proud_ionian Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 παντα ειχα την περιεργεια να μαθω πως γινεται η επιλογη αγκυρων και καδενων για καθε νεοναυπηγουμενο σκαρι. παιζει μονο το μεγεθος του πλοιου μονο ή και ο τυπος του; στα purpose built σκαφη λαμβανεται υποψιν και ο βυθος των λιμανιων που θα πηγαινουν; για να πω 2 παραδειγματα. ενα τανκερ 215m*45*18, ενα κρουαζιεροπλοιο 230*35*7 και ενα ferry (πχ ενα απο τα παλατια) θα εχουν τις ιδες αγκυρες και καδενες ή το τανκερ (ή ενα αντιστοιχο boxship) θα εχουν βαρυτερες λογω φορτιου; επισης βλεπουμε συχνα βαπορια να φορανε διαφορετικου τυπου αγκυρες. πχ (αναφερομαι σε πλοια γνωστα σε ολους), τα blue star & τα sf εχουν αλλες αγκυρες, διαφορετικες απο αυτες που εχουν τα παλατια και διαφορετικες απο αυτες που εχουν τα σοφοκλης/ορη. περαν του σχεδιασμου του βαποριου αυτοι οι διαφορετικοι τυποι αγκυρας εχουν διαφορετικη συμπεριφορα στο βυθο; η επιλογη εχει σχεση με το που θα ταξιδευει το βαπορι ή με το ποιος ειναι ο προμηθευτης του ναυπηγειου; απο οτι κατα καιρους εχω διαβασει πρεπει να υπαρχουν καποιες προδιαγραφες (ειτε απο IMO ειτε αποαλλες διεθνεις συνθηκες) που ειναι υποχρεωτικες: πχ 2 αγκυρες, 12 κλειδια καδενα κλπ για τα συμβατικα, μια emergency αγκυρα για τα ταχυπλοα nt κλπ. το μονο που γνωριζω με σιγουρια ειναι οτι ειναι υποχρεωτικες (για τα καθε ειδους συμβατικα) 2 αγκυρες και 12 κλειδια καδενας για καθε αγκυρα (1κλειδι=15 οργιες=27.5μετρα). απο εκει και περα οποιος μπορει μας διαφωτιζει. για παραδειγμα ποτε επιβαλλεται τριτη πρυμνια αγκυρα; μονο οταν το πλοιο μπαινει σε ποταμια και λιμνες ή και οταν εχει απο καποιο μεγεθος και πανω; αν καποιος (γνωστης) κανει τον κοπο και ασχοληθει, ας μας πει και για τις μπομπες 2 κουβεντες. τα επιφανειακα ειναι λιγο πολυ γνωστα (δεν ειναι ολες το ιδιο δυνατες και γρηγορες κλπ). απο εκει και περα τι γινεται; εκεινο που με εντυπωσιασε ειναι οτι οι μισοι σχεδον κατασκευαστες εξοπλισμου ακγυροβολιας ειναι σε αυστραλια και νεα ζηλανδια.
scaner Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 Η περιέργεια αρκετων φίλων για τα πλοια ειναι πάντα επικοδομητική διότι σαν ναυτικόςλαός δέν γνωρίζουμε τιποτε για τα πλεούμενα ακόμη και πως να συμπεριφερόμεθα επάνω αν θέλουμε να αποκαλούμεθα σωστοί επιβάτες. Ας πάμε λοιπον στο ψητό δηλαδη το πώς ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ "ΑΓΚΥΡΏΝ ΚΑΙ ΑΛΥΣΕΩΝ " Τό πλοίο κατα την κατασκευή του παιρνει ενα αριθμό κύτους HULL NUMBER του Ναυπηγείου οπου γινεται η κατασκευή του.οσο μεγαλυτερος ειναι αυτός ο αριθμός τόσο ανεβαινει η φημη του ναυπηγείου. Πράλληλα με το HULL NO το πλοίο οταν βρίσκεται προς το τέλος της κατασκευής του παίρνει ενα αλλον αριθμο που λέγεται EQUIPMENT NUMBER . ΒΑΣΕΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΓΚΥΡΩΝ ΚΑΙ ΑΛΥΣΕΩΝ. Υπάρχουν πίνακες οι οποίοι καθορίζουν ακριβώς βαρος αγκύρας και τυπο αλυσίδας μεχρι και τι στριφταρι θα μπει. Το πλοιο ειτε φορτηγο ειναι ειτε τανκερ ειτε επιβατηγό παιρνει ενα EQUIPMENT NUMBER ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΒΑΡΗ ΠΟΥ ΑΡΧΙΚΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΘΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΑΝ (HULL OUTFITTINGS) Οποιαδηποτε αλλη προσθεση αγκύρας πρυμα εξυπηρετει συγκεκριμενα γεωγραφικα πλατη και μηκη οπου η κατασταση των λιμανιων εχει ορισμενες ιδιαιτερότητες. Ελπιζω να βοηθησα και αν θελεις να σου δωσω τους πινακες.
proud_ionian Posted June 16, 2006 Author Posted June 16, 2006 Το πλοιο ειτε φορτηγο ειναι ειτε τανκερ ειτε επιβατηγό παιρνει ενα EQUIPMENT NUMBER ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΒΑΡΗ ΠΟΥ ΑΡΧΙΚΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΘΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΑΝ (HULL OUTFITTINGS) αυτο δεν το ειχα ξανακουσει και ειναι πολυ ενδιαφερουσα πληροφορια. οσο για τους πινακες αν ειναι ευκολο να τους βαλεις εδω ή να μας δωσεις καποιο link. αληθεια υπαρχει διαφοροποιηση ανα νηογνωμωνα;
Angelos Posted June 23, 2006 Posted June 23, 2006 an kai o agaphmenos mou nhognwmonas se texnika 8emata einai o ClassNK diabase tous kanones apo DNV http://www.dnv.com/binaries/req%20on%20mooring+anchoring_tcm4-9375.pdf gia autous pou bariounte na diabasoun, e3artatai apo to ypsos ths plwrhs, to displacement tou ploiou kai to platos tou kata kyrio logo. Oso gia tis kadenes, mhkh einai standar, yliko 8a to diabaseis mesa. Shmantiko einai h kataskeuh ths agkyras na exei certificate apo classh. certificate to opoio synh8ws xanete panw sta ploia meta apo polla xronia. I hope I helped
kardamyla_hios Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Καλησπέρα σε όλη την παρέα, Έχω παρατηρήσει ότι στα πλοία οι καδένες μεταξύ τους δεν έχουν το ίδιο μήκος. Η μια καδένα έχει ένα κλειδί (Άμμα) παραπάνω από την άλλη. Μήπως ξέρετε το λόγο; BRGDS, E.M.P.
kardamyla_hios Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 Τι εννοείς ρε συ Αποστόλη, άμα η αριστερή έχει 10 κλειδιά στο στρίτσιο και η δεξιά τα ίδια δεν μπορούν να μπλεχτούν ; ; ; ;
Apostolos Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 Να σου πω την αλήθεια τα περισσότερα καράβια που έχω κάνει έχουν τα ίδια κλειδιά. Στα βιβλία λέγετε πως υπάρχει αυτή η διαφορά ώστε όταν οι άγκυρες είναι φουνταρισμένες να μήν μπλέκονται (πόλύ σπάνιο όμως να βγάλεις όλα τα κλειδιά έξω) Στο στρίτσο σπάνια στιβάζονται μαζι αφού σχεδόν όλα τα πλοία είτε έχουν ξεχωριστό (αριστερό & δεξιό) είτε διαχωρίζονται με λαμαρίνα. Γενικά όμως αποφέυγεις να φουντάρεις τα ίδια ακριβώς κλειδιά για αποφυγή εμπλοκής τους. Εκτός φυσικά ιδικών περιπτώσεων και αυτό πάντα έγκειτε στον Πλοίαρχο
proud_ionian Posted February 25, 2007 Author Posted February 25, 2007 απο οσο ξερω πολλα βαπορια κυριως της ποντοπορου και περισσοτερο των παλαιοτερων 10ετιων ειχαν τη μια καδενα κατα ενα κλειδι μακρυτερη. συνηθως η μια καδενα ειχε 11 και η αλλη 12 κλειδια.
giorgosz Posted July 19, 2007 Posted July 19, 2007 Να ρωτήσω, γιατί μερικά πλοία έχουν άγκυρες και πρύμα?(μία συνήθως)
Panagia Ekatontapiliani Posted July 20, 2007 Posted July 20, 2007 Ποιου τύπου πλοία εννοείς giorgosz??
giorgosz Posted July 20, 2007 Posted July 20, 2007 Εννοώ κάποια φορτηγά που έχω δει και ίσως και κρουαζιερόπλοια (?). Δεν εννοώ τα διάφορα παντοφλοειδή
gioannis Posted July 20, 2007 Posted July 20, 2007 Να ρωτήσω, γιατί μερικά πλοία έχουν άγκυρες και πρύμα?(μία συνήθως) ..............ειναι για αγκυροβολια σε ποταμια
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted July 20, 2007 Posted July 20, 2007 Άγκυρα στην πρύμη έχει και το Κάρυστος, πράγμα που του ήταν απαραίτητο μιας και έδενε πάντα με την πλώρη, όπου βρισκόταν και ο καταπέλτης του.
Apostolos Posted July 20, 2007 Posted July 20, 2007 Χρήσιμή είναι και για πλοία όπου (συνήθως σε ποτάμια) αγκυροβολούν με 1 πλωριά και 1 πρυμιά άγκυρα, ιδικά όταν ο χώρος είναι περιορισμένος
proud_ionian Posted May 3, 2008 Author Posted May 3, 2008 το πρόβλημα με τις άγκυρες δεν είναι καινούριο.δεν θα ελεγα οτι ειναι "προβλημα", απλα φυσικη συνεπεια του γεγονοτος οτι τα ferries φουνταρουν παρα πολλες φορες. λογικο ειναι λοιπον να συμβαινουν "απροοπτα"δυο ειδων απροοπτα συμβαινουν. ειτε να κοπει η καδενα πανω στο αγανταρισμα ή λογω καιρου (οπως το aqua στην ανδρο το 2005), ειτε να χαθει μονο η αγκυρα (οπως με τον ερωτοκριτο και το superferry προσφατα) γιατι εφυγε ο πειρος και ανοιξε το κλειδι. οσο και να εχεις κοιταξει την καδενα στον δεξαμενισμο, με τα τοσο συχνα φουνταρισματα λιγικο ειναι να συμβαινουν παρατραγουδα. στην επομενη διανυκτερευση/ημερευση μπαινει η εφεδρικη και την οriginal, αν την εχουμε χασει σε λιμανι με ρηχα νερα και ξερουμε στο περιπου που ειναι, την ψαρευουμε, αλλιως βαζουμε αλλη εφεδρικη.
Superferry II Posted May 8, 2008 Posted May 8, 2008 Μιας και γινεται τοσος λογός για τις αγκυρες (Νησος Μυκονος) βρικά και εγω την ευκαιρία! Απο το δεσιμό μιας βαρκας μεχρι το δεσιμό του μεγαλυτερου πλοιου ολη η ιστορία είναι το φουνταρισμα (που θα φουνταρεις και ποσο αναλογά με τον καιρό και το βαρός που εχει το σκαφός σου). Με ενα καλό φουνταρισμα λοιπόν εχείς ασφαλισεί το σκαφός κατα 90% για αυτό βλεπουμε τα καραβία να φουνταρουν τοσα κλειδία οταν προκειτε να παραμεινουν για πολλες ωρες καπου , γιατι τα δεκα λεπτα και τα δεκαπεντε που θα κανεις μετα για να τις παρεις, δεν ειναι τιποτα μπρόστα σε ενα ατυχημα και μπροστα σε εναν υσηχο υπνο του πλοιαρχου. Ακραιο μεν αλλα....που θα ειχε παει το ΡΟΔΑΝΘΗ οταν το φιλουσε επι ωρα ο ΑΙΟΛΟΣ αν δεν ειχε τοση αγκυρα?
proud_ionian Posted June 12, 2012 Author Posted June 12, 2012 (edited) Δεν μπορω να καταλαβω σε τι χρησιμευει η αγκυρα στην πλωρη.Μονο σε πλαγιοδετηση ισως να βολευει αλλα και παλι παντοφλα ειναι,ποσες φορες θα πλαγιοδετησει η αγκυρα στην πλωρη χρησιμευει για να φουνταρει σε ραδα. δεν κινδυνευει να μπλεχτει η καδενα με την προπελα ετσι Edited June 12, 2012 by proud_ionian
Hastaroth Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Απ'ό,τι έχω καταλάβει,σημασία έχει επίσης και το σημείο που θα φουντάρης την άγκυρα,όπως έχω παρατηρήσει όσες φορές έχω ταξιδέψει.Π.χ. όταν το πλοίο φουντάρη και τίς δυό άγκυρες,ποτέ δέν τίς φουντάρει ταυτόχρονα,αλλά με καποια διαφορά χρόνου την μία από την άλλη (προφανώς γιά να μήν μπλέκωνται,αλλά και γιά να έχη το πλοίο ασφαλιστεί από 2 διαφορετικά σημεία στον βυθό). Επίσης σαφώς παίζει ρόλο και ο καιρός.Οταν ήμουν διακοπές στο Καψάλι,στα Κύθηρα (την χρονιά που το νύν Ακουα Μαρία στούκαρε στον ύφαλο και ταξίδεψα με τον Πήγασο),βρέθηκα ένα βράδυ στο λιμάνι μάρτυρας μιάς κωμικοτραγικής σκηνής όπου ένας καπετάνιος κόττερου που επιχειρούσε να πρυμνοδετήση φούνταρε σε λάθος σημείο (πρός την έξοδο τού κόλπου) με αποτέλεσμα να μήν μπορή να "πιάση" η άγκυρα και να τον ξεσέρνη συνέχεια ο αέρας (που φυσούσε από την στεριά) και παραλίγο να πάρη παραμάζωμα όλα τα άλλα σκάφη που ήταν δεμένα.Μετά από δυό-τρείς προσπάθειες και έχοντας ακούσει τά εξ αμάξης από τους λοιπούς παριστάμενους "σκαφάτους" τα μάζεψε και πήγε στ'ανοιχτά. Η δική μου απορία πάντως είναι κατά πόσον ισχύουν εξίσου αυστηρές προδιαγραφές γιά τις άγκυρες που έχουν τά μικρά σκάφη (π.χ. βάρκες,φουσκωτά,μικρά σκαφάκια με μιά καμπινούλα κλπ).Ασφαλώς κανείς δέν θα πάρη μιά άγκυρα σάν τού Cruise Europa γιά την ψαρόβαρκά του,αλλά έχω την εντύπωση πως η εκλογή άγκυρας γιά τέτοια πλεούμενα είναι περισσότερο "ελεύθερη" στην κρίση τού κατόχου τού σκάφους.
proud_ionian Posted August 11, 2012 Author Posted August 11, 2012 τι βρισκει κανεις στο youtube αν εχει βρεξει παπαδες και εχει κλειστει σπιτι του καλοκαιριατικα το sealand eagle να τη του.ενα μεγαλο πλοιο (πιθανοτατα bc) ωραιο βιντεακι αυτο, εχει απο τη στιγμη που ανοιγουν το νερο της κουβερτας μεχρι που μπαινει η αγκυρα στο οκιο. το maritime maisie του.ενα καναδεζικο ferry του, σε λιμανι που συχναζουν γνωστα μας πλοια.το καλυτερο για το τελος το uss tarawa, καταφερνει . οι καδενα φευγει για μεσα, τα κλειδια περνανε, αλλα το φρενο δεν σφιγγει. το πολυ γλεντι ειναι μετα απο το 4ο λεπτο
thanosp Posted August 12, 2012 Posted August 12, 2012 Tα τμήματα της καδένας που είναι βαμμένα άσπρα είναι τα κλειδιά ?
proud_ionian Posted August 12, 2012 Author Posted August 12, 2012 (edited) ναι. κοκκινο ειναι το χοντρο κλειδι (κρικος) οπου αλλαζει το κλειδι (μηκος) και το ποσα κλειδια (κρικοι) ειναι βαμμενα ασπρα, δειχνει και ποιο κλειδι ειναι (πχ 5 ασπρα= το 5 κοκ) και στα ελληνικα και στα αγγλικα η λεξη κλειδι (schackle) χρησιμοποιειται και για τους κρικους της καδενας, αλλα και για τη μοναδα μηκους (ενα κλειδι=15οργιες. μια οργια 1,8 μετρα) στα πλοια που φουνταρουν πολυ (ferries κυριως κλπ) επειδη το χρωμα φευγει γρηγορα, συνηθως βαζουν και κανενα αλλο διακριτικο (δενουν καποιο συρμα συνηθως σαν πηνιο, στον τελευταιο κρικο) για να εχουν σημαδι. κανονικα στο προτελευταιο κλειδι πρεπει να ειναι βαμμενη κιτρινη η καδενα και στο τελευταιο κοκκινη σαν προειδοποιηση ΥΓ: στο πολεμικο στο βιντεο πριν ειχαν λασκαρει τοσο πολυ το φρενο που δεν προλαβαν ουτε στα προειδοποιητικα κλειδια να σταματησουν Edited August 12, 2012 by proud_ionian
enas chiotis Posted January 13, 2014 Posted January 13, 2014 Πόσες μέρες χρειάζεται για να πάρεις την εφεδρική άγκυρα από την πλώρη (αν ξεκολλάει από τη βάση της) και να την τοποθετήσεις στη θέση της;
pathfinder Posted January 15, 2014 Posted January 15, 2014 (edited) απαξ και υπάρχουν τα μέσα δεν είναι και καμμιά τρομερή διαδικασία. Edited January 15, 2014 by pathfinder
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Ηθέλα να ρωτήσω, όποιον γνωρίζει, να μας διαφωτίσει για το εάν είναι υποχρεωτικό τα ακτοπλοϊκά να έχουν και τις 2 άγκυρες σε λειτουργική κατάσταση....και για το εάν επηρεάζεται η αξιοπλοϊα στην περίπτωση που (για οποιοδήποτε λόγο) έχει σε λειτουργική κατάσταση μόνο την μία άγκυρα.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now