Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Lider Clipper (IMO 7225635)

(1972, ex-Άγιος Σπυρίδων, Ελλάς Εξπρές, Θήρα ΙΙ, Accorn II, Χρυσή Άμμος ΙΙΙ, Epirus V, Shirahama)

Ένα από τα ιστορικά πλοία της ακτοπλοίας μας, αν σκεφτεί κανείς το για πόσα χρόνια και σε πόσες γραμμές δραστηριοποιήθηκε. Δεν είχε τύχει ποτέ να ταξιδέψω μαζί του, το θυμάμαι όμως σαν εικόνα, ως ΧΡΥΣΗ ΑΜΜΟΣ ΙΙΙ στην Ραφήνα, στις αρχές των '80s.

Nα το δούμε σε δύο φωτογραφίες ως ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ από την Κέρκυρα, 1, 2, στα τελευταία χρόνια της δραστηριοποίησης του στην χώρα μας.

Σημ. Κοίτα πόσα μπορεί να μάθει κανείς όταν παρακολουθεί καθημερινά το shipfriends, εεε συγγνώμη, το AIS ήθελα να πω !!! :rolleyes:

Posted (edited)

Με το ποστ του φιλου ΝΑΞΟΣ το ξαναθημηθηκα.

Στην Χίο είχε τρακάρει στον κυματοθραύστη (νομίζω το 79-80) και είχε πάθει πολύ ζημιά (ήρθε άλλο πλοίο και το φόρτωσε γιατί δεν ήταν αξιόπλοο και το πήγε για επισκευή). Η πλώρη είχε πάει όλη μέσα και μπορούσες να δεις το γκαράζ από την πλώρη. Νομίζω μετά το τράκο δεν ξαναήρθε στη Χίο.

Λεπτομέρειες δεν θυμάμαι - ούτε και έχω φωτό - μιας και τότε ήμουν 4-5 χρονών.

Edited by proud_ionian
quote
Posted

Φίλε giopet είσαι σίγουρος για το ατύχημα αυτό? Όλες οι εφημερίδες της εποχής αναφέρονται στο Άθενς Εξπρές και όχι στο Ελλάς Εξπρές.

Posted

Φίλε giopet είσαι σίγουρος για το ατύχημα αυτό? Όλες οι εφημερίδες της εποχής αναφέρονται στο Άθενς Εξπρές και όχι στο Ελλάς Εξπρές.

Κατά πάσα πιθανόητα έχεις δίκιο. Απλά θυμόμουν ένα ατύχημα με κάποιο Εξπρές 5 ή 6 χόνια πριν το τράκο του Νήσος Χίος. Μάλλον θυμόμουν το λάθος Εξπρές.

Παρακαλώ συγχωρήστε μου την παραπληροφόρηση!

  • 2 weeks later...
Posted

Σε μια από τις πολλές αλλαγές ονομάτων ως Χρυσή Άμμος ΙΙΙ σε μια φωτογραφία του Antonio Scrimali:

gallery_2126_1137_56429.jpg

  • 3 months later...
Posted

Να σημειώσω πως ενώ έκατσε για αρκετό καιρό στη ράδα της Aliaga, το πλοίο έχει διαλυθεί πλήρως.

  • 2 years later...
Posted

Αλλη μια φωτογραφια του πλοιου απο τον Antonio Scrimali ,αυτη τη φορα σαν ΘΗΡΑ ΙΙ

Απο τις λιγες που υπαρχουν μιας και αυτο το ονομα το κρατησε περιπου ενα χρονο

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...
  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Ευχαριστούμε.Για το μέγεθος του είχε αρκετές καμπίνες δεδομένου πως δούλευε άγονες ΒΑ Αιγαίου.Στη Κέρκυρα τις είχαν ξηλώσει;

Edited by nomikos
Posted (edited)

μπορει να τις κρατησε για το πληρωμα και να εκανε αποθηκη η κατι αλλο το τελευταιο καταστρομα πανω απο την γεφυρα που ειχε ηδη καμπινες πληροματος , παντως την πρωτη φορα που ηρθε στην κερκυρα το '77 και επιανε και ιταλια τις ειχε , οπως και στην ραφηνα και στον νομικο

 

 

Edited by proud_ionian
  • 1 year later...
  • 1 year later...
Posted

Ο @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ μοιραζεται μαζι μας μια απο τις ελαχιστες φωτο του πλοιου σαν ΘΗΡΑ ΙΙ με τα σινιαλα του Νομικου

Σημαιοστολισμενο το πλοιο ,αρκετα πιθανο να ειναι στις πρωτες μερες του με αυτο το ονομα

 

  • 2 months later...
Posted

Το 88 πρέπει να ήταν δρομολογημενο Παροναξία.

Μια γνωστή μου μου είχε πει για μια τρομερή κακοκαιρία που είχαν πέσει ανεβαίνοντας προς Πειραιά κοντα σε αυτή τη χρονιά.Και μάλιστα μου είχε πει για πολύ μεγάλες κλίσεις που επερνε και πως παραλίγο να πνίγουν.. 

Posted

Το παραλιγο να πνιγουν θεωρω οτι ειναι λιγο υπερβολικο...Το 89 ειχα κανει ταξιδι με ασχημο καιρο και παρολο που ηταν μικρο δεν μας φοβισε..Τωρα αν επεσε σε καμια σοροκαδα 8-9 ή Γαρμπη δε ξερω...

Posted

Πειραιά Χίο Μυτιλήνη πότε έκανε γιατί άκουσα ότι κάποια στιγμή ήτανε και στη γραμμή μας;

Posted (edited)
On 7/9/2009 at 1:07 PM, polmyt said:

Με το ποστ του φιλου ΝΑΞΟΣ το ξαναθημηθηκα.

Το βαπορακι το θυμαμαι ελαχιστα σαν ΕΛΛΑΣ ΕΞΠΡΕΣ.Βασικα θυμαμαι ενα μικρο γκρι πλοιο δεμενο στη Μυτιληνη.Στην Μυτιληνη ηταν δρομολογημενο καλοκαιρι του 88 νομιζω και ηταν μια απο τις πρωτες αν οχι η πρωτη σχετικα σοβαρη προσπαθια να σπασει το μονοπωλειο της ΝΕΛ.Θυμαμαι οτι ακουγα πως πολεμηθηκε παρα πολυ απο ολους τοτε.Απο Λιμεναρχεια μεχρι τον απλο κοσμο.Οτι πολλες φορες δεν το αφηναν να δεσει και διαφορα αλλα παρομοια περιστατικα.Δεν ξερω ποσα απο αυτα ηταν αληθεια αλλα σιγουρα δεν το υποδεχτηκαν και με τον καλυτερο τροπο.Ηταν βεβαια και μια εποχη που απο τη μια ο τοπικισμος κυριαρχουσε πολυ περισσοτερο απο οτι τωρα και απο την αλλη ολο το νησι ειχε συμφεροντα και μετοχες στη ΝΕΛ οποτε καθε ενας που εμπαινε ηταν χαμενα λεφτα

Το βαπορακι ηταν μικρο αλλα ειχα ακουσει απο διαφορους που ειχαν ταξιδεψει με αυτο οτι ειχαν να λενε καλα λογια.Κυριως απο πλευρας ταχυτητας γιατι τοτε εκανε απο Ραφηνα γυρω στις 10 ωρες την Μυτιληνη οταν το ΣΑΦΠΩ και ο ΟΜΗΡΟΣ θελανε 15 ωρες.

Καλοκαιρι του 1988 απο Ραφηνα, οχι απο Πειραια.

Edited by polmyt
Posted

Tο Ελλάς Εξπρές ΕΞΠΡΕΣ επανήλθε στη Ραφήνα (γιατί ξαναπήρε ως Χρυση Αμμοις ΙΙΙ) τις σεζόν 1990-1991. Ήταν μια φαεινή ιδέα του Λουκά Νομικού να κάνει χωρίς επιδότηση τα δρομολόγια προς Λήμνο, αρκεί να του έδιναν και δύο δρομολόγια προς Χίο-Μυτιλήνη. Έτσι, το πλοίο έκανε τα εξής δρομολόγια: ΚΥΡΙΑΚΗ 23.00 Άγιο Ευστράτιο Λήμνο Καβάλα, ΤΡΙΤΗ 09.00 για Χίο Μυτιλήνη, ΤΕΤΑΡΤΗ 2100 Άγιο Ευστράτιο Λήμνο Καβάλα, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21.00 Χίο Μυτιλήνη Άγιο Ευστράτιο Λήμνο Καβάλα

Το σημαντικό πλεονέκτημα του πλοίου ήταν η ταχύτητα του. Νομίζω μόνον αυτό. Τέλος του 91 τα παράτησε, πούλησε το πλοίο και τότε εμφανίστηκε η ΝΕΛ στη Ραφήνα με Άγιος Ραφαήλ αρχικά, Αλκαίος πιο μετά και σποραδικά χειμώνας το παλιό Νήσος Χίος όταν συνεργάστηκε με τη ΝΕΛ.

Από το 2000 η γραμμή πέρασε στο Λαύριο και στο Σαος ΙΙ ως νεότευκτο τότε.

Posted
On 9/17/2024 at 4:49 PM, nomikos said:

Το 88 πρέπει να ήταν δρομολογημενο Παροναξία.

Μια γνωστή μου μου είχε πει για μια τρομερή κακοκαιρία που είχαν πέσει ανεβαίνοντας προς Πειραιά κοντα σε αυτή τη χρονιά.Και μάλιστα μου είχε πει για πολύ μεγάλες κλίσεις που επερνε και πως παραλίγο να πνίγουν.. 

Όχι πρέπει,ήταν Ξεκίνησε ως ΘΗΡΑ ΙΙ πριν την μετασκευή του Νομικού

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...