Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Νομίζω πως μετά από τόσο καιρό, ήρθε η ώρα να κάνουμε μία ανασκόπηση για τους εξοπλισμούς του ΠΝ..για την ασφάλεια υμών και πατρίδας.

Το βασικό αίσθημα που επικρατεί στο ΠΝ είναι πως "τα θέλουμε όλα και τα θέλουμε τώρα". Και την 4η Μπέλχαρά θέλουμε, και 4 κορβέτες θέλουμε, και τις αλουμινότρατες (LCS) θέλουμε, και υποβρύχια θέλουμε, και και και... Οι ανάγκες είναι τεράστιες μιάς και στα 10 μνημονιακά χρόνια που το Υπ.Εθ.Α. τράβηξε χειρόφρενο, όλα ήρθαν 20 χρόνια πίσω. Απλά το θέμα είναι πως δεν υπάρχει σάλιο. Αν και βασικά, το κράτος λεφτά βρίσκει αν θέλει (πχ η έκτακτη φορολογία από τα κέρδη των διυλιστηρίων θα μπορούσε να δωθεί στο ΠΝ), απλά δεν θέλει να τα δώσει σε εξοπλισμούς μιάς και ούτε ψήφους δίνει, ούτε θεωρούν πως τους χρειαζόμαστε καθώς με τους Τούρκους τα βρήκαμε. Έτσι ακριβώς συμβαίνουν τα πράγματα.

Επί του πρακτέου, οι ΜΕΚΟ θα εξυγχρονιστούν όλες με κόστος κάπου στα 800μύρια. Τις S θέλουν να τις παροπλίσουν για πολλούς λόγους και ακόμα και τα LCS που έχουν θέμα με το κιβώτιο ταχυτήτων της RENK τα γλυκοκοιτάζουμε, αρκεί το κόστος κτήσης, χρήσης και συντήρησης που έχουμε βάλει κάτω να εξετάσουμε,βγαίνει σε ικανοποιητικά πλαίσια. Εάν δεν πάρουμε τελικά τα LCS τότε με το ίδιο ποσό 2,1 δις θα πάρουμε όσες κορβέτες βγαίνουν με το τρέχον της εποχής εκείνης κοστολόγιο. Όσον αφορά την 4η Μπελχαρά, έχει μπλέξει στον μύλο των LCS μιας και με τα 2,1 δις που έχουν προϋπολογιστεί, υπάρχει σχεδιασμός και συζητήσεις για τα 4 LCS και την πρώτη γαλλική Μπελχαρά ως μεταχειρισμένο πλοίο. Ότι ποσό περισσεύει θα δίνεται τμηματικά στις ΜΕΚΟ ως αναβάθμιση συστημάτων (πχ περίσσεψαν 200 εκατ.?? πάνε για την αντικατάσταση του ενός phalanx με RAM, κ.ο.κ

Και όλα αυτά με την προϋπόθεση μην βγει καμιά νέα έκτακτη ανάγκη στην φόρα (πχ οι καταστροφές του Ντάνιελ) και τραβηχτούν εκ νέου ποσά για την κάλυψη των αναγκών. 

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Διευκρινίζω ότι δεν έχω καμία άποψη για το πόσα ή τι τύπου πλοία χρειάζεται το ΠΝ (δεν είμαι δα και ο Π. Καρβουνόπουλος ), επιθυμώ όμως να υπενθυμίσω ότι τα πλοία, τα στελεχώνουν πληρώματα.

Η κατάσταση στην οποία ευρίσκονται το τρέχον διάστημα τα νεαρά στελέχη (όχι οι ανώτεροι/ανώτατοι) δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Ο προβληματισμός δεν έχει να κάνει με μισθολογικούς λόγους*, αλλά κυρίως με την έλλειψη δυνατότητας προγραμματισμού κινήσεων για τις δύο επόμενες δεκαετίες της καριέρας των αξιωματικών επιπέδου σημαιοφόρου-υποπλοιάρχου. Εξ ού και οι παραιτήσεις στελεχών για τα οποία η Πολιτεία επένδυσε σε χρήμα και χρόνο. Και το κουμπί που θα πατηθεί για να παραχθούν αυτομάτως στελέχη, ιδίως απόφοιτοι της ΣΝΔ, δεν έχει βρεθεί ακόμη (το αυτό ισχύει και για μία άλλη επαγγελματική κατηγορία, γιατρούς και νοσηλευτές).

Οπότε, όσα και ότι πλοία αποκτηθούν στο μέλλον, πρέπει θα πρέπει βρεθούν πρώτα αυτοί που θα τα στελεχώσουν.

*Ελπίζω να μην εμπλακεί σε τυχούσα απάντηση η διαβόητη "αποζημίωση για πλεύσιμη εκτέλεση υπηρεσίας". Αποπροσανατολίζει πλήρως.

Posted

Συμφωνώ με τα γραφόμενα σας.

Και σκέφτομαι πως όντως η 4η Belhara είναι μονόδρομος.

Μικρή επάνδρωση πληρώματος,μεγάλες επιχειρησιακες δυνατότητες.

Δε νομίζω να υπάρχει άλλο σύγχρονο πλοιο με αυτά τα χαρακτηριστηκα.

Posted

Με αυτά τα χαρακτηριστικά, σε αυτό το τονάζ, όχι, δεν υπάρχει. Απλά εμείς με τους εξοπλισμούς, κάνουμε ως επί το πλείστον, πολιτική. Όποτε είναι "πολιτική απόφαση" η πίτα στα του Ναυτικού να μοιραστούν και μερικά κομμάτια εκτός Γαλλίας, προς Αμερική μεριά. 

 

@georgios express Ορθός ο προβληματισμός σου, απλά για να κάνει κάποιος καριέρα στην θάλασσα πρέπει να υπάρχουν πλοία. Νο πλοία Νο καριέρα. Στην προκειμένη το ΠΝ πάει ντουγρού για σμίκρυνση. Τα πλοία θέλουν προγραμματισμό και ο προγραμματισμός λεφτά. Οι S φεύγουν μες στα επόμενα 5 max χρόνια και 10 πλώρες δεν έχουν προγραμματιστεί να ναυπηγηθούν ή να αγοραστούν (ανάθεμα αν υπάρχουν κιόλας) για να τις αντικαταστήσουν. Όποτε μένουμε με 4 ΜΕΚΟ και 3ή4 Μπέλα. Οι μια ντουζίνα combattant φεύγουν μες στην ίδια πενταετία/δεκαετία οπότε όντως, όποιος θέλει να κάνει καριέρα στο ΠΝ πρέπει να περάσει την κλωστή από το κεφάλι της βελόνας. 

Posted

Πάντως στις πανελλήνιες είδαμε ότι δεν υπάρχει πολύ ζήτηση πλέον για τις στρατιωτικές σχολές και μένουν αρκετές κενές θέσεις. 

Posted

ΟΙ κενές θέσεις των προηγουμένων ετών είχαν να κάνουν κυρίως με την ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής), που άφησε κενές θέσεις σε πολλές σχολές όπως και στις στρατιωτικές. Από φέτος υπήρξε σχετική αναθεώρηση μόνο για τις στρατιωτικές σχολές.

Posted

Τα τελευταία 3 χρόνια κανένας έφηβος/έφηβη δεν θέλει, ούτε και έδωσε για στρατιωτικές σχολές, σε μεγάλο και κεντρικό φροντιστήριο που εργάζομαι στα δυτικά προάστια, ένας μόνο μαθητής που προετοίμαζα το 2021 είχε πετύχει στη ΣΜΑ, τα παιδιά πλέον θέλουν να ανοίξουν τα φτερά τους και να πετύχουν κάτι καλύτερο από τα στενά και κακοπληρωμένα όρια των ενόπλων δυνάμεων ή των σωμάτων ασφαλείας. Τα σωστά παιδιά σήμερα είναι πολύ πιο ενημερωμένα και εξελιγμένα από τη γενιά μας του '70-80 και δεν είναι κορόϊδα να τους δίνεις να χειρίζονται μηχανήματα δισεκατομμυρίων με 600-700 ευρώ και να έχεις και απαιτήσεις. Ο αξιωματικός/υπαξιωματικός πλέον στις μέρες μας είναι ένας μορφωμένος επαγγελματίας, όχι ο μπουρτζόβλαχος καραβανάς του '60-'70-'80. Αυτά περί πατρίδας και καθήκοντος τα ακούνε βερεσέ όταν στα μέσα του μήνα δεν υπάρχει τίποτα στο λογαριασμό και ζούνε με δανεικά και χαρτζηλίκια από συγγενείς. Αυτές οι σχολές είναι πλέον μόνο για όσους, πολύ λίγους, τους αρέσει η στολή και το ονόρε.     

Posted

Ετσι ακριβώς, για τους σημερινούς, αλλά δεν είναι τα ίδια για τους παλαιούς. Κάποτε υπήρχαν πολλά χρήματα και πρόωρες συντάξεις, αλλά και αρκετό άραγμα όταν μεγάλωνε κάποιος, ιδιαίτερα για τους υπαξιωματικούς, κάτι που σε αρκετές περιπτώσεις να ισχύει και σήμερα για τους Ε, πρώην ΠΥ και ΠΣ της εποχής της δικής μου θητείας. 

Με τους σημερινούς μισθούς, ιδιαίτερα για τους υπαξιωματικούς, είναι δύσκολα τα πράγματα, γιατί δεν λέει κάτι να πας σε ένα γραφείο στα 40 - 45 σου ως σημαιοφόρος, ενώ  η τεχνολογία που είχες μάθει αλλάζει συνεχώς. Λέγονται διάφορα για αυτό, να ακολουθήσουν το αμερικάνικο σύστημα για τους υπαξιωματικούς, αλλά δεν είμαι γνώστης και δεν με αφορά. 

Πάντως θα έπρεπε με κάποιο τρόπο η πολιτεία να αξιοποιεί αυτούς τους ανθρώπους που εκπαίδευσε με δικό της κόστος, όταν φτάνουν σε τέτοιες ηλικίες, που το καλύτερο θα ήταν σε πολεμική βιομηχανία, αλλά εμείς "κοροιδεύουμε" τα μπαιρακτάρ...

 

Posted
On 6/22/2024 at 1:22 PM, Strofalos said:

Νομίζω πως μετά από τόσο καιρό, ήρθε η ώρα να κάνουμε μία ανασκόπηση για τους εξοπλισμούς του ΠΝ..για την ασφάλεια υμών και πατρίδας.

Το βασικό αίσθημα που επικρατεί στο ΠΝ είναι πως "τα θέλουμε όλα και τα θέλουμε τώρα". Και την 4η Μπέλχαρά θέλουμε, και 4 κορβέτες θέλουμε, και τις αλουμινότρατες (LCS) θέλουμε, και υποβρύχια θέλουμε, και και και... Οι ανάγκες είναι τεράστιες μιάς και στα 10 μνημονιακά χρόνια που το Υπ.Εθ.Α. τράβηξε χειρόφρενο, όλα ήρθαν 20 χρόνια πίσω. Απλά το θέμα είναι πως δεν υπάρχει σάλιο. Αν και βασικά, το κράτος λεφτά βρίσκει αν θέλει (πχ η έκτακτη φορολογία από τα κέρδη των διυλιστηρίων θα μπορούσε να δωθεί στο ΠΝ), απλά δεν θέλει να τα δώσει σε εξοπλισμούς μιάς και ούτε ψήφους δίνει, ούτε θεωρούν πως τους χρειαζόμαστε καθώς με τους Τούρκους τα βρήκαμε. Έτσι ακριβώς συμβαίνουν τα πράγματα.

Επί του πρακτέου, οι ΜΕΚΟ θα εξυγχρονιστούν όλες με κόστος κάπου στα 800μύρια. Τις S θέλουν να τις παροπλίσουν για πολλούς λόγους και ακόμα και τα LCS που έχουν θέμα με το κιβώτιο ταχυτήτων της RENK τα γλυκοκοιτάζουμε, αρκεί το κόστος κτήσης, χρήσης και συντήρησης που έχουμε βάλει κάτω να εξετάσουμε,βγαίνει σε ικανοποιητικά πλαίσια. Εάν δεν πάρουμε τελικά τα LCS τότε με το ίδιο ποσό 2,1 δις θα πάρουμε όσες κορβέτες βγαίνουν με το τρέχον της εποχής εκείνης κοστολόγιο. Όσον αφορά την 4η Μπελχαρά, έχει μπλέξει στον μύλο των LCS μιας και με τα 2,1 δις που έχουν προϋπολογιστεί, υπάρχει σχεδιασμός και συζητήσεις για τα 4 LCS και την πρώτη γαλλική Μπελχαρά ως μεταχειρισμένο πλοίο. Ότι ποσό περισσεύει θα δίνεται τμηματικά στις ΜΕΚΟ ως αναβάθμιση συστημάτων (πχ περίσσεψαν 200 εκατ.?? πάνε για την αντικατάσταση του ενός phalanx με RAM, κ.ο.κ

Και όλα αυτά με την προϋπόθεση μην βγει καμιά νέα έκτακτη ανάγκη στην φόρα (πχ οι καταστροφές του Ντάνιελ) και τραβηχτούν εκ νέου ποσά για την κάλυψη των αναγκών. 

Από που προκύπτει ξαφνικά ότι θέλουν να παροπλίσουν τις S?

Posted

Από πολλούς παράγοντες. Ηλικίας, μαχητικής ικανότητας, εν συνεχείας υποστήριξης, δομικής φύσεως, εύρεσης πληρωμάτων, συνδεσιμότητας με τον υπόλοιπο στόλο κ.α.

Posted

Το επιθυμητό είναι μέχρι το 27-28 να έχουν παροπλιστεί όλες. Η πραγματικότητα, έτσι όπως το πάμε με το να μην κάνουμε τίποτα, είναι πως όσες μπορούν να ταξιδεύουν, θα μείνουν και μετά το 2030. Απλά θα έχουν μηδενική μαχητική ικανότητα στο σύγχρονο πεδίο μάχης. 

Με λίγα λόγια φίλε, άλλο το "θέλουν" (να τις παροπλίσουν) και άλλο το "μπορούν".

Posted
23 hours ago, Strofalos said:

Από πολλούς παράγοντες. Ηλικίας, μαχητικής ικανότητας, εν συνεχείας υποστήριξης, δομικής φύσεως, εύρεσης πληρωμάτων, συνδεσιμότητας με τον υπόλοιπο στόλο κ.α.

ΟΚ γνωστά όλα αυτά Στέκομαι στο συνδεσιμότητας,πιό σωστό διαλειτουργικότητας interoperability

Posted

Σωστός. Είπα να το γράψω απλούστερα, να καταλάβουν και οι αδαείς, εξου και το FOS έγινε εν συνεχεία υποστήριξη. Πάντως, εδώ που τα λέμε, αυτό που θέλουν από το ναυτικό, μόνο οι Μπελχαρά μπορούν να το υποστηρίξουν. 

Posted
3 hours ago, Strofalos said:

Είπα να το γράψω απλούστερα, να καταλάβουν και οι αδαείς,

Όλοι αδαείς είμαστε για τα εξοπλιστικά. Απλά άλλοι έχουν αυτογνωσία και δεν μιλάνε και άλλοι ποστάρουν ακατάπαυστα χωρίς αντίλογο

Posted

Αδαείς: να μην γνωρίζουν εξειδικευμένους όρους (FOS, Interoperability, κτλ). Υποτίθεται πως είναι ένα φόρουμ όπου ο καθένας προσφέρει στα της θάλασσας από το δικό του μετερίζι. Άλλος στα του νησιού του, άλλος για νομικά θέματα, κ.ο.κ. Αλλά άλλοι έχουν αυτογνωσία και δεν μιλάνε και άλλοι ποστάρουν ακατάπαυστα χωρίς αντίλογο. Να'σαι καλά... 

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

https://flight.com.gr/τα-ναυπηγεία-σαλαμίνας-παρέδωσαν-τα-2-π/

Στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2024, ολοκληρώθηκαν με πλήρη επιτυχία από τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας οι εργασίες ενεργοποίησης (reactivation) όσο και το σύνολο των δοκιμών εν όρμω και εν πλω στα δύο πρώτα περιπολικά τύπου Island, με τα δύο σκάφη πλέον να ελλιμενίζονται στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Στα δύο τελευταία περιπολικά, οι εργασίες συνεχίζονται κανονικά, χωρίς προβλήματα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, εντός προϋπολογισμού, και τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό εντός του Δεκεμβρίου 2024.

Posted

 

Το ίδιο βίντεο υπάρχει στο λινκ που έστειλα χθές, απλά το στέλνω ξανά από το YouTube για να μπορούν να το δουν και αυτοί που δεν έχουν σοσιαλ(όπως εγώ😝)

  • 3 months later...
Posted

Για να δούμε ένα βίντεο που δημοσίευσαν τα ναυπηγεία Σαλαμίνας σχετικά με την παράδοση των τεσσάρων "νέων" περιπολικόν του ΠΝ

Posted

Οταν παραλαμβανουμε σκάφη 36-39 χρονών σαν αυτά που έχουν πάρει χώρες όπως η Γεωργία,η Κόστα Ρίκα,το Πακιστάν (η Ουκρανία είναι ειδική περίπτωση),αγτιλαμβάνεται κανείς ότι είμαστε οι τριτοκοσμικοί της Εΰρώπης Ίσως κ χειρότερα.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...