Proteus Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος τι αντιπροσωπεύει ο παραπάνω όρος? Π.χ τα DODEKANISOS PRIDE & EXPRESS υποτίθεται ότι είναι «δυναμικώς υποστηριζόμενα» και τα αφήνουν και φεύγουν ακόμα και με δύναμη αέρα 9, ενώ άλλα πολύ μεγαλύτερα (αλλα και βραδύτερα) τα κρατάνε δεμένα.
Γιώργος Δ Posted September 4, 2006 Posted September 4, 2006 Προφανώς διαθέτουν Ride Control System. Σύστημα πτερυγίων τα οποία μπορούν να κινούνται ώστε να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά του πλοίου ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, ελεγχόμενα από μια κεντρική μονάδα. Κάτι σαν τα πτερύγια ευσταθειας (stabilizers) αλλά πιο εξελιγμένο και όχι μόνο στο μέσο του πλοίου (αλλά και πρύμα - πλώρα).
Proteus Posted September 4, 2006 Author Posted September 4, 2006 Δεν νομίζω να ειναι αυτό διότι απο οτι γνωρίζω ολα τα HIGHSPEED και οι ΑΙΟΛΟΙ που έχουν RIDE CONTROL SYSTEM στα 9 δένουν. Δε μπορεί σκάφος 40 μετρων να φευγει στα 8-9 και να σταματάνε αυτα των 120-150 μέτρων!
Stefanos Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Εγώ να ρωτήσω κάτι άαλλο. Στις λίγες φορές που έχω ταξιδέψει με ταχύπλοα διότι δεν τα έχω και μέσα στην καρδιά μου έχω δει ότι όσο πάνε με service speed πάνε όσο μπορούν καλύτερα στον καιρό όταν κόψουν κάνουν σαν παλαβά και δεν μιλώ για θεομηνία που έτσι κι αλλιως θα το κόψουν για να μην το σπάσουν αλλά για ένα κλασσικό μελτέμι ή απλό καιρουδάκο της τάξεως των 6 μποφωρ παραδειγμα.Αν αυτό πηγαίνει τόσο κομμένο θα στέκεται?? Δεν νομίζω πως μπορεί να τεκμηριωθεί κάτι τέτοιο
George Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Φίλε Στέφανε, δεν χρειάζεται παντού πιστοποιημένη έγκριση ναυπηγού για κάτι. Πολύ περισσότερο για κάτι που βγάζει μάτι. Και τι μάτι; Γυμνό! Τα ταχύπλοα όταν κόβουν κάνουν σαν παλαβά και αυτό δεν χρειάζεται να το τεκμηριώσει κανείς. Είτε "τρώγοντας" τα απόνερά τους κατά τη διάρκεια ρεμέτζου, είτε κόβοντας περιμένοντας κάποιο άλλο βαπόρι. Αυτό που λέει ο Earl Granville ισχύει και όχι μόνο στον ΑΙΟΛΟ αλλά και στα HIGHSPEED όπου τα έχω δει πολλάκις πρώτα να δένουν και αφού περιμένουν κανα 5λεπτο να σταματήσει το "μπότζι" τότε ρίχνουν τον καταπέλτη. Το ίδιο και με το ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ όπου σε πολύ μικρά διαστήματα διακοπτόταν η φόρτωση στη θέα των κάβων που φερμάρανε τόσο απότομα και έλεγες τώρα θα θρηνίσουμε θύματα. Και φυσικά και στα ακόμη μικρότερα όπου λόγου της "ανάλαφρης" κατασκευής η θάλασσα τα πάει κυριολεκτικά όπου θέλει. Κι αν αυτό το πράμμα πάρει άγονες, δεν θα μιλάμε για μελτεμάκια του Ιουλίου και του Αυγούστου που μόνο τότε ταξιδεύει αλλά για βοριάδες και νοτιάδες Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου που μέχρι τώρα όλα αυτά τα κατασκευάσματα τους βλέπουν παροπλισμένα και πλαγιοδετημένα ασφαλώς στις καλύτερες θέσεις του Πειραιά.
aiolosii Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Δεν νομίζω πως μπορεί να τεκμηριωθεί κάτι τέτοιο Και βεβαια μπορει, το συστημα σταθεροποιησης τους (MDI) στους Αιολους οπως και τα αντιστοιχα στα υπολοιπα βασιζεται στην ταχυτητα (σα να κανεις ποδηλατο). Οσο πιο γρηγορα τοσο πιο αποτελεσματικο. Ασε δε το ελαφρυ της κατασκευης και η ελλειψη βυθισματος
Stefanos Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Και βεβαια μπορει, το συστημα σταθεροποιησης τους (MDI) στους Αιολους οπως και τα αντιστοιχα στα υπολοιπα βασιζεται στην ταχυτητα (σα να κανεις ποδηλατο). Οσο πιο γρηγορα τοσο πιο αποτελεσματικο. Ασε δε το ελαφρυ της κατασκευης και η ελλειψη βυθισματος αυτό το σύστημα σταθεροποίσης πως λειτουργεί? και απο τι αποτελείται? απο ότι ξέρω έχει δυο fin αριστερά δέξια στη πρύμνη και ένα t-foil κάτω απο τη πλώρη βέβαια τελευταία άκουσα πως το foil βοηθάει το πλοίο να πάρει κατάλληλη διάγωγή ώστε να λειτουργήσει η γαστρα ημιεκτοπίσματος που διαθέτει και δεν είναι τόσο για θέματα δυναμικής συμπεριφοράς
aiolosii Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 αυτό το σύστημα σταθεροποίσης πως λειτουργεί? και απο τι αποτελείται? απο ότι ξέρω έχει δυο fin αριστερά δέξια στη πρύμνη και ένα t-foil κάτω απο τη πλώρη βέβαια τελευταία άκουσα πως το foil βοηθάει το πλοίο να πάρει κατάλληλη διάγωγή ώστε να λειτουργήσει η γαστρα ημιεκτοπίσματος που διαθέτει και δεν είναι τόσο για θέματα δυναμικής συμπεριφοράς Στα monohull της Αlstom που εχει εγκατασταθει αποτελειται απο ενα Tfoil πλωρα το οποιο κανει 2 κινησεις, ολο το μπρατσο (strad) πλωρα πρυμα και το foil μονο του επανω κατω (σαν τα φτερα του αεροπλανου). Στα περισοτερα ενα ζευγαρι fins σχεδον πρυμα που ειναι τοποθετημενο διαγωνια (30περιπου μοιρες απο την ισαλο και προς τα κατω) και δυο triming tabs πρυμα πανω απο τα waterjets. Tα fins εχουν αποτελεσμα σε καιρους απο την παντα και πρυμα ενω παραλληλα μπορουν να χρησιμοποιηθουν και σαν πηδαλια για μικρες γωνιες και εφοσον το πλοιο εχει ταχυτητα. Τα tabs φτιαχνουν τη διαγωγη με ρυθμιση αρχικης γωνιας εργασιας και απο εκει και περα ανεβοκατεβαινουν και συμπληρωνουν τις κινησεις των αλλων 2 συστηματων. Το Tfoil εχει να κανει με την διαγωγη αλλα κυριως με την αποσβεση των pitching - slamming (βουτηγμα πλωρης). Ολο το συστημα δουλευει με επεξεργαστη στη γεφυρα απο οπου γινονται και οι ρυθμισεις του αναλογως καιρου και γωνιας πλευσης. Στα ΑΙΟΛΟΣ το συστημα δουλευει πανω απο 15 κομβους. Στα HIGHSPEED δεν υπαρχουν fins και tabs αλλα 2 t foils -ενα για καθε γαστρα- ενω πρυμα και μεσα απο την γαστρα βγαινουν 2 "μαχαιρια" καθετα προς τα κατω που κανουν την ιδια δουλεια. Στα Ιταλικα monhull (Guizzo- CEIII) υπαρχουν μονο 2 ζευγη fins και ενα ζευγος interceptors καταπρυμα και ως προς το πλατος (αλλα μονο για τιμονεμα). Περισοτερα εδω και εδω
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Φίλε Στέφανε, δεν χρειάζεται παντού πιστοποιημένη έγκριση ναυπηγού για κάτι. Πολύ περισσότερο για κάτι που βγάζει μάτι. Και τι μάτι; Γυμνό! Τα ταχύπλοα όταν κόβουν κάνουν σαν παλαβά και αυτό δεν χρειάζεται να το τεκμηριώσει κανείς. Συνεπώς...κόβει το μάτι του George...
polman Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 Με 2 MTU θα πηγαινει θεωρητικα 17-18 knots αλλα δε θα μπορει σιγουρα να δουλεψει το MDI αν θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει τι είναι το mdi θα ήμουν ευγώμον
Stefanos Posted July 30, 2009 Posted July 30, 2009 είναι το σύστημα σταθεροποίησης ταχυπλόων (νομίζω πως ΜDI είναι η εταιρεία που τα κατασκευάζει) στους αίολους αποτελείται απο δυο μικρά πτερύγια fins που είναι τοποθετημένα στη πρύμνη αριστερά-δεξιά σαν μικρά πηδάλια,και ένα Τ-foil με το χαρακτηριστικό σχήμα που είναι τοποθετημένο στη πλώρη,το σύστημα είναι υπεύθυνο για την ελάτωση των εγκάρσιων κλίσεων (rolling) και των διαμήκων κινήσεων (pitching) που οδηγούν σε σφυρόκρουση. Το θέμα είναι πως αυτά τα συστήματα για να δουλέψουν σωστά θέλουν να προσπίπτει επάνω τους ρευστό με σημαντική ταχύτητα,ώστε να επιτελέσουν το ρόλο τους που είναι να παράγουν ανωστιστικές δυνάμεις μέσω του σχήματος υδροτομής που έχουν όπως κάνει το πηδάλιο το stabilizer η το πτερύγιο της έλικας του πλοίου.
Neptune Posted July 30, 2009 Posted July 30, 2009 Σωστος ο Στεφανος. Να συμπληρωσω οτι πρυμα εχουν κι αλλο συστημα με flaps που ειναι παραλληλα με την επιφανεια της θαλασσας το οποιο ειναι μπροστα απο τα water jet.
margaritis24 Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 κ για οσους το θυμουνται ο αιολος εξπρες 2 ειχε χασει το μπροστινο t foil στο σουνιο σε μια επιστροφη πριν 3χρονια κ ειχε βγει εκτος δρομολογιων κ μετα παροπλιστηκε στο λαυριο
Neptune Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 Εδω κανεις ενα μικρο λαθακι. Ταξιδεψε κανονικα το καλοκαιρι χωρις το TFoil. Το επομενο καλοκαιρι παροπλιστηκε
polmyt Posted August 1, 2009 Posted August 1, 2009 Το θέμα είναι πως αυτά τα συστήματα για να δουλέψουν σωστά θέλουν να προσπίπτει επάνω τους ρευστό με σημαντική ταχύτητα,ώστε να επιτελέσουν το ρόλο τους. Αρα αν καταλαβα καλα υπαρχει μια ελαχιστη ταχυτητα που θα πρεπει να ταξιδευει το πλοιο για να λειτουργουν. Η ταχυτητα ειναι διαφορετικη απο πλοιο σε πλοιο ή ειναι η ιδια για ολα?Αν τα πλοια για καποιο λογο πανε με μειωμενη ταχυτητα αυτα ειναι σαν να μην λειτουργουν ή επηρεαζουν την συμπεριφορα του πλοιου(πχ χειροτερο ταξιδεμα)?
Stefanos Posted August 2, 2009 Posted August 2, 2009 προφανώς δεν λειτουργούν και σίγουρα υπάρχει χειρότερο ταξίδεμα,τώρα minimum ταχύτητα δεν νομίζω να υπάρχει αλλά λογικά θα λειτουργούν καλύτερα στην υπηρεσιακή ταχύτητα του σκάφους
KOKAMI Posted August 3, 2009 Posted August 3, 2009 ΤΑ ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΕΧΟΥΝ ΔΥΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΑ TRIM TABS ΚΑΙ ΤΑ T FOIL. ΤΑ T FOIL ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΑ TRΙM TABS ΟΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΝΩ ΤΟΝ 15 ΜΙΛΙΩΝ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΗ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ ΛΥΣΕ - ΔΕΣΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΠΑΝΟ.ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ STABILIZER ΤΟΥ ΤΑΧΥΠΛΟΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΟΣ ΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΗ Η MDI USA .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now