Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

O άγιος έχει πεθάνει. Δυστυχώς 

Όλο το ψωμί είναι στο Μαντούδι 

Τζάμπα το λιμάνι...

  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Αμα ειναι έτσι  το εσωτερικό του Αγίου, το Πανοραμα είναι επίπεδα πάνω. Τουλάχιστον σε περίπτωση που έρθει ο Άγιος θα αυξηθούν τα δρομολόγια γιατί πέρυσι με 3  δρομολογια ανα ημερα τον Αύγουστο γινόταν χαμός. Και μακάρι (εδώ γελαμε) να ρίξουν λίγο τις τιμές γιατί το κόστος μετακινησης είναι ουτοπικό για γραμμή μιας ώρας. 

 

Posted
11 hours ago, Annivas said:

Το θέμα με το ΠΑΝΟΡΑΜΑ δεν είναι το μέγεθος, το πρόβλημα είναι ότι για το μέγεθος , την χωρητικότητα του και τις δυνατότητές του είναι ένα πολυδάπανο βαπόρι.

Έχει 4 μηχανές (άρα ακριβή συντήρηση), είναι πολύ βαρύ βαπόρι επειδή είναι ice class και εξαιτίας αυτών των δύο προαναφερόμενων στοιχείων έχει μεγάλη κατανάλωση (κοντά στη διπλάσια πχ από το ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ) χωρίς να έχει κορυφαία ταχύτητα.

Aπορώ γιά το ice class,πρώτος πλοιοκτήτης ήταν από το Τρινιντάντ & Τομπάγκο Εκτός κ εάν άλλος το είχε παραγγείλει αρχικά.

 

Posted

Τα οποία III και IV έχει ήδη ακουστεί ότι με την άφιξη των E FLEXER θα κατηφορίσουν προς Ηράκλειο!

Αν όχι και τα 2,το ένα σίγουρα!

Posted

Καλά μέχρι να έρθουν τα flexer θα εχουν παλιώσει και τα superfast…

Posted (edited)
24 minutes ago, Taxidiotis said:

Τα οποία III και IV έχει ήδη ακουστεί ότι με την άφιξη των E FLEXER θα κατηφορίσουν προς Ηράκλειο!

Αν όχι και τα 2,το ένα σίγουρα!

Σίγουρα θα αντικαταστήσουν 3 πλοία όπως έχει ειπωθεί κι επίσημα. Στάνταρ το Ariadne και το Akka, και παίζεται για το ποιο θα είναι το τρίτο. Αν λάβουμε υπόψιν τα scrubbers/ρίπους, την ηλικία και το operated by banner τότε το τρίτο θα είναι το Lefka Ori. Αν λάβουμε υπόψιν το ότι το Lefka Ori είναι ιδανικό για τη γραμμή της Βενετίας τότε όντως θα κατηφορίσει Αιγαίο ένα από τα 3 μεγάλα (III, IV & ΧΙ).

Edited by kefalonia94
Posted (edited)

Δεν ξέρω γιατί το σχεδόν 30 ετών πλοίο θα πρέπει να έρθει στο Αιγαίο και το νεότευκτο να πάει Αδριατική. Ο ανταγωνισμός δεν έχει και πολύ ανώτερα/νεότερα πλοία από αυτά που έχει η Attica οπότε δεν δικαιολογείται με αυτά τα κριτήρια η "τραμπα".

Όμως το σενάριο που φαίνεται να ισχύει στην περίπτωση της Αδριατικής είναι το καύσιμο. Πρόκειται για δρομολόγια με τις περισσότερες πλεύσιμες ανά 24ωρο απ όσα έχει ο όμιλος. (Ναι, οκ, και μερικές άγονες αλλά εκεί μιλάμε και για επιδότηση) Συνεπώς, τα πλοία με το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος θα πάνε εκεί. 

Στον αντίποδα όμως, ένα champion στην Κρήτη δεν ξέρω κατά πόσο συμφέρει περισσότερο από έναν Ιάπωνα, ακόμα κι αν το φοσεν φοράει scrubber.

Κοινώς, είναι δύσκολη η εξίσωση για το πως θα διαμορφωθεί ο χάρτης και σίγουρα τα "μπανερακια" operated by superfast δεν παίζουν και πολύ ρόλο στο που θα κάνουν δρομολόγια τα πλοία αυτά. Τροφήγια σκέψη όλα τα ανωτέρω πέρα από προσωπικά "θέλω" και όνειρα.

Edited by Nikos_Chania
Posted (edited)
8 hours ago, HS_4 said:

Το Akka για ενα χρονο δεν ειναι η ναύλωση;

Άνετα μπορεί να γίνει επέκταση για ένα χρόνο ακόμη αν αποδώσει ως πρέπει.

Σιγά μη χρησιμοποιεί η Superfast ξένα πλοία όταν υπάρχει επάρκεια στα ''δικά της''.

Μια χαρά θα τα βγάλουν πέρα στην Κρήτη τα Αριάδνη, Αστερίων, Έλυρος & Κίσσαμος (συν είτε το Ελ. Βενιζέλος είτε το Λευκά Όρη είτε ένα από τα άλλα τρία) μέχρι να έρθουν κι άλλα νέα πλοία στον όμιλο.

 

Edited by kefalonia94
Posted

Μεχρι κ 3γωνικο δρομολογιο κανει το e flexer στη Κρητη,ασε που με τη σωστη διαφημιση θα παρει κ ολη τη κινηση του Καλοκαιριου

Posted

Προφανώς τα flexer δεν πάνε Κρήτη-Αιγαίο.

Το θέμα είναι γιατί champion/spirit αντί ελυρος/αριαδνη. Δεν μιλαμε για την golden star των Στεφάνου που θα βάλουν τη νεότερη προσθήκη στον τόπο τους,αλλά για την αττικα, που θεωρητικά σταθμιζει κόστη και κέρδη. Με αυτη την προοπτική δημιουργείται η απορία για το ποια πλοία συμφερουν περισσότερο την αττικα στην Κρήτη. 

Για τα φλεξερ είναι ξεκαθαρο ότι τα πήρε για αδριατικη και ανέλυσα ήδη και πως δικαιολογείται από άποψη κόστους η επιλογή αυτή. 

Βέβαια μην ξεχνάμε ότι νεότερο δημοσίευμα μας είπε ότι θα παραγγείλουν νέα aero αλλά και flexer για Αιγαίο.

Posted

Mην ξεχνάμε και την option ναυπήγησης για ακόμα δύο eflexer βάση της αρχικής συμφωνίας που είχε γίνει με την Stena. Μπορεί πολύ εύκολα να ενεργοποιηθεί η option, και να μείνει η Αδριατική με τα eFlexer μαζί με τα Fast του Μπάρι σε μεταγενέστερο χρόνο. Έτσι μπορεί να φύγουν τα Superfast III/IV/XI/Αριάδνη/Όρη και να τα δούμε στο Αιγαίο Κρήτη και Δωδεκάνησα και με μια ανακατάταξη στόλου να φύγουν παλαιότερα πλοία όπως το Σάμος/Ρόδος/Ελ Βενιζέλος κλπ.

Posted

Για τον ιδιο λογο,επειδη δεν θα ειναι ιδιοκτητα τα πλοια,μην ξεχναμε οτι μπορει και κατι να στραβωσει και να μην ερθουν και ποτε ειτε 2 ειτε 2+2.

Posted

Προφανώς η πρόθεση είναι τα 2 flexer να είναι "σαν ιδιόκτητα". Και ιδιόκτητα όμως να ήταν θα μπορούσε π.χ. να μην παραληφθούν σε περίπτωση τεχνικών προβλημάτων ή να κατασχεθούν σε περίπτωση που οι πλοιοκτήτες δεν ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις κλπ.

'Οσο για το ποιά πρέπει να φύγουν εγώ πιστεύω ότι άμεση προτεραιότητα θα ήταν για πολλούς λόγους το Βενιζέλος.

 

Posted

Πολύ σωστοί και οι δυό σας. Συνήθως σε αυτά τα leasing ναυλοσύμφωνα, υπάρχουν ισχυρότατες ρήτρες βάση των οποίων ο lessor(δηλαδή σε αυτήν την περίπτωση η Stena και κατ' επέκτασιν η τράπεζα), μπορούν με συνοπτικές διαδικασίες να αποσύρουν τα πλοία από τον operator(σε αυτήν την περίπτωση η Attica) αν αυτή δεν ανταποκριθεί στις συμβατικές της υποχρεώσεις είτε πρός τον lessor, είτε ακόμη και πρός τρίτους(για παράδειγμα στο technical management του πλοίου).

Posted

Μια σκέψη μου ειναι ότι θα μπορούσαμε να δούμε κάποιο fosen ή το XI στη γραμμη των Δωδεκανήσων λόγω των περισσότερων πλεύσιμων ωρών απο την Κρήτη. Με τη λογική οτι (θα) φοράνε scrubbers, ενω τα 2 μεγάλα blue δεν φοράνε (αν δεν σκοπεύουν να βάλουν).

Posted

Εδώ ταιριάζει και το ακόμα δεν τον είδαμε Γιάννη τον βαφτίσαμε .... Πολλά δεδομένα αλλάζουν και όπως είπε και κάποιος προηγουμένως μπορεί καί νά μήν τα δούμε καν....

Posted
12 hours ago, jimmyN said:

Μια σκέψη μου ειναι ότι θα μπορούσαμε να δούμε κάποιο fosen ή το XI στη γραμμη των Δωδεκανήσων λόγω των περισσότερων πλεύσιμων ωρών απο την Κρήτη. Με τη λογική οτι (θα) φοράνε scrubbers, ενω τα 2 μεγάλα blue δεν φοράνε (αν δεν σκοπεύουν να βάλουν).

Μέχρι το 2029 έχουν εξαίρεση από το EU ETS όλα τα νησιά του Αιγαίου πέρα από Κρήτη, οπότε αν κάπου πρέπει να ρίξει βάρος για μείωση ρύπων, μέχρι το 2030 θα είναι εκεί. 

Posted

Σχετίζονται όμως με το operating cost του βαποριου. Το οποίο εφόσον επιβαρύνεται μέσο ETS, μπορεί να μειωθεί με την χρήση σκραμπερς. 

Posted

Το κόστος που αφορά ένα πλοίο για το ETS εξαρτάται πρωταρχικώς από την κατανάλωση του πλοίου. Αφορά τις εκπομπές CO2 οι όποιες προέρχονται από την καύση των υδρογονανθράκων, και είναι ανεξάρτητες από τον τύπο καυσίμου (ελάχιστη διαφορά στο παραγόμενο προϊόν).

Το κόστος που γλιτώνει ένα πλοίο με scrubber είναι στην τιμή του καυσίμου. Με scrubber καίμε ότι fuel θέλουμε (ανεξαρτήτως περιεκτικότητας σε θείο) ενώ χωρίς scrubber πρέπει να καίμε αυτο που ορίζει ο κανονισμός. Εν προκειμένω για Μεσόγειο, από 1.5.25 το όριο είναι 0.1% και το πετυχαίνουμε με MGO ή ULSFO. 

Συνεπώς ένα φοσεν μπορεί να χρησιμοποιεί φθηνότερο καύσιμο από το Κίσσαμος (πχ) αλλά η κατανάλωση του είναι μεγαλύτερη, που σημαίνει περισσότερες εκπομπές CO2. 

Για αυτό λοιπόν, δεν συνδέεται το ένα με το άλλο και χρειάζεται να μπουν σε ζυγαριά, και το βέβαιο είναι ότι χωρίς δεδομένα δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά τι συμφέρει, συν ότι δεν πρόκειται για κάτι σταθερό, κοινώς οι τιμές τόσο στα καύσιμα όσο και στο χρηματιστήριο εμπορίας CO2 είναι μεταβαλλόμενες.

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...