krypsinous Posted December 22, 2010 Posted December 22, 2010 (edited) Oresti, 1. Η ζημία υπολογίζεται αφαιρόντας την πραγματική εμπορική αξία του πλοίου (22 εκ. από Λεφάκη προς ξένους, αφού το χρησιμοποίησε ένα χρόνο και η οικονομική κρίση προχώρησε ακόμα πιο πολύ, ενώ το πήρε ολοκαίνουριο (δηλ. είχε ακόμη μεγαλύτερη αξία ολοκαινουριο και ένα χρόνο πριν), μείον την αξία πώλησης προς Λεφάκη, δηλ. 14 εκ. ευρώ). Οι διάφοροι λόγοι άμεσης πώλησης αφήνονται στην κρίση των αναγνωστών , αφού όμως πληροφορηθούν ότι η ΑΝΕΘ είχε βραχυπρόθεσμες οφειλές περίπου 1 εκ ευρώ μόνο. 2. Έχεις δίκιο ότι έτσι γίνεται, όταν πωλείται το πλοίο, κατά συνήθεια όμως, όχι απαραίτητα. Το θέμα είναι ότι δεν υπήρχε οικονομική ανάγκη να ξεπουληθεί το πλοίο, μόνο και μόνο ώστε να πληρωθεί το δάνειο που ήταν 12ετίας. Αυτό ήθελα να επισημάνω. 3. Το ζητούμενο αν το πλοίο από τη λειτουργία του θα έβγαζε τα λεφτά του σιγά-σιγά, θα μπορούσε να διευκρινιστεί έστω αν έκανε ΕΝΑ δρομολόγιο. Κάποιοι όμως δεν άφησαν να γίνει ούτε ένα. Και μάλιστα όταν ήρθε το Πάσχα το πλοίο στο νησί, που ξέρετε ότι έχει αυξημένη κίνηση. Αν γνωρίζεις κάτι επιπλέον από όσα λέω για το ποσό των βραχυπρόθεσμων οφειλών ή αν έχεις κάποια δεδομένα για τα κέρδη που θα έφερνε (ειδικά αν έβγαινε σε άγονη Κεραμωτή-Θάσος-Λήμνος-Αγ.Ευστράτιος), μπορείς να μας τα αναφέρεις. Edited December 22, 2010 by proud_ionian quote
Orestis Posted December 22, 2010 Posted December 22, 2010 1. Η πραγματική αξία είναι κάτι σχετικό που ορίζεται κάθε στιγμή από τις συνθήκες της αγοράς και όχι μόνο. Είναι δύσκολο να κρίνουμε πράξεις του παρελθόντος με δεδομένα του σήμερα. Αν το δεις από μια άλλη πλευρά, αν δεν είχε βρεθεί αγοραστής για το πλοίο τότε, η εταιρεία σήμερα μπορεί να είχε κλείσει. 2. Η εξόφληση ενός δανείου που αφορά πλοίο κατά την πώληση του δεν γίνεται κατά συνήθεια. Είναι υποχρεωτική βάσει των συμβολαίων χρηματοδότησης. 3. Η εταιρεία είχε πλοία και εμπειρία στη γραμμή, συνεπώς ήξερε καλύτερα τα δεδομένα. Η υπέρβαση κατά πολύ του προϋπολογισθέντος κόστους ναυπήγησης (αλλού διάβασα για διπλάσιο, αλλού για τριπλάσιο), άλλαξε πολύ τα δεδομένα και επιβάρυνε τη λειτουργία του πλοίου με ιδιαίτερα υψηλά χρεολύσια. Αυτός δε ήταν και ένας βασικό λόγος (όχι ο μόνος), που το πλοίο δεν ήταν βιώσιμο ούτε στο Σαρωνικό. 4. Το ύψος τον βραχυπρόθεσμων οφειλών από μόνο του δεν λέει και πολλά πράγματα. Επειδή όμως δεν γνωρίζω για τα οικονομικά της ΑΝΕΘ, θα επανέλθω όταν βρω σχετικά στοιχεία.
Hastaroth Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 Το πλοίο δέν ήταν βιώσιμο στον Σαρωνικό γιατί το έβαλαν σε μιά γραμμή που δέν έχει και τόσο μεγάλη κίνηση,δηλαδή στην Σουβάλα.Εξ ού και όταν ο Λεφάκης είδε τα ζόρια,το έβαλε και στό φιλέτο τής Αίγινας μπάς και βγάλη κανένα παραδάκι παραπάνω.Ενδέχεται να είχε από καιρό κατα νού να το πουλήση μόλις βρισκόταν ο κατάλληλος αγοραστής-και αυτό έπραξε.Δέν νομίζω ότι τα χρεωλύσια τής ΑΝΕΘ γιά το πλοίο τα "φορτώθηκε" ο Λεφάκης. Από εκεί και πέρα:άν η ΑΝΕΘ είχε οικονομικά προβλήματα,είναι όντως απορίας άξιο γιατί άφησε το πλοίο στην Καβάλα τόσους μήνες άπραγο-αφού εν πάση περιπτώσει το δάνειο που είχε πάρει γιά την κατασκευή του είχε 12 χρόνια μπροστά της να το αποπληρώση.Μπορούσε λοιπόν να το δρομολογήση και με μιά σωστή διαχείριση να το αποσβέση σε λιγώτερο από τά 12 αυτά χρόνια και να εξοφλήση το δάνειο-ή έστω,ένα μεγάλο μέρος του.Οπότε μετά,άν ήθελε να το πουλήση,μπορεί να έπιανε και καλύτερη τιμή. Τώρα το άν η πραγματική εμπορική αξία τού πλοίου ήταν 22 μύρια,αυτό ψιλο"παίζεται".Ο,τι και να τού πρόσφεραν τού Λεφάκη πάνω από τα 14 που είχε δώσει γιά να το πάρη,καλά ήταν.Δηλαδή άν τού πρόσφεραν π.χ. 55 μύρια,τι θα λέγαμε;Οτι τόση ήταν η πραγματική εμπορική του αξία;
Orestis Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 Δέν νομίζω ότι τα χρεωλύσια τής ΑΝΕΘ γιά το πλοίο τα "φορτώθηκε" ο Λεφάκης. Φυσικά και τα φορτώθηκε, αφού πήρε το πλοίο με δάνειο. Αν τώρα οι όροι του δανείου ήταν διαφορετικοί (διάρκεια αποπληρωμής, επιτόκιο κλπ), αυτό δεν το γνωρίζω. Όποιοι πάντως και αν ήταν οι όροι του δανείου, η εξυπηρέτηση του δεν ήταν δυνατή από τα αποτελέσματα του πλοίου.
olympia palace Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 pantws paidia pera apo to an xrewthhke o Lefakis apo ta xrewlhsia ths ANETH h oxi afto pou 8ewrw kata thn apopsh mou einai oti xanoume pali ena akomh wraio kai kalo ploio kai kainourio ploio kai pragmatika einai lyphro na vlepw na pouliountai synexeia ellhnika ploia kai malista kainouria stous 3enous..vevaia tha mou peite kai tha exete kai dikio oti stis etairies dn xwrane synaisthimatismoi kai koitane pws tha epiviwsoun..Pantws h ANETH eprepe na to dromologhsei se mia grammh wste na borouse me ta esoda pou tha ths edine to ploio na arxize na 3eplhrwnei siga siga to daneio kai meta as to poulouse gia na 3exrewsei teleiws sthn timh pou pragmatika a3ize..Telws pantwn egw eidikos dn eimai anaferw aplws thn apopsh m..pantws krima giati xanoume ena a3iologo ploio!
Earl Granville Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 Το ΦΑΙΔΡΑ για το Σαρωνικό ήταν ιδανικό από κάθε άποψη. Δεν έπαυε όμως να είναι ένα νεότευκτο βαπόρι το οποίο κόστισε αρκετά χρήματα και με τα οικονομικά δεδομένα της εποχής και την ΄κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν βιώσιμο. Πέραν τούτου όμως όταν έχεις δώσει 14εκ για το βαπόρι και σε 1,5 χρόνο σου δώσουν 22εκ ακόμη κι ο χρυσός αιώνας του Περικλέους να ήταν το βαπόρι οποιοσδήποτε θα ήταν στην θέση του Λεφάκη θα το έδινε. Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι κρίμα που φεύγει ένα νεότευκτο βαποράκι από την ακτοπλοία μας αλλά από την στιγμή που ήρθε μια τέτοια καλή προσφορά η τύχη του ήταν δρομολογημένη. Όσο για την ΑΝΕΘ, πιστεύω ότι έπεσε θύμα της κατάρας που κατατρέχει όλες τις πολυμετοχικές εταιρείες.Όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι, κι όταν σε μια μικρή εταιρεία δεν κάνει ένας κουμάντος ο οποίος θα ξέρει τι μπαίνει και τι βγαίνει από την τσέπη του παντελονιού αυτά θα συμβαίνουν. Το βαπόρι για άλλο πράγμα ξεκίνησε, αλλιώς ολοκληρώθηκε, με άλλο μπάτζετ ξεκίνησε , με άλλο τελικό κόστος παραδόθηκε,...προσωπικά πιστεύω ότι καλύτερα που το έσπρωξε ακόμη και σε χαμηλότερη τιμή γιατί βλέποντας όλα αυτά τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν κατά την διάρκεια της ναυπήγησής του πίστεύω ότι θα ήταν η ταφόπλακα της εταιρείας.
olympia palace Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 symfwnw apolyta me ta legomena s earl..sigoura h kalh prosfora pou ferane oi 3enoi htan kai o logos pou o lefakis edwse to ploio gt an htan mikrh pisteuw oti twra dn 8a milagame gia pwlhsh tou ploiou..Katalavainw kai thn ANETH pou to poulhse ston Lefaki estw se mikrh timh gt ekeinh thn stigmh eixe anagkh apo xrhmata kai dn borouse apo allou na ta vrei..opote kalws epra3e gt diaforetika dn 8a epiviwne..
Panagia Ekatontapiliani Posted December 24, 2010 Posted December 24, 2010 Από χθες το Φαίδρα μεθόρμισε στο Πέραμα, μπροστά από τα καρνάγια
Hastaroth Posted December 25, 2010 Posted December 25, 2010 (edited) Το ΦΑΙΔΡΑ για το Σαρωνικό ήταν ιδανικό από κάθε άποψη. Δέν αντιλέγω.Αλλά εξαρτάται και γιά ποιό κομμάτι τού Σαρωνικού μιλάμε.Οταν πρωτοήρθε το πλοίο,ο Λεφάκης το έβαλε σε μιά γραμμή που όπως έχω ξαναματαπεί πολλάκις,έπρεπε να περιμένη πως δέν θα βγάλη όχι τά χρυσά αυγά,αλλά ούτε αυγό από σκουμπρί.Και μού έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί περίμενα πως άν μή τι άλλο,θα το ξεκινούσε εξ αρχής τουλάχιστον στην Αίγινα,που όσο να'ναι έχει περισσότερο "ψωμί" από την Σουβάλα-γιά να μήν πώ ότι θα έπρεπε να συνεχίζη μέχρι Πόρο. Πέραν τούτου όμως όταν έχεις δώσει 14εκ για το βαπόρι και σε 1,5 χρόνο σου δώσουν 22εκ ακόμη κι ο χρυσός αιώνας του Περικλέους να ήταν το βαπόρι οποιοσδήποτε θα ήταν στην θέση του Λεφάκη θα το έδινε. Και 15 να τού δίνανε,αυτήν την εποχή,πάλι καλά ήταν.Δέν είμαστε στίς παχιές αγελάδες (αυτές τρελλάθηκαν). Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι κρίμα που φεύγει ένα νεότευκτο βαποράκι από την ακτοπλοία μας αλλά από την στιγμή που ήρθε μια τέτοια καλή προσφορά η τύχη του ήταν δρομολογημένη. Κι'εγώ συμφωνώ ότι είναι κρίμα που φεύγει ένα καινούργιο βαπόρι,αλλά η τσέπη που το πλήρωσε είναι αλλουνού.... Όσο για την ΑΝΕΘ, πιστεύω ότι έπεσε θύμα της κατάρας που κατατρέχει όλες τις πολυμετοχικές εταιρείες.Όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι, κι όταν σε μια μικρή εταιρεία δεν κάνει ένας κουμάντος ο οποίος θα ξέρει τι μπαίνει και τι βγαίνει από την τσέπη του παντελονιού αυτά θα συμβαίνουν. Δέν ξέρω άν αυτό οφείλεται τόσο στο πολυμετοχικό τής εταιρείας όσο στην δομή και διάρθρωση αυτής τής πολυμετοχικότητας.Οι ανώνυμες εταιρείες είναι πολυμετοχικές,αλλά έχουν γενική συνέλευση,βγάζουν ένα διοικητικό συμβούλιο και έναν πρόεδρα και τού δίνουν την εντολή να κάνη κουμάντο στο ταμείο,με την υποχρέωση να τούς δίνη λογαριασμό κάθε τόσο.Αυτά που συνέβησαν στην ΑΝΕΘ λοιπόν θεωρώ ότι οφείλονται μάλλον στο ότι αυτός που έκανε κουμάντο δέν ήξερε να κάνη σωστά τη δουλειά του. Edited December 25, 2010 by Hastaroth
Panagia Ekatontapiliani Posted December 25, 2010 Posted December 25, 2010 Τα καλικατζαράκια του Άγιου Βασίλη νομίζω ότι μου φανέρωσαν τον μυστηριώδη αγοραστή του Φαίδρα. Πρόκειται για μια εταιρεία που έχει αγοράσει παλιότερα πλοίο από την Ελλάδα (Αρκάδι), όποτε η νέα εταιρεία του Φαίδρα πρεπει να είναι Arab Bridge Maritime
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 26, 2010 Posted December 26, 2010 Από χθες το Φαίδρα μεθόρμισε στο Πέραμα, μπροστά από τα καρνάγια Το πλοίο βρίσκεται στο ναυπηγείο Κανέλλου -δεμένο στην ευθεία της πρύμης του Πυθέας- από όπου και η σημερινή του φωτό.
Panagia Ekatontapiliani Posted December 26, 2010 Posted December 26, 2010 Πάντως το πλοίο θα υποστεί κάποια μετασκευή που εάν έχω καταλάβει καλά θα κλείσει εντελώς ο ημίκλειστος χώρος στις μπαντες του πλοίου και θα γίνει ενιαίο με το σαλόνι, όπως και το ανοικτό κατάστρωμα στη πρύμη, που υπάρχει το μπαρ θα κλείσει και αυτό για να γίνει σαλόνι Εκτός των παραπάνω θα αφαιρεθεί ένα MES από κάθε πλευρά και θα τοποθετηθεί σωσίβια λέμβος από κάθε πλευρά στη θέση αυτών.
Neptune Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 Αφου ο Π100 μας ειπε πρωτος ποια εταιρια το αγορασε να σας πουμε και το νεο ονομα του πλοιου που θα ειναι το μαγευτικο AYLAH.
giorgos_249 Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 (edited) Η εταιρεία αυτή εκτός από το δικό μας "Αρκούδι" (ουπς , "Αρκάδι".... ) έχει και το αδερφό του speedrunner II , που είναι το queen nefertiti καθώς και όπως βλέπω στο faktaomfartyg πρέπει να είχε ναυλώσει και ένα από τα αμετασκεύαστα αδερφά του al salam boccacio που έπνιξε πολύ κόσμο........... ΥΓ: το "BRIDGE" της ab maritime όταν το είχε η Adriatica Ελλάδα-Ιταλία έκανε; Edited December 29, 2010 by polmyt
Ariadne Posted December 30, 2010 Posted December 30, 2010 Το Bridge (πρώην Egizia της Adriatica) δεν έκανε πιστεύω ποτέ δρομολόγια για Ελλάδα. Ταξίδευε αρχικά μεταξύ Βενετίας και Μέσης Ανατολής (Αίγυπτος, Λίβανος) και τελευταία μεταξύ Βενετίας, Ραβέννας και Σικελίας.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 8, 2011 Posted January 8, 2011 ...να σας πουμε και το νεο ονομα του πλοιου που θα ειναι το μαγευτικο AYLAH. Εκτός από μαγευτικό, το νέο όνομα του πλοίου είναι και ...γλυκούτσικο. Σε μία αναζήτηση στο Google με τον "όρο" AYLAH αναφέρεται ότι: It is a female name, suitable for baby girls. Το νέο όνομα του πλοίου εμφανίζεται από σήμερα και στο AIS, ενώ να σημειώσουμε ότι το AYLAH φέρει πλέον σημαία Ιορδανίας.
George Posted January 8, 2011 Author Posted January 8, 2011 Μια διόρθωση ΣΕΙΡΙΕ. Εδώ και αρκετές μέρες εμφανίζεται στο ais το νέο όνομα και η σημαία Ιορδανίας.
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 8, 2011 Posted January 8, 2011 Νομίζω ότι το νέο του όνομα προέρχεται από την Μεσαιωνική πόλη AYLAH ή AYLA στα ερείπια της οποίας είναι κτισμένη η σημερινή Άκαμπα. Και επίσης AYLA OASIS ονομάζεται ένα φαραωνικού τύπου τουριστικό συγκρότημα που κτίζεται δίπλα στην Άκαμπα. Ενδεχομένως, η αγορά ενός τόσο ακριβού πλοίου να συνδέεται και με την τεράστια τουριστική αυτή επένδυση.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 8, 2011 Posted January 8, 2011 Μια διόρθωση ΣΕΙΡΙΕ. Εδώ και αρκετές μέρες εμφανίζεται στο ais το νέο όνομα και η σημαία Ιορδανίας. Φίλε George πρώτη φορά το είδα σήμερα, και ως γνωστός AIS maniac που είμαι, υπέθεσα πως θα ήτο η παρθενική του εμφάνισις. Τέλος πάντων, μικρό έως απειροελάχιστο το κακό.
Panagia Ekatontapiliani Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Πάντως το πλοίο θα υποστεί κάποια μετασκευή που εάν έχω καταλάβει καλά θα κλείσει εντελώς ο ημίκλειστος χώρος στις μπαντες του πλοίου και θα γίνει ενιαίο με το σαλόνι, όπως και το ανοικτό κατάστρωμα στη πρύμη, που υπάρχει το μπαρ θα κλείσει και αυτό για να γίνει σαλόνι Για να γίνουν αυτές οι μετατροπές στο εσωτερικό του πλοίου είχε ως συνέπεια να ξηλωθεί όλο το εσωτερικό του πλοίου!!! (ακόμα δεν έχουν ξηλωθεί οι καμπίνες των επιβατών). Τα σινιάλα της Nova Ferries στις τσιμινιέρες και στις μπάντες ακόμα υπάρχουν ενω το όνομα του πλοίου έχει σβηστεί πλωρα δεξιά και δεν έχει γραφτεί ακόμα το νέο όνομα. Ας δούμε το πλωριό σαλόνι στο κατάστρωμα Νο: 4 (παλιότερα γνωστό ως σαλόνι Ήφαιστος), το μεσαίο σαλόνι στο κατάστρωμα Νο: 4 (παλιότερα γνωστό ως σαλόνι Ιψαριον) και το πρυμνιό σαλόνι στο κατάστρωμα Νο: 4 (παλιότερα γνωστό ως σαλόνι Θεαγένης). Εξωτερικά έχουν ξηλωθεί τα καθίσματα στα ημίκλειστα κατσαρώματα δεξιά και αριστερά από το σαλονι Θεαγένης, έτσι ωστε να ρίξουν τους μπουλμεδες από το σαλόνι για να μεγαλώσει το πλάτος αυτού του σαλονιού) ενώ στο πρυμνιό ανοικτό κατάστρωμα στο κατάστρωμα 5 (παλιότερα γνωστό ως Κάστρο) ξηλώθηκαν τα καθίσματα και τα σκίαστρα. Τέλος στη κόντρα γέφυρα στο κατάστρωμα 6 δεν έχει γίνει κάτι ακόμα.
polmyt Posted February 12, 2011 Posted February 12, 2011 Το πλοιο παραμενει στο Περαμα και πλεον οι εργασιες ειναι εμφανεστατες και εξωτερικα.Το ονομα εχει σβηστει μονο στην πρυμη και απο τις δυο μεριες.
Nikos_Chania Posted February 12, 2011 Posted February 12, 2011 Και βλέπω κλείστηκαν και οι περατζάδες ε;
Panagia Ekatontapiliani Posted February 12, 2011 Posted February 12, 2011 Ακριβώς ndimitr93 έχουν κλειστεί οι περατζαδες, είναι κάτι που έχουμε αναφέρει από την παράδοση του πλοίου στους νέους πλοιοκτήτες του. Πάντως το πλοίο θα υποστεί κάποια μετασκευή που εάν έχω καταλάβει καλά θα κλείσει εντελώς ο ημίκλειστος χώρος στις μπαντες του πλοίου και θα γίνει ενιαίο με το σαλόνι, όπως και το ανοικτό κατάστρωμα στη πρύμη, που υπάρχει το μπαρ θα κλείσει και αυτό για να γίνει σαλόνι
Panagia Ekatontapiliani Posted February 19, 2011 Posted February 19, 2011 Εάν διέκρινα καλά έχει αφαιρεθεί το σινιάλο (ΙΛ) της Nova Ferries από τη δεξιά τσιμινιέρα του πλοίου
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now