Z.Gk. Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Είχα ταξιδέψει για το Ρέθυμνο με το Πρέβελη, όπως το έλεγαν τότε, επί Ρεθυμνιακής, με πλοίαρχο τον καπτά Γιώργο Κολυδά, την περίοδο που είχε πρωτοέρθει στην Ελλάδα και ήταν, για τα δεδομένα της εποχής, ένα εξαιρετικό πλοίο. Θα ήθελα να προσθέσω στη συζήτηση που τακτικά κάνουμε για τη συγκεκριμένη γραμμή και το θέμα του τοπικισμού, που ήταν αρκετά ισχυρός εκείνη την περίοδο. Πολύ δύσκολα Χανιώτης θα ταξίδευε με Μινωικές, πολύ δύσκολα Ηρακλειώτης με ΑΝΕΚ. Έτσι, και η ίδρυση της Ρεθυμνιακής ήταν αποτέλεσμα και του έντονου τοπικισμού που υπήρχε τότε και της "πικρίας" των κατοίκων του Ρεθύμνου που δεν είχαν απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά, όπως είχε αναφέρει πολλές φορές και ο πρόεδρος της Ρεθυμνιακής, αείμνηστος Γιάννης Χαλκιαδάκης. Προφανώς και ο τοπικισμός δεν ήταν ο μοναδικός παράγοντας, αλλά ήταν αρκετός για την κινητοποίηση των κατοίκων. Ήταν όμως και άλλες εποχές, ίσως και πιο ρομαντικές, εμείς οι "σιτεμένοι" ευτυχώς τις προλάβαμε. Το 2023, μόνο εμείς οι καραβολάτρες παραμένουμε ρομαντικοί και ίσως και ελαφρώς "κουζουλοί" για να χρησιμοποιήσω και μια ωραία κρητική λέξη από το νησί του @JTEDimandix. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι κακό να συζητάμε, έστω και συχνά, διάφορες εκδοχές για την ενεργοποίηση της γραμμής, όπως και άλλων γραμμών άλλωστε. Προσωπικά πιστεύω ότι για να έχει επιτυχία μια νέα προσπάθεια για το Ρέθυμνο, αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει καθημερινή σύνδεση, πιθανώς με άλλο ένα ενδιάμεσο λιμάνι, ώστε να δημιουργηθεί η "συνήθεια" για τον επιβάτη και τις μεταφορικές. Προφανώς, έτσι όπως είναι τα πράγματα, μιλάμε για σενάριο επιστημονικής φαντασίας στο οποίο βρίσκονται κάποιοι "κουζουλοί" με αρκετά κεφάλαια και, πιθανώς, τη διάθεση να "ματώσουν" και λίγο κατά τα πρώτα δυο χρόνια, έχοντας επιλέξει, βέβαια, και τα κατάλληλα πλοία (τώρα, που θα τα βρουν δεν ξέρω). Πάντως, η επιλογή του Αρκάδι και του Πρέβελη ήταν επιτυχημένες επιλογές για τη συγκεκριμένη γραμμή, τη συγκεκριμένη εποχή.
JTEDimandix Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Εύστοχη η τοποθέτηση σου @Z.Gk. Μερικές λεπτομέρειες ακόμη 1. Ο τοπικισμός που ανέφερες υπάρχει και σήμερα (Αν και με λιγότερη πόλωση) και μάλιστα εκτός Κρήτης (Οι Σίφνιοι με την ASL, οι Σκύριοι με τον Αχιλλέα, κλπ). 2. Κι απ' ευθείας μια χαρά θα δούλευε, όπως απεδείχθη άλλωστε και στην παλιά καλή εποχή της γραμμής. Για ενδιάμεσο θα δούλευε ένα μόνο νησί στο οποίο θα καθόταν ελάχιστο χρόνο (ίσα να φορτώσει και να ξεφορτώσει) και σίγουρα όχι πάνω από 45λεπτά η καθυστέρηση, αλλιώς πας Χανιά. Θα μπορούσε και να γίνει προέκταση του Elite Jet από Σαντορίνη αλλά ποιος θα το άντεχε (Και ψυχικά, και σωματικά, και οικονομικά). 3. Όντας κι εγώ "κουζουλός" Ρεθυμνιώτης, μπορώ να σου πω ότι κατ' εμέ δεν είναι τόσο πρόβλημα το ενδιαφέρον από εταιρείες ή ο μεταφορικός όγκος του Ρεθύμνου. Νομίζω ότι απλά δεν περισσεύουν πλοία. Μόνο τώρα που το Πρέβελης έφυγε από την ASL με μια επισκευή για καλύτερη ταχύτητα και ανακαίνιση εσωτερικού α-λα Βενιζέλος μπορεί να σταθεί (Αν στέκεται το Κρήτη 2 στο Ηράκλειο με τα παλάτια). Αλλά όπως είπες φτάνει την επιστημονική φαντασία. Περιττό να πω ότι δεν μου αρέσει να κουράζω τους πάντες με το Ρέθυμνο. Και ναι, η υπερ-ανάλυση που κάναμε είναι σουρεαλιστικά μεγάλη. Αλλά παρατηρώ σε ορισμένα μέλη μας μια "απάθεια" προς το Ρέθυμνο και το πρόβλημά του, ενώ κάλλιστα η συζήτηση θα είχε τελιώσει με το απλούστατο "Δεν υπάρχει πλοίο που να περισσεύει και οι συνθήκες δεν ευνοούν αγορά νέου". Μακάρι, πάντως, μια μέρα, να ξαναδώ τον τόπο μου να έχει σύνδεση (Όπως ξαναπέκτησε η Κύπρος) αν όχι από κάποια τοπική εταιρεία, από οποιαδήποτε ενδιαφερθεί.
JTEDimandix Posted March 15, 2024 Posted March 15, 2024 15 minutes ago, cyclades_shipping said: Έχουμε αναφερθεί πολλάκις φορες ότι είναι σχεδόν απίθανο να ξαναμπεί βαπόρι στη γραμμή Πειραιάς - Ρέθυμνο. Σχεδόν αλλα όχι εντελώς. Επίσης η ΑΝΕΚ έχει αλλάξει δοιήκηση. Και μην αρχίσετε πάλι την καραμέλα "Δεν είναι ανταγωνιστική η Πρεβελάρα" το Κρήτη 2 δηλαδή πως στέκεται ενάντια στα παλάτια που είναι και στο ίδιο λιμάνι; Επίσης αν σας φαίνεται χαζό να "χτυπήσουν τους εαυτούς τους" απλα ας μειωσουν το πρωτόκολλο του Έλυρος.
cyclades_shipping Posted March 15, 2024 Posted March 15, 2024 (edited) Αν και επαναλαμβανόμαστε πραγματικα πιστεύεις ότι αν η κάθε Attica έκρινε κερδοφόρα την γραμμή δεν θα δρομολογούσε πλοιο ; Edited March 15, 2024 by proud_ionian μεταφορά
JTEDimandix Posted March 15, 2024 Posted March 15, 2024 Κι αν δεν τις περίσσευαν πλοία; Θέλω να πω ότι τώρα που περισσεύει η Πρεβελάρα είναι η τέλεια ευκαιρεία.
iord Posted December 5, 2024 Posted December 5, 2024 13 hours ago, nomikos said: Μπορεί να επιχειρήσει κάθοδο στο Ρέθυμνο αλλά και σε άλλες γραμμές όπως Ικαροσαμία και Χίο Μυτιλήνη. Ειδικά στο Ρέθυμνο με τη Σαντορίνη μέσα κάτι θα μπορούσε να κερδίσει.Όμως με το μέγεθος του δεν ξέρω αν μπορεί να μπαίνει καθημερινά και απροβληματιστα στο λιμάνι του Ρεθύμνου. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει ενδεχόμενο οι ανταγωνιστές της να φέρουν πλοίο τους στο Ιόνιο ως αντίποινα.Και το τελευταίο σίγουρα δε το θέλουν. Πάνω στο συγκεκριμενο μονο να προσθεσω, εφοσον υποθετικά παντα αποφασιζαν να δουλευψουν το σμυρνα στην γραμμη του Ρέθυμνου, ο "άμεσα επηρεαζόμενος" ανταγωνιστής δεν θα εχει διαθεσιμο πλοιο για ιονιο, οποτε δεν νομιζω οτι ειναι εκει το προβλημα. Το βασικο θεμα ειναι οτι αν παει να βαλει σαντορινη αντι για δυτικες (Μηλο οπως η μινοαν τωρα η σιφνο οπως η ρεθυμνιακη παλια), θα παει ακλαυτο το εγχείρημα. Το ρεθυμνο εχει αποδειχθει στο παρελθον οτι δουλευει η απευθειας η με ενα λιμανι δυτικες, οχι με σαντορινη.
MILTIADIS Posted December 5, 2024 Posted December 5, 2024 Εγω να προσθεσω οτι καθε χρονο τελη Νοεμβρη-αρχες Δεκεμβρη οπως επισης και καθε Μαρτιο τελειται το προγραμματισμενο μνημοσυνο της γραμμης του Ρεθυμνου στο φορουμ🤣Αυτο για τους ανυποψιαστους😁
SuperRunner Posted December 5, 2024 Posted December 5, 2024 Μόνο το Άκου Μπλου θα μπορούσε να σταθεί στη γραμμή Πειραιά-Ρεθύμνου με μία Μήλο ενδιάμεσα για ετήσια δρομολόγηση. Όλα τα υπόλοιπα να έχουμε να συζητάμε. Αν παρθεί ένα παραπλήσιο καράβι από το Σούπερ Μάριο, τότε το ξανασυζητάμε.
iord Posted December 5, 2024 Posted December 5, 2024 24 minutes ago, MILTIADIS said: Εγω να προσθεσω οτι καθε χρονο τελη Νοεμβρη-αρχες Δεκεμβρη οπως επισης και καθε Μαρτιο τελειται το προγραμματισμενο μνημοσυνο της γραμμης του Ρεθυμνου στο φορουμ🤣Αυτο για τους ανυποψιαστους😁 Σωστος, νομιζω καθολου τυχαιες ημερομηνιες, δεδομένου οτι είναι πριν οι εταιρείες ανακοινώσουν τα ετήσια προγράμματα για την νεα χρονια, και λιγο πριν βγουν τα εποχιακά για καλοκαιρι και οι νεες δρομολογησεις.
proud_ionian Posted February 1 Posted February 1 9 hours ago, Nick the Greek said: Παραδόξως το Αρκάδι την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2000, κάνει πρωινό για Ρέθυμνο στις 0730 από τον Πειραιά. On 1/25/2025 at 6:29 PM, nomikos said: Σωστά αλλά εγώ ξεχωρίζω και το δρομολόγιο των Χανίων στις 20.30 με το Πρέβελη.Πιθανολογώ πως μολις τότε θα το είχε αποκτήσει η ΑΝΕΚ. Το κυριακάτικο δρομολόγιο ήταν το κλασσικό του Αρκαδίου όταν ήταν μοναχοβάπορο στη γραμμή (και προ Πρέβελη). Έτσι έβγαινε το τέταρτο δρομολόγιο.
iord Posted February 27 Posted February 27 Η sea jet από 20 Ιουνίου, διαφημίζει δρομολόγια από Πειραιά για Ρέθυμνο κάθε Παρασκευή και Κυριακή. Αν κρίνω από τις δηλώσεις και στο διαφημιστικό θα είναι το Power Jet Edit: Το superrunner jet έχει στο σάιτ για τα δρομολόγια.
iord Posted February 27 Posted February 27 (edited) Μπορείς να εξηγήσεις το σκεπτικό; Γιατί με 2 δρομολόγια στις μέρες με pick κίνηση, στο high season, χωρίς ουσιαστικά ανταγωνισμό στο Ρέθυμνο...εμένα μου φαίνεται ότι μόνο ακλαυτο δεν θα πάει Edited February 27 by proud_ionian quote
cyclades_shipping Posted February 27 Posted February 27 (edited) Συγκεκριμένα αναχώρηση απο 20/6 κάθε Παρασκευή και Κυριακή στις 08:00 από Ρέθυμνο για Μήλο(10:45-11:10) - Πειραια(13:50) και αναχώρηση στις 14:45 από Πειραιά για Μήλο(17:30-17:45) - Ρέθυμνο(20:30) Edited February 27 by cyclades_shipping
iord Posted February 27 Posted February 27 Ουσιαστικά κάνει τα περσινά ωραία που είχε για Χανιά, Παρασκευή / Κυριακή για Πειραιά, και Τρίτες / Σάββατα τα γνωστά από Ρέθυμνο για Σαντορίνη. Μου κάνει εντύπωση ότι δεν έβαλε παραπάνω Πειραιάς Ρέθυμνο η Ρέθυμνο Σαντορίνη για Δευτέρα / Τετάρτη / Πέμπτη που το πλοίο θα "κάθεται", αλλά σιτζετ είναι οπότε μπορει να αλλάξει αυτό.
HS_4 Posted February 27 Posted February 27 18 minutes ago, iord said: Μπορείς να εξηγήσεις το σκεπτικό; Γιατί με 2 δρομολόγια στις μέρες με pick κίνηση, στο high season, χωρίς ουσιαστικά ανταγωνισμό στο Ρέθυμνο...εμένα μου φαίνεται ότι μόνο ακλαυτο δεν θα πάει Για τους λόγους που έχουν αναλύσει και πιο πάνω για το Πειραιάς Ρέθυμνο. Οτι δουλέψει θα είναι από Μήλο θεωρώ.
iord Posted February 27 Posted February 27 (edited) Στα πάνω κάθε λόγος έχει και αντίλογο, ωστόσο ότι συζήτηση έχει γίνει είναι στα πλαίσια δρομολόγησης όλο το χρόνο συμβατικού. Εδώ μιλάμε για εντελώς αλλά δεδομένα, και προφανώς θα κρίνουν τα αποτελέσματα. Αλλά πραγματικά δεν βρίσκω λόγο να μην πάει καλά. Edited February 28 by Nick the Greek Quote
MILTIADIS Posted February 27 Posted February 27 On 12/5/2024 at 1:29 PM, MILTIADIS said: Εγω να προσθεσω οτι καθε χρονο τελη Νοεμβρη-αρχες Δεκεμβρη οπως επισης και καθε Μαρτιο τελειται το προγραμματισμενο μνημοσυνο της γραμμης του Ρεθυμνου στο φορουμ🤣Αυτο για τους ανυποψιαστους😁 Μπαινει Μαρτης.
Nikos_Chania Posted February 27 Posted February 27 Μας προλάβανε από σήμερα γιατί έχει κι απεργία αύριο
pilot Posted February 28 Posted February 28 (edited) 18 hours ago, iord said: Στα πάνω κάθε λόγος έχει και αντίλογο, ωστόσο ότι συζήτηση έχει γίνει είναι στα πλαίσια δρομολόγησης όλο το χρόνο συμβατικού. Εδώ μιλάμε για εντελώς αλλά δεδομένα, και προφανώς θα κρίνουν τα αποτελέσματα. Αλλά πραγματικά δεν βρίσκω λόγο να μην πάει καλά. Θα συμφωνήσω απόλυτα (και δεν είναι η πρώτη φορά 😀) μαζί σου iord. Άλλα τα δεδομένα της γραμμής των Χανίων πέρσι, άλλο τα δεδομένα μιας ετήσιας δρομολόγησης στο Ρέθυμνο με συμβατικό, και άλλο ένα ταχύπλοο 2 φορές την εβδομάδα σε εποχική δρομολόγηση για Ρέθυμνο. Η αναλογία τιμολόγησης/χρόνου πλεύσης πέρσι του ταχυπλόου για Χανιά ήταν τέτοια που δεν συνέφερε ουσιαστικά κανέναν να το προτιμήσει όταν μπορούσε σε μισή τιμή και μόνο με 1-2 ώρες παραπάνω να πάει με ημερήσιο συμβατικό ανετότατα στα Χανιά (αναφέρομαι σε επιβάτες πάντα χωρίς αυτοκίνητο- δεν συζητάω καν για αυτούς με αυτοκίνητο). Το Ρέθυμνο όμως είναι άλλη κατάσταση. Οποιος θέλει να κάνει τις διακοπές του στο Ρέθυμνο και στην ευρύτερη περιοχή (έχει ανέβαι αρκετά σε τουριστικό επίπεδο η περιοχή τα τελευταία χρόνια, χώρια η φοιτητική κίνηση) και δεν θέλει να πάρει το αυτοκίνητό του, ή προτιμά να νοικιάσει εκεί, το ταχύπλοο του δίνει τη δυνατότητα να πάει απευθείας στο νομό χωρίς να ταλαιπωρείται με ΚΤΕΛ από Χανιά ή Ηράκλειο- δεδομένου ότι δεν υπάρχει άλλη απευθείας σύνδεση του νομού Ρεθύμνης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Θεωρώ προσωπικά ότι μπορεί να πάει και πολύ καλά, αν και καλό θα ήταν να παίξουν και κάποιες προσφορές (έστω σε εισιτήρια επιστροφής, early booking, etc). Επίσης δεν θα ήταν κακό να γίνουν 1-2 δρομολόγια ακόμα του ταχυπλοου προς Πειραιά τις ημέρες που κάθεται Edit: Ασχολίαστη εννοείται η τιμολόγηση στο σκέλος Μήλος-Ρέθυμνο Edited February 28 by pilot
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now