Jump to content
Shipfriends

JTEDimandix

eMembers
  • Posts

    385
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Profile Information

  • Location
    Στο βυθό της Μεσογείου

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Δεν το κρίνω με τα σημερινά δεδομένα, αλλά με ορθολογικά δεδομένα. Δεν αμφισβητώ το ότι έκατσε καλά στα Δωδεκάνησα, απλά δαπανήθηκαν τρελά ποσά που με πολύ λιγότερα θα έκανε μια μετασκευή με λιγότερα φρου φρου και θα κούμπωνε καλύτερα σε μεσαίες αποστάσεις στις βόρειες Κυκλάδες. Και αυτό είναι η γνώμη μου. Καλώς ή κακώς, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ένα ταλέντο να χαλάνε τρελά λεφτά στις μετασκευές που πολλές φορές τους βάζουν μέσα (βλ. Έλυρος), παρόλο που υπάρχει και το άλλο άκρο που πλοία δεν μετασκευάζονται σχεδόν καθόλου και μπαίνουν σχεδόν όπως ήταν στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου (κορυφαίο παράδειγμα ο Ερωτόκριτος ή το νυν Άγιος Γεώργιος της CCL). Α, και με το "τελευταία φορά" εννοούσα μέχρι τότε. Προφανώς το Έλυρος που ανέφερες έγινε άλλο πλοίο (ούτε με τέτοιου είδους μετασκευές συμφωνώ, το έχουν κάνει πλοίκ-Frankestein απλά ανεξάρτητα με το αν κουμπώνει στην γραμμή για τις οποία μετασκευάστηκε) Τουτέστιν, αν ήμουν πλοιoκτήτης και έφερνα απο Τζαπανάρα θα κοιτούσα αφενός το κόστος της μετασκευής και αφ' εταίρου, εφ' όσον θα το μετασκεύαζα με λιγότερο ακραίο τρόπο, διατηρώντας αρκετά την γιαπωνέζικη φινέτσα τους, θα κοιτούσα γραμμες που θα έμοιαζαν έστω και λίγο με τις αντίστοιχες που έκαναν στην πατρίδα τους. (Πχ το Ishikari του 2011 θα το έβαζα Ρόδο, Κρήτη ή Αδριατική που θα του ταίριαζαν όσο και το Nagoya-Sendai-Tomakomai που κάνει τώρα)
  2. Όντως η πριβέ καμπίνα του Άρχοντα ήταν μάλλον περιττή επένδυση (αν και όλοι ξέρουμε πόσο large ήταν), όπως και τα μπαλκόνια στον καθρέπτη (ομοίως περιττή παρόλο που πολλοί τα αγαπούσαν γιατί κέρδιζες "με ένα σμπαρο δυο τριγώνια", να βλέπεις μπροστά αλλά να σε φυσάει και το αεράκι.😅 Εσωτερικά δεν μπορώ να κρίνω αντικειμενικά γιατί δεν το ταξίδεψα (ούτε καν το πρόλαβα στα πάνω του) αλλά αν στην Ιαπωνία ήταν άλλο πλοίο (πολλά δυστυχώς δεν είναι) ορθώς έγινε άλλο πλοίο σε αυτό το κομμάτι Η δε πισίνα (κι αυτή περιττή επένσυση για εμένα προσωπικά) με τα ωραία πιτόγυρα (από ό,τι έχω ακούσει, ξαναλέω δεν το έζησα) επίσης έδινε "χαρακτήρα" στο πλοίο. Τώρα, βλέπετε ότι κατακρίνω μέρη του πλοίου ο κόσμος αγαπούσε, αλλά θεωρώ πως δεν έπρεπε να ρίξουν τόσα λεφτά. Η τελευταία φορά που έγινε κάτι τέτοιο εν Ελλάδι ήταν νομίζω στο Λισσός της ΑΝΕΚ, ίσως και στο Ροδάνθη ή το Μυτιλήνη, αν κι εκεί δεν έγινε τόσο "τρελή" μετασκευή. Βέβαια μιλάμε για εποχές ΠΑΣΟΚ οπότε το large-ιλίκι ήταν ψιλόαναμενόμενο. Αν μετασκεύαζα εγώ το πλοίο θα έκανα προσαρμογή στις Ελληνικές συνθήκες (μην ξεχνάμε το να διασχίζεις το Αιγαίο είναι λίγο σαν να διασχίζεις ναρκοπέδιο, αλλά χωρίς απαραίτητα να έχει νάρκες😜), προσαρμογή για να δένει στα ανύπαρκτα λιμάνια μας, αναβάθμιση ξενοδοχειακού και γκαράζ, τεχνικές βελτιώσεις (μιας και μιλάμε για μεταχειρισμένο πλοίο), σωστικά και προσαρμογή στην Ελληνική αισθητική (εσωτερικά φυσικα γιατί εξωτερικά θα έχανε την φινέτσα του). Ίσως μια πιο ιδανική γραμμή με λιγότερο απαιτητική μετασκευή (στην Ελλάδα πάντα) θα ήταν καμιά Συροτηνομυκονία. (χωρίς προεκτάσεις ή έξτρα λιμάνια)
  3. Αν κοίταζες καλύτερα το ποστ μου θα έβλεπες αυτό Απλά κάποιος είπε για δρομολόγιο που φυσικά δεν περίμενα κάτι τέτοιο (μακροπρόθεσμα τουλάχιστον), συν του ότι δεν υπήρχε ανακοίνωση. Αυτό που ουσιαστικά έκανα είναι κριτική στον εν λόγω ισχυρισμό. Και εννοείται ότι η εκκένωση είναι πιο λογική (αν και δεν ξέρω αν έχει καλή ταχύτητα για τέτοιου είδους περιπτώσεις και αν έχει δυνατότητες αυτοάμυνας μια που πάει σε εμπόλεμη ζώνη) από το να μπει σε γραμμή που ο ανταγωνισμός είναι μάλλον καλύτερος. Αν έχει καλή ταχύτητα για να βγάλει το δρομολόγιο έχει καλή αντοχή στον καιρό (το λίγο που ήταν στο Αιγαίο δεν ξέρω αν είναι αρκετό για να με πείσει) και έχει τις ανέσεις που απαιτεί το εν λόγω δρομολόγιο γιατί όχι; Κοίτα, στη μαρίνα (εκεί που δένει το Elite Jet) δεν μπορεί να δέσει σίγουρα. Στον προσήνεμο μώλο (εκεί που έδενε το Αρκάδι μεταξύ άλλων) θα μπορούσε, αν και δεν ξέρω αν έχει δέσει ποτέ μεγαλύτερο πλοίο της Πρεβελαρας (Είχα δει βέβαια ένα κρουαζιερόπλοιο της TUI νομίζω πριν χρόνια, αλλά δυστυχώς δεν μπορεσα να το ταυτοποιήσω για να ξέρω πόσο μεγάλο είναι). Το βύθισμα είναι το ανυσηχητικό γιατί ο πυθμένας του Ρεθύμνου είναι κλάφτα χαράλαμπε, αν και αντιμετωπίζεται με εκβάθυνση. Με τον πόλεμο που γίνεται κάθε καλοκαίρι🤣🤣🤣
  4. Αυτό το αναριωτιέμαι κι εγώ. Το ότι πήγε Λεμεσό δεν σημαίνει ότι κάνει δρομολόγια κι όσο κι αν το γκούγκλαρα δεν βρήκα αναφορά που-θε-να. Αλλά ακόμη κι αν όντως πήγαινε να κάνει δρομολόγια εκεί, τι δρομολόγια θα έκανε; Το Daleela παίρνει επιδότηση. Μπήκε με ελεύθερη δρομολόγηση για να το ανταγωνιστεί ή η ΕΕ έδωσε την γραμμή στην Levante; Μηχανολογικά μπορεί να ανταπεξέλθει; Μη ξεχνάμε πως ήταν 2 χρόνια παρατημένο. Οπότε ας περιμένουμε να περάσει λίγος καιρός κι ας κρατάμε και λίγες πισινές.
  5. Αν μιλούσαμε για σήμερα, θα έλεγα ότι όντως δεν κατάλαβα. Μόνο που εδώ μιλάμε για 2002 και με άλλη δοιήκηση.🤣
  6. Μια σπάνια φωτογραφία στο shipspotting του Αρκάδι σε αναχώρηση ρουτίνας για Ρέθυμνο λίγες μέρες πριν την πώλησή του. Μάλιστα, -spoiler alert-βλέπουμε ότι φοράει διαφορετικά σινιάλα, με την κανονική γραμματοσειρά της ΑΝΕΚ και όχι την λεπτεπίλεπτη που είχε αρχικά. Ήθελα να 'ξερα πως της ήρθε της ΑΝΕΚ να το βάψει αφού ούτως ή άλλως θα το πουλούσε, η πιο λογική εξήγηση που μπορώ να δώσω ήταν για να είναι πιο ελκυστικό σε υποψήφιο αγοραστή.
  7. Συμφωνώ συν του ότι μια τέτοια επένδυση δεν εξυπηρετεί σε τίποτα. Τα 14 χρόνια που έπλεε εν Ελλάδι το λοιδωρούσαν, αλλο που τότε όλοι έριξαν κροκοδείλεια δάκρυα όταν αποσύρθηκε. Ουσιαστικά ήταν μια beta έκδοση (για να το πω και στην γλώσσα της πληροφορικής😂) των Πάρος/Ναξος προοριζόμενο για μια πορθμειακή γραμμή (Κυλλήνη-Πόρος, ούτε καν Πατρα-Σάμη-Ιθάκη που έχει και το όνομα) που φορτώθηκε γραμμές που απαιτούν έστω μερικές βασικές ανέσεις που δεν είχε. Δεν θέλω να είμαι άμεσα κακός με το πλοίο χωρίς να το έχω ταξιδέψει αλλά θεωρώ ότι εκεί, στην άλλη πλευρα του Ατλαντικού, βρήκε την καριέρα που του αξίζει.
  8. Για πρώτη μέρα τι ψάρια έπιασε; Είχε κόσμο;
  9. Έτσι ακριβώς είναι, μόνο σε βάθος χρόνου θα καταλάβουμε αν συμφέρει το εγχείρημα ή όχι, το ότι σίγουρα δεν θα βγάλει τους χρόνους της διαφήμισης ξέρουμε ήδη όπως και ότι κατά πάσα πιθανότητα ο ναύλος θα είναι πολύ τσιμπημένος αλλά σκεφτούμε και ότι το SRJ2 θα είναι το νεότερο πλοίο στη γραμμή γιατί θα είναι κατά ένα χρόνο νεότερο από το Έλυρος. Αμελητέα διαφορά θα το δεχτώ αλλά υπάρχουν και οι ψείρες που τα κοιτάνε αυτά. Επίσης αν και η καθυστέρηση μάλλον θα είναι δεδομένη δεν νομίζω ότι θα είναι πιο αργό από το Έλυρος ή το Βενιζέλος που αυτή τη στιγμή είναι τα δυνατά χαρτια της γραμμής ( γιατί μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το αεροπλάνο αλλά και το κτελ που μπαίνει στο πλοίο, ναι το αεροπλάνο είναι μεν πιο γρήγορο αλλά το πλοίο στα Χανιά τουλάχιστον κρατάει καλά) . Τέλος να πω ότι σε πολλούς επιβάτες τους αρέσει να ζουν κάθε μέρα σαν να είναι τελευταία, έτσι για χάρη του yolo θα δοκιμάσουνε και το δρομολόγιο αυτό ακόμη κι αν κοστίζει παραπάνω. Χωρίς πλάκα εγώ προσωπικά το έχω σκεφτεί να κάνω την τρέλα να πάω από Ρέθυμνο για Πειραιά μεσω Σαντορίνης με το Elite Jet αν και ξέρω ότι δεν το περιμένεις από τον μεσο ταξιδιώτη.
  10. Συγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντησή @pilot αλλά μιας που μιλάς για τις βάρβαρες ώρες της Σητείας, θα σου πω πως και στα Χανιά υπάρχει αυτό το πρόβλημα στις πτήσεις προς Θεσσαλονίκη. Έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε Aegean και Ryanair (η Sky δεν πετάει, αν και θεωρώ πως θα μπορούσε, έστω σε περιστασιακό πλαίσιο) και οι πτήσεις είναι ή υπερβολικά νωρίς το πρωί ή υπερβολικά αργά το βράδυ με ό,τι αυτό συνεπάγεται. (Το εξοχικό μου είναι και 2 ώρες οδικώς από το Αεροδρόμιο Μακεδονία, κι εφόσον δεν έχει κίνηση.) Έτσι, κι ενώ έχει απ' ευθείας ΚΤΕΛ από Ρέθυμνο για αεροδρόμιο Χανίων και είναι και πιο κοντά κατά 20 χιλιόμετρα περίπου, αναγκαστικά ταξιδεύω από/προς Ηράκλειο, όπου παρόλο που έχει καλύτερη συχνότητα, έχει χειρότερη υποδομή. Ειδικά το καλοκαίρι δεν σχολιάζω τίποτα, οι όσοι έχουν χρησιμοποιήσει το Νίκος Καζαντζάκης τέτοια εποχή ξέρουν.
  11. Νομίζω το μόνο πλοίο που έκανε ανάλογη μετασκευή σε τέτοιο επίπεδο ήταν το Έλυρος. Νομίζω ότι από τα παλιά φουγάρα κράτησαν μόνο τις βάσεις που επικοινωνούσαν με τις μηχανές, και απλά βάλανε τα φουγάρα που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε. Αυτό εξηγεί και το γιατί απουσιάζουν από την φωτογραφία που παρέθεσε ο @proud_ionian Επίσης παρατηρούμε ότι είχε και dummy funnel που μετατράπηκε στο σαλόνι πίσω από την γέφυρα. Θεωρώ πάντως ότι η μετασκευή του ήταν αρκετά περίπλοκη, θα μπορούσε -όπως είπε ο @Shippihs- να μείνει ως έχει ο καθρέπτης, μαζί με τα παλιά φουγάρα, και φυσικά το "βουνό" στην πρύμνη να μην υπήρχε. Άραγε η κλειστή πλώρη α λα bullet trains χρησίμευε κάπου; Ή ήταν σκέτες λαμαρίνες και κούφιες από μέσα; Αν και φαντάζομαι ότι για να ξυλώθηκε στην Ελλάδα... Επίσης, το Λισσός, όπως και το Λατώ, φόρεσαν ποτέ τα αυθεντικά σινιάλα τις ΑΝΕΚ, με τα λευκά φουγάρα και χωρίς τα λογότυπα στις μπάντες; Ή ήταν εξαρχής κίτρινα;
  12. Επειδή δεν έχω καλοκαταλάβει τον τρόπο που έγινε η μετασκευή του, τα μικρά φουγάρα ήταν που είχε στην Ιαπωνία ή τα μεγάλα; Στις λίγες φωτογραφίες που έχω δει δεν φαίνεται αρκετά καλά κι επίσης μήπως ξέρουμε ποιος φορέας ανέλαβε το σχέδιο της μετασκευής του; Παρόλο που αισθητικά δεν είναι κι ό,τι καλύτερο, φαίνεται ότι ήταν πολύ περίπλοκη για τα δεδομένα της εποχής.
  13. Και θα είναι η πρώτη φορά που θα μπει monohull στην εν λόγω γραμμή μετά από αρκετά χρόνια, το τελευταίο πρέπει να ήταν το Paros Jet
  14. Το Αρκάδι αποσύρθηκε το 2002, ενώ το Πρέβελη έγινε Πρέβελης το 2000, όταν και καταργήθηκε το brand της Ρεθυμνιακής. Μάλιστα, κάπου τότε το είχε ναυλώσει η ΔΑΝΕ για κάποιο διάστημα (δεν ξέρω πόσο καιρό και αν είχε τα σινιάλα της Ρεθυμνιακής ή της ΑΝΕΚ, πάντως της ΔΑΝΕ δεν τα φόρεσε ποτέ) και το σκάντζαρε στο Ρέθυμνο το πλοίο της ΑΝΕΚ που είχε το όνομα της πόλης. Από όσο ξέρω δηλαδή
×
×
  • Create New...