DIMOS95 Posted October 6, 2024 Posted October 6, 2024 Πάντως από περιέργεια έψαξα να δω τον Ιούλιο του 2021 2 άτομα + 1 Ι.Χ. + 1 καμπίνα με παράθυρο Πειραιάς Αιγιάλη και επιστροφή 2 άτομα + 1 Ι.Χ. + 1 καμπίνα εσωτερική Κατάπολα Πειραιάς σύνολο 408.50€. Έβαλα στο ferryhoper τώρα για Οκτώβρη ακριβώς τις ίδιες παραμέτρους και βγαίνει 609.50€. Ακόμη και δεν το θεωρούμε 100% έμπιστη πηγή το ferryhopper (αν και πάρα πολύς κόσμος κλείνει μέσω αυτού) είναι σοκαριστική μεταβολή της τιμής.
Chang Posted October 6, 2024 Posted October 6, 2024 Σχετικά με το ferryhopper έχω δει πως 99% παίρνει και τις κάρτες τύπου seamiles και η τιμή βγαίνει ίδια με την επίσημη ιστοσελίδα των εταιρειών αν είναι ίδια ημερομηνία θέσεις κλπ. Το ίδιο έχω προσέξει και στο ferryscanner.
Nikos_Chania Posted October 8, 2024 Posted October 8, 2024 1 hour ago, bas said: Βέβαια τα εισιτήρια θα έτσουζαν λιγάκι, όπως χτες που είδα ότι για να πάρεις το αμάξι σου στην Σαντορίνη, θέλεις 125+125 ευρώ, αλλά μπρος στα κάλλη της μικρής οδήγησης τι είναι ο πόνος... Να μη ρωτήσω πάλι που βρίσκεις τις τιμές, ε; 128 ακέραιος ναύλος 89,50 με seasmiles. Ξέρω, ξέρω...
bas Posted October 9, 2024 Posted October 9, 2024 Στο σάιτ της μπλού σταρ βρήκα την τιμή. Το σησμάιλς δεν ξέρω που να το βρώ. Μπήκε το ερώτημα αν μία κυρία με δύο μωρά την συνέφερε να πληρώσει ταξί 50 ευρώ από το Χαλάνδρι στον Πειραιά, ή να πάρει το αμάξι στην Σαντορίνη και είδα τα 128 ευρώ. Αν τελικά υπάρχει δυνατότητα για ένα περιστασιακό χρήστη, όπως ήταν η κυρία να βρίσκει άλλη τιμή από το επίσημο σάιτ, τότε αυτοί που φτιάχνουν τα σάιτ των εταιρειών είναι παντελώς ηλίθιοι και πρέπει να απολυθούν χτες. Σαν κάποιος να πουλάει ένα μεταχειρισμένο σπίτι και να βάζει αγγελία 300000 ευρώ και αν ξέρεις να ψάξεις να βρεις το σπίτισμαιλς θα το πάρεις 220000 ευρώ. Και μετά λέμε για τον τουρισμό και διάφορα άλλα γραφικά. Οπότε για μένα 128 είναι η τιμή που μου έβγαλε το επίσημο σάιτ. Τα υπόλοιπα είναι αδιάφορα. Με την ίδια λογική αγοράζω κατάστρωμα και πάω μετά στην ρεσεψιόν που δουλεύει ένας φίλος μου και μου λέει είναι άδεια μία λούξ, δώσε μου ένα 20άρικο να σε βάλω εκεί και μετά να σας λέω ότι πήγα με ένα 20άρικο πάνω από το κατάστρωμα σε λουξ καμπίνα.
Nikos_Chania Posted October 9, 2024 Posted October 9, 2024 Στο αρχικό σου ποστ δεν αναφέρεις 128, αλλά 125. Την έκπτωση seasmiles ξέρεις που να την βρεις, απλά δεν θες.
bas Posted October 10, 2024 Posted October 10, 2024 Ναι εκείνη την ώρα που κάνεις την έρευνα για να δεις τι θα κάνει ο άλλος σε 1.30 ώρα που θα έπρεπε να ξεκινήσει από το σπίτι του, θα ψάχνεις εκπτώσεις που είναι κρυμμένες. Είπαμε αυτοί που τρέχουν το μάρκετινγκ πρέπει να πάνε σπίτι τους... Πρώτη φορά βλέπω αντί να διαφημίζονται οι φτηνές τιμές, να διαφημίζονται οι ακριβές..
Nikos_Chania Posted October 10, 2024 Posted October 10, 2024 (edited) Δεν υπάρχει τίποτα κρυφό και μια χαρά δουλεύει το μάρκετινγκ, αν κρίνω από την παρουσία του ομίλου στα social media. 1,5 ώρα πριν τον απόπλου κάνεις έρευνα. Αν δε σε φτάνει ο χρόνος, το κάνεις νωρίτερα. Αν δεν σε έφτασε ο χρόνος και πλήρωσες ακέραιο ναύλο, τότε δεν φταίει η εταιρεία αλλά εσύ που δεν ασχολήθηκες παραπάνω. Γενικά καλο ειναι για θέματα που κάποιος ενοχλείται, να δίνει προσοχή. Edited October 10, 2024 by proud_ionian
bas Posted October 11, 2024 Posted October 11, 2024 1.30 πριν ξεκινήσει από το Χαλάνδρι, 3 ώρες πριν τον απόπλου, μία καθημερινή του Οκτωβρίου, που ίσως οι μύγες θα ήταν πιο πολλές στο πλοίο από τους επιβάτες...
gtogias Posted October 29, 2024 Posted October 29, 2024 Ξεκίνησε την λειτουργία του το παρατηρητήριο τιμών του ΥΝΑΝΠ, προς το παρόν κάποιες ενδεικτικές συγκρίσεις τιμών: https://passengersynanp.yna.gov.gr/paratiritirio-timon/
Nikos_Chania Posted October 29, 2024 Posted October 29, 2024 Εντελώς παραπλανητική μέθοδος και αριθμοί. Αναφέρει πως "Η Μέση Τιμή περιλαμβάνει όλα τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που δραστηριοποιούνται στη εκάστοτε σύνδεση καθώσς και τις παρεχόμενες εκπτώσεις (είτε υποχρεωτικές όπως πολύτεκνοι, φοιτητές κ.λπ. είτε εμπορικές οικογενειακά, bonus miles κ.λπ)" Κοινώς δεν μπορείς να ξέρεις την πραγματική μεταβολή και το κόστος γιατί την μία χρονιά μπορεί να υπάρχει μια έκπτωση που δεν υπήρχε και που δεν αφορά όλους του επιβάτες ή δεν δικαιούνται όλοι εκπτώσεις. Η τιμή έπρεπε να είναι στον ακέραιο ναύλο, μιας και αυτός αναπροσαρμόζεται άσχετα με το τι εκπτώσεις υπάρχουν. Με το να βάζει στο παιχνίδι όλες τις εκπτώσεις, δεν ξέρουμε καν πως καταλήγει σε αυτόν τον αριθμό: βάζει σε έναν κουβά κάθε διαθέσιμη έκπτωση και βγάζει μέσο όρο; βάζει την μεγαλύτερη διαθέσιμη έκπτωση; τι; Δυστυχώς μια τρύπα στο νερό.
gtogias Posted October 29, 2024 Posted October 29, 2024 Αν καταλαβαίνω καλά, δεν κάνει σύγκριση των τιμολογίων, αλλά της τιμής των εκδοθέντων εισιτηρίων.
Nikos_Chania Posted October 29, 2024 Posted October 29, 2024 Ωραία, ότι έγραψα, εξακολουθεί να ισχύει. Δεν ξέρουμε πως βγάζει αυτές τις τιμές. Πειραιας Μύκονος την εβδομάδα 7 με 13 Οκτώβρη, δίνει μέση τιμή οικονομικής 45,35 και ΙΧ 92,82 όταν το σύστημα της Blue Star Ferries με έκπτωση seasmiles στο ΙΧ δίνει οικονομική 52 και ΙΧ 84. Τι κάνει, βάζει στο τσουβάλι όσα εκδόθηκαν και δίνει τον μέσο όρο τους; Δηλαδή αν φέτος τον Οκτώβρη ταξίδεψαν ως επι το πλείστον φοιτητές και πολύτεκνοι για Μύκονο ενώ πέρυσι όχι, θα μας δείχνει στο δελτίο ραγδαία μείωση τιμής φέτος έναντι πέρυσι ας πούμε. Μάλιστα.
gtogias Posted October 29, 2024 Posted October 29, 2024 13 minutes ago, Nikos_Chania said: Τι κάνει, βάζει στο τσουβάλι όσα εκδόθηκαν και δίνει τον μέσο όρο τους; Σωστά
togias_k Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Μάλλον ακριβυνε ο αέρας και έχουμε νέα αύξηση στη γραμμή της Αγίας Μαρίνας- Νεα Στυρα. Ατομικό: 4.5 €--> 6€ ΙΧ: 18€--> 20€
Nikos_Chania Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Έχει κάποιο μέλος μας την τιμολογιακή πολιτική της Zante στις Δυτικές Κυκλάδες μέχρι σήμερα;
Panagia Ekatontapiliani Posted December 26, 2024 Posted December 26, 2024 Αυξήσεις – σοκ στην ακτοπλοΐα: Έως 10%-15% για Αιγαίο και Κρήτη, από 12% έως 30% για Αδριατική! Υποχρεωτικές ανατιμήσεις από την 1η Μαΐου λόγω... πράσινης ανάπτυξης Quote Το τίμημα για τη μετάβαση στην «πράσινη ναυτιλία», θα το πληρώσουν οι επιβάτες της ελληνικής ακτοπλοΐας, δεδομένου ότι από τον προσεχή Μάιο, δηλαδή σε τέσσερις μήνες από σήμερα, τα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών πλοίων θα επιβαρυνθούν σημαντικά, σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία στο Αιγαίο, στην Κρήτη και στο Ιόνιο. Για τις γραμμές της Αδριατικής, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον «λόγω της πράσινης μετάβασης» περί τα 40 εκατομμύρια ευρώ, που σημαίνει ότι, ανάλογα με τη γραμμή, οι επιβάτες θα πληρώσουν παραπάνω από 12% έως και 30%. Αν σε αυτό το κόστος, που επιβάλλεται από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, προστεθούν και οι αυξήσεις που αποφάσισε η Λιμενική Αρχή της Νότιας Αδριατικής, για τα λιμενικά τέλη τότε τα εισιτήρια για το Μπάρι και το Μπρίντιζι, θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο. Η επιβάρυνση για τις εταιρείες που εξυπηρετούν τη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο και για τα άλλα λιμάνια της Κρήτης, όπως Χανιά, Ρέθυμνο, Ιεράπετρα, Σητεία, θα διαμορφωθεί γύρω στα 15-16 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι τα εισιτήρια για τα λιμάνια της Κρήτης θα επιβαρυνθούν με ένα 15%. Επίσης, το κόστος για τα υπόλοιπα λιμάνια του Αιγαίου και του Ιονίου θα αυξηθεί κατά 10%. Το σκηνικό της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλάζει ραγδαία, από την επιβολή υποχρεωτικών μέτρων, που ψήφισε και εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναλυτικότερα: Την 1η Μαΐου του 2025, δηλαδή σε 4 μήνες, η Μεσόγειος γίνεται Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου. Με άλλα λόγια θα είναι υποχρεωτική η χρήση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες το καύσιμο MGO (Marine Gasoil). Η απαλλαγή από το θείο, θα επιβαρύνει το κόστος της λειτουργίας των πλοίων και αναπόφευκτα θα αυξηθούν σημαντικά τα εισιτήρια των επιβατών και των οχημάτων. Επίσης, η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ – ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξήσουν ακόμα περαιτέρω το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αγοράζουν πιστοποιητικά και να τα καταθέτουν για το 40% το 2024, το 70% το 2025 και το 100% των εξακριβωμένων εκπομπών τους βάσει του MRV κανονισμού από το 2026. Για την Ελλάδα η υποχρέωση αφορά τις ακτοπλοϊκές γραμμές προς και από Κρήτη και Αδριατική. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται μέχρι το 2030 οι δρομολογιακές ακτοπλοϊκές γραμμές που αφορούν τη σύνδεση νησιών, με πληθυσμό μικρότερο από 200.000 μόνιμους κατοίκους, με άλλα λιμάνια εντός της ίδιας χώρας. Σημαντικό στοιχείο για να κατανοήσουμε τι επέρχεται με την πράσινη μετάβαση στην ελληνική ακτοπλοΐα, αρκεί να αναφέρουμε ότι έως το 2030, απαιτούνται τουλάχιστον 3,5 δισ. δολάρια. Από τα 3,5 δισ. ευρώ που απαιτούνται για την εναρμόνιση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου έως το 2030, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, έχουν εξασφαλιστεί μόνο τα 580 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Τα υπόλοιπα αναζητούνται και είναι εξαιρετικά δύσκολο να εξευρεθούν από ίδια κεφάλαια και δανεισμό, δεδομένου ότι μόνο οι τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν δανειακές υποχρεώσεις συνολικού ύψους 602 εκατ. ευρώ. Να επισημανθεί επίσης ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές αγγίζει πλέον τα 30 έτη. Σε σύνολο 115 πλοίων τα 50 από αυτά, δηλαδή, ποσοστό 43,5% είναι ήδη άνω των 30 ετών. Η μέση ηλικία των πλοίων το 2030 θα είναι 36 έτη, ενώ θα υπάρχουν και 15 πλοία άνω των 50 ετών. «Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου, δεν είναι μόνο ζωτικής σημασίας στόχος, αλλά αποτελεί για τη δεκαετία που διανύουμε την αμεσότερη πρόκληση της ελληνικής ακτοπλοΐας και ευθύνη του αρμόδιου Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Είναι ευθύνη χάραξης μιας εθνικής στρατηγικής, με τα συναρμόδια υπουργεία που θα πρέπει από κοινού να επιταχυνθούν στοχευμένες δράσεις με ευέλικτα και απλοποιημένα μέτρα στήριξης της “πράσινης μετάβασης” της ακτοπλοΐας μας, σε συνεργασία με την ακτοπλοϊκή κοινότητα.» Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, είναι απόλυτα κατηγορηματικός, όσον αφορά την πράσινη μετάβαση και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου και προσθέτει: «Ο ακτοπλοϊκός μας στόλος στηρίζεται μέχρι σήμερα στις επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα, οι οποίες εκτιμάται τα αμέσως επόμενα 3-5 χρόνια να ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ. Ήδη στην χώρα μας η επαναδραστηριοποίηση των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων και των μεγάλης δυναμικότητας ναυπηγικών μονάδων, ενός “κοιμώμενου γίγαντα” όπως αναφέρθηκε εύστοχα στο πρώτο συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με τις υπό εξέλιξη ή σε προγραμματισμό επενδύσεις εκτέλεσης εργασιών περιβαλλοντικής αναβάθμισης υφιστάμενων πλοίων ή κατασκευής νέων πλοίων κατάλληλων για την ακτοπλοΐα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, αναδεικνύει την ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία των μονάδων αυτών στην ελληνική οικονομία αλλά και των άλλων εγχώριων “παραναυτιλιακών” κλάδων απασχόλησης δυναμικού και παροχής εξοπλισμού στα επιβατηγά πλοία». Αναφερόμενος ο Διονύσης Θεοδωράτος, στο ερώτημα, αν υπάρχουν διαθέσιμα επιβατηγά πλοία προκειμένου να αγοράσουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, είπε: «Στη διεθνή αγορά η διαθεσιμότητα νεότερης ηλικίας πλοίων που να πληρούν τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις κατάλληλων για την ακτοπλοΐα μας, είναι ελάχιστη ως μηδενική. Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση κατασκευής νέων πλοίων εκτός από αρκετό χρόνο απαιτεί και ύψος επενδύσεων εξαιρετικά υψηλό σε σχέση με το συνολικά μεταφορικό ακτοπλοϊκό έργο το οποίο χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα όπως και ο τουρισμός. Το μακροπρόθεσμο, ευέλικτο και αναπροσαρμοσμένο στις νέες ανάγκες της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, δημοσιονομικό – χρηματοδοτικό πλαίσιο της Ε.Ε. παρέχει ευκαιρίες για την πράσινη μετάβαση και ανάπτυξη του ακτοπλοϊκού κλάδου Απαραίτητη μέριμνα είναι η ενσωμάτωση των δράσεων σε ευρωπαϊκά ταμεία και προγράμματα για το κλίμα μέσω του Μηχανισμού Δίκαιης Μετάβασης. Η μετάβαση στην «Πράσινη Επιβατηγό Ναυτιλία» χρειάζεται την “Πράσινη Ευρωπαϊκή Συμφωνία” με στήριξη και κινητοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων. Είναι σημαντικό η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελληνική Κυβέρνηση να την υποστηρίξει ενεργά, χρηματοδοτώντας περισσότερο την έρευνα και τις νέες επενδύσεις. Ο χρηματοπιστωτικός τομέας και οι λοιποί χρηματοδοτικοί μηχανισμοί να δώσουν προτεραιότητα στη χρηματοδότηση επενδύσεων “Πράσινης Επιβατηγού Ναυτιλίας” σε έργα που θα αυξάνουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις, την ενεργειακή απόδοση και την ανανέωση των δρομολογημένων πλοίων της Ελληνικής ακτοπλοΐας. Αν και έχουν αρχίσει να διατίθενται ευρωπαϊκά επενδυτικά και χρηματοδοτικά προγράμματα για τον πρόσθετο περιβαλλοντικό κόστος και τον περιορισμό του επενδυτικού κινδύνου των νέων τεχνολογιών πράσινης μετάβασης, ακόμα στη χώρα μας δεν έχει ανοίξει κάποιος κύκλος χρηματοδότησης». Ένα θέμα που απασχολεί τον κλάδο της ακτοπλοΐας είναι η ανταγωνιστικότητα των πλοίων. Ο Διονύσης Θεοδωράτος, επισήμανε τα εξής: «Σε κάποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιδοτείται η χρήση βιοκαυσίμων. Επίσης, συγχρηματοδοτούνται επενδύσεις όχι μόνο υποδομών, αλλά και των εξοπλισμών ηλεκτροδότησης “On Shore Power Supply” ή “Cold Ironing” των ελλιμενισμένων πλοίων σε λιμένες της Ε.Ε. Ομοίως και των επενδύσεων σε κατασκευές υβριδικών πλοίων ή ηλεκτροκίνητων ή στην μετατροπή μηχανών πρόωσης πλοίων για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Να αναφερθούμε στην έγκριση της Ε.Ε της κρατικής ενίσχυσης των Ιταλικών πλοίων το οποίο θα συσταθεί και θα χρηματοδοτηθεί μέσω ενός Συμπληρωματικού Ταμείου με εθνικούς πόρους της Ιταλίας για να συμπληρώσει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ιταλίας ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον εκσυγχρονισμό της οικονομίας της χώρας. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την αντικατάσταση πλοίων με χαμηλές περιβαλλοντικές επιδόσεις και θα υποστηρίξει με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων τις ναυτιλιακές εταιρείες σε έργα που αυξάνουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις και την ενεργειακή απόδοση των ανάλογων ιταλικών ακτοπλοϊκών δρομολογημένων πλοίων. Για την στήριξη της βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών απαιτείται μέσω ενός ευέλικτου, χρηματοδοτικού μηχανισμού για «πράσινες» επενδύσεις στα πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας, η άμεση καταρχήν επιχορήγηση ύψους τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ. Η ενίσχυση αποτελεί προϋπόθεση της νησιωτικότητας για τη διατήρηση της βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, ενώ παράλληλα όπως αναφέρθηκε θα τονώσει την Ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, με πολλαπλές ωφέλειες στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας». Ο Διονύσης Θεοδωράτος, διευρύνοντας τις προτάσεις του για την ανταγωνιστικότητα του ακτοπλοϊκού πλοίου, τόνισε: «Εκτός των προαναφερόμενων, επιβεβλημένη είναι η ισότιμη αντιμετώπιση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου, ανάλογης όπως στις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές άλλων κρατών της Ε.Ε. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις ακτοπλοϊκές μεσογειακές μεταφορές, ο συντελεστής ΦΠΑ της Ιταλίας διαμορφώνεται στο 5%, στην Γαλλία και στην Ισπανία στο 10% και στη Μάλτα στο 0%. Σε Βαλτικές χώρες, όπως στη Δανία στο 0%, στη Σουηδία στο 6% και στη Φιλανδία στο 10%. Ένα άλλο μέτρο ενίσχυσης του ακτοπλοϊκού πλοίου είναι η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών των ναυτολογημένων ναυτικών στα με ελληνική σημαία πλοία και της επιδότησης των ακτοπλοϊκών εταιρειών μέσω της παρακράτησης του φόρου μισθωτών υπηρεσιών. Στις διεθνείς γραμμές, όπως είναι της Ελλάδας-Ιταλίας, επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ναυτικών που είναι ναυτολογημένοι σε πλοία με ιταλική σημαία. Το ίδιο συμβαίνει και με τα πλοία των περισσότερων χωρών της ΕΕ, όπως στη Γερμανία». Η αύξηση σε Μπάρι και Μπρίντιζι Τέλος, να επισημάνουμε ότι η Διαχειριστική Επιτροπή της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Νότιας Αδριατικής ενέκρινε αυξήσεις των λιμενικών τελών, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων χρήσης υποδομής, που συνδέονται με την κίνηση επιβατών και οχημάτων στα λιμάνια του Μπάρι και του Μπρίντιζι. «Αυτό είναι ένα μέτρο που καθίσταται απαραίτητο από μια σειρά παραγόντων που καθόρισαν ένα αρνητικό ισοζύγιο (2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως) μεταξύ του κόστους διαχείρισης των υπηρεσιών που συνδέονται με την κίνηση κρουαζιέρας, Ro-Pax και Ro-Ro και των συναφών εσόδων, την αύξηση του κόστους που σχετίζεται με την παροχή υπηρεσιών και την ενεργοποίηση νέων δραστηριοτήτων που είναι διαθέσιμες στους χρήστες λιμένων, με στόχο την αύξηση της ελκυστικότητας και της λειτουργικότητας των λιμένων», εξηγεί το Adsp σε σχετική ανακοίνωση, διευκρινίζοντας ότι «η Αρχή περιόρισε σημαντικά το μέτρο, παρέχοντας, για παράδειγμα, αυξήσεις για τους επιβάτες που κυμαίνονται από τουλάχιστον 10 σεντ έως το πολύ 40 σεντ. Ταυτόχρονα, δεσμεύεται σθεναρά στη βελτιστοποίηση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών για να γίνουν πιο αποδοτικές και αποτελεσματικές».
gtogias Posted December 26, 2024 Posted December 26, 2024 Ξεκίνησε το "μασάζ" για τις επερχόμενες αυξήσεις. Να προσθέσουμε ότι η Μεσόγειος ως ECA δεν είναι κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά του ΙΜΟ, και αφορά όλες τις χώρες, ευρωπαϊκές και μη. Αφορά μόνο τα πλοία που καίνε πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο πάνω από 0,1%. Άρα εξαιρούνται σκραμπεροφόρα και πλοία που καίνε και σήμερα MGO, όπως είναι τα ταχύπλοα, τα πορθμεία, τα πλοία του Αργοσαρωνικού και πολλά άλλα. Άρα οι "αυξήσεις" λόγω κανονισμών θα πρέπει να είναι μόνο τα μη φέροντα scrubbers συμβατικά. Το FuelEU αφορά προς το παρόν μόνο τα πλοία της Κρήτης και της Αδριατικής, πουθενά αλλού. Για τις δε αυξήσεις των λιμενικών τελών της Αδριατικής τα λέει το κείμενο, ως 0,40 Ευρώ ανά επιβάτη. Κάντε τα μαθηματικά και βγάλτε κόστη και εύλογες αυξήσεις.
Nikos_Chania Posted December 26, 2024 Posted December 26, 2024 Προφανώς φίλε @gtogias, αλλά έχουμε πει πολλές φορές οτι ο Έλληνας αρέσκεται σε τέτοια δημοσιεύματα, που ενεργοποιούν την "πατριωτική" οργή του και ξυπνάνε τον "αποφασιστικό" εαυτό του. Συν, οτι προφανώς θα κλάψουν και οι εταιρείες για δήθεν αυξημένα κόστη, και θα αυξήσουν τους κύκλους εργασιών με αυξήσεις εισιτηρίων που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες. Η αύξηση του κόστους καυσίμου σε γραμμές με πλοία χωρίς scrubber, είναι περίπου 16%, κοινως για ένα εισιτήριο 49 ευρώ (39.5 ναύλος και 9.5 κρατήσεις, τέλη κλπ) η τιμή θα διαμορφωθεί σε 45.8+9.5=55.3 Το παράδοξο όμως είναι άλλο. Το σημερινό κόστος του MGO είναι ίδιο με το κόστος του VLSFO το 2022, προ των αυξήσεων που έχουν γίνει τώρα 2 συναπτά έτη. Κοινώς, οι εταιρείες παρά την πτώση της τιμής του VLSFO από το 2022 έως και σήμερα έχουν αυξήσει σημαντικά τις τιμές των εισιτηρίων, δημιουργώντας υπερκέρδη, ενώ από 1.5.25 που το κόστος καυσίμων θα εξισωθεί με το κόστος καυσίμων του 2022, θα κάνουν κι άλλη αύξηση. Κοινώς, με απουσία παρεμβάσεων και ελέγχων, θα συνεχίζεται η ασυδοσία των εταιρειών στον βωμό του "αυξημένου κόστους". Εδώ είμαι για να τα αναλύσουμε κι άλλο.
LoveBoat Posted January 4 Posted January 4 2 hours ago, Petros P said: Τι γράφω ο καψερός ... να νοικιασεις αμάξι αν πας με αεροπλάνο εννοω 2 hours ago, nomikos said: Απίστευτο.. Εγώ αδυνατώ να κατανοήσω το εξής. Τη στιγμή που τα βαπόρια ανεβοκατεβαίνουν άδεια από επιβάτες στην Ανκόνα πως περιμένουν να προσελκύσουν κόσμο;Με τέτοια υψηλή τιμολόγηση; Τη στιγμή που τα έξοδα τους τα καλύπτουν με τις μεταφορικές δε θα τους κοστίσει να χαμηλώσουν τα ναύλα.Ειδικά τους χειμερινούς μήνες. Γύρω στα 80 ευρώ καταστρωμα θα περίμενα να κοστίζει το εισητήριο.Και αυτά πολλά είναι Και αυτά έξοδα έχουν ....πετρέλαια ,πληρώματα...
ΕΥΔΟΞΟΣ Posted January 22 Posted January 22 Πριν τη περιβόητη "πράσινη" μετάβαση, προηγήθηκε μια άλλη και παρατηρώ τώρα ότι η τιμή του καταστρώματος π.χ. για τη Σάμο από 74€ έφτασε στα 75,50 (μόνο).
kerkini Posted January 22 Posted January 22 Η HSW αυξάνει τα εισιτήρια της στο Σαρωνικό σε δύο δόσεις: μια που τρέχει και μία που έρχεται. Αν δεν κάνω λάθος, τα καύσιμα των ταχύπλοων δεν επηρεάζονται από 01/05. Ποιος μπορεί είναι ο λόγος της αύξησης λοιπόν;
Nikos_Chania Posted January 23 Posted January 23 Άψογη παρατήρηση @kerkini πέρα απο 10-20 ανθρώπους που το ξέρουμε, ο απλός πολίτης θα ξέρει οτι απλά αυξάνονται οι τιμές λόγω καυσίμων. Χωρίς πολλά πολλά. Εχθές ο Θεοδωράτος στον ΣΚΑΙ, ξέπλυνε στην κυριολεξία τις αυξήσεις της Attica με πρόσχημα τα καύσιμα φυσικά και χρύσωσε το χάπι γιατί 3 μήνες νωρίτερα αν κλείσεις εισιτήρια, θα τα κλείσεις και 30% φθηνότερα. Εκείνος ο νόμος για τα fake news, ισχύει τελικά;
hayabusagr Posted January 23 Posted January 23 τι σχέση έχει ο νόμος για τα fake news με τις δηλώσεις που κάνει σε κάποιο ΜΜΕ ένα στέλεχος/CEO ναυτιλιακής ;
Nikos_Chania Posted January 23 Posted January 23 Για αρχή δεν μίλησε ως ceo αλλά ως πρόεδρος του ΣΕΕΝ. Η τοποθέτησή του για φθηνότερα εισιτήρια 30% αν κλείσεις νωρίτερα είναι ψευδής. Εκτός του ότι early booking δεν υφίσταται στις περισσότερες ακτοπλοϊκές γραμμές, σε όποιες ισχύει δεν φτάνει σε καμία περίπτωση το 30%. Επίσης, ο κ. Θεοδωράτος προφανώς σκεφτόταν την κατηγορία special economy όταν τα έλεγε αυτά, κάτι που είναι παραπλανητικό καθώς δεν περιλαμβάνει αλλού τύπου θέση πέραν του καταστρώματος. Εκεί λοιπόν γίνεται η αναφορά περί ψευδών ειδήσεων.
ΕΥΔΟΞΟΣ Posted January 23 Posted January 23 Φυσικά και είναι ψευδεστατα αυτά που λέει. Το special economy ισχύει για μόλις 20 θέσεις ανά ταξίδι και όπως έχω ξαναγράψει το super economy για μόλις 10 ! Και βέβαια αυτά μόνο σε κατάστρωμα.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now