Angelos Posted September 20, 2006 Posted September 20, 2006 (edited) Παλια και γνωστη εταιρεια στον Ελληνικο χωρο αλλα και στην παγκοσμια ναυτιλια με εναν αξιολογο και αξιεπαινο αριθμο ρεκορ. Εδω και καιρο υπηρχαν κρυφες πληροφοριες οτι η εταιρεια αυτη κρυβοταν σε μια σημαντικη παραγγελια LPG απο την Κορεα. Σημερα η Lloydslist επιβεβαιωνει τις πληροφοριες και εχει εκτενες αρθρο. Τα 4 35000αρια LPG κοστολογουντε γυρω στα $62m each και κατα την προσωπικη μου γνωμη ειναι στο καταλληλο size. Quote Greek tanker company Eletson Holdings has placed orders with South Korea’s Hyundai Mipo Dockyard for four medium-sized liquefied petroleum gas carriers, arguably marking the most abrupt diversification in Eletson’s 40-year history. The quartet of vessels, described as 35,000 cu m, hi-spec LPG/NH3 carriers, are all scheduled for delivery during 2009 and the deal provides for two options that if taken up would be delivered in the first half of 2010. Eletson did not disclose commercial terms but a yard source confirmed market reports that the vessels are priced at $61.95m each, bringing the value of the initial four-ship series to $247.8m. Chief executive Costis Kertsikoff said that prices “included a lot of extras” in terms of the ships’ specifications. In an announcement yesterday the Piraeus based company said the move marked a “new growth strategy into a sector expected to play an increasingly important role in the global gas and energy supply picture”. Eletson said it would “apply the same values and commitment that have made Eletson a market leader in product tankers”. The Greek company, which started out in dry cargo tonnage in the 1960s and swiftly branched out into tankers, has concentrated solely on product tankers since the early 1980s, building one of the world’s largest fleets of medium and long range product tankers. After a hiatus of several years in its newbuilding programme, the company earlier this summer ordered four medium range product tankers of 52,000 dwt, plus two options, also at Hyundai Mipo. The tankers, too, are for delivery in the second half of 2009 and early 2010 and experienced Eletson watchers point out that the parallel orders mark a major project for a company that has traditionally staggered its newbuilding orders. Mr Kertsikoff told Lloyd’s List the company had opted for medium sized LPG carriers “based on certain parameters”. He added: “Every company has to make their choice but we do not believe that one segment of the LPG market is going to prosper while others will not.” “We want to be part of this industry and we feel we have the organisation to back it up. It complements what we are already doing in tankers.” The deal is also notable for the Hyundai Heavy Industries’ subsidiary yard, which less than a week ago also won a contract worth $167m for four 46,000 dwt product carriers from an unidentified European owner. The Eletson LPG carriers are the company’s second dip in this sector following the first order in July for six such vessels and leads a trend from being a one horse wagon building only product carriers. HMD now has 10% of its orderbook in new products – LPG and open-hatch bulk carriers – and 33% in small and medium sized boxships. Despite concerns that the company would struggle to secure orders because of the limited size of the yard and its niche market approach, HMD has successfully exceeded its 2006 orders target. Source: Lloydslist Edited November 17, 2023 by Nick the Greek
Panagia Ekatontapiliani Posted February 18, 2009 Posted February 18, 2009 Παρέλαβε το πρώτο LPG η Eletson Πηγή: MEDIA SHIPPING Η ναυτιλιακή εταιρεία Eletson, που ανήκει στις οικογένειες των κκ. Γρηγόρη Χατζηλευθεριάδη, Κ. Κέρτσικωφ και Ι. Καρασταμάτη παρέλαβε το πρώτο από το τέσσερα πλοία LPG που ναυπηγεί στη Νότιο Κορέα. Το πλοίο ονομάστηκε «Anafi» και ύψωσε ελληνική σημαία. Όπως γνωστοποιήθηκε από τους Lloyds, το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Hyundai Mipo Dockyards (HMD) της Κορέας. Η ναυπήγηση του πλοίου έγινε κάτω από την επίβλεψη του αγγλικού νηογνώμονα Lloyds Register. Το πλοίο έχει μήκος 165 μέτρα, βύθισμα 28 μέτρα και ιπποδύναμη 9.480 kW
stratuono Posted May 8, 2009 Posted May 8, 2009 (edited) Εαν εχει 28μ βυθισμα....μαλλον θα εχει προβληματακια να βρει λιμανι να δεσει... Edited May 9, 2009 by proud_ionian
Panagia Ekatontapiliani Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Πώληση πλοίων από Eletson Πηγη: THE SEANATION Τρία αδελφά product carriers, τα “Salamina”, “Kastelorizo” και “Folegandro” (Dwt 45.425/1992) φέρεται να πούλησε η Eletson. Αγοραστές είναι συμφέροντα της Μέσης Ανατολής, που καταβάλουν το ποσό των 27 εκ. δολ. Η Eletson διαχειρίζεται στόλο 27 δεξαμενόπλοιων, 4 LPG ενώ ναυπηγεί ένα ακόμη LPG.
Neptune Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 Σημερα εφυγε ο ενας εκ των ιδρυτων της εταιριας ο Γιαννης Καρασταματης. Συλλυπητηρια στους οικειους του
aegean sailor Posted March 1, 2012 Posted March 1, 2012 (edited) Αξίζει να αναφέρουμε ότι η προσφορά του ήταν μεγάλη......όχι μόνο στην ιδιαίτερη πατρίδα του αλλά γενικά στην χώρα μας.Ο θεός ας αναπαύσει την ψυχή του......Σχεικά εδώ : http://androsfilm.bl.../blog-post.html http://www.andriakipress.gr/andriaka/phebrouarios-2010/to-panepistemio-peiraios-timese-ton-gianne-karastamate.html Edited March 1, 2012 by aegean sailor
Panagia Ekatontapiliani Posted October 8, 2015 Posted October 8, 2015 (edited) Νέες επενδύσεις 200 εκατ. δολ. από την Eletson Συνεχίζει με αμείωτη ένταση το επενδυτικό της πρόγραμμα η Eletson Corporation, αξιοποιώντας τις θετικές για τους πλοιοκτήτες συνθήκες στην αγορά ναυπηγήσεων. Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη συμφώνησε με τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 στην πολύ ανταγωνιστική τιμή των 50 εκατ. δολ. το ένα. Η επένδυση αυτή έρχεται σαν συνέχεια έπειτα από μία άλλη συμφωνία ναυπήγησης τριών πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) συνολικού ύψους 140 εκατ. δολ. περίπου. Η νέα συμφωνία για τα δεξαμενόπλοια με τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding αφορά ειδικότερα τη ναυπήγηση τριών πλοίων μεταφορικής ικανότητας 115.000 dwt τύπου «long range two» (LR2), τα οποία αναμένεται να παραληφθούν το 2017 και το 2018. Η συμφωνία προβλέπει την άμεση ναυπήγηση τριών δεξαμενόπλοιων και μία οψιόν για ένα ακόμη Πηγές της εταιρείας ανέφεραν ότι η κίνηση αυτή στοχεύει στην αντικατάσταση μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων, καθώς όταν θα παραληφθούν τα τρία νεότευκτα δεξαμενόπλοια η Eletson θα διαχειρίζεται μεταξύ άλλων και aframaxes ηλικίας 15-17 ετών. Η Eletson παραδοσιακά διαχειρίζεται, σύμφωνα με τους Lloydslist, πλοία ηλικίας μέχρι 20 ετών. Ηδη φέτος προχώρησε στην πώληση ενός δεξαμενόπλοιου MR, ηλικίας 20 ετών και ενός LR1 ηλικίας 22 ετών. Η παραγγελία στα κινεζικά ναυπηγεία SWS είναι η πρώτη από πλευράς της ελληνικής εταιρείας που αφορά δεξαμενόπλοια καθώς είχε προηγηθεί μία παραγγελία για πέντε πλοία μεταφοράς υγραερίου στα ναυπηγεία Sinopacific Shipbuilding. Κύκλοι της αγοράς ανέφεραν ότι η Eletson τοποθέτησε τις παραγγελίες στα κινεζικά ναυπηγεία καθώς είναι τα πιο αναγνωρισμένα από τη συγκεκριμένη χώρα στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, ενώ επίσης η τιμή ναυπήγησης είναι πολύ ικανοποιητική για τον πλοιοκτήτη. Η Eletson δραστηριοποιείται τόσο στη μεταφορά πετρελαίου όσο και υγραερίου και χημικών προϊόντων. Ελέγχει έναν στόλο από 21 δεξαμενόπλοια, μεταφορικής ικανότητας 1.557.850 dwt, εν λειτουργία, 6 LPG/NH3 carriers μεταφορικής ικανότητας 197.940 κυβικών μέτρων και δύο LEG carrier με συνολική μεταφορική ικανότητα 24.000 κ.μ. Ολα τα πλοία της Eletson φέρουν την ελληνική σημαία καθώς η πλοιοκτησία έχει τη στήριξη του ελληνικού νηολογίου. Η Eletosn έχει ακόμη υπό ναυπήγηση άλλα οκτώ πλοία μεταφοράς υγραερίου και χημικών. Επισημαίνεται ότι η Eletson Corporation δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς υγραερίου από το 2009. Ωστόσο, πιο έντονα κινήθηκε μετά το 2013 όταν και συνέστησε κοινοπραξία αρχικής αξίας 700 εκατ. δολ. με την Blackstone. Τα υπό ναυπήγηση LPG Carriers καθώς και τα εν λειτουργία ανήκουν την κοινοπραξία στην οποία η Eletson κατέχει το 60%. Στο μεταξύ μπορεί οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια LR2 να γνώρισαν τις προηγούμενες ημέρες μία μικρή πίεση στα 26.750 δολ. κατά μέσο όρο την ημέρα, από 27.250 δολάρια την ημέρα μία εβδομάδα πριν, όμως την ίδια στιγμή στα μεγάλα δεξαμενόπλοια και ειδικότερα στα VLCC η εικόνα είναι πολύ πιο ενθαρρυντική. Ο ημερήσιος ναύλος στα VLCC ξεπέρασε τα 100.000 δολ. στη γραμμή Αραβικός Κόλπος - Ιαπωνία, κάτι που είχε να συμβεί από το 2008. Η έκρηξη των ναύλων οφείλεται σύμφωνα με τους αναλυτές στην αυξημένη ζήτηση φορτίων από τηνΚίνα, καθώς αυτή η εβδομάδα είναι εβδομάδα διακοπών στην αχανή αυτή χώρα. Ηταν τέτοιο το επίπεδο της ζήτησης για ναυλώσεις που για τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες υπήρχαν διαθέσιμα μόνο 45 VLCC στον Αραβικό Κόλπο για φόρτωση στη spot αγορά, το χαμηλότερο επίπεδο διαθεσιμότητας του τρέχοντος έτους όπως αναφέρει η Lloydslist. Η σφιχτή αγορά έχει αναγκάσει τους ναυλωτές να πληρώσουν υψηλότερες τιμές spot για τα πλοία, παρά το γεγονός ότι οι ναυλώσεις θα μειωθούν τις επόμενες ημέρες. Η τελευταία φορά που οι ναύλοι ξεπέρασαν τα επίπεδα των 100.000 δολαρίων ήταν τον Ιούλιο του 2008. Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Edited October 8, 2015 by Panagia Ekatontapiliani
Panagia Ekatontapiliani Posted November 24, 2015 Posted November 24, 2015 Άλλο ένα δεξαμενόπλοιο αξίας 50 εκατ. δολαρίων θα προσθέσει στον στόλο της μέχρι το 2018 η Eletson Corporation. Η εταιρεία, συμφερόντων των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη, αποφάσισε να ασκήσει το option που είχε στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding, όπου κατασκευάζονται ήδη τρία αδελφά «long range» product tankers, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2017. Πρόκειται για δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 115.000 dwt τύπου «long range two» (LR2), τα οποία αναμένεται να «αντικαταστήσουν» τα παλαιότερα πλοία του στόλου της εταιρείας. Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Nick the Greek Posted October 27, 2019 Posted October 27, 2019 Πάμε να δούμε λίγη Eletson στη μορφή του product tanker Skopelos (IMO 9254862) που σε αυτό το στιγμιότυπο αναχωρεί από το Rotterdam. Είναι του 2003 από τη Hyndai(1447) του Ulsan και φέρει επίσης μηχανή Hyundai. Ήταν νεότευκτο της εταιρείας, ποτέ δεν έχει βγάλει το όνομα Σκόπελος και την γαλανόλευκη από την πρύμη του.
Nick the Greek Posted November 29, 2024 Posted November 29, 2024 Βαρύς αχός ακούγεται, πολλά τουφέκια πέφτουν, εντός και εκτός Eletson. Σε σημείο που η Tradewinds έκανε εκτενέστατο αφιέρωμα για τα τεκταινόμενα στην εταιρεία, γεγονότα που είχαν ως τώρα κρατηθεί επιμελώς μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Θα προσπαθήσω να πω με πινελιές αυτά που έχω καταλάβει. Φαίνεται πως το 2022(για λόγους που δεν γνωρίζω) η οικονομική κατάσταση της εταιρείας έφτασε στο μη περαιτέρω και αναγκάστηκαν να βγούν στην αγορά εις άγραν χρηματοδότη. Εμφανίστηκε λοιπόν ένα Καναδέζικο hedge fund που χρηματοδότητησε την εταιρεία έτσι ώστε να αποφύγει τους πλειστηριασμούς σε διάφορα από τα πλοία της που είχαν κατασχεθεί ανά τον κόσμο. Σε αντάλλαγμα το hedge fund πήρε τις προνομιούχες μετοχές της εταιρείας, με την παραδοσιακή ιδιοκτησία της εταιρείας να κρατά τις κοινές και ένα δικαίωμα επαναγοράς των προνομιούχων για συγκεκριμένο τίμημα. Κάπου εδώ ξεκινάει το μπλέξιμο. Η πλευρά της διοίκησης της εταιρείας ισχυρίζεται πως κατέβαλε το συγκεκριμένο τίμημα με αποτέλεσμα να επανακτήσει τον έλεγχο της επιχείρησης. Και πήγε τον χρηματοδότη σε διαιτησία με την κατηγορία πως ο χρηματοδότης χειραγωγούσε καταστάσεις έτσι ώστε τα πλοία τελικά να πουληθούν σε πολύ πιο υψηλή αγορά και μάλιστα σε αναταγωνιστή, ώστε να καρπωθεί τα παραπάνω χρήματα. Μάλιστα κατηγορούν και πολύ υψηλόβαθμο στέλεχος της ίδιας της Eletson(που έχει προφανώς έκτοτε απομακρυνθεί) πως χρηματίστηκε από το hedge fund ώστε να οδηγήσει τα πράγματα πρός αυτήν την εξέλιξη. Η διαιτησία φαίνεται πως αρχικά έχει δικαιώσει την Eletson, επιδικάζοντάς της συνολικά 130 εκατομμύρια δολλάρια σε ζημίες. Την ίδια στιγμή όμως η χρηματοδότρια εταιρεία προσέφυγε στην Αμερικανική δικαιοσύνη, λέγοντας πως η Eletson εξαπάτησε και την ίδια αλλά και τον διαιτητή, αποκρύπτοντας κρίσιμα έγγραφα που καταδεικνύουν πως ποτέ δεν είχε πληρώσει για να πάρει στην κατοχή της τις προνομιούχες μετοχές. Από την άλλη η Eletson καταφεύγει πια και στα ελληνικά δικαστήρια πρός επίλυση της διαφοράς. Μύλος με άλλα λόγια και χαρά των δικηγόρων. Το ρεζουμέ είναι πως είναι ιδιαιτέρως λυπηρό μια παλιά και κάποτε ζηλευτή εταιρεία, που κάποτε άνθρωποι έβαζαν λυτούς και δεμένους για να βρούν δουλειά εκεί, να έχει κατρακυλήσει σε τέτοια απαξία.
Nick the Greek Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Πολλά επεισόδια έχουμε να δούμε ακόμη, η Tradewinds σήμερα αναφέρει πως το lpg Σύμη (ΙΜΟ 9406269) είναι σε καθεστώς arrest στο Deendayal της Ινδίας. Πράγματι σύμφωνα με το ρούφ, το πλοίο φέρεται να είναι εκεί από τις 19 Νοεμβρίου.
Giannis P Posted December 28, 2024 Posted December 28, 2024 To LPG Carrier ΑΝΑFI στη δεξαμενή της Σύρου δέκα χρονια πριν. Στην πιάτσα ακούγονται τότε τα πρώτα προβλήματα της εταιρείας, και αργότερα ακολουθήσαν οι μεγάλες φουρτούνες. Το βαπόρι αυτό το έχουν ακόμη. Ναυπήγηση Hyundai Mipo 2009, 26,577 dwt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now