδεσης των Μινωικων Γραμμών ΔΕΝ έχει ελεγχόμενη πρόσβαση, παραμένει όπως και πριν. On 2/28/2015 at 7:49 PM, proud_ionian said: μια επικαιροποιηση με το ΦΕΚ του 2011 (110/13.05.2011) Οι απαιτησεις ειναι αναλυτικες και διαχωριζονται για τα προ και μετα το 1996 πλοια για τα σωστικα παραπεμπει στις εν ισχυι Solas και οδηγιες της ΕΕ Οι γραμμές της Κρήτης ειναι κατηγορια ΙΙ. Πως σχετίζεται η ελληνική κατηγοριοποιηση πλοων με τον διεθνή κωδικα ISPS;
Annivas Posted November 28, 2021 Posted November 28, 2021 (edited) Οι γραμμές της Κρήτης είναι κατηγορία πλοων Α ( μεγάλη Ακτοπλοΐα κατα τα οριζόμενα ) βάση του πίνακα θαλάσσιων διαδρομών που έχει καταρτίσει η Ελληνική σημαία βασιζόμενη στα κριτήρια της κοινοτικής οδηγία 2009/45/ΕΚ οπως εχει τροποποιηθεί με την οδηγία 2010/36/ΕΚ. Στον σύνδεσμο που ακολουθεί ειναι κι ο πίνακας θαλάσσιων διαδρομών https://www.ynanp.gr/media/documents/ΠΙΝΑΚΑΣ_ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ__ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ_2009-45-EK_210520.pdf Επίσης στο κάτωθι σύνδεσμο θα βρεις το ΦΕΚ για τον ISPS και αν ρίξεις μια γρήγορη ματιά στο πεδίο εφαρμογής θα διαπιστώσεις οτι εφαρμόζεται στα πλοία κατηγορίας πλοων Α . http://www.dsanet.gr/Epikairothta/Nomothesia/n3622_07.htm Edited November 28, 2021 by Annivas
Nikos_Chania Posted November 28, 2021 Posted November 28, 2021 (edited) Εξαιρετική η αιτιολόγηση βάσει των εγγραφων, λύνει πολλές απορίες. Ευχαριστούμε! Αρα συνοψίζοντας, είναι μέτρα που έχουν θεσπιστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, επιπλέον του ISPS. Edited December 1, 2021 by proud_ionian
Strofalos Posted November 28, 2021 Posted November 28, 2021 Γιατί τα Δωδεκάνησα είναι πιο κοντά από ότι η Κρήτη? Ή μήπως τους σώνει το γεγονός πως πιάνει και Σύρο? Και αν είναι έτσι, το πλοίο που αντί για κατευθείαν Κρήτη πιάνει και σε κανένα Κυκλαδονήσι (πχ Μήλο) εξαιρείται του ελέγχου?
Annivas Posted November 28, 2021 Posted November 28, 2021 Δεν έχει να κάνει με το ποσό μακριά είναι … αλλά έχει να κάνει με την μιλιομετρικη απόσταση μεταξύ δυο στεριών . Και στην Κρήτη πχ αν πας απο δωδεκανησα και συνεχίσεις μετά την Ρόδο Κάσο Καρπαθο Σητεια τότε θεωρείται κατηγορία πλοων Β. Η ένα άλλο παράδειγμα είναι το Aqua Jewel το οποίο μετά τα Κυθηρα συνεχίζει για Αντικύθηρα και καταλήγει Κισσαμο Κρήτης διαδρομή η οποία είναι κατηγορία πλοων Β. Για την άλλη ερώτηση που αναφέρεις σε περίπτωση που περιλαμβάνεται ενδιάμεσος σταθμός Σε κυκλαδονήσι θα σου δώσω το παράδειγμα του ΠΡΕΒΕΛΗΣ το οποίο είναι εφοδιασμένο με πιστοποιητικό ασφαλείας κατηγορίας πλοων Α & Β και είναι συμμορφωμένο με τον κώδικα ISPS. Στο κομμάτι Πειραιας - Μήλος - Θήρα - Ανάφη ισχύουν οι προϋποθέσεις της κατηγορίας πλοων Β κι απο εκει μέχρι το Ηράκλειο ισχύουν οι προϋποθέσεις κατηγορίας πλοων Α. Ουσιαστικά λοιπόν στην κατηγορία πλοων Α εμπίπτουν τα πλοία τα οποία κατα τον πλου τους απομακρύνονται πάνω απο 20 ναυτικά μίλια απο τις ακτές.
Nikos_Chania Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 Μια μέρα, για την ακρίβεια για ένα βράδυ κράτησε αυτό το... "πανηγύρι". Δεν υπάρχει πλέον ίχνος των "κλουβιών" και η ζωή συνεχίζεται. Ερωτήματα βέβαια όπως το γιατί έγινε για μια μέρα, γιατί δεν περιελάμβανε και το πλοίο των Μινωικών, παραμένουν αναπάντητα.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now