ΝΗΡΕΑΣ Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Λευτέρη, τα όσα λες (και είναι λογικά) επιιβεβαιώνουν τις υποψίες για μεγάλο κόστος της απάντλησης των πετρελαιοειδών. Θα είχε μάλιστα ενδιαφέρον να μαθαίναμε και σε ποιό ποσό υπολογίζεται αυτό. Πάντως, ο ΣΚΑΪ κρατάει ψηλά το θέμα του Sea Diamond, σήμερα δε το είχε 2ο θέμα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων στις 21.00 και μάλιστα του αφιέρωσε περίπου 4.30 ολόκληρα λεπτά! Δεν ξέρω γιατί κρατάει ψηλά τους τόνους (1ο θέμα ήταν η πιθανή απόσυρση των ΙΧ και τρίτο οι "ζέουσες" πολιτικές υποθέσεις), αλλά σίγουρα δεν είναι γιατί ο Αλαφούζος έχει σπίτι στην Σαντορίνη. Δεν με ικανοποιεί καθόλου ως αιτιολογία του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, θα έλεγα μάλιστα ότι είναι και η "εύκολη" αιτιολογία. Ίσως να είμαστε και λίγο κακόπιστοι, καθώς τελευταία το συγκρότημα της Καθημερινής έχει κάνει "σημαία" του τα περιβαλλοντικά ζητήματα...και βεβαίως καλώς πράττει! ΥΓ Λευτέρη, αυτή η θολούρα και ο αφρός που φαίνεται στα βράχια...τί είναι?
LEFTERIS68 Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Δεν καταλαβαίνω φίλε Νηρέα για ποιά βράχια μιλάς, όμως όσο ο καιρός είναι έτσι δεν φαίνετε τίποτα από μόλυνση.Στην μπονάτσα έχουμε αυτές τις "ιριδίζουσες" κηλίδες.
Stefanos Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Σύμφωνα με Βρεττανό ειδικό που βρίσκετε στο νησί η περίπτωση δεν είναι όμοια με άλλες (Prestige) γιατί εκεί γνώριζαν που βρίσκονταν οι δεξαμενές.Εδώ το εκάστοτε ρομποτάκι αφού ανοίξει τρύπα στο εξωτερικό μέρος θα πρέπει να ελιχθεί ανάμεσα σε κλιμακοστάσια και καμπίνες με αντικείμενα να αιωρούντε και να δυσκολεύουν την πρόσβαση. Δέν νομίζω να υπάρχει κάποια διαφορά,οι δεξαμενές πετρελαίου μακράς αποθήκευσης είναι συνήθως διατεταγμένες στα διπύθμενα του πλοίου που δεν υπάρχουν καμπίνες οι άλλοι χώροι που να δυσκολέυουν τον εντοπισμό
aiolosii Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Eαν το πλοιο εχει καθησει οπως βυθιστηκε, δεν ειναι ευκολο να τρυπηθει απο κατω οποτε πρεπει να περασει απο μεσα το ρομποτακι κλκλπ
LEFTERIS68 Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 Από ότι έχουν πει δεν είναι εύκολο να φτάσουν στις δεξαμενές.Μη ξεχνάτε ότι αν γίνει αυτό μετά δικαίως θα γκρινιάζουμε και θα ζητάμε να ανελκυσθούν και τα υπόλοιπα επικίνδυνα υλικά, χημικά, απορυπαντικά κλπ που βρίσκονται σε τεράστιες ποσότητες μέσα.Η πιθανότητα να ανελκυστή έχει αποριφθεί πλέον γιατί εκτός του κόστους ο ίδιος ειδικός εκτιμά ότι θα δημιουργηθεί μεγαλύτερη μόλυνση, αφού υπάρχει φόβος να "σπάνε"κομάτια από το πλοίο.
aiolosii Posted February 10, 2008 Posted February 10, 2008 To βαπορι απο πλευρα σε πλευρα εχει κυρια μηχανοστασια ηλεκτροστασια αντλιοστασια κλπ, τα διπυθμενα ειναι απο κατω. Να τρυπηθει στο πλαϊ στα 100+μετρα βαθος πανω σε κατα πασα πιθανοτητα ανωμαλο βυθο και να φτασουν στα διπυθμενα δεν ακουγεται εκ πρωτης οψεως ευκολο. Ειδικος δεν ειμαι για τετοιες δουλειες, αλλα εαν καποιος γνωριζει κατι ποιο εμπεριστατωμενο ας μας δωσει και εκεινος να φωτα του.
proud_ionian Posted February 10, 2008 Posted February 10, 2008 σημερα παντως ο υφυπουργος ΕΝκλπ, πανος καμμενος, σε δηλωση του (που αλλου) στο ΣΚΑΙ, υιοθετει στην ουσια τα αιτηματα των τοπικων φορων και ζητα απο την εταιρεια να ανελκυσει το βαπορι (και οχι απλα να απαντλησει τα καυσιμα). φαινεται ομως οτι η πολιτεια σκεφτεται να κανει ενα βημα πιο περα Μάλιστα, επίκειται η δέσμευση της ασφαλιστικής αποζημίωσης που εισέπραξε η πλοιοκτήτρια εταιρεία, καθώς και η σύλληψη των κατά νόμο υπευθύνων της εταιρείας, ως μέτρο άσκησης πίεσης για την απάντληση των καυσίμων και την ανέλκυση του πλοίου.
KaMeWa maniac Posted February 10, 2008 Posted February 10, 2008 Μα στο ΣΑΜΙΝΑ έχουν απαντληθεί τα καύσιμα .. δες και εδώ ...Όσον αφορά το γιατί δεν γίνεται, σίγουρα η απάντηση είναι τα πολλά λεφτά (που λέει και ο aiolosii) ...και το ποιός είναι υποχρεωμένος να τα δώσει. Οπότε σίγουρα έχει μπει στη ζυγαριά... από την μιά το σίγουρο κόστος της απάντλησης...και από την άλλη το πιθανό κόστος απορρύπανσης μεγάλης έκτασης (εάν κατρακυλίσει και υπάρξει μεγάλη διαρροή) ή το κόστος της συνεχούς απορρύπανσης μικρής έκτασης (όπως συμβαίνει σήμερα). Και προφανώς, η απάντληση...είναι πολύ βαρειά... Στο Θεμα θα επιμεινουν εως οτου το πλοιο να ανελκυστει.Το κοστος απαντλησης με το κοστος ανελκυσης δεν συγκρινεται.
tegea Posted February 10, 2008 Posted February 10, 2008 σημερα παντως ο υφυπουργος ΕΝκλπ, πανος καμμενος, σε δηλωση του (που αλλου) στο ΣΚΑΙ, υιοθετει στην ουσια τα αιτηματα των τοπικων φορων και ζητα απο την εταιρεια να ανελκυσει το βαπορι (και οχι απλα να απαντλησει τα καυσιμα).φαινεται ομως οτι η πολιτεια σκεφτεται να κανει ενα βημα πιο περα Ε ρε γλέντια που έβαλε ο Καμμένος στον Louis,τώρα που πήρε τα λεφτά από την ασφάλεια να τα δώσει στην ανέλκυση:D
ΝΗΡΕΑΣ Posted February 10, 2008 Posted February 10, 2008 φαινεται ομως οτι η πολιτεια σκεφτεται να κανει ενα βημα πιο περαΕάν κρίνω από το ύφος του Καμμένου, οι σχέσεις κυβέρνησης και Louis δεν θα πρέπει να διανύουν και την καλύτερη εποχή τους. Και νομίζω ότι είναι εμφανής η δυσαρέσκεια (για να χρησιμοποιήσω έναν ήπιο χαρακτηρισμό) της κυβέρνησης απέναντι στους χειρισμούς της εταιρείας. Σύμφωνα με όσα έχω καταλάβει η θέση της εταιρείας είναι ότι "για όλα φταίει η Υδρογραφική με τον λάθος χάρτη...εγώ παίρνω την αποζημίωση για το ναυάγιο και φεύγω" ... και υπονοείται εμμέσως "βρείτε τα με την ασφαλιστική". Θέση που μπορεί μεν να αποδειχθεί σωστή, αλλά δεν έχει αποδειχθεί δικαστικώς. Συνεπώς, αυτή την στιγμή, το μόνο που δεν θα ήθελε μια κυβέρνηση (και μάλιστα με ισχνή πλειοψηφία στη Βουλή και που ταλανίζεται από σκάνδαλα) είναι μια ρύπανση μεγάλης έκτασης από το ναυάγιο και από πάνω να πληρώσει και "τα σπασμένα" το Ελληνικό Δημόσιο. Μέχρι και τα μουλάρια της Σαντορίνης θα τους μουτζώνουν...
Outlaw Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 μήπως γνωρίζει κανείς πότε θα επιτρέψουν τις καταδύσεις στο ναυάγιο? θυμάμαι για το ναυάγιο ζηνοβία στην κυπρο, για 10 χρόνια ήταν απαγορευμένα. ειδικά τους πρώτους 6 μήνες βρίσκοταν στην κύπρο ειδική ομάδα απο ησραηλινούς που καταδύοταν καθημερινά. υπάρχουν φήμες ότι υπήρχαν όπλικά συστήματα. προσωπικά τις πιστεύω αφού στα αμπάρια του εχω δει στρατιωτικούς ασυρμάτους και αντίσκηνα κλπ. ευχαριστώ.
proud_ionian Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 φιλε μου αν διαβασεις παραπανω, θα καταλαβεις οτι θα αργησουν πολυ να επιτραπουν καταδυσεις "κυνηγων ναυαγιων". ειναι μια υποθεση ανοιχτη απο καθε αποψη.
ΝΗΡΕΑΣ Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 ...θα αργησουν πολυ να επιτραπουν καταδυσεις "κυνηγων ναυαγιων"...Εάν επιτραπούν ποτέ άλλες καταδύσεις...πλην των συνεργείων απάντλησης ή και ανέλκυσης... Read and View ...
.voyager Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 Αναφέτεται χαρακτηριστικά στο βίνετο πως οι αρμόδιοι κι ο υπουργός είναι αισιόδοξοι ότι, ναι μεν η απάντληση, αλλά και η ανέλκυση δύναται να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι. Γίνεται? Αν μπλέξουν σε δικαστήρια κτλ. με τη Louis? Κάποια απάντηση από την τελευταία έχουμε?
Nick the Greek Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 Αν και εφ' οσον η πλοιοκτητρια εταιρεια εχει ηδη αποζημειωθει απο τους hull and machinery underwriters για την απωλεια του πλοιου, το κυττος δεν ειναι πια ιδιοκτησια της Louis αλλα της ασφαλιστικης εταιρειας. Συνεπως κατα τη γνωμη μου, αν ζηταει αυτα τα πραγματα το ελληνικο κρατος, τα ζηταει απο λαθος νομικη οντοτητα. Παρ' ολ' αυτα και επειδη η Louis και πλοια εχει στην ελληνικη σημαια και στην Ελλαδα δραστηριοποιειται εντονα, οι απαιτησεις αυτες ειναι σοβαρες υπο την εννοια οτι το ελληνικο κρατος εχει μεσο πιεσης προς την εταιρεια.
ΝΗΡΕΑΣ Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 Κάπου έπιασε το αυτί μου να ζητάνε οι κάτοικοι την ανέλκυση με έξοδα της εταιρείας ή του κράτους . Οπότε μην εκπλαγείτε να βάλει τα έξοδα το κράτος από την τσέπη του και μετά να στραφεί νομικά εναντίον των σωστών ή λάθος "νομικών οντοτήτων". Φυσικά μέχρι να τα πάρει θα έχουν περάσει τα περίφημα "10 χρόνια" του επίτιμου. Και εάν και όταν ρωτηθεί επί του θέματος ο τότε αρμόδιος υπουργός...θα πεί "δεν ξέρω τίποτε...παρέλαβα καμένη γη"...για να κάνουμε και ένα λογοπαίγνιο με το όνομα του ΥφΥπΕΝ. Πάντως, η ουσία είναι (ανεξάρτητα από το ποιός θα πληρώσει) ότι η κυβέρνηση (διά στόματος Καμμένου) έχει αναλάβει σαφείς δεσμεύσεις για την απάντληση και την ανέλκυση. Τόσο σαφείς και κατηγορηματικές που πλέον είναι δύσκολο να κάνει πίσω χωρίς "να την μουτζώνουν ακόμα και τα μουλάρια της Σαντορίνης".
ΝΗΡΕΑΣ Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 Κάποια απάντηση από την τελευταία έχουμε?Βεβαίως και έχουμε βραδυνή...και φυσικά υποστηρίζει τα αντίθετα από το ΥΕΝ. Το μπαλάκι τώρα στον Καμμένο... Ανέφικτη τεχνικά θεωρεί η Sea Diamond την απάντληση των καυσίμων από το ναυάγιο του Sea Diamond στη Σαντορίνη Η εταιρεία απαντώντας στον υφυπουργό Ναυτιλίας, Πάνο Καμμένο, ό οποίος προειδοποίησε τη Δευτέρα την Louis Hellenic Cruises ν' αναλάβει τις ευθύνες της σχετικά με το θέμα της απάντλησης των καυσίμων από το Sea Diamond, καθώς αμερικανική εταιρεία υποστηρίζει ότι είναι εφικτό κάτι τέτοιο. Συγκεκριμένα η εταιρεία αναφέρει: "Η πλοιοκτήτρια του SEA DIAMOND έχει θέσει προ πολλού υπόψη των αρμοδίων φορέων τις μελέτες των διεθνών εξειδικευμένων οίκων, οι οποίοι κατέστησαν σαφές ότι η μεν ενδεχόμενη επιχείρηση ανέλκυσης ενέχει σοβαρούς περιβαλλοντικούς και άλλους κινδύνους, ενώ η προσπάθεια απάντλησης των καυσίμων δεν είναι τεχνικώς εφικτή. Παράλληλα, η πλοιοκτήτρια του SEA DIAMOND έχει προ πολλού ζητήσει τη πραγματοποίηση συνάντησης με το ΥΕΝ, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων για την ορθή αντιμετώπιση της κατάστασης. Μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση και αντ' αυτού τις τελευταίες ημέρες διατυπώνονται απόψεις και γίνεται επίκληση μελετών που δεν έχουν τεθεί υπόψη κανενός. Αντί γόνιμου δε διαλόγου, εκτοξεύονται απειλές κατά της πλοιοκτήτριας, που όχι μόνο δεν φέρει καμία ευθύνη για το ναυάγιο (που οφείλεται καθαρά στη λανθασμένη χαρτογράφηση της περιοχής) και έχει καταβάλει όλες τις δαπάνες για την αντιμετώπιση της ρύπανσης (πολλαπλάσιες του ανώτατου ορίου των 4.3 εκ ευρώ που προνοεί η ίδια η Ελληνική Νομοθεσία, ακόμα κι αν η Εταιρεία ευθυνόταν), αλλά, πέραν της απώλειας του πιο προσοδοφόρου πλοίου της, έχει υποστεί και άλλες σημαντικές ζημιές. Τέλος, αντιλαμβανόμαστε ότι τα αναφερόμενα σχετικά με την εξέλιξη των εκκρεμών δικαστικών διαδικασιών προφανώς οφείλονται σε μη ορθή κατανόηση κάποιων δηλώσεων, αφού είναι γνωστό σε όλους ότι το έργο των δικαστικών αρχών είναι ανεξάρτητο από αυτό των φορέων της εκτελεστικής εξουσίας». 11-02-08 / 20:45 / www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΝΗΡΕΑΣ Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Χωρίς να μπαίνω στην ουσία της υπόθεσης, θα ήθελα να πω την γνώμη μου γι΄αυτόν τον πρόσφατο πόλεμο ανακοινώσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη. Πιστεύω ότι όλες οι πλευρές, με αυτή την τακτική, τα μόνα που έχουν καταφέρει είναι: ...Η κυβέρνηση να παρουσιάζει την εταιρεία ως αναξιόπιστη και να απειλεί τους υπευθύνους της με συλλήψεις, εάν δεν συμμορφωθούν! ...Η εταιρεία να παρουσιάζει την κυβέρνηση ως "έχουσα τρικυμία εν κρανίω" -κοινώς δεν ξέρει τι της γίνεται- και την κατηγορεί για προσπάθεια επηρεασμού της Δικαιοσύνης! ...Η κυβέρνηση, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις και οι Σαντορινιοί, στην προσπάθειά τους να υποστηρίξουν τις θέσεις τους, να παρουσιάζουν την ρύπανση στην Σαντορίνη...περίπου σαν του Exxon Valdez! ...Όλοι μαζί να κάνουν μιά μοναδική και ανεκτίμητης αξίας διαφήμιση στους "τουριστικούς" μας ανταγωνιστές! Είτε σε επίπεδο κρατών είτε σε επίπεδο εταιρειών. Δείτε μερικά από τα χθεσινά-προχθεσινά δημοσιεύματα του ξένου τύπου: http://www.lloydslist.com/ll/news/viewArticle.htm?articleId=20017504872 http://afp.google.com/article/ALeqM5j5PTX4_3aodGJQE1Ye6HSRn3SgXQ http://www.fr-online.de/in_und_ausland/magazin/?sid=23ef6f040a570616f561a4962cd399f9&em_cnt=1287793 ...και πείτε μου: θα πηγαίνατε φέτος το καλοκαίρι διακοπές στην Ελλάδα και μάλιστα κρουαζιέρα με την Louis στην Σαντορίνη? Επαναλαμβάνω: άλλο η αναγκαιότητα (ή μη) της επίλυσης του προβλήματος...και άλλο ο τρόπος της επίλυσης. Δεν λύνονται όλα τα προβλήματα με κραυγές στα ΜΜΕ. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι...πολύ πιό αποτελεσματικοί. Και χωρίς να μας εξευτελίζουν σαν χώρα.
proud_ionian Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 το χτεσινο εθνος, εχει εκτενες ρεπορταζ, με αφορμη ερευνα του ΕΛΚΕΘΕ. «Πνίγουν» τη Σαντορίνη τα βαρέα μέταλλα. Ενδείξεις επιβάρυνσης, κυρίως σε ψευδάργυρο, μόλυβδο, χαλκό και κάδμιο, εμφανίζει η θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, όπου βυθίστηκε πριν από περίπου έναν χρόνο το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond.
ΝΗΡΕΑΣ Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 Σύμφωνα με την σημερινή ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ, ο Επίτροπος Περιβάλλοντος της Ε.Ε. κ. Δήμας θα επισκεφθεί την Σαντορίνη αύριο κ μεθαύριο (29-30/3)...κατόπιν πρόσκλησης του Επάρχου Θήρας για να σχηματίσει άποψη "από πρώτο χέρι". Επίσης (σύμφωνα πάντα με την Κ.Γ.), ο νομικός σύμβουλος του ΛΤ Θήρας κ. Παπανδρεόπουλος επισημαίνει ότι δεν έχει βρεθεί το βιβλίο καυσίμων του πλοίου (και συνεπώς, δεν γνωρίζουμε την ακριβή ποσότητα που υπάρχει στο πλοίο)...και ότι από το Λιμεναρχείο Θήρας έχουν επιβληθεί 54 πρόστιμα, αλλά η εταιρεία προσέφυγε στο Διοικητικό Δικαστήριο Σύρου και πέτυχε την αναστολή εκτέλεσής τους. ΥΓ. Προσωπικά, δεν έχω καταλήξει ποιά είναι η καλύτερη λύση. Να ανελκυσθεί με κίνδυνο να κοπεί στα δυο και να πάει πάει ακόμα παρακάτω ή να μείνει ως έχει και να γίνονται συνεχείς παρεμβάσεις. Εάν κάποιος μπορούσε να εγγυηθεί ότι θα το βγάλει ολόκληρο, νομίζω ότι θα ήταν η καλύτερη λύση. Αλλά έχω την εντύπωση ότι υπάρχει μεγάλο ρίσκο και κανένας δεν μπορεί να το εγγυηθεί. Αυτή είναι η καθαρά προσωπική μου άποψη με τα λίγα που έχω διαβάσει για το θέμα.
ΝΗΡΕΑΣ Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Τελικά, ο κ. Δήμας πήγε σήμερα στη Σαντορίνη μαζί με τον ΥπΕΝ Γ.Βουλγαράκη. Τίποτε ιδιαίτερο από πλευράς ΕΕ, γενικές τοποθετήσεις "ο ρυπαίνων πληρώνει κλπ" και συμπαράσταση. Από τα λεγόμενα του κ. Δήμα, φαίνεται ότι εξακολουθεί να υπάρχει ο στόχος της απάντλησης των καυσίμων και της ανέλκυσης του ναυαγίου. Σχετικά με την επίσκεψη και τις δήλώσεις του κ. Δήμα διαβάστε και δείτε ... που αλλού?...στον ΣΚΑΪ. Επίσης, από το παραπάνω ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ προέκυψε ότι η "ΜΚΟ" (!,?) Η Άλλη Σαντορίνη έχει ξεκινήσει παγκόσμια συλλογή υπογραφών υπέρ της ανέλκυσης του Sea Diamond. Σε αυτή την ενέργεια έχω μιά ειδική ένσταση, πέρα από τις γενικότερες ενστάσεις σε τέτοιου είδους ενέργειες που φαντάζομαι ότι δεν σας ενδιαφέρουν. Όπως σημειώνεται στην λίστα των υπογραφών: "Target:Sea Diamond's Ship-owner", δηλαδή σαν το κύριο πρόβλημα να είναι η εταιρεία και όχι το ίδιο το ναυάγιο. Θα προτιμούσα να γράφει: "Target:Sea Diamond Salvage".
Nick the Greek Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Η επιθυμια του ντουετου Δημα-Βουλγαρακη και των φορεων που θελουν να ανελκυσουν το Sea Diamond ξρεεις τι μου θυμιζει Νηρεα? Το τραγουδι του Τολη Βοσκοπουλου που λεει "Πριν χαθει το ονειρο μας και ξαναβραδιασουμε, ασε με να σ' αγαπαω κι οπου φτασουμε":D:D Τετοιες δουλειες για να γινουν θελουν oχι υπογραφες αλλα ding-dongs($).
Orestis Posted April 5, 2008 Author Posted April 5, 2008 Συγκέντρωση διαμαρτυρίας θα πραγματοποιήσουν σήμερα οι κάτοικοι της Σαντορίνης.
Mediterranean Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Περα απο την διαμαρτυρια που εγινε σημερα στην οποια πηραν μερος οι λαντζες της Σαντορινης και αρκετοι αλλοι,τελεστηκε και 3αγιος.Η απορια μου ειναι αν εγινε για τους αγνωουμενους η για το καραβι...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now