Jump to content
Shipfriends

krypsinous

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

  1. Oresti, 1. Η ζημία υπολογίζεται αφαιρόντας την πραγματική εμπορική αξία του πλοίου (22 εκ. από Λεφάκη προς ξένους, αφού το χρησιμοποίησε ένα χρόνο και η οικονομική κρίση προχώρησε ακόμα πιο πολύ, ενώ το πήρε ολοκαίνουριο (δηλ. είχε ακόμη μεγαλύτερη αξία ολοκαινουριο και ένα χρόνο πριν), μείον την αξία πώλησης προς Λεφάκη, δηλ. 14 εκ. ευρώ). Οι διάφοροι λόγοι άμεσης πώλησης αφήνονται στην κρίση των αναγνωστών , αφού όμως πληροφορηθούν ότι η ΑΝΕΘ είχε βραχυπρόθεσμες οφειλές περίπου 1 εκ ευρώ μόνο. 2. Έχεις δίκιο ότι έτσι γίνεται, όταν πωλείται το πλοίο, κατά συνήθεια όμως, όχι απαραίτητα. Το θέμα είναι ότι δεν υπήρχε οικονομική ανάγκη να ξεπουληθεί το πλοίο, μόνο και μόνο ώστε να πληρωθεί το δάνειο που ήταν 12ετίας. Αυτό ήθελα να επισημάνω. 3. Το ζητούμενο αν το πλοίο από τη λειτουργία του θα έβγαζε τα λεφτά του σιγά-σιγά, θα μπορούσε να διευκρινιστεί έστω αν έκανε ΕΝΑ δρομολόγιο. Κάποιοι όμως δεν άφησαν να γίνει ούτε ένα. Και μάλιστα όταν ήρθε το Πάσχα το πλοίο στο νησί, που ξέρετε ότι έχει αυξημένη κίνηση. Αν γνωρίζεις κάτι επιπλέον από όσα λέω για το ποσό των βραχυπρόθεσμων οφειλών ή αν έχεις κάποια δεδομένα για τα κέρδη που θα έφερνε (ειδικά αν έβγαινε σε άγονη Κεραμωτή-Θάσος-Λήμνος-Αγ.Ευστράτιος), μπορείς να μας τα αναφέρεις.
  2. Η απόφαση της Γ.Σ. Α.Ν.Ε.Θ. αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι δεν υπάρχουν ευθύνες και ζημία της εταιρίας από την κατασκευή του ΘΑΣΟΣ VIII, ούτε αστικές, ούτε ποινικές και επομένως δεν θα ασκηθούν μηνύσεις και αγωγές σε βάρος του παλαιού ΔΣ.
  3. Δεν αφήνω υπονοούμενα. Όταν οι υποχρεώσεις σου είναι μακροπρόθεσμες σε βάθος 12ετίας κατά 90% (και έχουν δημιουργηθεί μόνο από την κατασκευή του πλοίου και όχι από κάποιο άλλο λόγο), και οι βραχυπρόθεσμες λίγες (της τάξης του 1 εκ. ευρώ), και ξεπουλάς με χασούρα 8 εκ. ευρώ (=22 μείον 14) ένα ολοκαινουριο και αχρησιμοποίητο πλοίο, για να εξοφλήσεις υποχρεώσεις που θα ξεπλήρωνες μέσα στα επόμενα 12 χρόνια εν μία νυκτί, μάλλον δεν πουλάς από ανάγκη για μετρητό. Το θέμα είναι ότι κάποιοι έβγαλαν λεφτά και ο μόνος που έχασε είναι οι κάτοικοι Θάσου και Καβάλας, ίσως και Λήμνου, που θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται από αυτό το κόσμημα.
  4. Το θέμα είναι πως δεν είναι όλα τόσο απλά. Το καράβι όταν έφτασε στη Θάσο, η εταιρεία είχε να ξεπληρώσει το δάνειο σε βάθος 12ετίας! Το κυριότερο πρόβλημα ήταν η αποπληρωμή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους, στο οποίο πάτησαν οι μειοψηφούντες μέτοχοι, που δεν ήθελαν το ΘΑΣΟΣ VIII (ή μήπως το ήθελαν για να το πουλήσουν). Αυτή η μειοψηφία, η οποία μετά από διοίκηση πρωτοδικείου και κατηγορίες που εξαπέλυε στο παλαιό ΔΣ τώρα αποτελεί τη σημερινή Διοίκηση της εταιρείας, αποφάσισε πολύ βιαστικά να ξεπουλήσει ένα περιουσιακό στοιχείο που η κατασκευή του στοίχισε μεταξύ 16-18 εκατομμύρια ευρώ στο εξωφρενικά χαμηλό ποσό των 14 εκ. ευρώ. Μάλιστα, υπάρχουν φήμες στο νησί ότι οι ίδιοι έστελναν επιστολές στην τράπεζα που χορηγούσε το δάνειο για την κατασκευή, και η τράπεζα δεν εκταμίευε τις δόσεις στα προβλεπόμενα χρονικά σημεία, γιατί "θορυβούνταν" από τις επιστολές. Το σημερινό ΔΣ, λοιπόν, με την έλευση του ΘΑΣΟΣ VIII, κατόπιν ΦΑΙΔΡΑ, δεν άφησε να γίνει ούτε ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο, μάλιστα οι εργαζόμενοι δεν άφησαν και τους μετόχους να κάνουν Γενική Συνέλευση πάνω στο καινούριο πλοίο (προφανώς για να μην επηρεαστούν από την ομορφιά του πλοίου) και επανεκλέξουν το παλιό ΔΣ. Χωρίς καν να δοκιμαστεί μία φορά σε τακτικό δρομολόγιο, και παρά τις εκτιμήσεις του ναυπηγού και ναυλομεσιτών που έλεγαν ότι το πλοίο άξιζε 22-25 εκ. ευρώ, το σημερινό ΔΣ αποφάσισε με διαδικασίες εξπρές να το πουλήσει στο Λεφάκη και μάλιστα ξεχρέωσε την τράπεζα άμεσα (παρά το οτι το δανειο ήταν 12 ετίας). Φήμες επίσης λένε ότι τόσο ο πρόεδρος του ΔΣ της ΑΝΕΘ που πούλησε το ΘΑΣΟΣ VIII, όσο και ο Λεφάκης που το αγόρασε είναι από τους καλύτερους πελάτες της Τράπεζας που χρηματοδότησε την κατασκευή του πλοίου. Επομένως είναι πιθανό να έχει γίνει ένα deal με πολλές προεκτάσεις που θα έπρεπε να διερευνήσει η δικαιοσύνη. Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω άρθρο. Μ' αυτά κ μ'αυτά, η ΑΝΕΘ έχασε 8 εκ. ευρώ, το θέμα είναι αν όλα μπήκαν στην τσέπη του Λεφάκη.
×
×
  • Create New...