Stefanos Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 (edited) Μιάς και ανοίχτηκε ξεχωριστό θέμα για ΣΑΠΦΩ και ΟΜΗΡΟ δεν μπορούμε να μη δημιουργήσουμε ένα και για τον ΑΡΙΩΝ Το ΑΡΙΩΝ το δεύτερο πλοίο της Ναυτιλιακής το καλύτερο,σύμφωνα με αρκετούς καλύτερο απο τη ΣΑΠΦΩ αγοράστηκε το 1975 για να σηματοδοτήσει τη χρυσή εποχή της ΝΕΛ.Σύμφωνα με αυτά που ξέρω ήταν υπερπολύτελες για τη εποχή με τεράστιους κοινόχρηστους χώρους με καμπίνες που ακόμα και αυτές της β θέσης είχαν δικό τους μπάνιο.Ναυπηγήθηκε στην Αγγλία η οποία απο ότι φαίνεται έφτιαχνε τότε τα πιο αληθινά βαπόρια το 1965 Δυστυχώς δεν ξέρουμε πολλά για αυτό το πλοίο περα απο ότι η μοίρα του έπαιξε ένα άχημο παιχνίδι σε ταξίδι απο Κύπρο προς Ισραήλ 20 Δεκεμβρίου του 1981 πέφτει θύμα τρομοκρατικής επίθεσης ανοιχτά της Χαιφά.Τα κίνητρα της επίθεσης δεν ξεκαθαρίστηκαν, ένας φίλος μου είπε ότι το ανατίναξε μια γνωστή τρομοκρατική οργάνωση με σκοπό να δημιουργήσει πολιτικό επεισόδιο επειδή το πλοίο έφερε την ελληνική σημαία. Όπως και να έχει το πλοίο καταστράφηκε ολοσχερώς ως αντικαταστάτης του αγοράστηκε το ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ το οποίο ήταν η οικονομική καταστροφή της ΝΕΛ Για το ΑΡΙΩΝ θα μεταφέρω κάτι απο το βιβλίο η ίδρυση της ΝΕΛ Τον Απρίλιο του 1975 αγοράστηκε το Ε/Γ Ο/Γ ΑΡΙΩΝ πρώην ΝILLI ΑΝΤΊ 2.950.000 δολλαρίων με δάνειο 1.475.000 δολλ προς επιτόκιο 10% περίπου Την 7/11/75 το ΑΡΙΩΝ κατέπλευσε στο λιμάνι της Μυτιλήνης εκτελώντας το πρώτο του δρομολόγιο Και κάποια ακόμα λόγια χαρακτηριστηκά των συνθηκών που επικρατούσαν τότε στη ΝΕΛ Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου Α.Ε είναι σήμερα πλοικτήτρια εταιρεία τριών μεγάλων ΕΓ/ΟΓ σκαφών που είναι τα καλύτερα της ελληνικής επιβατηγού ακτοπλοίας.Ετσι έλυσε οριστικά και για πολλά χρόνια το πρόβλημα των θαλασσίων συγκοινωνιών των νησιών Χίου και Λέσβου τόσο με το Πειραιά όσο και με τη βόρεια Ελλάδα προς την οποία ήδη απο χρόνια ήταν στραμένα τα εμπορικά και τουριστικά συμφέροντα των Ηδη τα πλοία της ΝΕΛ οργώνουν το Αιγαίο Πέλαγος απο τη Βόρειο Ελλάδα μέχρι την ελληνική Κύπρο μέσω Λέσβου-Χίου-Πειραιώς-Δωδεκανήσων Επειδή ξερουμε ελάχιστα για αυτο το πλοίο αν κάποιος έχει κάποιες άλλες πληροφορίες σχετικά με το καράβι το τρόπο που έγινε το ατύχημα και την αιτία για αυτό καλό θα ήταν να τα παραθέσει Υ/Γ sorry αν σας κούρασα αλλά νομίζω άξιζε το κόπο Edited February 13, 2018 by Nick the Greek
Stratos Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Επιβεβαιώνω την πολυτέλεια.. Είχα ταξιδέψει μαζί του αλλά επειδή ήταν τέλη δεκαετίας 70 άρα και μικρός, δεν έχω ακριβή εικόνα. Ήταν το μόνο πάντως που είχαμε φάει..γαρίδες για βραδινό! Επίσης πόλυ ξύλο μέσα στις καμπίνες θυμάμαι, όπως και τον χαρακτηρισμό που του έδινε η ΝΕΛ ως "The Floating Hotel"..
proud_ionian Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 ...με καμπίνες που ακόμα και αυτές της β θέσης είχαν δικό τους μπάνιο... αν δε με απατα η μνημη μου οι καμπινες Β'θεσης ειχαν ενα μπανιο ανα δυο. 2 καμπινες μοιραζονταν το ιδιο μπανιο (ντουσιερα, νιπτηρας, λεκανη) με ξεχωριστες εσωτερικες πορτες. το θυμαμαι χαρακτηρηστικα γιατι μολις το πηραν χαμπαρι οι γονεις μου αλλαξαμε καμπινα και πηραμε α' θεσης. δε θυμαμαι πολλα. οι χωροι μου φαινονταν πολυ μεγαλοι, αλλα σε ενα μικρο παιδι ολα μεγαλα φαινονται. περαν της καμπινας μου εχει μεινει στη μνημη μου οτι παρακολουθησαμε το ρεμετζο στον πειραια απο τα "κεφαλοσκαλα" στον καθρεπτη....20 Δεκεμβρίου του 1981 πέφτει θύμα τρομοκρατικής επίθεσης ανοιχτά της Χαιφά.Τα κίνητρα της επίθεσης δεν ξεκαθαρίστηκαν, ένας φίλος μου είπε ότι το ανατίναξε μια γνωστή τρομοκρατική οργάνωση με σκοπό να δημιουργήσει πολιτικό επεισόδιο επειδή το πλοίο έφερε την ελληνική σημαία. μηπως η τρομοκρατικη οργανωση λεγοταν Μοσαντ; απο οτι λεγοταν τοτε οι Ισραηλινοι εβαλαν βομβα στο πλοιο γιατι θεωρουσαν οτι μεσω της γραμμης αυτης θα ενισχυε τους Παλαιστινιους η νεα ελληνικη κυβερνηση (το ΠΑΣΟΚ της αλλαγης, τριτος δρομος στο σοσιαλισμο, αδερφος αραφατ κλπ). Δε νομιζω παντως να ειχε αναλαβει καποια οργανωση την ευθυνη, ουτε εξιχνιαστηκε η ιστορια.
Aris Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 To καράβι κάηκε ολοσχερώς. Το θυμάμαι σε μια ντανα στην Ελευσίνα όπου παρέμεινε για κανα-δυο χρόνια πρωτού διαλυθεί. Το αποτέλεσμα της φωτιας θύμιζε το Λέρος της ΔΑΝΕ μετά τη φωτιά που το κατέστρεψε. Να πουμε οτι το Nili ήταν απο τα πρωτα πλοια που ταξίδεψαν σε κρουαζιέρες στην Καραιβική, ναυλωμενο απο τους Ισραηλινούς στον ομοθρησκο τους Arison που τοτε εκανε τα πρωτα βηματα του στον δρομο που οδηγησε στην Carnival.
proud_ionian Posted February 14, 2007 Posted February 14, 2007 (edited) νατο στη ντανα. του Π.Λελεκη απο το Σουηδο ή φωτο Edited February 23, 2023 by polmyt new link
Stefanos Posted February 14, 2007 Author Posted February 14, 2007 Φοβερό πλοίο και η τσιμινιέρα του εκπληκτική σαν του ΣΑΠΦΩ
Stefanos Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 Ψάχνοντας στο google βρήκα αυτο το link για τη καταστροφή του ΑΡΙΩΝ
Alcaeos Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Όντως πολύ άτυχο το βαπόρι αυτό που είχε ξεκινήσει με μεγάλες ελπίδες τη γραμμή. Οι γονείς μου που πρόλαβαν να κάνουν ένα ταξίδι με αυτό ακόμα μιλάνε με τα καλύτερα λόγια. Στη συνέχεια τα λεφτά της ασφάλειας ξοδεύτηκαν στο "Οδ. Ελύτης" (σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή τουλάχιστον...) που περασε και δεν ακούμπησε, κάτι που σηματοδότησε και το τέλος της αλματώδους ανάπτυξης της ΝΕΛ...
miko mission Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 Σημερα κυκλοφορει εβδομαδιαιο περιοδικο ποικιλης υλης μαζι με dvd στο οποιο σε μια σκηνη φαινεται το ΑΡΙΩΝ οπως και το αιγινα καμελια καντια μαναρας εξπρες και στο τελος το ΑΛΚΑΙΟΣ
Panagia Ekatontapiliani Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Με αφορμή την αποστολή ενός αλλού Αριών σε ανθρωπιστική αποστολή στη Γάζα, η εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ θυμήθηκε ένα άλλο ΑΡΙΩΝ,το ΑΡΙΩΝ της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου στις ακτές του Ισραήλ
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Όντως πολύ άτυχο το βαπόρι αυτό που είχε ξεκινήσει με μεγάλες ελπίδες τη γραμμή. …με μεγάλες ελπίδες και με πολλή πρωτοχρονιάτικη «τύχη». Ας δούμε λοιπόν ένα φιλμάκι με την πανηγυρική πρώτη άφιξη του πλοίου στη Μυτιλήνη, στις 7 Νοεμβρίου 1975 (παραμονή της μεγάλης γιορτής τπυ νησιού). Στη συνέχεια η τύχη του χτύπησε την πόρτα…και ήταν το πλοίο που μπήκε πρώτο την Πρωτοχρονιά του 1976 στο Πειραιά…πήρε και την αναμνηστική πλακέτα. Αλλά όλα αυτά δεν στάθηκαν αρκετά για να αποτρέψουν το άτυχο και άδοξο τέλος του...
tsakirellis Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Πολύ καλά τα βιντεάκια.Μήπως υπάρχουν και για Ε/Γ Ο/Γ Αλκαίος,Ομηρος?
NHSOS XIOS Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Ανεβηκαν καποιες φωτο προσφατα στο naviearmatori που αξιζουν να ριξουμε μια ματια.Εδω το πλοιο στα πρωτα του δοκιμαστικα το 1965 και μια αλλη απο την καθελκυση.
polmyt Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 To ΑΡΙΩΝ σε μια καταπληκτικη φωτογραφια μετα την καταστροφη του απο την βομβα στη Χαιφα. Απο το shipnostalgia και τον Blue Funnel Bert Διακρινεται αριστερα και το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ
polmyt Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Δυο ιστορικες φωτογραφιες πετυχα στο picasa σημερα απο την βομβα στη Χαιφα. Το πλοιο ακομα φλεγεται και οι επιβατες βγαινουν απο τον καταπελτη ενω εχουν ριξει και τις ανεμοσκαλες οπως φαινεται απο την παρακκατω φωτογραφια Ο χρηστης που τις ανεβασε ειναι ο hackerpx
NHSOS XIOS Posted June 23, 2012 Posted June 23, 2012 Πανεμορφο πραγματικα κατα την αφιξη στον Πειραια το καλοκαιρι του 1978.
polmyt Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 (edited) Ας ανακινησουμε λιγο το θεμα του πλοιου με μια σπανια φωτο του απο το λιμανι του Πειραια Η φωτογραφια είναι του A.Scrimali από το προσωπικο μου αρχειο Edited April 8, 2016 by polmyt
polmyt Posted April 15, 2020 Posted April 15, 2020 (edited) Αλλη μια φωτο του πλοιου στο λιμανι του Πειραια, πιθανοτητα τον πρωτο καιρο που ηταν στην Ελλαδα μιας και δεν βλεπουμε το σινιαλο της ΝΕΛ στην τσιμινιερα Ομορφο βαπορι αλλα και ατυχο Edited April 15, 2020 by polmyt
nomikos Posted April 18, 2020 Posted April 18, 2020 Βρήκα 2 deckplans από το καταπληκτικό site hhvferry.com.Το Αρίων για την εποχή του πρέπει να ήταν ένα πρωτοποριακό βαπόρι.Και σίγουρα ήταν ισάξιο με το Σαπφώ και ίσως ανώτερο του.Όπως μπορούμε να διακρίνουμε το βαπόρι διέθετε από τότε νοσοκομείο,duty free,πισίνα,θέατρο,βιβλιοθήκη,disco και πολλά ακόμα.Το πλοίο για κρουαζιερόπλοιο μου κάνει παρά επιβατικό.Έχω όμως μία απορία.Το A Deck βρισκόταν πάνω από το γκαράζ;(πιθανότατα) η κάτω από αυτό;Και αν ήταν πάνω από το γκαράζ λογικά η χωρητικότητα φορτηγών θα ήταν μειωμένη.Διακρίνονται οι καμπίνες με κοινή τουαλέτα όπως πολύ σωστά ανέφερε φίλος σε προηγούμενο ποστ.Όπως και να έχει το Αρίων πρέπει να ήταν ένα από τα καλύτερα πλοία που πέρασαν από τα χέρια της ΝΕΛ .Και στην εποχή που το έφερε η ΝΕΛ ήταν ένα από τα καλύτερα στο Αιγαίο.Αν δε τύχαινε η τρομοκρατική ενέργεια θα ταξίδευε πιθανότατα εώς τη δεκαετία του 2000 όπως και το ομόσταυλο Σαπφώ.
gtogias Posted April 18, 2020 Posted April 18, 2020 Φίλε Νομικέ, δεν θυμάμαι τη θέση των καταστρωμάτων, θυμάμαι όμως καλά ότι πάθαινες πολιτισμικό σοκ όταν από το Αρίων βρισκόσουν στο Σαπφώ, και ανάποδα. Το ένα υπεροπολυτελές, το άλλο σπαρτιάτικο. Τεράστια η διαφορά τους, για το ταξίδεμα δε θυμάμαι λεπτομέρειες. Σίγουρα προτιμούσαμε το Αρίων από το Σαπφώ.
Nick the Greek Posted April 18, 2020 Posted April 18, 2020 Λογικό να είναι τόσο πολυτελές μια και από το 1965 που χτίστηκε και μέχρι το 1969 δούλευε στην Καραιβική σαν κρουαζιερόπλοιο. Τα πρώτα δύο χρόνια με το όνομα Nili και τα επόμενα 2 με το όνομα Jamaica Queen. Από τα πρώτα εκείνα 2 χρόνια στην Καραιβική πιστεύω πως προέρχεται και η carte postale που βλέπουμε στις οθόνες μας και που έρχεται από την προσωπική μου συλλογή. Παρατηρεί κανείς στο φουγάρο το σινιάλο F της Finnlines, εταιρεία στην οποία σύμφωνα με το faktaomfartyg ήταν ναυλωμένο το πλοίο τω καιρώ εκείνο. Παρατηρεί κανείς επίσης στο μπροστινό μέρος της κάρτας τα φοικινόδεντρα και τους ανθρώπους που απολαμβάνουν τον ήλιο στις ξαπλώστρες, εικόνα που παραπέμπει σε Καραιβική και κρουαζιέρες.
JTEDimandix Posted December 3, 2020 Posted December 3, 2020 Το λήμμα του Αρίωνα το είχα φτιάξει τον Οκτώβριο που μας πέρασε, αλλά δεν το παρουσίασα γιατί έκρινα ότι δεν ήταν καλό. Τώρα, που το τελειοποίησα, ορίστε: https://el.wikipedia.org/wiki/Ε/Γ_-_Ο/Γ_Αρίων
polmyt Posted June 10, 2022 Posted June 10, 2022 Διαφημιστικη καταχωρηση του 1977 στην Κυπρο για το πλοιο Δινεται εμφαση στο καλο του ταξιδεμα λογω πτερυγιων ,στην διασκεσαση αλλα και στη συνεπεια των δρομολογιων Βλεπουμε οτι εκει το πρακτορευε ο Λουης Απο την ομαδα διαφημησεις αλλης εποχης στπ fb
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted June 10, 2022 Posted June 10, 2022 Το ταξίδεψα Πάσχα 1981 Πειραιά-Μυτιλήνη-Χίο.Ωραίο βαπόρι ,καλύτερο από το ΣΑΠΦΩ.Αν δεν είχε συμβεί η βομβιστική ενέργεια,νομίζω θα μακροημέρευε.
pilot Posted June 12, 2022 Posted June 12, 2022 Πρέπει να ήταν πραγματικά υπέροχο πλοίο. Και για να μαθαίνουν οι νεώτεροι 🙂: Με τον όρο 'ξεχωριστή δισκοθήκη' το φυλλάδιο αναφέρεται σε ξεχωριστό χώρο του πλοίου που λειτουργεί ως ντισκοτέκ (ή με τη σημερινή ορολογία ως club😉). Δεν αναφέρεται σε κάποια ξεχωριστή συλλογή βινυλιων
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now