Jump to content
Shipfriends

bas

eMembers
  • Posts

    211
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. H Παραλία είναι το λιμάνι. Η Πλατάνα είναι το προηγούμενο χωριό στην οποία γίνονται τώρα έργα διαπλάτυνσης του παραλιακού δρόμου και προστασίας του από τα κύματα και έτσι δεν θα έχει μποτιλιάρισμα τις ώρες άφιξης του πλοίου.
  2. Επειδή η τεχνολογία στον κόσμο έχει προχωρήσει, η μονή γραμμή δεν είναι πρόβλημα για τοπικές διαδρομές. Ετσι εύκολα μπορεί να μπει για χρήση προαστιακή με ταχύτητες 80-100 χαω και να εξυπηρετεί τα κέντρα των πόλεων. Εμπορική χρήση μόνο για το λιμάνι της Ελευσίνας. Ακόμα επειδή έρχεται η ολοκλήρωση της γραμμής Ισθμού - Λουτράκι, ένα τέτοιο τρένο θα έκανε σωστό προαστιακό δρομολόγιο, δίνοντας στην κύρια γραμμή λειτουργία υπεραστικού σιδηροδρόμου, όπου μετά την Μαγούλα, να πηγαίνει πιο γρήγορα με στάσεις μόνο σε Μέγαρα και Κόρινθο, ώστε μετά να συνεχίζει για Ρίο, αλλά και με μετεπιβίβαση για Αργος - Ναύπλιο που εύκολα το τρένο θα είναι ταχύτερο του ΚΤΕΛ. Αλλά θέλουμε άλλη λογική εντελώς και οι τοπικές κοινωνίες. Ακόμα και τα ΚΤΕΛ Κορίνθου - Αργολίδας, θα μπορούσαν να γίνουν μέτοχοι σε ένα τέτοιο δρομολόγιο. Αλλωστε εδώ και πολλά χρόνια, ο ΟΣΕ νοικιάζει τις γραμμές σε διάφορες εταιρείες που πληρώνουν ενοίκιο σε οχηματοχιλιόμετρα και ανάλογα με την ώρα που γίνεται το δρομολόγιο, αν είναι αιχμής ή όχι.
  3. H διαδικασία με ανταποκρίσεις είναι η καλύτερη. Τώρα για τα πλοία, υπάρχουν πολλές λύσεις. Επιδότηση για καινούργιο με δέσμευση της γραμμής για 5 χρόνια. Επιδότηση σε εταιρεία λαϊκής βάσης όπως οι Σκυριανοί με δέσμευση της γραμμής για 10 χρόνια. Επιδότηση για μεταχειρισμένο μέχρι 10ετίας σε λαϊκής βάσης για δέσμευση της γραμμής για 5 χρόνια. Εννοείται ότι η δέσμευση θα παίρνει την επιδότηση για την τοπική γραμμή ως άγονη και γενικά λύσεις υπάρχουν αρκεί να μπουν τα πράγματα σε κάποια βάση. Ετσι και αλλιώς είναι λίγες πια οι εταιρείες στον χώρο, θα μπορούσαν μέχρι και να μοιραστούν οι γραμμές.
  4. Ανέφερα από την αρχή, ότι για τα φορτηγά είναι μια χαρά επιλογή το Λαύριο, αλλά για τους επιβάτες, είναι η χειρότερη. Γιατί ο επιβάτης αναγκάζεται να παίρνει καμπίνα και να κοστίζει η μετακίνηση 500 ευρώ για μια οικογένεια, ενώ μέσω Κύμης θα κόστιζε για 4,5 - 5 ώρες θαλάσσια διαδρομή τα μισά λεφτά. Αντε 300 μαζί με τα καύσιμα. Επίσης μιλάμε για 3 ώρες τουλάχιστον όφελος. Μπορεί και λιγότερα αφού θα μπορούσε να υπάρχει μεγαλύτερη επιδότηση ανά δρομολόγιο, αλλά λόγω της μειωμένης κατά 40 % απόστασης, αυτή να είναι τελικά μικρότερο ποσό για το κράτος. Δεν νομίζω ότι στις μέρες μας υπάρχει οικογένεια που πάει διακοπές με το ΚΤΕΛ. Αν δεν έχει αμάξι, παίρνει αεροπλάνο και τελειώνει το θέμα. Με το ΚΤΕΛ πάνε μοναχικοί άνθρωποι, ή νέοι ως παρέες, ή ζευγάρια, που όντως μπορούν να πάνε και κατάστρωμα σε sleeping bug από το Λαύριο. Αλλά μάλλον τους πέφτει λίγο ξενέρωτη η Λήμνος για αυτούς που προτιμούν θορυβώδη κυκλαδονήσια...
  5. Εγώ για Κύμη μίλησα. Οχι για Κυμάσι.... Μαντουδίου... Και μίλησα για απ΄ ευθείας... Οσο για τις λιμενικές υποδομές... Τα φορτηγά είπαμε ότι τα βολεύει το Λαύριο. Αλλά τα φορτηγά υπάρχουν γιατί υπάρχει κόσμος στο νησί, ο οποίος πρέπει να ζήσει κυρίως από τον τουρισμό. Και τουρισμό από το Λαύριο και με 500 ευρώ την μεταφορά και καμπίνα δεν υπάρχει. Γενικά υπάρχει θέμα με τις τιμές των εισιτηρίων σε όλη την χώρα. Η αγορά είναι στημένη πάνω στην κίνηση των νησιωτών που έχουν μειωμένο εισιτήριο, σε φοιτητές, φαντάρους που έχουν επίσης μειωμένο εισιτήριο και άντε σε ζευγάρια, ή παρέες που πληρώνει ο καθένας το δικό του εισιτήριο και την βγάζουν κατάστρωμα. Ετσι για παράδειγμα, την περασμένο Σάββατο που έπινα ένα καφέ στην Πειραική και έβλεπα τα πλοία, λέω στην σύζυγο ότι έχουμε να πάμε στην Υδρα από νέοι, έστω και σαν ημερήσια εκδρομή. Μπαίνω και κοιτάω τιμές. Μόνο ταχύπλοα και το εισιτήριο 80 ευρώ το άτομο με επιστροφή σε οικονομική θέση. Λέω να δω εναλλακτική οδικά. Είδα ότι έχει στο Μετόχι, που θέλεις 3 ώρες και εντάξει συμφέρει οικονομικά εφ΄ όσον έχω ντίζελ αυτοκίνητο, άλλωστε δυο φορές που πήγα στον Πόρο το 2020 για το επισκεπτήριο και την ορκομωσία του γιου που υπηρετούσε την θητεία του, πήγα με το αμάξι. Αλλά η επιστροφή από Υδρα στο Μετόχι κυριακάτικα στις 3 το μεσημέρι... 400 χλμ μαζί με τα διόδια κάπου στα 50 ευρώ και άλλα 30 το καραβάκι, πάμε στα 80 ευρώ, δηλαδή στα μισά από το πλοίο. Ο χρόνος όμως είναι 2,5 ώρες μέχρι να πας στο Μετόχι, να είσαι και μισή ώρα πριν για να παρκάρεις, άρα 3,5 ώρες για την Υδρα και 3 η επιστροφή, δεν βγαίνει ημερήσια. Και λέω δεν κοιτάω και την κλασσική κρουαζιέρα Αίγινα - Πόρο - Υδρα ? Λοιπόν αυτή έχει 69 ευρώ το άτομο και περιλαμβάνει και το φαγητό το μεσημεριανό, άρα από το πλοίο έχω τουλάχιστον 22 ευρώ στο εισιτήριο και 38 ευρώ φαγητό για 2 άτομα που θα κάναμε στην Υδρα, σύνολο 138 η κρουαζιέρα 200 με το πλοίο. Χώρια που η κρουαζιέρα φεύγει από την Μαρίνα Φλοίσβου, ή της Καλλιθέας, που μπορείς να παρκάρεις εύκολα και δεν χρειάζεται να πάρεις το μετρό. Αυτός ο υπολογισμός μας δείχνει ξεκάθαρα, γιατί τελικά ο τουρισμός μας είναι τόσο μονοθεματικός και περιμένουμε τους ξένους και τα τσάρτερ, ενώ η σεζόν είναι τόσο τραγικά μικρή στα περισσότερα μέρη.
  6. Αφού ξανάρχισε η συζήτηση λοιπόν, να θυμίσω ότι η Λήμνος και ο Αγιος Ευστράτιος μια χαρά εξυπηρετούνταν παλιά από την Κύμη. Μόλις 88 μίλια η απόσταση της Μύρινας, 90 αν βάλεις και την διακλάδωση για τον Αγιο Ευστράτιο. Αντί για 130 μέσω Σποράδων στο Μαντούδι και 150 για το Λαύριο. Προφανώς 150 χλμ από την Αθήνα η Κύμη, αλλά 60 και το Λαύριο, δηλαδή όταν φτάσεις στο Λαύριο, ο άλλος θα είναι στο Βασιλικό. Αυτά με την υπάρχουσα κατάσταση, γιατί αν ολοκληρωθεί ο περιφερειακός Χαλκίδας και η παράκαμψη Βασιλικού, θα έχεις φτάσει Ερέτρια. Με την σημερινή κατάσταση το Μαντούδι είναι πιο μακριά σε χρόνο από την Κύμη. Φτιάχνουν τώρα και τον δρόμο στην Πλατάνα που ήταν στενός και έπηζε οπότε θα υπάρξει μία τοπική βελτίωση. Αλλά ας δούμε λίγο τους χρόνους. Ενα πλοίο με 18 μίλια ταχύτητα, θέλει 5 ώρες από Κύμη, 8,5 απο Λαύριο, δηλαδή η μία ώρα, άντε 1.15 που είναι η χρονική διαφορά της πρόσβασης μεταξύ Λαυρίου και Κύμης υπερκαλύπτεται. Ενώ το κόστος των εισιτηρίων για τα πολύ λιγότερα μίλια θα είναι σημαντικό και βέβαια πάντα μιλάμε για ημερόπλοιο, ανάλογα πως τους συμφέρει τους νησιώτες. Αναχώρηση 10.30 το πρωί από Κύμη και από Λήμνο 16.30 και άφιξη στην Κύμη 21.30 ή αναχώρηση 9 το πρωί από Λήμνο και από Κύμη 15.00 και άφιξη Λήμνο 21.00. Αν πάμε σε 20 μίλια ταχύτητα τότε αναχώρηση από Κύμη 11 από Λήμνο 16.30 και άφιξη Κύμη 21, ή 9 από Λήμνο από Κύμη 14.30 και άφιξη Λήμνο 20. Αυτά βέβαια από την πλευρά των επιβατών που δεν θέλουν να πληρώνουν 400-500 μεταφορικά για μια 4μελή οικογένεια. Τα φορτηγά όμως που κάνουν κουμάντο στην αγορά, έχουν και άλλα τιμολόγια και άλλες λογικές. Οπότε εκείνα το Λαύριο τα συμφέρει. Για μένα λοιπόν όπως έχω ξαναπεί θα πρέπει να αλλάξει εντελώς η λογική στην ακτοπλοία. Αλλο τα φορτηγά που θέλουν όλο τον χρόνο δρομολόγια, που θα μπορούσαν να είναι ρο-ρο τα πλοία, ή έστω ένα κανονικό πλοίο με δυνατότητα περισσότερων οδηγών, με επιδοτήσεις όλο τον χρόνο και άλλο για την περίοδο από Πάσχα μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, που θα έπρεπε να είναι πλοία που να είναι σε γραμμές μικρού μήκους, δηλαδή από τις κοντινότερες ηπειρωτικές ακτές, ώστε το εισιτήριο να είναι φτηνό και ο κόσμος να πηγαίνει διακοπές σε αυτά τα μέρη, χωρίς να είναι 3-5 βραδιές σε ξενοδοχείο τα εισιτήρια του πλοίου.
  7. Να τα βρει με τους Σκυριανούς και να κάνει Σποράδες από Κύμη με συνεργασίες στα εισιτήρια και για Σκύρο. Ο Αγιος Κωνσταντίνος με τα διόδια και την μεγάλη απόσταση από την Σκιάθο δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το Μαντούδι. Αντίθετα από Κύμη μπορεί να ανταγωνιστεί για την Σκόπελο και την Αλόννησο, έστω και αν έχουν λιγότερο τουρισμό από την Σκιάθο. Θα μπορεί και κάποιος που έχει πάει Σκύρο, να συνεχίσει τις διακοπές του στις άλλες Σποράδες, ή το αντίστροφο. Με αναχώρηση από Κύμη στις 10.30 και επιστροφή στις 6 το απόγευμα, μέχρι και μικρή κρουαζιέρα το λες ειδικά για την Αλόννησο αν φτάνει εκεί 12.50 φεύγει για Σκόπελο 13.15 με άφιξη εκεί 14.00 και αναχώρηση 14.45 , Αλόννησο 15.30 αναχώρηση 16.00 και άφιξη Κύμη 18.20
  8. Εγώ θεωρώ ότι η εταιρεία ήταν ένα μυρμήγκι που έμπλεκε με ελέφαντες στα χωράφια τους και έτσι κάθε της αρνητικό μεγενθυνόταν κυρίως από τα ελεφαντίσια μμε... Ενίοτε και ο ιδιοκτήτης δεν μπορούσε να διαχειριστεί τις καταστάσεις αυτές και έπαιρνε αποφάσεις με το θυμικό και όχι την ψυχρή λογική, πράγμα που χειροτέρευε την κατάσταση.
  9. Κυλλήνη - Κρότωνας 200 νμ και χωρίς αυτοκινητόδρομο. Βέβαια μέχρι το Μπάρι υπάρχει αυτό το θέμα. Ηγουμενίτσα - Μπρίντεζι 130 νμ και Ηγουμενίτσα - Οτραντο 100 νμ. Για μένα όπως έχω ξαναπεί ώριμη καλοκαιρινή λύση, είναι ένα ταχύπλοο στην λογική που είχε μπει το πρώτο Highspeed που έκανε Ηγουμενίτσα - Μπρίντεζι σε 3.15 ώρες. Σήμερα 2 ταχύπλοα μπορούν να κάνουν την γραμμή για το Οτραντο σε 2.50 ώρες και να βγαίνουν 3 διπλά δρομολόγια την ημέρα, ώστε να καταστεί ανταγωνιστική η γραμμή της Ιταλίας έναντι της Βαλκανικής οδού. Από τον Ιανουάριο που όπως γράφτηκε θα ανοίξει η Σένγκεν και για Βουλγαρία - Ρουμανία, ένας από την Αθήνα με μία διανυκτέρευση στην Σόφια, θα βρίσκεται σε 2 μέρες στην κεντρική Ευρώπη με κόστος για ένα ντίζελ αμάξι στα 250 ευρώ με τα διόδια. Τα ηλεκτρικά ακόμα πιο φτηνά, τα υβριδικά κοντά στα ντίζελ. Οπότε τα χιλιάρικα που ζητάνε για Ανκόνα και Βενετία, θα τα πληρώνουν μόνο οι γερμάδες και τα βερύκοκα.
  10. Σεπτέμβριο του 1980 μπήκε το Ανεμόεσσα στην γραμμή Κύμης - Σκύρου... https://www.sne.gr/etaireia/
  11. Ας κάνουν ντηλ μαζί του, για συνεργασία χωρίς να πηγαίνει στην Σκύρο, αλλά να έχει ανταπόκριση και έκπτωση στο εισιτήριο.
  12. Αφού όπως είπαμε και πέρσι οι Σκυριανοί έκαναν 40 χρόνια να καταλάβουν την αξία των δρομολογίων διημέρευσης, θα πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουν και την αξία της συνεργασίας με κάποια άλλη εταιρεία, ώστε να υπάρχει η σύνδεση με τις Σποράδες. Η καλύτερη επιλογή θα ήταν το δρομολόγιο της Θεσσαλονίκης, να τερματίζει στην Κύμη και όχι στο Μαντούδι, ώστε να υπάρχει πρόσβαση και στην Σκύρο, έστω και αν η διαφορά των 9 μιλίων της διαδρομής είναι υπαρκτή. Γενικά οι Σκυριανοί πρέπει να ανοίξουν το μυαλό τους περισσότερο, ώστε να περάσουν στον κόσμο, σαν οικονομικός προορισμός και σαν επέκταση της Εύβοιας.
  13. Οχι απλά σας δείχνω τον κόσμο από τα 2,50 μ που φτάνουν τα σηκωμένα χέρια μου, για να τραβήξω την φωτό πάνω από το σύρμα...😀
  14. Του έκανα επίσκεψη και εγώ...
  15. Ευχαριστώ πολύ, για τις πληροφορίες.
×
×
  • Create New...