polmyt Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Να το δουμε στα πρωτα χρονια του επι ΝΕΛ,στο λιμανι της Μυτιληνης
miko mission Posted September 22, 2016 Posted September 22, 2016 Γυρω στο 1978 με την μπλε ριγα και τα κρενια, προσωπικα ετσι μου αρεσε περισσοτερο , τοτε στον Πειραια ηταν στα 5 καλυτερα σιγουρα
polmyt Posted December 4, 2016 Posted December 4, 2016 (edited) Άλλη μια φωτο του ΣΑΠΦΩ ,αυτή τη φορα από τη δεκαετια του 80 με τα κρενια να εχουν αφαιρεθεί αλλα χωρις το "NEL LINES" στο πλαι Edited April 14, 2020 by polmyt
kyr1 Posted December 7, 2016 Posted December 7, 2016 Κούκλα στη φωτογραφία όπως πάντα ! Ψάχνοντας στο νετ βρήκα ένα βιντεο με φωτογραφίες του βαποριού που μας ταξίδεψε παρέα με τη σφυριχτρα του.
miko mission Posted December 7, 2016 Posted December 7, 2016 Οποιος βρει την ταινια <Ο ΦΥΓΑΣ> του 1985 με τον Λευτερη Γυφτοπουλο και το Θεοδορο Κατσαδραμη τα εχει ολα.....παρα πολλα πλανα απο εσωτερικους και εξωτερικους χωρους του Σαπφω και εν πλω.....προκειται για συραφη δυο επεισοδιων της σειρας <ο ταξιτζης> του 1977-8 παραγωγης Τζειμς Παρις ( απο την Βατουσα της Λεσβου)
Stratos Posted December 10, 2016 Author Posted December 10, 2016 Κορυφαίο στην εποχή του, σχεδόν νεότευκτο στην Ελλάδα, μοναδική εμπειρία η πρόσβαση πάνω στην τεράστια πλώρη, εν πλώ στο Κοντάρι, στο ύψος του αεροδρομίου της Χίου, και της Μυτιλήνης στη Βάρεια..
Nick the Greek Posted March 28, 2020 Posted March 28, 2020 On 1/31/2007 at 6:14 PM, miko mission said: Αρχικα ο χωρος του κατω γκαραζ ηταν για μεταφορα 100 κοντεινερς Μια υποσημείωση στην ιστορία του Σαπφώ με μια μικρή λεπτομέρεια. Τα κοντέινερ που αναφέρει ο miko mission δεν φορτώνονταν επάνω στο πανιόλο του γκαράζ, ούτε έμπαιναν μέσα μεταφερόμενα σε mafi ή καρότσες. Όπως φαίνεται και στο deck plan του πλοίου που πρέπει να είναι από την πρώτη δρομολόγησή του, μπορεί να διακρίνει πρύμα στο γκαράζ κανείς κάτι σαν "οδηγούς" πάνω στους οποίους έμπαιναν τα κοντέινερ, κάτι σαν τα μοντέρνα cellguides που βλέπουμε στα κοντεινεράδικα, είναι οι σιδερένιες κατασκευές που εξέχουν από το ντέκ. Στο Σαπφώ αυτοί οι "οδηγοί" βρίσκονταν σε ύψος 50 εκατοστών από το πανιόλο του γκαράζ και τα κοντέινερ έμπαιναν συρτάρι με ειδικό εξοπλισμό. Αυτή ήταν μια εφεύρεση του τεχνικού τμήματος της Svenska Lloyd που πίστευε πως έτσι θα γινόταν καλύτερη στοιβασία και δέσιμο του φορτίου. Αυτή την παντέντα δέχτηκαν οι Svea Line και Ellerman Wilson οπότε και τα τρία πλοία της τότε κοινοπραξίας, δηλαδή τα Spero - Σαπφώ της Ellerman Wilson, Svea - Κνωσσός της Rederi AB Svea και Saga - Φαιστός της Svenska Lloyd, οπότε όλα τους είχαν αυτή την περίεργη διαρρύθμιση αρχικά. Το μειονέκτημα προφανώς ήταν το ότι η διαδικασία φορτο-εκφόρτωσης ήταν εξαιρετικά χρονοβόρα και με το ανάλογο κόστος σε ανθρώπινο δυναμικό που την εκτελούσε και την επέβλεπε. Τι έφερε την αποκαθήλωση του συστήματος μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, πέραν των ιδίων του των προβλημάτων? Η είσοδος στη γραμμή των Tor Anglia και Tor Hollandia(μετέπειτα Αριάδνη και Ουρανός) της Tor Line, δηλαδή του ανταγωνισμού στις γραμμές αυτές, που φόρτωνε φορτηγά και mafi όπως και σήμερα, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες.
polmyt Posted May 10, 2020 Posted May 10, 2020 ΣΑΠΦΑΡΑ εχει το μενου σημερα αλλα σαν SPERO ,με το πλοιο να μπαινει στο λιμανι του Hull με την βοηθεια ρυμουλκων Η φωτο ειναι απο τον Μαιο του 72, στην τελευταια γραμμη που δραστηριοποιηθηκε το πλοιο,μεταξυ Hull και Zeebruge ,λιγους μηνες πριν πουληθει στην ΝΕΛ H ομορφια του πλοιου νομιζω ειναι εμφανεστατη
polmyt Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Σε γκρουπ στο facebook ,σχετικο με την Μυτιληνη γραφτηκε οτι το βαπορι εχασε την αρχικη του ταχυτητα λογω ενος ατυχηματος που ειχε το πλοιο τον 15Αυγουστο του 74 στη Τηνο (σε εκτακτη προσεγγιση στο νησι σε δρομολογιο επιστροφης προς τον Πειραια), σε συνδιασμο με την ταλαιπωρια των μηχανων απο τον δευτερο καπετανιο του πλοιου και στα τρια λιμανια (Μυτιληνη, Χιος ,Τηνος), ο οποιος απο τι αναφερεται δεν ηταν εμπειρος στις προπελες με pitch.Συγκεκριμενα το πλοιο στουκαρε στην Τηνο και εγινε ενα ρηγμα 26 μετρα, λιγο πιο πανω απο τις καμπινες πληρωματος.Πηγαν απο Νεωριο και μπαλωθηκε το ρηγμα,το πλοιο πηγε στο Περαμα για επισκευες με μια μηχανη και μετα απο αυτο το ατυχημα ,το πλοιο δεν επιασε ποτε ξανα τις αρχικες του ταχυτητες Πρωτη φορα ακουω οτι το πλοιο ειχε τετοιο ατυχημα στην Τηνο ,ποσο μαλιστα οτι αυτο οφειλεται για την πτωση της ταχυτητας του Εχει ακουσει καποιος αλλος φιλος κατι αναλογο;
gtogias Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 26 μέτρα δεν το λες και μικρό για να περάσει ντούκου. Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο. Βέβαια οι μέρες εκείνες ήταν περίεργες, με τον Αττίλα να ρημάζει την Κύπρο, κάποια πλοία να έχουν επιταχθεί για να μεταφέρουν βοήθεια κλπ κλπ κλπ. Αλλά ούτε μια αναφορά κάπου?
Villandry Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Ο πλοίαρχος ταλαιπώρησε τις μηχανές επειδή δεν είχε ξανακάνει σε πλοίο με pitch; Το αντίστροφο θα ακουγόταν λογικό. Μάλλον αυτή η ιστορία μπορεί και να ήταν το φαβορί για το φιδέμπορα του 1974.
Nereus Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Η αλήθεια είναι ότι αν δεν κατέχει ο πλοίαρχος το pitch μπορεί να τις ζοριζει πολύ τις μηχανές. Τώρα αν φταίει αυτό η το ριγμα η οτιδήποτε άλλο για τη πτώση της ταχύτητας του δεν ξέρω.
polmyt Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 (edited) Και μενα μου εχει κανει τρομερη εντυπωση ,γιατι οσο και αν εψαξα δεν βρηκα πουθενα τιποτα για ατυχημα του πλοιου Αποφασισα να ανεβασω και ολοκληρη την αφηγηση.Εχω σβησει και τα ονοματα των πλοιαρχων ,ωστε στην περιπτωση που ειναι μουφα η ιστορια να μην σπηλωθουν οι ανθρωποι εστω και αν εχουν περασει 45 χρονια απο τοτε Edited May 27, 2020 by polmyt
JohnR730 Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Η αλήθεια είναι πάντως πως η αφήγηση του γεγονότος φαίνεται αρκετά αληθής!
Nick the Greek Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Η αλήθεια είναι πως η διήγηση έχει καλή ροή και παραπέμπει σε κάποιον που περιγράφει βιωματικά. Εγώ έχω κολλήσει στο ότι μπήκε το Σαπφώ των 140 μέτρων στο παλιό της Τήνου(και μάλιστα νύχτα φαντάζομαι), εκτός κι αν τότε υπήρχε διαφορετική διάταξη στον κυματοθραύστη που ξέρουμε σήμερα, την απόσταση του οποίου από το κεφάλι του ντόκου υπολογίζω χοντρικά στα 180 μέτρα. Θα μου πεί κανείς, το Superferry(σχεδόν ίδιο μήκος) το πρώτο πως έμπαινε? Αυτό έμπαινε οριακά, συνήθως μόνο την ημέρα και φυσικά ήταν η καθημερινή του ρουτίνα κι όχι μια έκτακτη προσέγγιση από το πουθενά. Ψάχνω κι εγώ από χτές, καμία σχετική αναφορά δεν έχω βρεί.
JohnR730 Posted June 11, 2020 Posted June 11, 2020 (edited) Ας δούμε μια όμορφη φωτογραφία του Σαπφώ σαν Spero το οποίο αναχωρούσε από το λιμάνι του King George με τη βοήθεια ρυμουλκού. Η φωτογραφία από σχετική ομάδα στο Facebook. Edited June 11, 2020 by JohnR730
JTEDimandix Posted October 2, 2020 Posted October 2, 2020 Πλέον, η "Βασίλισσα της Λέσβου", έχει και δικό της λήμμα στην Βικιπαίδεια: https://el.wikipedia.org/wiki/Σαπφώ_(πλοίο) Είναι, βέβαια, υπό κατασκευή (Δεν το έχω ολοκληρώσει δηλ. ακόμη και θέλει και λίγη δουλίτσα.)
polmyt Posted October 7, 2020 Posted October 7, 2020 Δυο πολυ ομορφες φωτογραφιες του ΣΑΠΦΩ με τα αρχικα του χρωματα απο τον κ. Τζαρδη Ευαγγελο ανεβηκαν στο facebook στο group παλαιες φωτογραφιες Χιου Με αυτη η μπλε ριγα ναομιζω οτι ηταν πολυ πιο ομορφο
nomikos Posted October 7, 2020 Posted October 7, 2020 Όταν οι άλλοι είχαν μετασκευασμένα γκαζάδικα η ΝΕΛ έφερε πρώτη αυτή τη καραβάρα. Τι να πει κανείς για αυτό το βαπόρι κομψοτέχνημα.Η ΝΕΛ με το Σαπφώ ήταν για πολλά χρόνια στη κορυφή.
polmyt Posted December 14, 2020 Posted December 14, 2020 Ας ριξουμε ενα βλεφαρο και στη δεξια βαρδιολα του πλοιου με τα εξωτερικα χειριστηρια
polmyt Posted May 17, 2021 Posted May 17, 2021 ΣΑΠΦΑΡΑ ατελειωτη ,εν πλω, τον Αυγουστο του 1993 Οχι η καλυτερη φωτογραφια ,αλλα μια απο τις αγαπημενες μου ,μιας και ειναι η πρωτη δικη μου με βαπορι
JTEDimandix Posted September 18, 2021 Posted September 18, 2021 Μερικές πληροφορίες για όσο λειτουργούσε στο Ηνωμένο Βασίλειο: Το πλοίο ναυπηγήθηκε από την Cammel Laird για την κοινοπραξία England Sweden Line, μεταξύ των εταιριών Wilson Line, (Στην οποία ανήκε το πλοίο) Svea Line και Lloyd of Gothenburg, η οποία εξυπηρετούσε δρομολόγια μεταξύ Γκέτεμποργκ και Κίνγκστον Απόν Χαλ. Αρχικά ονομάστηκε Spero και μετέφερε 400 περίπου επιβάτες, 100 οχήματα και 100 καρότσες-κοντέινερ. Το πλοίο σχεδιάστηκε ούτως ώστε να μεταφέρει 3.500 επιβάτες, 1.000 αυτοκίνητα και 13.500 τόνους φορτίου εβδομαδιαίως. Καθελκύστηκε στις 5 Μαΐου 1966 με ανάδοχο την Γκ. Ου Μπέιλι, σύζυγο του διευθυντή διαχείρισης. Πηγές: Taylor, James Arnold (1976). Ellermans : a wealth of shipping. London: Wilton House Gentry Ltd. ISBN 0-905064-02-X. 3202754. Collard, Ian (2014). The British cruise ship : an illustrated history 1945-2014. Stroud, Gloucestershire. ISBN 978-1-4456-2138-8. 948174294. Credland, Arthur C. (2000). The Wilson line. Stroud, Great Britain: Tempus. ISBN 0-7524-1728-2. 46708448.
Shippihs Posted November 11, 2021 Posted November 11, 2021 Ενα βιντεάκι του Aylon films πανω απο το πλοιο
polmyt Posted December 22, 2021 Posted December 22, 2021 Ιστορικο κειμηλιο πλεον η πετσετα προσωπου του πλοιου Εκεινη την εποχη στις καμπινες καθε πλοιου της ΝΕΛ ειχε τετοιες πετσετες.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now