Jump to content
Shipfriends

lathraeos

Members
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Να αναφέρουμε ότι βάσει marinetraffic, το ρυμουλκό που είχαν παραγγείλει από κοινού οι μέτοχοι της SVS έχει φτάσει στον Πειραιά. Το όνομα του θα είναι SVS 1
  2. Το FAIRPLAY 86 (IMO 9376206) έχει μετονομασθεί σε IRAKLIS και έχει υψώσει ελληνική σημαία. Άραγε να είναι αυτό το νέο ρυμουλκό της National Shipping Agency?
  3. Πάντως και το μπλε που φαίνεται στη φωτογραφία είναι πιο ανοιχτόχρωμο από το συνηθισμένο, λέτε να υπάρξει αλλαγή και στα υπόλοιπα; Να τονίσουμε επίσης ότι θα είναι το πρώτο ρυμουλκό του ομίλου που δεν θα έχει λατινική αρίθμηση (73 αντί LXXIII)
  4. Τελικά, με βάσει ανακοίνωση του EREGLI SHIPYARD για την καθέλκυση του ρυμουλκού, φαίνεται ότι αυτό προορίζεται για την παλιά εταιρία Σπανόπουλου την Ορθόδοξη, και ότι θα λάβει το όνομα CHRISTOS 73
  5. Με αφορμή αυτά τα δύο σχόλια του φίλου @nellines, καθώς και σειρά άλλων που έχουν κατά καιρούς γίνει και αφορούν επαναδραστηριοποίηση παλιών, παροπλισμένων ή εν ενεργεία, πλοίων, θα ήθελα να αναφέρω το εξής: Προσωπικά, μεγάλο κομμάτι των παιδικών μου αναμνήσεων περιλαμβάνουν πλοία της ΝΕΛ, κυρίως τo ΜΥΤΙΛΗΝΗ, το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, το ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣΣ και το πολυαγαπημένο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣΣ 2, στα οποία πέρασα αρκετό χρόνο ταξιδεύοντας, έχοντας πατέρα μηχανικό εκεί. Η συγκίνηση μου με την αναχώρηση των δύο πρώτων και την εγκατάλειψη των δεύτερων ήταν και είναι μεγάλη. Ωστόσο, η όποια νοσταλγία δεν μπορεί να κρύψει την πραγματικότητα: τα μεν ΑΙΟΛΟΣ ήταν από κατασκευής προβληματικά και πλέον, με νεότερα και καλύτερα τους ταχύπλοα να δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο, δεν θα είχαν κανένα ρόλο, τα δε ΜΥΤΙΛΗΝΗ και ΘΕΟΦΙΛΟΣ θα ήταν ανεπαρκή και παρωχημένα και δεν θα μπορούσαν, με το μεγάλο αριθμό κρεβατιών και τα μικρά γκαράζ, να ανταποκριθούν στις εμπορικές απαιτήσεις καμιάς γραμμής. Τα δύο ΚΡΗΤΗ, το AQUA BLUE, το ΠΡΕΒΕΛΗ και όσα πλοία της γενιάς τους έχουν παραμείνει ενεργά, από το να ρημάζουν στις ντάνες, ή να ταλαιπωρούν και να υποβαθμίσουν τη συγκοινωνία των νησιών, όντας σκιά του παλιού εαυτού τους, καλύτερα να πωληθούν για σκραπ και να παραμείνουν όμορφα και αρχοντικά στη μνήμη μας. Υ.Γ. Προφανώς δεν υπάρχει καμία εμπάθεια προς τον φίλο @nellines, και ούτε θεωρώ ότι ανεπιβεβαίωτες φήμες ή ευσεβείς πόθοι που μπορεί να γράφονται στο forum χαμηλώνουν το επίπεδο του και πρέπει να λογοκρίνονται.
  6. Η τελευταία παραγγελία του ομίλου Σπανόπουλου στη MED MARINE θα είναι η 8η που θα εκτελέσει το ναυπηγείο για ελληνική εταιρία από το 2021 (δεν προσθέτω τα 4 της SVITZER που δραστηριοποιούνται στο FLNG της Αλεξανδρούπολης). Εκτός αυτών των 8,το ίδιο διάστημα, έχουν αγοραστεί αρκετά σύγχρονα μεταχειρισμένα σκάφη (μπορώ στα γρήγορα να μετρήσω τουλάχιστον 7) από διάφορες εταιρίες, ακόμη και τις "μικρότερες" της Κρήτης. Γνώμη μου, λοιπόν, ότι χωρίς την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τα ρυμουλκά και την έκδοση του επίμαχου Π.Δ. για το οποίο έχουν εσχάτως διατυπωθεί ενστάσεις, οι εταιρίες του κλάδου δεν θα είχαν προχωρήσει στις εν λόγω αγορές/ επενδύσεις. Διαχρονικά οι Έλληνες επιχειρηματίες, και όχι μόνο οι πλοιοκτήτες, έχουν δείξει απροθυμία για τον εκσυγχρονισμό των μέσων παραγωγής τους και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, και έχω την αίσθηση ότι αναγκάζονται να το κάνουν μόνο όταν υπάρξει νομοθετική επιταγή (όπως και στην περίπτωση των ρυμουλκών). Εκ του αποτελέσματος, λίγο πολύ όλες οι εταιρίες βρήκαν τα αναγκαία κεφάλαια και ανανέωσαν/ ανανεώνουν το στόλο τους, και θεωρώ ότι οι ενστάσεις της μίας ένωσης έχουν να κάνουν περισσότερο με τη λογική "αφού λειτουργούσα τόσα χρόνια και είχα κέρδη χωρίς μεγάλες επενδύσεις, γιατί να το κάνω τώρα; θα αντισταθώ σε κάθε αλλαγή". Όσο και να καθυστερούσε η εφαρμογή του Π.Δ., όσες παρατάσεις και να δίδονταν, η αντιδράσεις θα ήταν οι ίδιες, όπως και τα επιχειρήματα "περί αφανισμού και αθέμιτου ανταγωνισμού"
  7. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ναυπηγείου MED MARINE, εταιρία του ομίλου Σπανόπουλου προχώρησε σε παραγγελία ρυμουλκούμε παράδοση τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Θα είναι τύπου MED-A2875 με μήκος 28m και Bollard Pull 75t
  8. Σύμφωνα με ανάρτηση ανώνυμου μέλους στη σελίδα "Ferries" στο Facebook, το HSC MAX πουλήθηκε σε (μη κατονομαζόμενη) εταιρία της Μεσογείου. Λέτε να πρόκειται για τη SEJETS, όπως αφήνεται να εννοηθεί και στην ανάρτηση? Ως λόγος πώλησης του αναφέρεται το υψηλό κόστος των τελών για τους ρύπους του λόγω ETS, που καθιστά την εκμετάλλευση του πλοίου ασύμφορη.
  9. Κάπως αθόρυβα αυτή τη φορά, ανακοινώθηκε η υπογραφή συμβολαίου μεταξύ της VERNICOS SCAFI και του ναυπηγείου MED MARINE στην Τουρκία για την κατασκευή ρυμουλκού, ίδιου τύπου με το Vernicos Scafi III Η παράδοση του τοποθετείται για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο
  10. Με την αγορά του TABURIENTE η Golden Star θα μπορούσε θεωρητικά είτε να αντικαταστήσει το ANDROS QUEEN στην απογευματινή ζώνη και στη συνέχεια να διεκδικήσει κάποια άγονη γραμμή στο Βόρειο Αιγαίο (Λαύριο- Λήμνος- Καβάλα ή Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Σάμος) με μακροχρόνια σύμβαση, στηριζόμενη στο ότι το δεύτερο είναι νεότερο των διεκδικητών (AQUA BLUE, ΠΡΕΒΕΛΗΣ, ΔΙΑΓΟΡΑΣ) είτε να αντικαταστήσει το SUPERFERRY στην πρωινή ζώνη και να επιχειρήσει να ανοίξει κάποια καινούρια γραμμή απέναντι σε συγκρίσιμα ή υποδεέστερα κατ' εμέ πλοία (Δυτικές Κυκλάδες με Δ. ΣΟΛΟΜΟΣ και ΑΝΕΜΟΣ ή Ιόνιο με FIOR, MARE DI LEVANTE και ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ) Σίγουρα πάντως το TABURIENTE δε χωράει ως έξτρα πλοίο στην κλασική γραμμή της Ραφήνας, ούτε θεωρώ ότι μπορεί να ανταγωνιστεί με επιτυχία απέναντι στα πλοία της Blue Star σε γραμμές- φιλέτα των Κυκλάδων από Πειραιά Όπως και να έχει, αν έρθει, θα αποτελέσει πραγματική αναβάθμιση για την "πονεμένη" ακτοπλοΐα μας
  11. Σύμφωνα με το Ship2Shore το πλοίο παραδόθηκε, ωστόσο δεν έχει ακόμη εκδοθεί δελτίο τύπου είτε από το ναυπηγείο είτε από την πλοιοκτήτρια που να το επιβεβαιώνει. Στο site της Vernicos Scafi έχει προστεθεί στο στόλο της, όπου μπορούμε να βρούμε και φωτογραφίες του.
  12. Το οποίο CIVITAVECCHIA εμφανίζεται πλέον στο AIS με ελληνική σημαία και όνομα IRAKLIS Z Επιβεβαιώνεται η προσθήκη του στο στόλο της NEMECA Z
  13. Η εταιρία ανακοίνωσε σήμερα την υπογραφή σύμβασης για τη ναυπήγηση 2 νεότευκτων PCTC στο κινέζικο ναυπηγείο Fujian Mawei Τα πλοία θα φέρουν από μία δίχρονη μηχανή διπλού καυσίμου (LNG και VLSFO) και θα είναι εφοδιασμένα, μεταξύ άλλων, με μπαταρίες για αποθήκευση ενέργειας και shore connection για διασύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς όταν είναι ελλιμενισμένα, με προφανή στόχο τη μείωση των αερίων ρύπων τους. Τη σχεδίαση τους έχει αναλάβει η γνωστή Deltamarin
  14. Όπως ανακοίνωσε επίσημα η τουρκική MED MARINE, υπεγράφησαν τα συμβόλαια με τη SVITZER για την κατασκευή 2 νεότευκτων ρυμουλκών τύπου MED-A2885 που θα χρησιμοποιηθούν στο FLNG της Αλεξανδρούπολης. Η παράδοση τους προγραμματίζεται για τέλος του 2023
  15. Άλλαξαν μόνο τις μηχανές του original ΚΕΝΤΕΡΗ και έβαλαν τις MTU 8000 Στα μικρά άλλαξαν απλά τα block των αρχικών με τροποιημένα του ίδιου τύπου μηχανής
×
×
  • Create New...