APOLLINAR QUISPE Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 (edited) Το Ε/Γ-Ο/Γ ΜΙΑΟΥΛΗΣ ναυπηγήθηκε το 1952 και παρελήφθη από την Ιταλία μαζί με άλλα δύο καράβια (ΚΑΝΑΡΗΣ, ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ) ως μέρος της πολεμικής επανόρθωσης που δικαιούνταν η Ελλάδα για τα δεινά που υπέστη στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Τις δεκαετίες του '50 και '60 έκανε την γραμμή Πειραιάς-Πάτρα-Πρίντεζι (Βρινδήσιον, όπως αναφερόνταν στις ανακοινώσεις δρομολογίων της εποχής!), και αργότερα δρομολογήθηκε ('70) Κρήτη και Κυκλάδες. Στα τελευταία χρόνια της θητείας του (τα πρώτα χρόνια του '80), ήταν καπέτάνιος ο ξακουστός κεφαλλονίτης Παναγής Παπαδάτος. Όσοι βρεθήκαμε τα καλοκαίρια της εποχής εκείνης σε κυκλαδονήσια (π.χ. Αμοργό), θυμόμαστε την άφιξη του ΜΙΑΟΥΛΗ στο λιμάνι σε ατμόσφαιρα πάντα εορταστική: ο καπετάνιος τραγουδούσε και η φωνή του μεταδιδόταν από το μεγάφωνο του πλοίου στην ευρύτερη περιοχή! Το να είσαι στο λιμάνι την ώρα που ερχόταν ο ΜΙΑΟΥΛΗΣ ήταν εμπειρία! Ο μερακλής καπετάνιος κατάφερνε να κάνει την πλεύριση στον ντόκο σε ...κανονική παράσταση! Ο ΜΙΑΟΥΛΗΣ αποσύρθηκε από τα ελληνικά νερά τον Απρίλιο του 1986 όπου και παρέμεινε για κάποιο διάστημα στην Κυνοσούρα της Σαλαμίνας. Τελευταίος πλοιοκτήτης ήταν ο Αγαπητός. ΕΡΩΤΗΜΑ: Μήπως γνωρίζει κάποιος τι απέγινε το πλοίο; Το κάναν παλιοσίδερα ή το πούλησαν σε κάποια χώρα που δεν ίσχυε ο περιορισμός των 35 ετών. Περιμένω με ενδιαφέρον πληροφορίες από οποιονδήποτε γνωρίζει κάτι! Edited February 10, 2018 by Nick the Greek tag
Aris Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Το καράβι πρέπει να πουλήθηκε το 1988, και τότε άλλαξε δύο φορές όνομα. Το ένα ήταν Junior 3. Νομίζω το μόνο ταξίδι που έκανε με αυτό το όνομα ήταν προς το Πακιστάν όπου και διαλύθηκε.
georgios express Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Οχι και Ο/Γ ο Μιαούλης. Σκέτο Ε/Γ και μάλιστα αν θυμάμαι καλά, σύμφωνα τις εφημερίδες της εποχής που δημοσίευαν σε πλαίσια τα δρομολόγια των πλοίων, Δ/Π ήγουν δηζελόπλοιο (!!!). Θυμάμαι να φορτώνει με το δικό του βίντσι με δίχτυ 2-3 ΙΧ στην πλώρη, στο ξύλινο κατάστρωμα πάνω από την λεγόμενη τουριστική θέση, που πρέπει να προστέθηκε σε κάποια μετασκευή και δεν ήταν τίποτ' άλλο ήταν σειρές παλαιών καθισμάτων υπεραστικών λεωφορείων (Μεγάλη πρόοδος όμως έναντι των πάγκων στα ανοικτά καταστρώματα που ή θάλασσα καβαλούσε ζωντανή). Πάντως όποιος δεν έχει ταξιδέψει σε καμπίνα του Μιαούλη με το φινιστρίνι πάνω από το ζωνάρι (σχεδόν στην ίσαλο), δεν έχει νοιώσει τις προπέλλες του να ξενερίζουν σε φουρτούνα στον Τσικνιά, δεν έχει κάνει Πειραιά-Πάρο 8,5 ώρες και δεν έχει δεί τον καπετάν Παναγή να κάνει ρεμέτζο φωναχτά (Μέση τιμόνι και Γραμμήήήήήή.....), έχει χάσει επεισόδια. Επεισοδιακός ήταν και ο ίδιος ο καπετάνιος βέβαια, με κάπως "ακραίες" πολιτικές απόψεις οι οποίες μετεφράζοντο σε αντίστοιχες απόψεις για την πειθαρχία πληρώματος και επιβατών ("ο πλοίαρχος φέρει πιστόλι και δύναται να το χρησιμοποιήσει εάν απειληθεί η τάξις επί του πλοίου"). Στην Αστυπάλαια μάλιστα είχε και μπλεξίματα γύρω στο 1978 ή 1979, μετά από φασαρία με ντόπιους από τους οποίους είχε κατόπιν πολλά παράπονα ότι του σαμποτάριζαν το καράβι (πως ακριβώς γινόταν αυτό δηλαδή ). Παναγιώτη, μήπως θυμάσαι ή έχεις ακούσει κάτι επ' αυτού; Το καράβι ταξίδευε με τα σινιάλα των Αγαπητών από το 1978 τουλάχιστον, μάλλον και νωρίτερα. Αχ, δεν υπήρχαν τότε ψηφιακές και τα φιλμ τα πετάγαμε...
express skiathos Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Πήγαινε και Θεσσαλονίκη-Σποράδες ,μήπως ο εν λόγω ΜΙΑΟΥΛΗΣ τω καιρω εκείνω;
miko mission Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Το μιαουλης δεν πηγε ποτε θεσσαλονικη αλλα το αδερφο του αχιλλευς πρωην κολοκοτρωνης-γεωργιος ποταμιανος (δυο ονοματα) του εφοπλιστου κουσουνιαδη.Στο τελος της καριερας του εκανε δρομολογια απο θεσσαλονικη μεχρι ροδο μεσω λημνου μυτιληνης χιου σαμου ικαριας πατμου λερου καλυμνου και κω.Ακομα το μιαουλης ειχε μια ατυχη στιγμη το καλοκαιρι του 1983 οταν συγκρουστηκε με το φορτηγο φαεθων στη μπουκα του πειραια και κοντεψε να βυθιστει.
APOLLINAR QUISPE Posted July 11, 2006 Author Posted July 11, 2006 Ακομα το μιαουλης ειχε μια ατυχη στιγμη το καλοκαιρι του 1983 οταν συγκρουστηκε με το φορτηγο φαεθων στη μπουκα του πειραια και κοντεψε να βυθιστει. Όντως! Ήταν Ιούνιος του 1983 και ο Μιαούλης επέστρεφε από δρομολόγιο Τήνο, Μύκονο, Πάρο. Ο Φαέθων έβγαινε από το λιμάνι και, όπως θυμούμαι, υπεύθυνος για τη σύγκρουση ήταν μάλλον ο πλοίαρχος του φορτηγού. Οι επισκευές του Μιαούλη είχαν κρατήσει κάμποσους μήνες (δεν έκανε άλλο δρομολόγιο για εκείνο το καλοκαίρι). Πάντως, ειδικά το 1983 δεν ήταν καπετάνιος του Μιαούλη ο Παναγής, αλλά κάποιος Δημήτριος Ζαράγκας, αν θυμάμαι καλά. Ειδικά την χρονιά εκείνη, ο κυρ Παναγής θήτευσε στο "Αγ. Γεώργιος" του Βεντούρη. Την επόμενη χρονιά (1984) επανήλθε στον Μιαούλη!
APOLLINAR QUISPE Posted July 12, 2006 Author Posted July 12, 2006 τα πλοια των επανορθοσεων ηταν τα τετραδυμα του1952 μιαουλης καναρης καραισκακης κολοκοτρωνης τα διδυμα αχιλλευς αγαμεμνων Τελικά, το Αχιλλεύς δεν ήταν ίδιο με το Κολοκοτρώνης (μεταγενέστερη ονομασία του), όπως καταλαβαίνω από προηγούμενο μήνυμά σου (αυτό για τη Θεσσαλονίκη); Οχι και Ο/Γ ο Μιαούλης. Σκέτο Ε/Γ και μάλιστα αν θυμάμαι καλά, σύμφωνα τις εφημερίδες της εποχής που δημοσίευαν σε πλαίσια τα δρομολόγια των πλοίων, Δ/Π ήγουν δηζελόπλοιο (!!!). Θυμάμαι να φορτώνει με το δικό του βίντσι με δίχτυ 2-3 ΙΧ στην πλώρη, στο ξύλινο κατάστρωμα Επεισοδιακός ήταν και ο ίδιος ο καπετάνιος βέβαια, με κάπως "ακραίες" πολιτικές απόψεις οι οποίες μετεφράζοντο σε αντίστοιχες απόψεις για την πειθαρχία πληρώματος και επιβατών ("ο πλοίαρχος φέρει πιστόλι και δύναται να το χρησιμοποιήσει εάν απειληθεί η τάξις επί του πλοίου"). Σωστό! Τουλάχιστον ο Άγιος Γιώργιος του Βεντούρη, που και αυτός πλεύριζε τον ντόκο, είχε στο πλάι πόρτα για αυτοκίνητα που έμπαιναν αυτοδύναμα στο εσωτερικό του! Αλλά και μόνο το γεγονός ότι ο Μιαούλης έπαιρνε όσα αυτοκίνητα έπαιρνε στην πλώρη, τους έδινε το "θάρρος" (ενδεχομένως, νομικά, και το δικαίωμα) να το χαρακτηρίζουν και Ο/Γ, ειδικά τα τελευταία χρόνια της ζωής του! Θυμάμαι τις ανακοινώσεις δρομολογίων στα νησιά, αλλά έχω και απόκομμα εισιτηρίου του 1985! Αυτό μάλλον μεθοδευόταν από τον εφοπλιστή, προφανώς, για να φαίνεται, ειδικά στους μη γνωρίζοντες, ο Μιαούλης ...ανταγωνιστικός απέναντι στα φέρρυ μποτ που ήδη τότε κυριαρχούσαν στις Κυκλάδες ή/και στα Δωδεκάνησα, π.χ. Γεώργιος Εξπρες, Σαντορίνη, Νηρέας, Έλλη, Νάξος (το πορτοκαλί!), Κίμωλος (μετέπειτα Εργίνα), και φυσικά τα εκ Ραφήνας "ορμώμενα" Χρυσή Άμμος (ειδικά το θαλασσί Χρυσή Άμμος ΙΙΙ που έφθανε ως Νάξο, Αμοργό και Μικρές Κυκλάδες). Ακόμα, οι ναυτικοί στην Αμοργό "διαφήμιζαν" τον Μιαούλη ότι έχει βαθειά καρίνα και, συνεπώς, είναι πιο καλοτάξιδο στην τρικυμία από τα φέρρυ μποτ με τον επίπεδο "πάτο". Νομίζω ότι αυτό ίσχυε όπωσδήποτε για τον Νηρέα και το Έλλη ("κουνούσαν" με το παραμικρό). Σχετικά με την ταχύτητα των 14 κόμβων (!), αυτή, σε συνδυασμό και με το ότι τα τελευταία χρόνια χάλαγε συχνά και έστηνε τον κόσμο στα λιμάνια, του έδωσε τη φήμη στα νησιά ως "το πλοίο φάντασμα". Πάντως, ειδικά το Έλλη δεν πήγαινε καθόλου πιο γρήγορα. Η ονομασία Δ/Π (δηζελόπλοιο) πρέπει να χρησιμοποιούνταν μόνο ( τα χρόνια του '50-'60, για να γίνεται η αντιδιαστολή με τα ατμόπλοια που ακόμα τότε δρομολογούνταν. 'Οντως, ο Παναγής ήταν σκληρός και αυταρχικός. Θυμήθηκα ένα περιστατικό με έναν πρεζάκια που επιβιβάσθηκε στην Πάρο σε ταξίδι του Μιαούλη το καλοκαίρι του 1985, και που δεν πέρασε και τόσο καλά μέχρι να φθάσει το καράβι στον Πειραιά!
ΝΗΡΕΑΣ Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Μετά την απελευθέρωση του ορίου ηλικίας των πλοίων...έγινε το θαύμα που όλοι περιμέναμε... ο ΜΙΑΟΥΛΗΣ πάλι μαζί μας...στο μεγάλο λιμάνι!!! ι Και για να θυμηθούν οι παλαιοί και να μαθαίνουμε εμείς οι νεώτεροι , δείτε εδώ τα θρυλικά καράβια με τα σινιάλα της Θηραϊκής Ατμοπλοϊας του Νομικού.
ΝΗΡΕΑΣ Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 Δεκαετία του 1970. Ο Βάπορας στα Λιβάδια της Τήλου. Αν και δεν διακρίνεται το όνομα του πλοίου, θα πρέπει να είναι ο Μιαούλης ή ο Κανάρης…με πιθανότερο τον Μιαούλη. Το ενδιαφέρον είναι ότι το πλοίο δεν έχει σινιάλα…ούτε του Νομικού ούτε του Αγαπητού. Ίσως, να είναι στην εποχή που άλλαζε πλοιοκτήτη.
marittimo Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Είναι το ΜΙΑΟΥΛΗΣ με τα χρώματα της Athenian Cruises, η εταιρεία που το αγόρασε από τον Νομικό. Στην συνέχεια περιήλθε στους Αγαπητούς.
ΝΗΡΕΑΣ Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Μήπως, γνωρίζεις πότε ακριβώς έγιναν αυτές οι αγοραπωλησίες του Μιαούλη (Νομικός - Αth. Cruises - Αγαπητός)? Επίσης, ποιά ήταν η Athenian Cruises (πλοιοκτήτης-πλοία)? ...και ποιά ήταν τα σινιάλα που ξεχώρισες?
marittimo Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Το 1973 πέρασε από τον Νομικό στην Athenian Cruises. To 1977 πέρασε από την Athenian Cruises στους Αγαπητούς. Όσο για την Athenian Cruises μάλλον επρόκειτο για εταιρεία-κομήτη γιατί εφαίνετο με ένα καράβι, το ΜΙΑΟΥΛΗΣ ακριβώς και που εξαφανίστηκε μετά την πώληση του. Ο πλοιοκτήτης ίσως κάποιος Θεόδωρος Μαγιάσης σου λέει τίποτα το όνομα; Τώρα τα χρώματα της εταιρείας ήταν μια λωρίδα κίτρινη και μέσα σε αυτήν ένα μαίανδρο, περιμετρικά στην λευκή τσιμινιέρα.
cortomaltese Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Το "Μιαούλης", με τα σινιάλα του Μαγιάση, ενώ μπαίνει στο λιμάνι των Καμαρών Σίφνου. Την φωτογραφία την έχει τραβήξει ένας σπουδαίος φωτογράφος, ο κύριος Παντάζογλου, και κοσμεί εδώ και πολλά χρόνια το εσωτερικό ενός ωραίου παραδοσιακού καφενείου της Απολλωνίας Σίφνου, με το όνομα "ΛΑΚΗΣ". Στο καφενείο αυτό υπάρχουν και άλλες φωτογραφίες/αφίσες με παλιά πλοία, αφού ο κύριος Λάκης (από όπου παίρνει και το όνομά του) ήταν πράκτορας του "Αλκυών" και άλλων σημαντικών πλοίων. Αυτή η φωτογραφία δεν είναι πολύ καλά εστιασμένη (τα σινιάλα είναι σίγουρα του Μαγιάση). Αν υπάρχει ενδιαφέρον, μπορεί να βάλουμε και άλλες.
ΝΗΡΕΑΣ Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Τι σχέση μπορεί έχει με αυτό το θέμα η Swan Hellenic , η οποία τώρα έχει το Minerva II, και το 1986 συγχωνεύτηκε με την P&O Princess Cruises και η οποία με τη σειρά της, το 2003, συγχωνεύθηκε με την Carnival? Μα βεβαίως έχει σχέση με τον Μιαούλη! Απ’ ό,τι πήρε το μάτι μου στο internet, η Swan Hellenic ξεκίνησε τις κρουζιέρες της (Βενετία-Ελληνικά νησιά-Κων/πολη) το 1954, ναυλώνοντας τον ΜΙΑΟΥΛΗ από τον Νομικό. Επειδή η κρουαζιέρα είχε επιτυχία και ο ΜΙΑΟΥΛΗΣ ήταν μικρός, το 1955 συνέχισε ναυλώνοντας το Αιγαίον των Τυπάλδων (μάλλον δεν υπήρχε άλλο διαθέσιμο!). Κατόπιν συνέχισε με την ναύλωση του Τουρκικού Ankara, τον Ορφέα της Ηπειρωτικής, το Minerva…για να καταλήξει στο Minerva ΙΙ. «Starting with the Miaoulis in 1954, the line has provided travel for the high-minded. ''Broaden your horizons, broaden your mind,'' says the brochure» Miaoulis for the high-minded ...όχι παίζουμε Δείτε σχετικά: http://www.friends-classics.demon.co.uk/news_swan_hellenic_cruises.htm http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?sec=travel&res=9D0DE3DB133AF936A35753C1A961958260 http://www.worldshipny.com/minervaIIart.htm ΥΓ Αν υποψιασθώ ότι η Carnival ξεκίνησε από τον Μιαούλη, θα ….
Earl Granville Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 ΣτοFLICKR μία πολύ καλή φώτο ενός εξαιρετικού ικαριώτη φωτογράφου από τον Άγιο Κήρυκο.
polmyt Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Στο flickr υπαρχει μια πανεμορφη φωτογραφια του ΜΙΑΟΥΛΗ απο το 1977. Αυτα τα σινιαλα στην τσιμινιερα ποιας εταιρειας ηταν?
proud_ionian Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 ακτοπλοΐα αδερφων στριντζη με τα ιδια σινιαλα ταξιδευε και το ιονιον εκεινη την εποχη
ΝΗΡΕΑΣ Posted June 4, 2010 Posted June 4, 2010 (edited) Είχαμε δει μιά παρόμοια φωτό του Μιαούλη εδώ, ας δούμε και μια καρτ ποσταλ του Μιαούλη στην Τήλο. Πιθανότατα είναι και του ιδίου φωτογράφου. Edited January 31, 2019 by polmyt link
APOLLINAR QUISPE Posted January 31, 2015 Author Posted January 31, 2015 Ο Μιαούλης στην Αστυπάλαια κατά το πρώτο ήμισυ της δεκαετίας του '80.... Αφιερωμένη στον Βίκτωρα Χιώτη ΠΗΓΗ: www.kykladenfieber.de
polmyt Posted January 31, 2019 Posted January 31, 2019 Να θυμηθουμε το πλοιο μεσα απο μια ομορφη φωτογραφια του Θεωρω πως ειανι στην Κερκυρα, ενω πισω του ειναι δεμενο το ΑΓΓΕΛΙΚΑ
polmyt Posted April 27, 2021 Posted April 27, 2021 (edited) Σε αυτη τη κοντινη φωτογραφια της πλωρης του πλοιου,το 1961, φαινονται κατι δοκαρια σαν υπαρχει καποια τεντα. Με δεδομενο οτι δεν φαινεται να υπηρχε καποιο στεγαστρο εκει,ξερει κανεις σε τι χρησιμευαν; Αργοτερα επι Αγαπητου μαλλον εχουν αφαιρεθει Edited April 27, 2021 by polmyt
Ferries_greek Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 Ας δούμε το μοναδικό του αφιέρωμα στο YouTube. https://youtu.be/QrWo8Qh0NWc?si=273Lx9xLP2zcj3ga
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted June 9, 2024 Posted June 9, 2024 Γιά την ακρίβεια η Ιταλία δεν παραχώρησε νεότευκτα αλλά ανέλαβε να ναυπηγήσει ως πολεμικές επανορθώσεις τα πλοία γιά λογαριασμό της Ελλάδος.
polmyt Posted June 20, 2024 Posted June 20, 2024 Να δουμε και τον ΜΙΑΟΥΛΗ να κολλαει τα τελευταια του ενσημα στην ακτοπλοϊα μας μεσα απο μια φωτο του @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now