Το θέμα είναι πως δεν είναι όλα τόσο απλά.
Το καράβι όταν έφτασε στη Θάσο, η εταιρεία είχε να ξεπληρώσει το δάνειο σε βάθος 12ετίας! Το κυριότερο πρόβλημα ήταν η αποπληρωμή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους, στο οποίο πάτησαν οι μειοψηφούντες μέτοχοι, που δεν ήθελαν το ΘΑΣΟΣ VIII (ή μήπως το ήθελαν για να το πουλήσουν). Αυτή η μειοψηφία, η οποία μετά από διοίκηση πρωτοδικείου και κατηγορίες που εξαπέλυε στο παλαιό ΔΣ τώρα αποτελεί τη σημερινή Διοίκηση της εταιρείας, αποφάσισε πολύ βιαστικά να ξεπουλήσει ένα περιουσιακό στοιχείο που η κατασκευή του στοίχισε μεταξύ 16-18 εκατομμύρια ευρώ στο εξωφρενικά χαμηλό ποσό των 14 εκ. ευρώ. Μάλιστα, υπάρχουν φήμες στο νησί ότι οι ίδιοι έστελναν επιστολές στην τράπεζα που χορηγούσε το δάνειο για την κατασκευή, και η τράπεζα δεν εκταμίευε τις δόσεις στα προβλεπόμενα χρονικά σημεία, γιατί "θορυβούνταν" από τις επιστολές. Το σημερινό ΔΣ, λοιπόν, με την έλευση του ΘΑΣΟΣ VIII, κατόπιν ΦΑΙΔΡΑ, δεν άφησε να γίνει ούτε ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο, μάλιστα οι εργαζόμενοι δεν άφησαν και τους μετόχους να κάνουν Γενική Συνέλευση πάνω στο καινούριο πλοίο (προφανώς για να μην επηρεαστούν από την ομορφιά του πλοίου) και επανεκλέξουν το παλιό ΔΣ.
Χωρίς καν να δοκιμαστεί μία φορά σε τακτικό δρομολόγιο, και παρά τις εκτιμήσεις του ναυπηγού και ναυλομεσιτών που έλεγαν ότι το πλοίο άξιζε 22-25 εκ. ευρώ, το σημερινό ΔΣ αποφάσισε με διαδικασίες εξπρές να το πουλήσει στο Λεφάκη και μάλιστα ξεχρέωσε την τράπεζα άμεσα (παρά το οτι το δανειο ήταν 12 ετίας). Φήμες επίσης λένε ότι τόσο ο πρόεδρος του ΔΣ της ΑΝΕΘ που πούλησε το ΘΑΣΟΣ VIII, όσο και ο Λεφάκης που το αγόρασε είναι από τους καλύτερους πελάτες της Τράπεζας που χρηματοδότησε την κατασκευή του πλοίου. Επομένως είναι πιθανό να έχει γίνει ένα deal με πολλές προεκτάσεις που θα έπρεπε να διερευνήσει η δικαιοσύνη.
Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω άρθρο.
Μ' αυτά κ μ'αυτά, η ΑΝΕΘ έχασε 8 εκ. ευρώ, το θέμα είναι αν όλα μπήκαν στην τσέπη του Λεφάκη.